Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
gullviva profilbild

gullviva

Kvinna ·

15 mar, 2012

hjälp..375 blev mycket större än jag tänkt mig...

Bröstförstoring

Idag är den en vecka sedan jag min op. Jag la in 375cc HP bakom muskeln. Jag är så glad över att jag har fått bröst. Det är bara ett problem.. Jag tycker att dom är för stora. Jag tycker de ser gigantiska ut på mig och jag vet inte om det är för att jag är van vid att inte ha någonting alls.

Och nu är jag rädd att de ska bli ännu större. De är ju fortfarande hårda som fotbollar, då borde dom väl bli mindre när de blir mjuka?

Jag förstår inte hur 375 kan se så stora ut på mig. De ser inte alls ut som jag tänkt mig eller som de bilder jag sett på andra med mina mått. Många här säger att man vänjer sig och många verkar ångra att de inte tog större. Men just nu är jag bara glad över att jag "fegade ur" och tog det mindre alternativet. Jag ångrar att jag inte valde ännu mindre.

Ni som är opade, upplever ni att era blev större eller mindre i jämföresle med hur de såg ut första veckan?

Jag skrattar och gråter om vart annat. Jag har alltid önskat mig bröst. Men jag vill ha visuellt en c-kupa, runda och mjuka.

Just nu är D kupan för liten och de är som bowlingklot.. Jag blir så ledsen för jag tycker jag ser fånig ut.

35

Sortera efter

Jatropha

Kvinna ·

16 mar, 2012

Jag hade typ noll bröst innan, så för mig var det en stor omställning, och i början när de var stenhårda, strutiga och under hakan så höll jag på att bli galen. När de läkte och svullnaden gick ner, och huden började ge efter, så har de nog visserligen blivit större, kommit fram och format sig mer naturligt, men de har ju också mjuknat och sjunkit ner. Även om de var mindre i början så var de allt jag såg när jag tittade ner på mig själv i duschen - två jätteknölar som dolde hela resten av kroppen! Nu smälter de in med mig utan att det känns konstigt. Så man får tänka på det också. Stirra dig inte blind på hur fel och fula de är just nu (för det är de för det mesta i början), utan tänk proportioner, hur de passar din kropp i stort, och som sagt, titta inte för mycket - pälsa på dig tjocka tröjor och låtsas som om de inte finns, för för din hjärna gör de fortfarande inte det. :) Fyra månader in är jag fortfarande ovan, och då är mina ändå läkta och jag kan leva ett normalt liv med dem.

Gilla

gullviva

Kvinna ·

16 mar, 2012

Gatina skrev:

Vill också trösta o peppa dig Gullviva. Det är en jättechock efter operationen, men man är verkligen ordentligt svullen. Muskeln och huden är spända, det tar en tag innan allt hinner i kapp. De blir mjukare o följsammare med tiden och du kommer också att hinna med att vänja dig. Ha tålamod även om det är svårt ibland (inte min starka sida alltid :-) ) Tror det blir jättefint på dig!

Tack snälla :) det hjälper så otroligt mycket att få läsa sånt här :) Mår betydligt bättre idag, har lugnat ner mig lite. Det här blir säkert bra sen :)

Gilla

Cool1

Kvinna ·

16 mar, 2012

Det är olika vad som händer. Vissa skriver att när dom mjuknar så blir dom lite större men mjukare osv. Titta på min profil så ser du att jag hade mycket mera konturer, bollliga 3mån efter OP än vad jag har nu 3 år efter och det ger ju även att dom ser mindre ut. Så det verkar vara lite olika på person till person. Jag tycker dina ser jättefina ut. Dom ser uppsvullna ut, bolliga, precis som mina ser ut på 3mån bilden. Nu kan man ju tro att det är 2 olika personer mina bilder är på. Brösten ser helt olika ut mellan 3mån och 3år. Så jag tror det blir bra men det tar ju flera månader (1år), iaf på mig.

Gilla

gullviva

Kvinna ·

16 mar, 2012

Förstår vad du menar, det är ganska stor skillnad på dina bilder. Tack, hoppas det blir så för mig med :) 

Gilla

Anonym användare

21 mar, 2012

Hej igen Gullviva! Nu är jag silvermedlem så nu kunde jag se dina bilder också. De är verkligen INTE för stora, de ser helt perfekta ut på din kropp, det kommer bli jättebra när du hunnit vänja dig lite och brösten mognat till sig lite mer. Var glad, de är hur fina som helst!! Alldeles lagom storlek!!

Gilla

cathlyn

Kvinna ·

21 mar, 2012

Först blev jag super nojjig för det du har lagt är exakt det jag har funderat på (375cc, HP, runda hos Örjan), så när du kände att det blev för stort tänkte jag att jag kanske helt var ute på villovägar. Men tittade bilderna på din blogg och dom är helt perfekta i storleken. Tror att det kommer passa dig perfekt när allt är klart sen! Försök att ge det lite tid för att du ska hinna vänja dig. Vilken coh tog du?  🙂

Gilla

Mini81

Kvinna ·

22 mar, 2012

Tack all fina för kommentarerna! Jag bylsar på mig ett tag och hoppas på det bästa!

Tålamod är en dygd....

Gilla

Sol71

Kvinna ·

22 mar, 2012

Instämmer med alla ovan. Jag var helt låg och ångrade mig den första månaden. Tyckte att de var enorma och kände att jag aldrig kommer att våga visa mig ute. Det är en stor omställning. Nu 8 veckor senare mår jag myckte bättre och är glad att de blev så här stora. Jag har hängt mycket på det här forumet och det har hjälpt mig. Man vänjer sig snabbare än man kan tro...

Gilla

Anonym användare

22 mar, 2012

Ni hade alla rätt! Nu två veckor senare älskar jag dem!!

Det var en otrolig omställning för mig och jag kände mig tjock och klumpig med brösten i början.. Såg inte lika slank ut längre och de var så uppushade och satt vid nyckelbenen, formen var förjävlig men nu när de sjunker ner och blir mjukare känns allt fantatiskt!! :D
La upp två bronsbilder igår och tycker nu storleken är helt perfekt! Ångrar inte det minsta att jag inte valde mindre eller större nu i efterhand.

Hur känns det än så länge gulliviva?

Gilla

BakaEnKaka

Kvinna ·

22 mar, 2012

Åh tro mig, i början är det en chock att helt plötsligt få bröst men efter ett tag kommer du känna som att du alltid har haft de.

Gilla

Juli11

Man ·

22 mar, 2012

ManekiNeko skrev:

Ni hade alla rätt! Nu två veckor senare älskar jag dem!!

Det var en otrolig omställning för mig och jag kände mig tjock och klumpig med brösten i början.. Såg inte lika slank ut längre och de var så uppushade och satt vid nyckelbenen, formen var förjävlig men nu när de sjunker ner och blir mjukare känns allt fantatiskt!! :D
La upp två bronsbilder igår och tycker nu storleken är helt perfekt! Ångrar inte det minsta att jag inte valde mindre eller större nu i efterhand.

Hur känns det än så länge gulliviva?

De ser superfina ut. Jag tror att för de flesta blir det en chock och sen känns det bra när man vant sig. Kul att du är nöjd med dem.
Gilla

Anonym användare

22 mar, 2012

Tack så mycket! :D

Värsta var förra veckan då jag på fullt allvar funderade på att ringa till kliniken och be att få ta ut dem då jag kände så stor ångest att jag inte ens kunde sova.. tror det är svårare för vissa att smälta in att man plötsligt för första gången nånsin har nåt som man kan kalla för bröst :P

Gilla

Mymlan

Kvinna ·

22 mar, 2012

Det känns konstigt i början! Som tidigare skrivet, svullna och stenhårda, och sitter under hakan. Jag kände mig också tjock i vissa kläder.

Minns så väl känslan när jag första gången kände att brösten "gungade"!

De hade ju verkligen känts som att de var fastcementerade!

Skönt att det känns bättre för åtminstone en av er!

Gilla

gullviva

Kvinna ·

24 mar, 2012

Hej! :) Har haft fullt sjå med att återgå till jobbet att jag inte hunnit med POF :) Jag tycker brösten har blivit mindre, troligtvis har svullnaden lagt sig lite. Men de är fortfarande hårda som sten. Går knappt att rubba. Jag har valt coh 1 så jag väntar mig mjuka bröst när de är "klara". Jag är inte helt nöjd med storleken (formen gillar jag) men det känns bättre i alla fall! Med kläder på ser de inte alls stora ut. Det är naken som de syns väldigt mycket på min kropp! Jag har nog gått ner lite i vikt också och då syns de ännu mer :/ Ska försöka lägga på mig (hög ämnesomsättning) och vänta på att de mjuknar så blir det nog kanon sen :) Måste understyka vilken skillnad det är på när man har en tröja på sig och när man är naken. Jag ville ha stora bröst med kläder PÅ. När jag provade implantat föreställde jag mig inte hur det skulle se ut naket utan endast hur det skulle se ut i t-shirten jag hade på mig. Kanske därför jag upplever dem som så stora naken?

Gilla

Camillasimonsen

Kvinna ·

24 mar, 2012

Du skal tænke på at de er hævet ligenu og at ja, man vænnet sig hurtigt til størrelsen - så vær tålmodig ;-)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem