Anonym användare
27 sep, 2011
Hjälp, 400, 450 eller 475 CC?? Mina mått är 163 cm, 49 kg
BröstförstoringHej tjejer jag skulle verkligen behöva er hjälp..
Fram tills idag har jag velat om storleken, även fast jag och Dr Carl-Johan Gustafson på Proforma bestämde oss för 400 CC, hade tagit med en bildpå blondy's tuttar :) och han sa: "Sådär kommer det bli på dig ungefär med 400CC". Men hallå.. Jag har ångrat mig. Drömde inatt om hur besviken jag blev över att dom blev för "små", för jag vill inte ha naturligt stora jämförelsevis med min kropp, utan jag vill ha mina stora bröst, fast större. Så.. Hjälp, vad tycker ni? Känner mig helt lost.. 450 eller 475 CC? Vad tror ni ärligt skulle passa bäst på mig? Är gammal elitsimhopperska samt elitgymnast så är lite bredare över axlarna än de flesta tjejer i min viktklass..
Sortera efter
Malin88
Kvinna ·
28 sep, 2011
Anonym användare
28 sep, 2011
Hehe vad söt du är, tack för att du tar dig tid att svara på mina knäppa funderingar.
Min magkänsla säger, o har sagt sen första början, att delvis bakom/bakom är det jag ska köra på.
Rippling är när det blir sådär "rynkigt" va? Haha alla som ser vad o hur jag skriver lär ju tycka jag är totalt körd :)
Åh, nu är det så himla nära, alla runt omkring mig bara skrattar för det enda jag säger är:"Hallå snart ska jag göra mina tuttar" till nån som redan hört det 198 gånger på en o samma dag :)
Jag ska säga till kirurgen imorgon att det minsta jag vill ha är 425 CC.
Juli11
Man ·
28 sep, 2011
Anonym användare
28 sep, 2011
Tack hehe :) Glad jag blir! Men jag var grymt mycket nöjdare med dom för 1 år sedan, i takt med att min kropp började växa som den skulle så gick jag upp 10 kg och på vägen FÖRSVANN brösten! Haha jag och Dr. Calle skrattade gott åt det.
Ja, minst 425 till 450 blir det, även om 475 tilltalar mig väldigt mycket. Jag vill ha stora (större) bröst, men inte Peyre-bröst.
Malin88
Kvinna ·
28 sep, 2011
det är så lite så :)
haha ah det är när det blir rynkigt :) eller veckbildning som man kan kalla det :)
hehe vet, det är en så sjukt stor sak för en själv, men de som va runtomkring mig brydde sig inte särskilt mkt och va less över mitt tjat om tuttar :)
okey gör det, blir säkert jättesnygga vilket du än väljer! :)
Anonym användare
28 sep, 2011
Haha ok :) Men är risken för veckbildning större om man har mer vävnad än mindre, och om man har bakom än framför? Hjäälp jag känner mig helt plötsligt så inte-påläst :/
Många runtomkring mig tycker oxå det är spännande, och framförallt de som jag vet inte gillar mig (som jag knappt vet vad dom heter).. :/ Skrev ett inlägg på Facebook att "hej jag har startat en blogg inför operationen, maila om ni är nyfikna på att läsa eranyfikna jäklar". Ingen visste om operationen av dom som skrev såhär: "jag vill jag vill jag vil läsa!", det är också många som bara skickade iväg en vänförfrågan (bekanta från förut) men som bara snokar, aldrig skriver. Dom bryr sig liksom inte om MIG som person utan om allt runtomkring mig.
Det struntar jag mer i, bryr mig inte alls faktiskt, men de som känns är att den som betyder mest för mig helt klivit åt sidan o bara.. är frånvarande.. hade vekrligen velat ha honom vid min sida på morgonen på måndag..
Malin88
Kvinna ·
28 sep, 2011
det är mindre risk för rippling om man har egen vävnad, för då täcker det implanatet bättre. jag va typ platt innan så man ser vecken mkt tydligare då.
sen täcker muskeln översidan av bröstet så just där minskas risken för rippling vid bakom.
jo många blir nog nyfikna o läsa en blogg om sin bröstförstoring om man känner personen, eller vet vem det är. fast jag vill inte de jag känner ska läsa o se bilder på mina bröst, fast endel har sett på facebook jag opererat brösten, man ser ju att det är en skillnad :P
vad jobbigt :/ många som inte är pålästa o vet vad en bröstförstoring innebär som blir negativa och emot det. men förklara varför du gör det och att du bara gör det för dig själv. många tror man är en bimbo och kommer vika ut sig bara för man gör större bröst, många som drar alla över en kant!
Anonym användare
28 sep, 2011
Ok, men sjuttsingen då, jag tror det blir bakom isf.. Nä jag känner nog samma där, kommer inte på bloggen iaf, lägga ut såna bilder, (helt nakna bröst) eller så kommer jag bara ändra lösen o det så det bara är ni tjejer härifrån som kan se.
Ibland kommer snorungen i mig fram, o så tänker jag: Fan jag ska ringa upp Billy (en Slitz, FHM o Moore-fotograf) o säga att nu jäklar ska jag vika ut mig o på bilderna peka finger (mot alla dom som bara tror att dom känner mig o har massa fördomar om mig. Hehe.
Jag avundas iaf dina bröst, dom är så fina!
Malin88
Kvinna ·
28 sep, 2011
hehe ja ibland vill man bara provocera :P men jag ser inget fel me o vika ut sig heller, de är upp till var och en. jag hade velat va bikinin/underklädersmodell. skulle tycka det va kul, fast sambon tycker inte de skulle va lika kul :P
tack! avundas dina bröst med, de är verkligen fina. och de är inte ens opererade. :)
Anonym användare
28 sep, 2011
Hahah, sambon kanske kan vara med på en bild ;)
Du skulle verkligen göra dig bra som bikini/underklädesmodell!
Hehe vad söt du är, blir jätteglad.. :) Nejmen.. SNART är dom! :D
Jossan_80
Kvinna ·
28 sep, 2011
Så du vill ha så att det värkligen synsa att dom är förstorade! ja du kan ju kolla på Tine Valles bröst om du vill ha dom så att det synns jag har för mig att hon är som du i längden kanske lite kortare 155-160cm är hon. Men hon har 700-750cc har jag för mig om det inte var 800 till och med...
här har ni några lenkar på henne
Älskar hennes hylla! vill sj ha den
Den kanske är mycket större än vad du vill ha men hon är i alla fall lika lång som dig. Så du kommer att hammna någon stanns mellan de bilder du visat och det här. Sen beror det ju på vilken projektion du tar med!!

Anonym användare
28 sep, 2011
Så du vill ha så att det värkligen synsa att dom är förstorade! ja du kan ju kolla på Tine Valles bröst om du vill ha dom så att det synns jag har för mig att hon är som du i längden kanske lite kortare 155-160cm är hon. Men hon har 700-750cc har jag för mig om det inte var 800 till och med...
här har ni några lenkar på henne
Älskar hennes hylla! vill sj ha den
Den kanske är mycket större än vad du vill ha men hon är i alla fall lika lång som dig. Så du kommer att hammna någon stanns mellan de bilder du visat och det här. Sen beror det ju på vilken projektion du tar med!!

Hej Jossan!
Nja riktigt såå stora hade jag inte tänkt mig, isåfall mer åt Peyres men inte fullt så stora. Vi får se, ska ringa kirurgen imorgon om jag hinner, annars tar jag det med honom på måndag innan op.
Tack för bilderna iaf :)
Jossan_80
Kvinna ·
28 sep, 2011
Peyres hade väll 800 eller nått innan hon förminska dom eller har jag helt fel nu
matilda89
Kvinna ·
28 sep, 2011
Hej :)
Måste bara säga vad smal & fin du är!
Jag hade ca 70C innan op och la i 500 och mina är sjukt stora. (Om man jämför med min kropp)
Jag är 170 och väger 55kg.
Då tänker jag att du är 7 cm kortare än mig och väger 6 kg mindre.
Alltså kommer typ 400cc se ungefär lika stort ut på dig som på mig?
Eftersom du liksom jag redan har bröst INNAN op så kommer dina bröst bli väldigt stora med 400.
Jag har 65H i b storlek idag, men ska erkänna, jag älskar verkligen stora bröst. MEN jag hade INTE velat ha dem större, faktiskt.
Vet inte om jag hjälpte dig något, men läste att du ville ha STORA bröst och med 400cc tror jag att du hamnar på typ samma storlek som mig, alltså H kupa.
Anonym användare
28 sep, 2011
Peyres hade väll 800 eller nått innan hon förminska dom eller har jag helt fel nu
Ja jag tror det var 800.. På digtror jag 900-1000CC kommer passa jättebra eftersom du är så pass fit!
När ska du göra ?
Anonym användare
28 sep, 2011
Hej :)
Måste bara säga vad smal & fin du är!
Jag hade ca 70C innan op och la i 500 och mina är sjukt stora. (Om man jämför med min kropp)
Jag är 170 och väger 55kg.
Då tänker jag att du är 7 cm kortare än mig och väger 6 kg mindre.
Alltså kommer typ 400cc se ungefär lika stort ut på dig som på mig?
Eftersom du liksom jag redan har bröst INNAN op så kommer dina bröst bli väldigt stora med 400.
Jag har 65H i b storlek idag, men ska erkänna, jag älskar verkligen stora bröst. MEN jag hade INTE velat ha dem större, faktiskt.
Vet inte om jag hjälpte dig något, men läste att du ville ha STORA bröst och med 400cc tror jag att du hamnar på typ samma storlek som mig, alltså H kupa.
Matilda, vad snäll du är..! Tack! :)
Jag är faktiskt 10 kg tyngre nu än på bikinibilderna, men där jag har vitt linne, de är så jag är nu.. Finns bilder på böoggen också, vicks är anv o lösen boobs hehe.
Aha, aa alltså Calle, kirurgen, sa när jag visade en bild på blondy att "aa sådär kommer det bli på dig" o då var utgångspunkten 400. Men jag har ångest nu alltså.. VILL INTEE att jag ska vakna upp där på mån o vara såå missnöjd med att dom är "för små".
Vad hade du för size innan op?
Ditt inlägg gjorde mig confused igen hehe, var så säker innan jag såg vad du skrivit att 425-450 blir perfekt.. Men dina är också perfekta, som Malin88's.. Men större vill jag inte ha.. :/
Har du några bilder jag kan få skicka på? Och vad menas med "signatur" så att jag kan bli silvermedlem? Skrev i min blogg där men de tycktes inte funka..
Kram!
matilda89
Kvinna ·
28 sep, 2011
Men du är fortfarande SMAL! Jag har träffat hon Tine många gånger, känner hennes pojkvän väl och hennes är helt SJUKR stora, alltså det är inte snyggt sorry. Det finns en gräns på stort och vulgärt och hon har överstigit den gränsen. (då älskar jag stora bröst) hehe.
Malin har ju precis gjort om sina, så svårt att säga hur stora hennes kommer bli nr slutresultatet visar sig.
Men jag hade ungefär som dig innan, t.o.m lite mindre kanske (vad bilderna visar) och jag la i 500.
Om du ger mig din hotmail så kan jag skicka bilder dit som du kan få se. Före och efterbilden :)
Signatur är att du måste skriva ditt namn eller liknande på profilen tror jag. Gå in på inställningar och ändra där.
Anonym användare
28 sep, 2011
Haha neej de är jag inte! Alltså, ja jag kanske bara väger 49 men till min kroppsbyggnad så ser jag inte så smal ut. Sant.
[email protected] (hehe alla kan se men tror inte jag får nån efterhängsen kille efter mig här hehe).
Nej usch sorry jag håller med, hennes var föör stora. Som du sa, vulgärt var, enligt mig, en underdrift. Men om hon är nöjd o trivs så är ju de kanon, men jag skulle inte kunna stå för dom om dom satt på mig.
Nää alltså, det blir nog iaf 425 (minst!). Max 475. Men känns som de flesta av er som är mer kunniga än mig tror de blir stoort med 475 eller mer.
matilda89
Kvinna ·
29 sep, 2011
Skickade ett mail till dig nu :)
Anonym användare
29 sep, 2011
Tack såg nu :)
jag tyckte ristestet va bra, för när man testar implantattestet på konsultaionen känns allt stort för man är ovan :) så de är bra o gå mkt med ristestet så man vänjer ögat att se sig själv med bröst :)
jag tycker det är jättefint med breda axlar, det ger en fin figur :)
ah delvis bakom är bakom :) om inte kirurgen säger helt bakom.
tror inte de hänger så mkt fortare om man bär rätt stöd, och om man ahr bakom och ens egna bröst börja hänga kan man få undermuskelhäng, de är mkt värr eän vanligt häng :S Fast det sker nog mest de som har häng sedan innan eller väldigt mkt egen vävnad. 450cc lär fylla in din vävnad riktigt. tror du kan ha både bakom och framför.
men risken för rippling på ovansidan bröstet ökar om man lägger framför, fast oftat får man rippling på underisdan, sidorna och i klyftan, o det kan man få med bakom me. men du har endel vävnad som täcker så du kan slippa det :) men det är vanligt o få kännbar och/eller synbar rippling när man böjer sig framåt, så man förväntar sig det.