Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vegal profilbild

Vegal

Kvinna ·

10 dec, 2012

Har ni gjort förstoring med mellan 200 och 280cc?

Bröstförstoring
Jag ska förstora brösten men vill endast lägga in minst 200cc och max 280cc. Har kollat runt mycket här men känns som att de flesta lägger in mycket mer. Är här någon som har lagt in denna mindre siffra eller har planer på att göra det? :-)
Hade varit kul att prata med någon som har erfarenhet av samma storlek!
32

Sortera efter

Lillans

Kvinna ·

15 dec, 2012

Jag ska lägga in 250 cc och jag är jätterädd att det ska bli för stort, jag har inga bröst idag och är väldigt smal, dock rätt lång. Enligt kirurgen så kommer det se onaturligt ut om jag tar mindre, är jättenojjig :P
Gilla

Rattmuff

Kvinna ·

15 dec, 2012

Hej jag la in 275cc den 21 november iår. Ibland känner jag mig nöjd å ibland skulle jag vilja ha mer.

Men när allt är läkt osv tror jag att jag kommer vara nöjd med 275cc. Hade dock önskat att det inte var ett så stort mellanrum mellan brösten. Men jag hoppas de löser sig när "muskeln" släppt.

Naken så tycker jag de ser stora ut. Men med sportBH och tröja är det som att de försvinner lite.

Jag kan lägga ut någora bilder senare idag som du kan kolla på :)
Gilla

Jenfa91

Kvinna ·

15 dec, 2012

Jag har lagt in 275 cc framför :) dom är bara 6 dagar gamla och utvecklas fortfarnde, stog mellan 275 och 300 men nu när jag ser hur dom utvecklas så är jag glad att jag tog 275. Hade jag tagit 300 hade jag typ inte fått någon klyfta känns de som :S haha lycka till :)
Gilla

Sweedie

Kvinna ·

15 dec, 2012

Lillans... med så pass lite egen vävnad och med Din längd har jag svårt att tänka mig att 250 cc blir för stort. Men det är så svårt att råda andra.
Gilla

lilla-My

Kvinna ·

15 dec, 2012

Mary007 skrev:
Lilla-My: vad skönt att höra! jag förstår faktiskt inte riktigt var folk menar att denna cc skulle försvinna? tryckas under bröstmuskeln eller? vissa säger ju att bakom bröst blir visuellt lite större sen när de som har 'ploppat ut', kan tänka mig att de i början liksom 'hålls fast' av bröstmuskeln som säkert är spänd då. tänker jag rätt eller fel nu?

du har också fått ett jätte fint resultat! inte för små, och inte för stora! dina bröst var nog ett av de första jag fattade tycke för när jag blev medlem här, är alltid betryggande att se andra små tjejer som fått fina resultat med små implantat :)

Tack :) Jag kommer ihåg hur svårt det var att hitta bilder på 250-295 innan jag själv skulle opereras, de flesta (här) har ju lagt in 350 och över. Så jag försöker lägga ut en del bilder så andra ska kunna se och jämföra. Men nu finns det ju en hel del tjejer här som har 300 cc eller strax under. Superbra med lite mer variation!

Gilla

Sweedie

Kvinna ·

15 dec, 2012

MARY007... 😀   Tycker Du verkar ha en väldigt sund inställning! Jag ska hålla tummarna hårt att det blir precis som Du tänkt Dig 🙂
Gilla

Twinkerbell

Kvinna ·

16 feb, 2013

Jag hänger på här också!
Jag har nyligen gått på konsultation själv och fick se 3D simulering, efter det så lutar jag mot 195-205 cc moderate plus. Hur upplever ni brösten efteråt? Önskar ni att ni skulle tagit mindre/större?J
Jag vill verkligen inte ha stora bröst och tyckte att 220-250 såg väldigt stort och onaturligt ut på mig, och det vill jag verkligen inte..
Gilla

Salt26

Kvinna ·

16 feb, 2013

Twinkerbell, jag svarade i en annan tråd men gör det även här. Första veckan tyckte jag de var för små sen fick jag panik över att de var för stora. Det var först efter vecka 6 som jag blev grymt nöjd med resultatet. De har fått en riktigt naturlig form och ser ut som om det vore mina egna:) egentligen ville jag lägga in mindre men då var det bredden jag var orolig över.. Jag har 12 cm i bröstbredd och 255-inplantatet är 11,5 cm så mindre bredd ville jag inte ha. Jag valde anatomiska för att jag knappt hade något avstånd mellan bröstveck och bröstvårta och för att uppnå så naturligt resultat som möjligt. Enligt min kirurg skulle kanterna på ett runt inplantat synas väldigt mycket på mig då jag knappt hade en à-kupa innan op. Sen var även märket Allergan ett naturligt val för det ska förhindra kapselbildning bättre än något annat inplantat då de har en strävare yta. Kostar dock lite mer men det är det värt. Snittet gjorde i bröstvecket för då har kirurgen bättre kontroll och behöver inte göra fickan onödigt stor. Lycka till!
Gilla

Twinkerbell

Kvinna ·

19 feb, 2013

Salt26:
Tack för ditt ärliga svar! Du har verkligen fått ett riktigt bra resultat, bättre än på 3d simuleringen! =)
Jag har 12 cm i bröstbredd på ena bröstet och 12,5 cm på andra bröstet så jag är också lite rädd att ta för små i diameter, jag vill ju inte ha tydliga bollar som sticker fram. Hur upplever du att implantatet är trots att det är mindre i bredd än egna bröstvävnaden, märks det på något sätt?
Gilla

Salt26

Kvinna ·

19 feb, 2013

Tack, Twinkerbell:)! Jag var så insnöad, efter att ha läst här på forumet, på att inplantatet skulle ha samma bredd som min egna bröstkorg men min kirurg menade på att man är tvungen att ta i beräkning hur mycket egen vävnad man har. Jag fick även se 280 i simuleringen och detta inplantat hade 12 cm i bredd men min kirurg tycket att det skulle vara synd att stretcha ut mina bröst och fickor så mycket... Och sa att han skulle kunna rekommendera det i framtiden efter amning om jag ville. Jag tycker att avståndet är perfekt, jag kan inte helt få ihop brösten men det ser naturligt ut åtminstone när jag bär ett urringat linne utan behå, som ett par naturliga bröst utan push up effekt. Mellanrummet har blivit mindre bara sedan en vecka för i början var brösten ganska stela. nästa vecka har det gått 3 månader och då, om inte innan, kommer jag lägga upp fler bilder. De bilder jag har uppe är från vecka 5:)
Gilla

Twinkerbell

Kvinna ·

06 mar, 2013

Det var riktigt snygga bilder, nästan precis så som jag skulle vilja ha. Men jag kan tyvärr inte ha anatomiska då jag skulle ha stor risk att de roterar. 

Men jag har en fråga som kanske kan låta konstigt, men hur känns det att ha mindre bröstimplantat? När man ligger ner, på rygg, på mage, på sidan, går, springer, tränar? Känns det konstigt att ha nånting i kroppen som är utifrån om du förstår vad jag menar. Jag misstänker att man vänjer sig men jag är lite rädd att man måste ändra för mycket i livet för bröstens skull, att man inte kan sova på mage, sidan, träna som man vill osv. 
Gilla

Sweedie

Kvinna ·

17 mar, 2013

Twinkerbell... Lade in mina 21 maj förra året och kan nu ligga på mage (ibland behövs kudde beroende på underlaget), träna som jag vill osv.  Sova på sidan var bara ett problem dom första 4-6 veckorna :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem