Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
34an

34an

Kvinna ·

Hur känns 320 el större efter op

Bröstförstoring

Hej! Slutligen bestämt mig för 320 cc nu. Kändes bra med 300 men lyssnade sen på många som tyckte att man skulle ta något större och det skiljde typ 0,5 cm i bredd bara enl tabellerna . Har idag gått med ristesten och tyckte det kändes som två stora bollar . Hjälp... är det såhär det känns sen efter op ? Stämmer ristesten eller blir det lite mindre och känns normalt i kroppen sen? Ni som har 320, tycker ni att ni fick stoora bröst efteråt el för stora? Kollat på bilder och vissa ser rätt stora ut och undrar hur jsg kommer trivas i det. Kände mig bara stor just nu... Har valt ergonomix och demi profil så bör ju inte bli så bolliga! Nu kommer ju alla panik känslor då det är ca 14 dagar kvar. Snälla beskriv hur ni känt det! Tack alla för detta forum

21

Sortera efter

Geishal

Geishal

Kvinna ·

För mig kändes också ristestet stort och kändes klumpigt.. betydligt bättre efter operation och får nog säga att dom blir lite mindre än vad man upplever det med ristesten.
Gilla
34an

34an

Kvinna ·

Phuuu tack snälla! Hade hoppats på detta men står mkt om bollighet, byte av inplantat bl.a. Bl.a. Bl.a. Så nu kommer den skräckblandade känslan fram och behöver stöttning från er som gjort det!
Gilla
Geishal

Geishal

Kvinna ·

Ja den där skräcken över storleken innan operation känner jag igen, blandad med någon sorts längtan :) tror nog du kommer bli hur nöjd som helst när dom är på plats!
Gilla
34an

34an

Kvinna ·

Vi har ju exakt samma implantat och profil! Samt klinik ! Haha . Ja , varit på gränsen att ringa och be om 300 ist idag . Vet ej vad det är för skillnad egentligen om det är bättre el sämre med lite bredare och då mindre mellanrum vad jag förstår . Huuu fy fasen vad nervöst! Har mailat Peter ang strl flera ggr så nyter inte påtala det en gång till. Han sa att skillnaden är så extremt liten och spelar ingen roll alls vilket jag tar .
Gilla
Fellicia

Fellicia

Kvinna ·

Känner igen den där storleks nojan :) valde 325cc efter andra konsultationen, också ergonomix demi. Först var jag rädd att det skulle bli alldeles för stort (hade ju bestämt mig för 265 från början ;) ) Patrik (som jag ska operera mig hos) rekommenderade 325, och sa att det skulle passa bra på mig. så jag litar på det. Opereras på onsdag, och nu är jag snarare rädd att jag har valt för litet när man läser om många som gärna valt lite större.. hmm inte lätt det här :)
Gilla
34an

34an

Kvinna ·

Åh tack en till:) blir störd pp min hjärna gode tid ! Där sjukt rädd för att känns mig tjock eller större då jag ändå är rel smal men lite putmage ibland och ffa syns den nu då man inte har någon byst så hoppas det kan förväxla fokus om ni förstår vad jag menar . Att brösten Labour större än magen iaf .. haha Snälla skriv sen och berätta hur det gått! Lycka till !!
Gilla
Fellicia

Fellicia

Kvinna ·

Haha, förstår precis hur du menar :) Absolut, kan uppdatera dig sen hur de känns. Förmodligen lär dem väl kännas gigantiska till en början ;)
Gilla
Noveliasmamma16

Noveliasmamma16

Kvinna ·

Hej. Jag ska på konsultation hos nordiska Kliniken på lördag jag har redan bestämt mig för storlek men ska höra kirurgen Patrik höijer vad han tycker passar för just min kropp. Dessutom har jag med mig sambon som hjälp av implantat val. Men 375cc är önskemål. // jasmine
Gilla
Fellicia

Fellicia

Kvinna ·

Juste nu måste man ju komma ihåg att kalla det Nordiska kliniken ja :) Vad roligt! Jag är jätte nöjd med Patrik. Ja det kan ju vara bra att höra vad han har att säga också. Skönt att ha med sig sambon som lite hjälp :)
Gilla
Smulans81

Smulans81

Kvinna ·

Ristestet såg betydligt större ut! 400 cc gav lite lätt utfyllnad :(
Gilla
Noveliasmamma16

Noveliasmamma16

Kvinna ·

Ja det känns skönt att veta att man bokat rätt klinik för en konsultation. Man vill ju känna sig trygg när man går dit och sen därifrån. Ja jag såg idag att de hade bytt namn till Nordiska Kliniken. Såg att du skulle göra en operation Snart:)
Gilla
Fellicia

Fellicia

Kvinna ·

Har faktiskt inte gjort ristestet, förlitar mig på 3D bilderna :) Ja det vill man ju såklart! När va det du hade konsultation? Jaa jag opererar mig imorgon. Håller på att förbereda lite inför imorgon bitti! :)
Gilla
Exotic

Exotic

Kvinna ·

Tycker mina känns små haha nu när jag har dom ;o
Gilla
Fellicia

Fellicia

Kvinna ·

Ja det är ju det jag är rädd att jag ska tycka också. Såg att du också hade op hos Patrik :) hur känner du såhär efteråt? har du mycket ont?
Gilla
Mysen85

Mysen85

Kvinna ·

Jag har 320 demi round och tycker de motsvarade ristestet ganska bra ( drog bort 50 cc från riset då jag har bakom) har bild i mitt galleri. Är nöjd med storleken och tycker det ser proportionerligt ut till min kropp. Hoppas du blir nöjd med ditt storleksval!
Gilla
Geishal

Geishal

Kvinna ·

Exotic skrev:

Tycker mina känns små haha nu när jag har dom ;o

Jag upplevde också mina som "Små" strax efter operation men storleksmässigt kändes det som att dom hade dubblats efter 4v.. vet att sånt är väldigt individuellt och att vissa upplever dom som större strax efter operation men mycket kan hända :)
Gilla
Exotic

Exotic

Kvinna ·

Fellicia skrev:

Ja det är ju det jag är rädd att jag ska tycka också. Såg att du också hade op hos Patrik :) hur känner du såhär efteråt? har du mycket ont?

Just nu är jag väl inte jättenöjd för dom är fortfarande väldigt höga och spända. Men dom är ju långt ifrån färdiga :) Op dagen typ ingen smärta alls, inte andra dagen heller. Men sen gör de ont på nätterna o mornarna men smärtlindringen funkar toppen och den enda som är under dagarna är det jävla obehaget haha :)
Gilla
Marie

Marie

Kvinna ·

Jag ser verkligen fram emot att höra allt sen då jag opereras 2 veckor efter dig av samma kirurg. Vet vad du menar med ristestet. Känns så stort. Jag bokade in en ny konsultation då det var 6 månader sen jag var där sist. Men du var där nyligen iaf =). Nervigt!!
Gilla
Fellicia

Fellicia

Kvinna ·

Nu är iallafall mina tuttar på plats :) Sa ju till dig, 34an att jag skulle lägga in 325, men det fanns tydligen inte i ergonomix haha, jag som är virrig och missuppfattat tror jag. 320cc blev det iallafall! Min första tanke va som några sagt tidigare, att dem kändes så små. Blev direkt lite osäker på om jag hade valt för litet implantat. Men sedan när jag såg i spegeln och från sidan och lite så kände jag mig nöjd. Jag tänker att det kanske är så att eftersom att jag valt demi så syns det kanske inte så mycket ovanifrån, eftersom att de inte ska vara så "bolliga" upptill. Hur som helst tror jag att dem kommer kännas bra, och att jag kommer bli nöjd :) Så nöjd med kliniken också! :)
Gilla
34an

34an

Kvinna ·

Åh grattis och vad kul art du genomgått detta! Ich ffa att du inte vaknade ovh kände ojojoj föööör stora! Lättare att ha bra bh etc ön att typ dölja för stora inlägg och slänga dem i armhålan liksom :) Hur känns det annars? Hur mår du? Känns så stort och nervös över att gå in smärtfri och sen vakna helt handikappad ;( Hoppas du mår bra och du kommer säkert bli jätte nöjd! Hoppas du kan sova lite ! Grattis igen kommer bli super!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem