Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Josefina

Josefina

Kvinna ·

Funderar på storlek - 375 för stort?

Bröstförstoring

Hej! Jag har precis varit på konsultation hos Peter Zachrisson på Art Clinic i Göteborg. Jag har varit inställt på att lägga in anatomiska implantat bakom muskeln, max 300 cc (har testat med vattenfyllda plastpåsar ;) ). När jag provade implantat hos Peter kom vi överens om att 375 cc skulle vara bättre, eftersom en del försvinner när man lägger dom bakom muskeln, men det låter så himla stort! Samtidigt var det helt annat än plastpåsarna (såklart) och kändes inte så stort som det låter... Någon som har dessa implantat? Vad hade ni för storlek innan OP och vad har ni nu? Håller ni med om att man ska välja det lite större implantatet om man velar mellan två storlekar? Jag är 170 cm lång, väger 66 kg, är ganska vältränad och har 75 a i bh-storlek nu.

18

Sortera efter

Sophoto

Sophoto

Kvinna ·

https://plastikoperationsforum.se/sida/ristest-en-hjalp-att-valja-brostimplantat Prova ristestet istället, bättre riktning. Men 375 CC är inte överdrivet mycket beroende på hur mycket vävnad du har innan. Hur kändes det när du provade ut storlek? Gjorde du 3D bild?
Gilla
Bluerose

Bluerose

Kvinna ·

Jag är 167 så lite kortare än dig. Jag har lagt in 380. Tänkte att det skulle bli jättestort men det var det minsta jag kunde välja. Jag hade att 75d innan så lite mer vävnad än dig. Jag har bilder om du vill se hur det ser ut på mig.
Gilla
Vanna Chu

Vanna Chu

Kvinna ·

If your chest is wide enough than it’s not so big:)
Gilla
Josefina

Josefina

Kvinna ·

Sophoto skrev:

https://plastikoperationsforum.se/sida/ristest-en-hjalp-att-valja-bro...

Prova ristestet istället, bättre riktning. Men 375 CC är inte överdrivet mycket beroende på hur mycket vävnad du har innan. Hur kändes det när du provade ut storlek? Gjorde du 3D bild?

Jag har testat med ris också, tyckte dock att det var svårt att få någon vettig "form", såg allmänt knasigt ut... ;) När jag provade ut storlek på konsultationen kändes 375 bra, men det låter så mycket större än vad jag tänkt, men får kanske inte fokusera så mycket på siffror. Ska nog boka en till för att testa igen och se om jag kan få en 3D bild :)
Gilla
Sophoto

Sophoto

Kvinna ·

Ja för jag har 355/375 och det är ju inga kanoner men en schysst byst och tror jag kommer hamna på c/d när det här är klart. Men som sagt har ju med storlek och egen vävnad ;)
Gilla
Anna80

Anna80

Kvinna ·

Hej! Följer tråden med intresse. Har precis samma funderingar som du. Jag önskar mig en mer kvinnlig form men inga stora bröst. Min kirurg tyckte att jag absolut inte skulle ta mindre än 350cc, high profil. Han menade att allt upp till 500cc skulle funka fint på mig. Jag har mycket ris i min bh nu för o känna efter. Känns som att 350 kan bli lagom på mig.
Gilla
Josefina

Josefina

Kvinna ·

Sophoto skrev:

Ja för jag har 355/375 och det är ju inga kanoner men en schysst byst och tror jag kommer hamna på c/d när det här är klart. Men som sagt har ju med storlek och egen vävnad ;)

Ja, C skulle vara typ perfekt tror jag, men har ganska stor bröstkorg och breda axlar och är rädd att jag kommer se ut som en trekant om det blir för stort! Men sedan har jag ju inte så mycket egen vävnad och vill ha lite mer kvinnliga former så kanske måste lägga i en del för att det ska hända något...
Gilla
Josefina

Josefina

Kvinna ·

Anna80 skrev:

Hej!

Följer tråden med intresse. Har precis samma funderingar som du. Jag önskar mig en mer kvinnlig form men inga stora bröst. Min kirurg tyckte att jag absolut inte skulle ta mindre än 350cc, high profil. Han menade att allt upp till 500cc skulle funka fint på mig.

Jag har mycket ris i min bh nu för o känna efter. Känns som att 350 kan bli lagom på mig.

Ja, det är sjukt svårt att få en uppfattning om vad som blir lagom stort! Men vi testade med 250 cc på mig först, och det kändes väldigt litet. Sedan försvinner ju en del när man lägger det bakom muskeln, så 300 cc kanske blir som 250 cc...? Sedan förklarade min kirurg att den upplevda volymen är väldigt beroende på längd, bröstkorg, höfter etc... Så eftersom vi är ganska långa blir det mer proportionerligt om man lägger i lite mer. De är ju erfarna också och de gör ju sånt här varje dag, så känner att de nog vet vad de pratar om...?
Gilla
Sophoto

Sophoto

Kvinna ·

När man lägger bakom muskeln så försvinner det lite också och det får man ta med i beräkningen så du borde absolut inte vara orolig, jag tror att det blir jätte fint
Gilla
J_Nilsson

J_Nilsson

Kvinna ·

Jag tror att 375 kan bli fint! Med tanke på att det är 50 cc som försvinner bakom musklen så får du 325 i synligt resultat. Det är 1 och en halv matsked mer i varje än de 300 du provat hemma. Inte mkt alls. Lägger du in 300 får du 250 i synligt resultat. Jag är 170 cm och väger normalt sett 55 kg ( nu har jag gått upp ett par kilon under sjukskrivningen ) och jag har lagt in 450 cc. Jag fyllde knappt ut en A-kupa innan. Men jag har lite höfter och jag ville ha en storlek som gav mig ett proportionerlig yttre. De är långt ifrån "färdigbakade" men jag är nöjd hur det ser ut med kläder på. Utan är jag fortfarnade inte van att se mig själv med bröst och de är fortfarande svullna och lite höga så jag tycker inte att de är så superfina än men det har hänt mkt på 3 veckor och därför tror jag att det blir bra i slutändan. Man får bara ha lite is i magen. Större hade jag inte velat ha, visst hade jag kunnat ta mindre men då hade det inte varit mkt för det hade inte gett mig det jag cille ha. Därför ska du tänka på hur du vill ha det och även om du såklart ska lyssna på kirurgen så ska du även känna efter vad magkänslan säger. Det är du som ska bära upp dem! :) Men som jag sa tror jag det blir fint! Lycka till! :)
Gilla
Bellie

Bellie

Kvinna ·

Vad har du för bröstbredd ?
Gilla
Anna80

Anna80

Kvinna ·

Josefina skrev:

Anna80 skrev:

Hej!

Följer tråden med intresse. Har precis samma funderingar som du. Jag önskar mig en mer kvinnlig form men inga stora bröst. Min kirurg tyckte att jag absolut inte skulle ta mindre än 350cc, high profil. Han menade att allt upp till 500cc skulle funka fint på mig.

Jag har mycket ris i min bh nu för o känna efter. Känns som att 350 kan bli lagom på mig.

Ja, det är sjukt svårt att få en uppfattning om vad som blir lagom stort! Men vi testade med 250 cc på mig först, och det kändes väldigt litet. Sedan försvinner ju en del när man lägger det bakom muskeln, så 300 cc kanske blir som 250 cc...? Sedan förklarade min kirurg att den upplevda volymen är väldigt beroende på längd, bröstkorg, höfter etc... Så eftersom vi är ganska långa blir det mer proportionerligt om man lägger i lite mer. De är ju erfarna också och de gör ju sånt här varje dag, så känner att de nog vet vad de pratar om...?

Jag tror oxå att kirurgerna har full koll på vad som passar våra kroppar. Jag vet vara inte om de passar i mitt huvud :) Jag är som dig oxå o har lite bredare axlar och bröstkorg och vill inte heller att de ska se för bulligt ut. Vad bestämde du dig för sedan? Blir det 300cc?
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Jag kan bara säga att man inte helt bör köpa den klassiska "ta de större om du tvekar". Jag gjorde det, handlade inte om speciellt stora implantat för min del. Jag var nöjd till en början när muskeln antagligen trycker tillbaka implantaten en del. Visst är det säkert skillnad på framför och bakom, det säger jag inget om och har ingen erfarenhet av båda. Jag kan bara säga att jag tyckte det såg alldeles för stort ut på mig och vart i slutändan inte alls så naturligt som jag ville ha det. Det hänger såklart mycket på vad du är ute efter. Lita på magkänslan, fundera ordentligt på alla alternativ och ha inte för bråttom skulle vara mitt råd.
Gilla
Josefina

Josefina

Kvinna ·

Anna80 skrev:

Josefina skrev:

Anna80 skrev:

Hej!

Jag tror oxå att kirurgerna har full koll på vad som passar våra kroppar. Jag vet vara inte om de passar i mitt huvud :) Jag är som dig oxå o har lite bredare axlar och bröstkorg och vill inte heller att de ska se för bulligt ut. Vad bestämde du dig för sedan? Blir det 300cc?

Jag har inte bestämt mig än, ska på en andra konsultation den 15 maj (3D-konsultation), så jag återkommer med svar efter den ;)
Gilla
Anna80

Anna80

Kvinna ·

Wow, vilket fint resultat utifrån dina 3D bilder. Var inne o kikade. Nu blev jag lugn för mig själv, haha. Har ju optid på fredag o har bestämt mig för 375. Tror du kommer bli supernöjd med ditt val! :)
Gilla
Josefina

Josefina

Kvinna ·

Anna80 skrev:

Wow, vilket fint resultat utifrån dina 3D bilder. Var inne o kikade. Nu blev jag lugn för mig själv, haha. Har ju optid på fredag o har bestämt mig för 375. Tror du kommer bli supernöjd med ditt val! :)

Ja nu känns det superbra och längtar verkligen till operation! Skönt att man kan lugna andra också ;) Jag tror att det kommer bli superbra på dig! Lycka till! :)
Gilla
Mewa

Mewa

Kvinna ·

Jag blev rekommenderad 400cc motiv rund full, har inte mkt bröst själv. Men är oxå rädd att de blir för stort eller ser dumt ut, men han sa att de var bättre för mig att ta 400cc än 375cc för att den är lite bredare o de kommer se bäst ut på min kropp. Man har ju ingen aning om hur de kommer upplevas, min största skräck är att oavsett storlek att jag inte ska gilla dom nya. Men o andra sidan så gillar ja inte de lilla som finns nu heller. Har gjort 3D och risttest men ändå lite ångest över valet. OP 7 Juni
Gilla
Josefina

Josefina

Kvinna ·

Mewa skrev:

Jag blev rekommenderad 400cc motiv rund full, har inte mkt bröst själv. Men är oxå rädd att de blir för stort eller ser dumt ut, men han sa att de var bättre för mig att ta 400cc än 375cc för att den är lite bredare o de kommer se bäst ut på min kropp.

Man har ju ingen aning om hur de kommer upplevas, min största skräck är att oavsett storlek att jag inte ska gilla dom nya. Men o andra sidan så gillar ja inte de lilla som finns nu heller. Har gjort 3D och risttest men ändå lite ångest över valet.

OP 7 Juni

Jag tyckte att jag fick en mycket bättre uppfattning om hur det kommer se ut efter min 3D konsultation, och det lugnade mig väldigt mycket... Är du rädd för att formen inte ska bli som du önskar (för hängiga/för stora/för små/för runda/futtiga...) eller att det ska bli någon komplikation som påverkar utseendet? Jag vart ju också rekommenderad att ta större än vad jag tänkt från början eftersom jag är ganska lång och har en bred bröstkorg. Fick en liten chock i början men efter ristest och 3Dkonsultationen håller jag med min kirurg...
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem