strongandfit1
Kvinna ·
04 sep, 2013
HJÄLP, 225 cc låg profil eller är det för lite?!?
Hej,
nu har jag äntligen beslutat mig för att operera in lite fylligare bröst MEN
jag är livrädd för fake-looken. Gillar heller stora bröst eller för stor kant upptill så det ser rundat ut.
Vill ha naturliga, lite fylliga (fyllig B eller liten C) med fin form, Gillar båtformen, att underpoolen e lite fylligare, behöver inte va så stort och fylligt upptill så man ser brösten i alla kläder.
Var på konsultation hos örjan och han rekomenderade 225 cc lågprofil. Tyckte nästan det såg lite stort ut men när jag läser och ser bilder här så ser det INTE stort ut alls. Är väldigt osäker över LÅGprofil då jag knappt ser någon med lågprofil?! Han sa att det kan bero på att oftast är de dem med stora bröst som skriver på forum etc, och de som vill dölja sina bröst och ha mindre inte skriver så mycket om det eller lägger upp bilder. Kan finnas en poäng?
Är en smal tjej med liten midja men bredare höfter o fyllig rumpa, därför sa han att jag absolut kan ha 225 cc med lågprofil för att inte få för mkt put MEN ÄR SÅ OSÄKER :( Har nu en A-kupa. Tränar väldigt mkt och lyfter tunga vikter men han rekomenderade ändå bakom placering. Har hört mkt om muskelpåverkan osv, men vill heller inte ha framför placering då jag har så lite egen vävnad och är tunn.
JUST DET, han sa också att implantaten kommer börja längre ner än mina egna, och det därför finns en RISK att man ser konturer från mina egna bröst, har någon erfarenhet av detta??
kommer det vara för lite? varför skriver alla att det är så platt och brett? Det är ju samma bredd på alla implantat. Finns det någon med bilder på lågprofil - eller 200 - 225 cc?
Snälla hjälp mig, är helt vilse i det här!!!
Sortera efter

Carrooo
Kvinna ·
04 sep, 2013
Det är absolut inte samma bredd på alla implantat! Kolla listan på din sida!
Något som är HELT avgörande är ju hur stor du själv är? Och vilken bröstbredd du har?!
Gilla

Insolance
Kvinna ·
04 sep, 2013
Hej! Vet inte ditt utgångsläge men jag personligen tror det blir svårt att få en fin underpol med lågprofil ( om man inte har mkt vävnad innan) Jag har moderat + profil med ett put på 3,7 cm. Va helt platt innan op. Önskar jag tagit hög profil nu i efterhand just för mer underpol o put. Kan säga att ingen har sett att jag gjort en op. Inte ens mamma! (Bara min sambo vet) Med kläder på känns dom väldigt platta. Va absolut inte ute efter några jätteboobs från början men lite skillnad vill man ju ha. Utan kläder syns det däremot ganska stor skillnad mot innan;-) lycka till i ditt val, men tänk hellre en gång för mycket innan :-) Kram
Gilla

Carrooo
Kvinna ·
04 sep, 2013
Beror ju oxå på vilket implantatsmärke du har tänkt? Jag ska ha low profil men då är det put på 4.4 cm och det anser jag vara lagom för mig!
Gilla

Katja
Kvinna ·
04 sep, 2013
Jag var också livrädd att det skulle bli för mycket eller se fake ut.
Jag vågade inte ta mer än 280 mellan profil.
Såg direkt efter op att det blev mycket mindre än jag trodde.
Önskar jag tagit något större.
Tar du låg profil och så lite skulle jag tro det knappt blir någon skillnad?
Jag tycker mina mellanprofil knappt putar från sidan.
Om du tycker att de blir lite bolliga upptill är det lätt att dölja med kläder i början. Sen sjunker de ner.
Ingen har sett nåt på mig att jag opererat mig..
Ser väldigt naturligt ut.
Gilla

strongandfit1
Kvinna ·
04 sep, 2013
tack för era svar!
Varför låter kirurgen så säker på att det är just låg profil jag ska ha? Och varför ser det "mycket" ut när man testar implantaten på plats? blir så förvirrad av allt detta haha..
Gilla

strongandfit1
Kvinna ·
04 sep, 2013
Tittade på dina bilder och tycker inte alls att dina bröst ser platta ut med kläder? Ser fylliga ut :) Dina bröst är förövrigt väldigt snygga!
Gilla

via_dolorosa
Kvinna ·
04 sep, 2013
Personligen tycker jag att platta bröst ser onaturligt ut, jag hade i ditt läge sett på låg eller mp implantat. Platta bröst blir som pannkakor i värsta fall, kan dock även bli bra på vissa. Naturliga bröst putar och går lite ut på sidorna och möts i mitten. För små/smala implantat blir som mandariner, de går inte ut emot sidorna och de möts inte i klyftan alltså blir det som så knölar. Apelsinerna däremot går ut mot sidorna, möts i en klyfta och her en lagon projektion vilket ser naturligt ut. Personigen anser jag även melonerna vara mer naturliga än mandarinerna för dessa liknar mer naturliga bröst än "knölarna". Det han menar med att man kan se ditt egna bröst ovanpå kallas DB, dubbel bröst. detta kan undvikas med lite mer projektion eller en framförplacering.
Gilla

miamosara
Kvinna ·
04 sep, 2013
Ja fast vill man ha små så är det väl bättre med låg profil för att just få bredden så de inte blir mandariner ;-) eller? Jag förstår att det är förvirrande men tänk igenom sju gånger extra vad DU vill ha och om du är väldigt osäker kan du alltid gå på en till konsultation.
Gilla

strongandfit1
Kvinna ·
04 sep, 2013
Lite så tänkte jag också. Jag ville liksom inte ha små bollar med stor klyfta mellan brösten, därför kändes det bättre med lite bredare samt längre ner så det ser mer naturligt ut. Jag har ett ganska bra utgångsläge då mina egna bröst har en fin form (fin båtform) och därför vill jag endast fylla i bh-n och inte ha stora tuttisar. Rädslan är dock att det ska bli för platt och smått. Men jag vet inte, såg ju bra ut när jag testade implantaten på konsultationen?
Varför går det inte att klistra in länkar, ville visa bild på resultat jag kan tänka mig :(
Gilla

strongandfit1
Kvinna ·
04 sep, 2013
Finns det någon som vet bra bilder på låg profil 200-225 cc? tipsa gärna :)
Gilla

via_dolorosa
Kvinna ·
04 sep, 2013
miamosara skrev:
Ja fast vill man ha små så är det väl bättre med låg profil för att just få bredden så de inte blir mandariner ;-) eller? Jag förstår att det är förvirrande men tänk igenom sju gånger extra vad DU vill ha och om du är väldigt osäker kan du alltid gå på en till konsultation.Gilla

via_dolorosa
Kvinna ·
04 sep, 2013
strongandfit1 skrev:
Lite så tänkte jag också. Jag ville liksom inte ha små bollar med stor klyfta mellan brösten, därför kändes det bättre med lite bredare samt längre ner så det ser mer naturligt ut. Jag har ett ganska bra utgångsläge då mina egna bröst har en fin form (fin båtform) och därför vill jag endast fylla i bh-n och inte ha stora tuttisar. Rädslan är dock att det ska bli för platt och smått. Men jag vet inte, såg ju bra ut när jag testade implantaten på konsultationen?
Varför går det inte att klistra in länkar, ville visa bild på resultat jag kan tänka mig :(
Gilla

strongandfit1
Kvinna ·
04 sep, 2013

strongandfit1
Kvinna ·
04 sep, 2013
första tutt-bilden, ungefär sånna vill jag ha..
Gilla

via_dolorosa
Kvinna ·
04 sep, 2013
Då tror jag absolut på anatomiska skulle passa dig 😀
Gilla

strongandfit1
Kvinna ·
04 sep, 2013
tror du inte vanliga mentor - runda funkar? :( anatomiska e så jäkla dyrt!
Gilla

via_dolorosa
Kvinna ·
04 sep, 2013
Fast ska du verkligen välja implantat med plånboken? Så mycket dyrare är det inte heller. Jag tror det ger dig näsrmast det resultat du vill ha. Har du funderat på placeringfrågan också?
Gilla

Pygme
Kvinna ·
04 sep, 2013
Om du redan har lite bröst och fin form på dem och bara vill fylla på lite men inte få för stora så är väl låg profil ganska bra val tycker jag, har du däremot ingen vävnad själv så kanske det blir brett och platt..
Gilla

Katja
Kvinna ·
04 sep, 2013
Den bilden på önske bröst tror jag är större än jag har och mer put.
Står det någonstans hur stora de är.. ( de på bilden?)
Sånna vill jag också ha:)) gissar att det är anatomiska
En bit över 300-350 cc? Fast jag vet ju inte.. Bara gissning.
Tror inte du får sånna med låg profil och 225cc..
Gilla

leah26
Kvinna ·
04 sep, 2013
Hej, jag har 220 Låg profil, och blev också rekommenderad det för att det inte skulle bli stort mellanrum med två "bollar". Detta då mina bröst satt långt ifrån. I bikini ser man skillnad och liiitegrann i kläder. De närmaste märkte att jag gjort ngt;)! Även jag tränar mkt, är nätt och ville absolut inte ha stora bröst. Men som många andra känner jag i efterhand att jag kunde tagit liiiite större..! O andra sidan var det från början precis detta jag var ute efter- fylla ut BH snyggt, lite kvinnligare då jag också har rumpa och höfter. Så är i det stora hela nöjd.
Fick fin underpol trots låg profil:, kanske tack vare droppformen;)
Tror citadellkliniken har en före-efterbild med 220cc lågprofil.
Gilla