Josefina
Kvinna ·
Funderar på storlek - 375 för stort?
Hej! Jag har precis varit på konsultation hos Peter Zachrisson på Art Clinic i Göteborg. Jag har varit inställt på att lägga in anatomiska implantat bakom muskeln, max 300 cc (har testat med vattenfyllda plastpåsar ;) ). När jag provade implantat hos Peter kom vi överens om att 375 cc skulle vara bättre, eftersom en del försvinner när man lägger dom bakom muskeln, men det låter så himla stort! Samtidigt var det helt annat än plastpåsarna (såklart) och kändes inte så stort som det låter... Någon som har dessa implantat? Vad hade ni för storlek innan OP och vad har ni nu? Håller ni med om att man ska välja det lite större implantatet om man velar mellan två storlekar? Jag är 170 cm lång, väger 66 kg, är ganska vältränad och har 75 a i bh-storlek nu.
Sortera efter

Sophoto
Kvinna ·

Bluerose
Kvinna ·

Vanna Chu
Kvinna ·

Josefina
Kvinna ·
https://plastikoperationsforum.se/sida/ristest-en-hjalp-att-valja-bro...
Prova ristestet istället, bättre riktning. Men 375 CC är inte överdrivet mycket beroende på hur mycket vävnad du har innan. Hur kändes det när du provade ut storlek? Gjorde du 3D bild?

Sophoto
Kvinna ·

Anna80
Kvinna ·

Josefina
Kvinna ·
Ja för jag har 355/375 och det är ju inga kanoner men en schysst byst och tror jag kommer hamna på c/d när det här är klart. Men som sagt har ju med storlek och egen vävnad ;)

Josefina
Kvinna ·
Hej!
Följer tråden med intresse. Har precis samma funderingar som du. Jag önskar mig en mer kvinnlig form men inga stora bröst. Min kirurg tyckte att jag absolut inte skulle ta mindre än 350cc, high profil. Han menade att allt upp till 500cc skulle funka fint på mig.
Jag har mycket ris i min bh nu för o känna efter. Känns som att 350 kan bli lagom på mig.

Sophoto
Kvinna ·

J_Nilsson
Kvinna ·

Bellie
Kvinna ·

Anna80
Kvinna ·
Hej!
Följer tråden med intresse. Har precis samma funderingar som du. Jag önskar mig en mer kvinnlig form men inga stora bröst. Min kirurg tyckte att jag absolut inte skulle ta mindre än 350cc, high profil. Han menade att allt upp till 500cc skulle funka fint på mig.
Jag har mycket ris i min bh nu för o känna efter. Känns som att 350 kan bli lagom på mig.
Ja, det är sjukt svårt att få en uppfattning om vad som blir lagom stort! Men vi testade med 250 cc på mig först, och det kändes väldigt litet. Sedan försvinner ju en del när man lägger det bakom muskeln, så 300 cc kanske blir som 250 cc...? Sedan förklarade min kirurg att den upplevda volymen är väldigt beroende på längd, bröstkorg, höfter etc... Så eftersom vi är ganska långa blir det mer proportionerligt om man lägger i lite mer. De är ju erfarna också och de gör ju sånt här varje dag, så känner att de nog vet vad de pratar om...?

Anonym användare

Josefina
Kvinna ·
Hej!
Ja, det är sjukt svårt att få en uppfattning om vad som blir lagom stort! Men vi testade med 250 cc på mig först, och det kändes väldigt litet. Sedan försvinner ju en del när man lägger det bakom muskeln, så 300 cc kanske blir som 250 cc...? Sedan förklarade min kirurg att den upplevda volymen är väldigt beroende på längd, bröstkorg, höfter etc... Så eftersom vi är ganska långa blir det mer proportionerligt om man lägger i lite mer. De är ju erfarna också och de gör ju sånt här varje dag, så känner att de nog vet vad de pratar om...?
Jag tror oxå att kirurgerna har full koll på vad som passar våra kroppar. Jag vet vara inte om de passar i mitt huvud :) Jag är som dig oxå o har lite bredare axlar och bröstkorg och vill inte heller att de ska se för bulligt ut. Vad bestämde du dig för sedan? Blir det 300cc?

Anna80
Kvinna ·

Josefina
Kvinna ·
Wow, vilket fint resultat utifrån dina 3D bilder. Var inne o kikade. Nu blev jag lugn för mig själv, haha. Har ju optid på fredag o har bestämt mig för 375. Tror du kommer bli supernöjd med ditt val! :)

Mewa
Kvinna ·

Josefina
Kvinna ·
Jag blev rekommenderad 400cc motiv rund full, har inte mkt bröst själv. Men är oxå rädd att de blir för stort eller ser dumt ut, men han sa att de var bättre för mig att ta 400cc än 375cc för att den är lite bredare o de kommer se bäst ut på min kropp.
Man har ju ingen aning om hur de kommer upplevas, min största skräck är att oavsett storlek att jag inte ska gilla dom nya. Men o andra sidan så gillar ja inte de lilla som finns nu heller. Har gjort 3D och risttest men ändå lite ångest över valet.
OP 7 Juni