Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
crazycatlady profilbild

crazycatlady

Kvinna ·

30 mar, 2017

Hjälp! 255 eller 300 cc?

Bröstförstoring

Hjälp! Orolig för att jag valt för små implantat inför op. Vid konsultation tyckte jag 255 cc (mentor mellan profil anatomiska) såg stora ut, men nu i efterhand börjar jag tveka om de kanske är för små.. Som jag förstod det på min kirurg så kan jag antingen välja 255 cc mellan profil eller 300 cc hö profil? Och inget däremellan pga det handlade om allt mätande hon gjorde.. Vad tror ni?! Bild skulle uppskattas på både 255 och 300 cc anatomiska..

31

Sortera efter

Ajme

Kvinna ·

17 apr, 2017

Att det försvinner 50 ml bakom muskel, stämmer det med anatomiska implantat också? Kirurgen sa inget om det och jag upplever det inte så, jag tänkte att det kanske är för att anatomiska implantat är fastare? Men jag tror att du blir fin vare sig du väljer 255 eller 300! Om du fortfarande har svårt att välja kan du ju tänka vad du helst har: för stora eller för små? Jag valde den mindre storleken då jag hellre opererar mig en gång till för att de blev för små än vice versa.
Gilla

crazycatlady

Kvinna ·

17 apr, 2017

Ajme skrev:

Att det försvinner 50 ml bakom muskel, stämmer det med anatomiska implantat också? Kirurgen sa inget om det och jag upplever det inte så, jag tänkte att det kanske är för att anatomiska implantat är fastare?

Men jag tror att du blir fin vare sig du väljer 255 eller 300! Om du fortfarande har svårt att välja kan du ju tänka vad du helst har: för stora eller för små?

Jag valde den mindre storleken då jag hellre opererar mig en gång till för att de blev för små än vice versa.

Jag vet inte! Kanske är annorlunda med anatomiska? Både min kirurg och sjuksköterska sa att det inte försvinner något vid bakomplacering.. Ja det tror egentligen jag med! Både och blir ju skillnad iallafall. Jag har INGENTING nu. Platt som en planka, så 255 kan nog bli fint till min smala kropp! Vill ha ett naturligt, fint, resultat där jag fortfarande kan vara utan bh och inte för utputande. De 255orna är ju moderate plus projektion, så är väl ett mellanput typ? Det är det som du har också? :) Ja jo helst vill jag ju inte operera mig igen såklart! Haha. Men saker kan ju hända i framtiden :) så just nu nöjer jag mig med en skillnad. Så antar lite mindre än för stora? Är du nöjd??
Gilla

maja2

Kvinna ·

17 apr, 2017

Vad lustigt att din kirurg sa att det inte försvann nått när man lägger bakom muskeln.Jag upplever att de trycks tillbaka betydligt mer och blir mindre mot när man har framförplacering.Viktigt att tänka på är att man får rätt bredd om man har ett mindre implantat, annars kan det se knepigt ut. Bredden blir större om man väljer en lägre profil.
Gilla

Ajme

Kvinna ·

17 apr, 2017

Jag har moderat projektion, det är det lägsta putet, lägre än vad du funderar över. Sedan har jag den högsta höjden. Det var kirurgen som rekommenderade höjden utifrån mina mått. Jag var ganska tunn på bröst korgen och höjden är för att det ska se mer naturligt och mindre runt ut. Jag har 11.5 i bredd och alla implantat som vi pratade om på konsultationen hade den bredden, jag förtod det som att bröstbredden är det som avgör vilka implantat man kan välja. Nu är mina bröst fortfarande ganska nya men jag är helnöjd med storleken!
Gilla

crazycatlady

Kvinna ·

19 apr, 2017

maja2 skrev:

Vad lustigt att din kirurg sa att det inte försvann nått när man lägger bakom muskeln.Jag upplever att de trycks tillbaka betydligt mer och blir mindre mot när man har framförplacering.Viktigt att tänka på är att man får rätt bredd om man har ett mindre implantat, annars kan det se knepigt ut. Bredden blir större om man väljer en lägre profil.

Min kirurg valde ju bredden utefter vad som passar min bröstkorg och höjden utefter min bröstvävnad.. jag litar ju på henne eftersom jag själv inte har en aning! Går runt med ristest nu och provar. Både 255 och 300 känns bra och inte så stor skillnad mellan dom. Har du upplevt stor skillnad mellan 45cc?0
Gilla

crazycatlady

Kvinna ·

19 apr, 2017

Ajme skrev:

Jag har moderat projektion, det är det lägsta putet, lägre än vad du funderar över. Sedan har jag den högsta höjden. Det var kirurgen som rekommenderade höjden utifrån mina mått. Jag var ganska tunn på bröst korgen och höjden är för att det ska se mer naturligt och mindre runt ut. Jag har 11.5 i bredd och alla implantat som vi pratade om på konsultationen hade den bredden, jag förtod det som att bröstbredden är det som avgör vilka implantat man kan välja.

Nu är mina bröst fortfarande ganska nya men jag är helnöjd med storleken!

Jaha okej! :) De känns inte "låga" liksom? Blir det en fin projektion? Naturligt? Jag hade tydligen 11 i bredd och därför var 255 cc eller 300 cc de "större" storlekarna som jag kunde välja mellan. 255 är ju moderate plus och 300 high profile! Min väninna gjorde nyss 350 i ultra high och dom är fina och ser inte för stora ut på henne MEN vi har helt olika bröstkorgsmått då hon är mycket bredare och hade väl mer bröstvävnad innan.. Tror jag ska hålla fast vid 255 ändå! Känns väl inte sååå himla litet?
Gilla

Addi

Kvinna ·

19 apr, 2017

Jag tycker du skall köra på 255cc!! Dels så låter det som det är vad du egentligen vill ha, att det passar dig och det är vad din magkänsla säger!! :) Jag lyssnade på alla "ta hellre en strl större"...men det skulle jag inte gjort... har alltid känt att de varit för stora för mig..... Nu är det dags igen (efter 14 år o två barn) och jag velar med med storleken även denna gång men tänker 250-275 typ... ville demi, men kirurgen sa high... så jag känner mig med lite osäker. Men som något skrev, vill du hellre att de är lite för stora eller lite för små?? För mig är svaret lite för små!! Men det e svårt..!!!!!
Gilla

maja2

Kvinna ·

19 apr, 2017

Jag kan inte påstå att jag märkt någon skillnad förrän jag var uppe i ca 100cc och inte ens då var den så stor.
Gilla

crazycatlady

Kvinna ·

19 apr, 2017

Addi skrev:

Jag tycker du skall köra på 255cc!! Dels så låter det som det är vad du egentligen vill ha, att det passar dig och det är vad din magkänsla säger!! :) Jag lyssnade på alla "ta hellre en strl större"...men det skulle jag inte gjort... har alltid känt att de varit för stora för mig..... Nu är det dags igen (efter 14 år o två barn) och jag velar med med storleken även denna gång men tänker 250-275 typ... ville demi, men kirurgen sa high... så jag känner mig med lite osäker.
Men som något skrev, vill du hellre att de är lite för stora eller lite för små?? För mig är svaret lite för små!! Men det e svårt..!!!!!

Åh känns ändå skönt att du skriver så för jag tror någonstans att man lyssnar på så många som säger att de ångrade sig för att de tog för litet.. MEN det kan ju också bli för stort! Jag tänkte (innan jag hamnade i detta träsk att välja större..) att jag ville ha en naturlig och inte för stort men samtidigt att det ska synas. Och så är det nog fortfarande! Bara att 255 verkar så himla litet bland många här..! Nojjjjj Men TACK verkligen för det du skrev! Lugnade mina nerver mycket.
Gilla

Ajme

Kvinna ·

20 apr, 2017

crazycatlady skrev:

Ajme skrev:

Jag har moderat projektion, det är det lägsta putet, lägre än vad du funderar över. Sedan har jag den högsta höjden. Det var kirurgen som rekommenderade höjden utifrån mina mått. Jag var ganska tunn på bröst korgen och höjden är för att det ska se mer naturligt och mindre runt ut. Jag har 11.5 i bredd och alla implantat som vi pratade om på konsultationen hade den bredden, jag förtod det som att bröstbredden är det som avgör vilka implantat man kan välja.

Nu är mina bröst fortfarande ganska nya men jag är helnöjd med storleken!

Jaha okej! :)
De känns inte "låga" liksom? Blir det en fin projektion? Naturligt?
Jag hade tydligen 11 i bredd och därför var 255 cc eller 300 cc de "större" storlekarna som jag kunde välja mellan. 255 är ju moderate plus och 300 high profile! Min väninna gjorde nyss 350 i ultra high och dom är fina och ser inte för stora ut på henne MEN vi har helt olika bröstkorgsmått då hon är mycket bredare och hade väl mer bröstvävnad innan..

Tror jag ska hålla fast vid 255 ändå! Känns väl inte sååå himla litet?

Jag tycker inte att de är för låga, känns ganska naturliga. Men de är ju inte jätte stora, jag tror att jag skulle se satt ut i stora bröst utifrån min kroppsform och längd. Jag tänker att ens kroppsform i övrigt, inte bara bröstbredd, avgör hur stora eller små implantat man passar i. Jag är ju t ex 20 cm kortare än dig! Sedan är det ju en smak sak hur stora eller små bröst man vill ha! Det viktigaste är att du känner dig bekväm!
Gilla

Glam

Kvinna ·

20 apr, 2017

Min kirurg sa att 25 cc försvinner bakom muskeln. Jag velade jättemycket mellan 300 och 355cc, men valde tillslut 355 cc då jag kände att om de nu skulle bli liiite för stora så levde jag hellre med det än för små. Och nu efter op så är jag så glad att jag valde den större storleken! Så om jag var du hade jag funderat över om jag hellre hade dem lite för små/stora :). Vilket känns värst för dig, att de hade blivit för små eller aningen större än du tänkt dig?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem