Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
gullviva profilbild

gullviva

Kvinna ·

15 mar, 2012

hjälp..375 blev mycket större än jag tänkt mig...

Bröstförstoring

Idag är den en vecka sedan jag min op. Jag la in 375cc HP bakom muskeln. Jag är så glad över att jag har fått bröst. Det är bara ett problem.. Jag tycker att dom är för stora. Jag tycker de ser gigantiska ut på mig och jag vet inte om det är för att jag är van vid att inte ha någonting alls.

Och nu är jag rädd att de ska bli ännu större. De är ju fortfarande hårda som fotbollar, då borde dom väl bli mindre när de blir mjuka?

Jag förstår inte hur 375 kan se så stora ut på mig. De ser inte alls ut som jag tänkt mig eller som de bilder jag sett på andra med mina mått. Många här säger att man vänjer sig och många verkar ångra att de inte tog större. Men just nu är jag bara glad över att jag "fegade ur" och tog det mindre alternativet. Jag ångrar att jag inte valde ännu mindre.

Ni som är opade, upplever ni att era blev större eller mindre i jämföresle med hur de såg ut första veckan?

Jag skrattar och gråter om vart annat. Jag har alltid önskat mig bröst. Men jag vill ha visuellt en c-kupa, runda och mjuka.

Just nu är D kupan för liten och de är som bowlingklot.. Jag blir så ledsen för jag tycker jag ser fånig ut.

35

Sortera efter

BooBoo

Kvinna ·

15 mar, 2012

Just nu är de fortfarande säkert jätte svullna, resultatet blir mer naturligt när de släppt och inplantaten får sin rätta form :)
Gilla

Anonym användare

15 mar, 2012

Känner precis likadant :( Ser nu när de ploppat ut mer att 300 var nog det jag ville ha.. Hoppas man vänjer sig eller nåt för jag förstår dig verkligen..

Gilla

gullviva

Kvinna ·

15 mar, 2012

BooBoo skrev:
Just nu är de fortfarande säkert jätte svullna, resultatet blir mer naturligt när de släppt och inplantaten får sin rätta form :)

Tror du det? :) Å jag hoppas verkligen det. Det är verkligen vad jag behöver höra nu för jag flippar ur snart. Min rädsla har alltid varit att de ska bli för stora. Jag har ingen större lust med att behöva om-operera mig för att få mindre bröst när det var små bröst som var mitt problem från början..

Tack snälla för ditt svar 

Gilla

Milia

Kvinna ·

15 mar, 2012

Kände också så i början - "SHIT vad stort det blev!" För man är ju van vid att inte ha bröst. Plötsligt slår armen i nån kroppsdel som inte brukar vara där och eftersom bröstvecket är sänkt känns det plötsligt som att man har boobsen nere på magen. För att inte tala om att vissa kläder inte alls sitter som förut. Man kan till och med se tjock ut! Hårda och konstiga är de också, de nya väninnorna. Inte så bekvämt.

Men det är sannolikt en övergångsfas även för dig. Du är lång och jag har svårt att tro att din omgivning ser dem och reagerar "OJ, där kommer ett par bröst!!". Tror du har valt helt perfekt storlek och att det kommer kännas jättebra om några veckor. Ha tålamod!🙂

Gilla

gullviva

Kvinna ·

15 mar, 2012

ManekiNeko skrev:

Känner precis likadant :( Ser nu när de ploppat ut mer att 300 var nog det jag ville ha.. Hoppas man vänjer sig eller nåt för jag förstår dig verkligen..

Vad tråkigt att du känner samma :/ Är det inte konstigt? Man har ju fått bilden av att det brukar vara tvärtom..

Just nu känns det som att jag gjort helt fel val, 350 hade nog räckt gott och långt. Eller 325.

Men det kan ju vara så som BooBoo skrev att de fortfarande är väldigt svullna..

Gilla

storasyster

Kvinna ·

15 mar, 2012

tyckte mina var jättestora i början, men nu efter 14 dagar skulle jag kunna tänka mig större. Det är himla svullna och hårda i början. Du kommer bli superfin med dina bröst, låt det gå en stund. kände precis likadant i början men nu senare vill jag ha större. :-)

Gilla

gullviva

Kvinna ·

15 mar, 2012

Milia skrev:

Kände också så i början - "SHIT vad stort det blev!" För man är ju van vid att inte ha bröst. Plötsligt slår armen i nån kroppsdel som inte brukar vara där och eftersom bröstvecket är sänkt känns det plötsligt som att man har boobsen nere på magen. För att inte tala om att vissa kläder inte alls sitter som förut. Man kan till och med se tjock ut! Hårda och konstiga är de också, de nya väninnorna. Inte så bekvämt.

Men det är sannolikt en övergångsfas även för dig. Du är lång och jag har svårt att tro att din omgivning ser dem och reagerar "OJ, där kommer ett par bröst!!". Tror du har valt helt perfekt storlek och att det kommer kännas jättebra om några veckor. Ha tålamod!🙂

Ja så är det ju, jag är inte van vid att ha bröst alls. Känns bättre att veta att man inte är ensam. Känner mig ju jätte dum som lägger in implantat och sedan klagar på att de är stora? haha..

Ja de är jätte hårda. Går knappt att rubba. Känner mig lite som en mygga som svalt två meloner i bredd.

Hoppas verkligen det :)

Gilla

gullviva

Kvinna ·

15 mar, 2012

storasyster skrev:

tyckte mina var jättestora i början, men nu efter 14 dagar skulle jag kunna tänka mig större. Det är himla svullna och hårda i början. Du kommer bli superfin med dina bröst, låt det gå en stund. kände precis likadant i början men nu senare vill jag ha större. :-)

Håller tummarna för att det blir samma för mig :) Tack snälla :) Jag ångrar hellre att jag tog för små än att jag tog för stora i slut ändan, för det är ju faktiskt roligare att framhäva brösten än att "gömma" dem :)

Gilla

3lin

Kvinna ·

15 mar, 2012

I början tyckte jag med att de var enorma, men kan lugna dig med att säga att det känns bättre ju mer tid det går!
Nu tycker jag att jag kunde ha gjort större (om jag hade kunnat), svullnaden går ner och brösten hänger till sig och blir finare och mer naturliga. I början är det väldigt stort och hårt och svullet och bara obehagligt (känner man efteråt). Försök att inte kolla så mycket och ha stora kläder på dig som kanske döljer lite mer, iallafall första tiden. :)

Gilla

gullviva

Kvinna ·

15 mar, 2012

3lin skrev:

I början tyckte jag med att de var enorma, men kan lugna dig med att säga att det känns bättre ju mer tid det går!
Nu tycker jag att jag kunde ha gjort större (om jag hade kunnat), svullnaden går ner och brösten hänger till sig och blir finare och mer naturliga. I början är det väldigt stort och hårt och svullet och bara obehagligt (känner man efteråt). Försök att inte kolla så mycket och ha stora kläder på dig som kanske döljer lite mer, iallafall första tiden. :)

Å gjorde du också det? :) Jag kan säga att jag tycker att mina ser mycket större ut än dina och du har 25 cc mer än jag. Hur är det ens möjligt? Dina är ju super fina och passar din kropp!! Mina passar inte mig alls just nu. Det ser verkligen konstigt ut på mig. Jag valde 375 för jag trodde att det skulle passa mig (gick efter mycket bilder på andra i min längd och bredd). Men som sagt, jag hoppas att det blir bättre :) 

Tack för tipset, ska försöka att inte titta så mycket. Det känns inte bättre av att stå och titta i spegeln stup i kvarten..

Gilla

gullviva

Kvinna ·

15 mar, 2012

Vill bara tacka för era svar! Jag har slutat gråta hehe.. Det hjälper jätte mycket att veta att det är fler som känt såhär och att ni delar med er. Ni är super :)
Gilla

Juli11

Man ·

15 mar, 2012

Det är nog väldigt vanligt att man känner så. Hjärnan hänger inte med, plötsligt sitter två stora cementbollar där. Jag kände också så i början men svullnaden lägger sig och de blir mjuka och får fin form. Jag tror att bi kommer känna annorlunda om ett tag. Det finns flera trådar med samma innehåll om detta, man får panik och sen vill många ha större ;-) Ta det lugnt och stäng in dem ett tag i bylsiga tröjor.
Gilla

Juli11

Man ·

15 mar, 2012

I början sitter de ju dessutom under hakan på en, det blir bättre
Gilla

boobiesvidern

Kvinna ·

15 mar, 2012

Jag satte in 250cc men jag är mindre överallt så för mig var det en C kupa jag ville ha. I början var det en C kupa men under mina snart 3 år så har de förändrats och idag har jag B-kupa och ångrar att jag inte tog lite mer. man räknar att 100cc är en kupstorlek. Jag kan säga att du som är lång och valde den storleken gör nog inte fel. Dom är alltid svullna i ca 3-6 mån beror på lite hur bra läkekött du har.

Mina var svullna i 4 månader och la sig inte till rätta innan dess. Men efter det märkte jag att de hade blivit mindre och att jag fick gå ner en storlek på bh.

Var inte orolig de kommer att avta och bli mindre.

Tror nog att du har gjort rätt val!

Gilla

Anonym användare

15 mar, 2012

Vill också trösta o peppa dig Gullviva. Det är en jättechock efter operationen, men man är verkligen ordentligt svullen. Muskeln och huden är spända, det tar en tag innan allt hinner i kapp. De blir mjukare o följsammare med tiden och du kommer också att hinna med att vänja dig. Ha tålamod även om det är svårt ibland (inte min starka sida alltid :-) ) Tror det blir jättefint på dig!

Gilla

micmos

Man ·

15 mar, 2012

hur länge håller svullnaden i sig?
Gilla

boobiesvidern

Kvinna ·

15 mar, 2012

Skrev det i mitt förra inlägg!
Alla har vi våra problem, mitt problem är att jag har PIP imp.

Tror nog att du gör rätt i att avvakta, det kommer att lägga sig

micmos skrev:
hur länge håller svullnaden i sig?

Gilla

Mini81

Kvinna ·

16 mar, 2012

Åhh, shit! Sitter i samma situation... Gjorde mina i måndags(15/3), gick från A till i dagsläget en svullen D. Jag lade in 265g och känner mig som Miss Piggy nu. Jag vet att 265g inte är särskilt mycket, men just nu känner jag mig som en porrstjärna. Jag vill bara gråta!!!!

Känner mig bara svullen och storbystad, och det är banne mig inte det jag var ute efter.

Finns det fler som har eller går igenom samma sak?

Jag vill ju bara att mina kläder skall passa och att jag förblir jag...

Gilla

Juli11

Man ·

16 mar, 2012

Mini81- läs alla svar här ovan. Det är vanligt. Det finns flera trådar om det. Stäng in brösten i bylsiga tröjor och titta inte så mkt på dem i början ä. De är svullna och långt ifrån slutresultatet.
Gilla

sandra1987

Kvinna ·

16 mar, 2012

Du ska se att efter ett tag kommer du tycka de är små =) de är just nu svullna. Efter en tid under tröjor/linnen utan bh eller tunn bh kommer det absolut inte se stort ut. Du är ju smal men ganska lång så du ska se att det kommer se så fint ut =) Jag tyckte i början att min storlek var perfekt (har 375cc), jag ville ha rätt stora, men sen blev de mindre (i mina ögon i alla fall.....) så du ska se att du kommer bli supernöjd =)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem