Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
crazycatlady profilbild

crazycatlady

Kvinna ·

30 mar, 2017

Hjälp! 255 eller 300 cc?

Bröstförstoring

Hjälp! Orolig för att jag valt för små implantat inför op. Vid konsultation tyckte jag 255 cc (mentor mellan profil anatomiska) såg stora ut, men nu i efterhand börjar jag tveka om de kanske är för små.. Som jag förstod det på min kirurg så kan jag antingen välja 255 cc mellan profil eller 300 cc hö profil? Och inget däremellan pga det handlade om allt mätande hon gjorde.. Vad tror ni?! Bild skulle uppskattas på både 255 och 300 cc anatomiska..

31

Sortera efter

DorisP

Kvinna ·

30 mar, 2017

När jag valde tyckte jag att 250 var perfekt och att 300 var på tok för stort så jag landade på 275 och kunde inte blivit nöjdare med storleken :) mina implantat är runda men du kan ju kolla bilderna för att få en liten uppfattning iaf.
Gilla

crazycatlady

Kvinna ·

31 mar, 2017

Ja precis! Är ju svårt när man står där med och har en viss tid på sig att välja "sin framtid" liksom. Dina är jättefina! Naturligt stora och proportionerliga till kroppen. Precis vad jag är ute efter! Men min kirurg sa att jag bara kunde välja mellan 255 eller nästa steg 300... undrar varför?
Gilla

nadia89

Kvinna ·

31 mar, 2017

Ta 300! Mkt försvinner under muskeln å du kmr ångra Dig att du ej tog större. Det e sån liten skillnad :)
Gilla

crazycatlady

Kvinna ·

31 mar, 2017

Har läst om detta men hon nämnde inget om det på konsultationen.. men ska dit igen och prova om! Vill känna på 300cc om det känns ok. Vill ändå ha naturligt stora.. och att de inte ska sticka ut för mycket SAMTIDIGT som jag vill att de ska synas såklart! Svårt det där..
Gilla

DorisP

Kvinna ·

01 apr, 2017

crazycatlady skrev:

Har läst om detta men hon nämnde inget om det på konsultationen.. men ska dit igen och prova om! Vill känna på 300cc om det känns ok. Vill ändå ha naturligt stora.. och att de inte ska sticka ut för mycket SAMTIDIGT som jag vill att de ska synas såklart! Svårt det där..

Jag tror du ska välja 300 :) för det försvinner som sagt en liten del!
Gilla

Ajme

Kvinna ·

01 apr, 2017

Den bröstbredd du har begränsar vilka implantat du kan välja. Jag tror att skillnaden på de implantat kirurgen har rekommenderat till dig är projektioner, dvs hur mycket de putar. Om du googlar på implantaten kan du hitta hur mycket det skiller sig.
Gilla

crazycatlady

Kvinna ·

16 apr, 2017

Ja precis så förstod jag det med! Ser att du har mentor och medium profile, vilket är de 255cc jag blev rekommenderad. Är du nöjd med dina? Är ju liknande storlek 255-265! Fortfarande osäker och jag ska opereras nästa måndag..
Gilla

crazycatlady

Kvinna ·

16 apr, 2017

Ja det lutar nog ändå åt att välja de större. Men jag har fortfarande inte bestämt mig! Så nojjig. Vill ha bröst som syns men inte något som står ut för mycket.. 300cc är kanske ändå inte så stort?
Gilla

maja2

Kvinna ·

16 apr, 2017

du kommer inte att märka någon skillnad alls på 45cc. Det rör sig om ca 30 gram, ett par tre matskedar.
Gilla

crazycatlady

Kvinna ·

16 apr, 2017

Tack för svar, jättesnällt! Då kanske det kvittar vilket jag tar. 255 eller 300! Men det brukar vara så att man bör ta största alternativet har jag hört? Pga man blir storleksblind och pga brösten anpassar sig till kroppen sen va? Får ringa kliniken i veckan och se om jag kan ändra nu en vecka innan.. annars får det bli 255 då!
Gilla

HeddaLovisa

Kvinna ·

16 apr, 2017

Åh, jag står i samma val och kval som dig. Väljer mellan 230 eller 245 cc. Kirurgen trodde även att 250 cc skulle passa men jag är så nojig att det blir för stort... blir nog 245. Fast är inte säker. Så svårt detta, jag vill att de blir naturliga men att de samtidigt ska kännas att här är mina bröst liksom! Har du provat med ristest hemma crazycatlady?
Gilla

crazycatlady

Kvinna ·

16 apr, 2017

Åh jag känner ju med dig! Desto mer man googlar runt och kollar, desto nojjigare blir man.. ena dagen vill jag ha 255 och andra 300! Nej jag har inte gjort ristestet! Men har varit på 2 konsultationer nu.. efter båda gångerna har jag dock känt att 255 känts bäst MEN sen går man hem och googlar och tänker och frågar vänner sim har opererat sig och då känner jag 300.. Aeh detta är ju så jobbigt!
Gilla

Soffia

Kvinna ·

16 apr, 2017

Svårt beslut.. Jag velade mellan 270 och 310. Jag tog 270 och är jättenöjd med resultatet. Ser verkligen naturligt ut. Kanske inte hade spelat så stor roll att gå upp en stl men det beror på vad du är ute efter. Lycka till :)
Gilla

Ajme

Kvinna ·

16 apr, 2017

Jag är nöjd med storleken, känns som att den passar min kropp. Nästa storlek hade varit 305 och det kände jag på konsultationen att det var alldeles för stort. Du kan ju testa att göra ristestet, jag gjorde det och kände att 300 var för stort men 250 kändes lagom. Det viktiga är ju att det känns rätt för dig!
Gilla

crazycatlady

Kvinna ·

16 apr, 2017

Ja väldigt svårt beslut! Vilken storlek får du i bh med 270? Ungefär? Tack för svar! Hjälper verkligen!
Gilla

Soffia

Kvinna ·

17 apr, 2017

Jag skulle tro att det blir en fyllig C :)
Gilla

Ajme

Kvinna ·

17 apr, 2017

Min håller fortfarande på att läka men de känns inte så svullna, de är 70D just nu!
Gilla

Amadores

Kvinna ·

17 apr, 2017

Jag känner exakt lika som du....nojjig....väljer på allt mellan 225-300 Jag har inte ens bokat en tid för att jag aldrig kan bestämma mig...bokar jag tid så måste jag besluta mig för nåt så det är kanske det bästa att sätta press på ,ig själv, jag vill iaf göra ingreppet det är jag säker på...
Gilla

Amadores

Kvinna ·

17 apr, 2017

Vad har du för för implantat???
Gilla

maja2

Kvinna ·

17 apr, 2017

Tänk så här 225cc är inte fullt 2 dl, sen försvinner dessutom nästan 50cc när man lägger implantaten bakom muskeln. Kvar blir ca 1,5 dl, detta är inte alls mycket. Sen märker man nästan ingen skillnad förrän man kommer upp i 100 cc. Mina 430cc kändes inte mycket större än 300cc. Använde då även samma Bh.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem