mammii
Kvinna ·
19 mar, 2011
Första operationen, tänkte lägga i en high profile, 650 (mentors inlägg) framför/bakom?
Sortera efter

Opticruise
Kvinna ·
19 mar, 2011

74a
Man ·
19 mar, 2011
Löpning är verkligen bra!
Ja hon hade op i Polen. Det var ingen övervakning eftert op. Skulle personligen aldrig själv op mig utomlands hur billigt det än är. Men kollar man upp och allt verkar bra så är det ju upp till var och en.

annzz
Kvinna ·
19 mar, 2011
Blir rädd när du skriver att du tänkt åka till Polen trots hur mycket billigare det nu är. Här i sverige har du kirurgen nära till hands, sveriges sjukvård, du går på återbesök till kirurgen, tänk får du en komplikation? Brösten kanske inte blir bra? Då får du åka tillbaka till Polen mm. Är det värt de??
Tänk inte bara på pengarna utan även på dig.
Kollade också på uppdrag granskning om kvinnan som gjorde en operation i Polen. Och det är därför det skrämmer mig något otroligt mycket, .. Finns kanske bättre kliniker, men vad vet man?

Nilsson87
Kvinna ·
19 mar, 2011
Polen har inte samma system som här i Sverige när det gäller att kunna kolla upp läkaren. Och det är väl ändå det första man gör innan man lägger sig under kniven.
Dessutom, du har väl inte tänkt att göra din konsultation på operationsdagen?? Den vill man gärna ha gjort nån månad innan så man hinner känna och tänka igenom det som sagts.
Alla återbesök och eftervård är jätteviktigt, hur sköts den där nere?
Men framförallt, att dom är billigare ska inte vara ett argument. Man kan väl inte snåla när det kommer till sin hälsa.
Visserligen har Polen just haft sin största vårdskandal genom tiderna och därmed borde förbättrats, men kan ändå inte förstå varför man vill åka så långt ifrån sitt hem för att operera sig. Vi har jätteduktiga kirurger i Sverige, satsa på en här istället!!

Anonym användare
19 mar, 2011
Jag hade aldrig åkt till polen för att göra ett ¨sånt ingrepp, såelat ingen roll priset tycker det känns skönare att göra det i närheten.

Anonym användare
19 mar, 2011
Har du hängt med i medias granskning angående operationer i Polen?
Jag vet inte jag,skulle absolut inte välja att operera mig utomlands hur billigt det än må vara.Skulle heller aldrig i dagens läge välja klinik utifrån prislista här i sverige heller!
Visst handlar det om en del pengar,men resultatet ska du bära med dig resten av ditt liv och med tanke på vilka risker det innebär med plastikkirurgi så är det viktigare att betala lite mer och känna sig trygg än att betala lite mindre och inte ha en susning om kirurgen,personalen och kliniken håller hög standard!
Dyrast är absolut inte alltid bäst,men låt aldrig prislappen styra ditt val!
Det är min personliga åsikt.
Angående storleken så kan 650cc säkert bli bra om du vill ha stora bröst,beroende på vikt,längd och utgångsläge.Sök på trådar om framför vs bakom och bilda dig en egen uppfattning om de olika placeringrnas för och nackdelar!Framför verkar vara det som rekomenderas mest av erfaret folk här inne om du har egen vävnad med ett visst häng och inte vill genomföra ett bröstlyft!
Mvh Lill-fia

Miss Anastasia
Kvinna ·
19 mar, 2011

Malin88
Kvinna ·
19 mar, 2011
jag ahde heller aldrig opererats utomlands, sverige är ju inte bäst på plastikkirurgi o finns massor med bra kliniker utomlands, men eftervården blir inte lika bra när de är så lång hemifrån, sen efter o ha sett uppdrag granskning skulle jag aldrig våga. o vet inte men jag får rysningar av just landet polen, fått en känsla av fattigdom o lurendrejerier. :S hade hellre opererats i thailand. och det är inte bra o göra konsultationen samma dag, man behöver tid o smälta det kirurgen sagt, om jag hade mer tid på mig efter konsultationen hade jag valt ett anant implatat men de va för sent. hade två veckor o bestämma vad jag ville ha. hade behövt nån månad. men alla göra sina val men tycker du ska fundera väldigt noga om de är värt de tusenlapparna billigare, och de kan bli dyrare o göra de i polen om de blir komplikationer med alla återbesök osv

lajsa123
Kvinna ·
19 mar, 2011
jag opererade ju mig utomlands. men i norge. hade kunnat tänka mig danmark med. men inga andra länder. norge är ju väldigt lika sverige så det kändes som att göra det här! :D

Malin88
Kvinna ·
19 mar, 2011
jo i norge o danmark hade jag med kunant göra, om jag va bättre på engelska /norska/danska :)

mammii
Kvinna ·
20 mar, 2011
Jag förstår hur ni tänker.. men..
Iden med polen har jag ju inte bara fått från ingenstans.
Jag vet folk som varit där och opererat sig och blivit jätte nöjda, inga komplikationer alls. Jag har också läst massvis! Och nästan alla är jätte nöjda och fått otroligt bra bemötande och hjälp genom ett svenskt företag som hämtar och lämnar en till flygplatsen osv, som finns där för att tolka åt en osv.
Läst om folk som är svenskar som bor i polen och skulle gjort där även om sverige och polen hade haft samma pris.
De har samma inlägg som oss, de flesta läkarna är utbildade i tyskland.
Självklart skulle jag aldrig åka dit utan att kolla upp garantier osv innan!
dessutom vet jag många som opererat sig här i sverige som inte alls blivit nöjda och fått komplikationer..
Får väl ta och tänka över detta både en och två gånger :)

Anonym användare
20 mar, 2011
Att själv läsa på & bilda sig en egen uppfattning är otroligt viktigt, desto viktigare när du opas utomlands & desto mer tryck på att du vet vad som krävs för ett önskat resultat med ditt utgångsläge. Det kräver mycket tid & extra efterforskning från din sida.
Vad räknar de som komplikation? Hur korras detta? Begreppen kommer skilja sig, så du måste ingående kunna förklara muskelpåverkan, MFD, BO, DB, undermuskelhäng, rippling, symmastia, kapselbildning. Och veta hur detta korras på rätt sätt. Vad för placering du önskar, och vad som ÄR sant & inte sant angående dem där många kirurger lackar rejält. "Garantier" betyder inte mycket när du inte vet vad dessa innebär. Få dem skriftligt. Kan du inte språket kan det bli stora förödande missförstånd via en tolk. I Sverige vet vi vad de flesta kirurger föredrar & deras arbetssätt innan man ens bokar konsultation. I Polen lär det bli svårare att hitta, du kan därför hamna på ett "rullande band" i vad du blir rekommenderad.
Också viktigt att ta reda på exakt vilka som är i operationssalen under din operation, hur uppvaket går till, vilka mediciner du får & hur länge du kan stanna vid ev. problem. Gärna besöka hela fastigheten & titta själv. Sist så har vi nu fått reda på hur dessa härliga firmor sprider gott rykte om sig själva. Har du träffat dessa supernöjda & komplikationsfria kvinnor i person?
Komplikationer sker. Därför betyder det inte att bara för att du hört om komplikationer i Sverige, men nöjda kvinnor i Polen, att de har bättre vård & mindre komplikationer. Du behöver även ta reda på om det finns något sätt att kolla upp kirurgerna i förhand angående anmälningar.

ihatemyboobs
Kvinna ·
20 mar, 2011
jag personligen förstår inte hur man kan välja att göra det i ett annat land pga att det är billigare. det är din hälsa och resultat det gäller och då bör man vara beredd att lägga ner hur mycket pengar som helst och inte tänka på att det ska bli så billigt som möjligt. tänk om du får komplikationer, ska då åka enda till polen då? nej du gör ju hur du vill, men jag tycker det är korkat att tänka på att få det billigar när det gäller sin egen kropp.....

Dina
Kvinna ·
20 mar, 2011
Ang. framför eller bakom... Jag har ammat tre barn och har också ett visst häng, enligt kirurgen på gränsen till att behöva lyfta. Enligt kirurgen finns det en risk för db om jag lägger implantaten bakom muskeln och en risk för att dom ska börja hänga tidigare om jag lägger dom framför muskeln. Jag har bestämt mig för att lägga dom framför muskeln eftersom jag är mer rädd för att få dubbelbröst jämfört med ett tidigare häng, men det är ju bara mitt resonemang...

Dina
Kvinna ·
20 mar, 2011
Kan tillägga att också jag har valt high profile eftersom att det fyller ut och får upp hänget bättre ;)

mammii
Kvinna ·
20 mar, 2011
Det är många som skriver negativa saker om att operera sig utomland.. jag sitter o läser massor nu. ena sekunden tvekar jag o andra sekunden är jag helt övertygad om att det är minst lika bra att göra det utomlands.
Det är ingen som skriver negativa saker som faktiskt vart i polen och opererat sig. När jag sitter och läser om folk som vart där och opererat sig så är det 1 på 50 som vart missnöjd. säkert samma som i sverige ? sant?
Och självklart är hälsan det viktigaste! men om priset är 50% billigare och de är minst lika bra som här och har samma garantier (som folk som faktiskt vart där och opererat sig skrev) så varför inte?
saker kan hända i vilket land man en åker. Jag som vet folk som vart där och gjort har inte allt spec negativ bild av det.
Sen var det en annan sida som skrev att Turkiet var det näst bästa landet i världen på plastigkirurgi, där skulle jag aldrig välja att operera mig.
Så man måste väl välja och känna efter själv..
Dina - Jag hörde tvärtom att de finns mer risk att de börjar hänga tidigare om man lägger de framför ??
När jag var på konsulation här i sverige (dock för 4 år sen och innan andra barnet) så sa de att jag inte hade sådant häng att jag skulle behöva göra lyft (och jag tycker inte att de hänger mer nu en då. De är bara väldigt slappa och ofylliga.
Men så är det jämt när jag går ner i vikt, brösten försvinner först.

Dina
Kvinna ·
20 mar, 2011
Ja var precis så jag menade... det är större risk för att dom ska börja hänga tidigt om jag skulle lägga dom framför, ursäkta om jag skriver otydligt :O

Anonym användare
20 mar, 2011
Ja var precis så jag menade... det är större risk för att dom ska börja hänga tidigt om jag skulle lägga dom framför, ursäkta om jag skriver otydligt :O
Det är sällan större risk för häng vid framförplacering om man inte har otroligt överelastisk hud. Muskeln är alltså ingen inbyggd bh som skyddar mot häng, och din egna vävnad kommer åldras precis som innan. Har sett det flera gånger innan, tjejer med bakomplacering som gång på gång måste lyfta då den egna vävnaden inte orkar stanna kvar över implantatet utan "glider över". Risken är då stor om man redan har minskad elasticitet.

mammii
Kvinna ·
20 mar, 2011
HannibalLecter - Så du rekomenderar framför??

annzz
Kvinna ·
20 mar, 2011
Har du kollat på uppdrag granskning än?? Finns nog på SVT play.
Där får man en inblick om hur sjukvården är i Polen..
Sen vet man ju inte om det är så överallt i Polen men här är det hemskt iaf.
Mitt tips om du vill gå ner i vikt är löpning! Väldigt effektivt och galet skoj :) Ska oxå op.mig och jag vet ej hur jag ska klara mig utan min löpträning i flera veckor efteråt👎
Såg du Uppdrag Gransknings program om tjejen som gjort bröstop. i Polen?.. Kanske inte är så överallt men på den kliniken var det ju inte bra!
Vad kostar det där om det är mkt. billigare??
🙂