Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Nooova profilbild

Nooova

Kvinna ·

13 sep, 2011

Hur många har lagt över 500cc vid första op?

Bröstförstoring

Jag vill veta hur många operationer ni gjorde för att komma över 500cc? Hur många av er som har haft kirurger som har låtit er lägga in över 500 vid eran första operation osv. För vissa kirurger säger att det är mer komplikationer med större implantat vid första operationen och andra inte. Alla tillåter olika storlekar. Vad är vettigast och säkrast?

31

Sortera efter

Lindén87

Kvinna ·

13 sep, 2011

Hej,

La in 700cc vid första operationen :)

Är så olika från person till person hur mycket man kan lägga in. Vissa måste göra en eller flera operationer innan de kan gå över 500cc, det beror helt på hur du är byggd.

För kroppen är det egentligen bäst (borde vara iaf) att "töja" lite i taget. Kirurgen vet detta bäst!

Gilla

annzz

Kvinna ·

13 sep, 2011

Jag la i 550 cc första operationen.

Gilla

guldskor

Kvinna ·

13 sep, 2011

580 cc vid första op. Valde mellan dom och 630 cc.
Gilla

Nooova

Kvinna ·

13 sep, 2011

faan tjejer vad avundsjuk jag blir. varför får inte jag lägga in 550? det handlar om 50cc.

Gilla

PowerS

Kvinna ·

13 sep, 2011

Min kirurg ville inte låta mig ha mer än 450-500. Jag tjatade mig till de sista 50. Han sa att det krävs minst en op til om jag vill ha större.

Gilla

Nooova

Kvinna ·

13 sep, 2011

power s - ja, min säger exakt samma sak, men när jag har varit hos två andra så säger dom att jag får lägga in hur mkt jag vill. vad ska man tro? vem är vettigast och vad är vettigast?

Gilla

Anonym användare

13 sep, 2011

Jag har gjort en op och la in 550cc direkt. Kirurgen ville att jag skulle ha max 500cc men jag stod på mig och det blev 550cc :) är glad för det!!

Gilla

jjohanna

Kvinna ·

13 sep, 2011

Funderar på samma sak.. jag funderar på att operera mina på reformedica i örebro och har läst att han gärna inte gör "för stora".. men jag funderar på samma sorlek som dig ungefär.. det är svårt! hehe :)

Gilla

Nooova

Kvinna ·

13 sep, 2011

jjohanna - vi väger ju ungefär lika mkt och är lika långa, jag tror att den storleken skulle va perfekt. jag vill ha ett lite mer fejkat och stort resultat men inte för mycket.

Gilla

jjohanna

Kvinna ·

13 sep, 2011

Ja de gör vi ju :) Precis så jag vill oxå ha, hellre att dom blir lite för stora än för små iaf..
sen är det ju alltid kul att provosera folk kan jag tycke ;) hehe.. 

Gilla

Nooova

Kvinna ·

13 sep, 2011

haha, ja det är ju faktiskt lite så, känner exakt likadant. jag provade 600 men det känns alldeles för stort, 500 kändes perfekt men då är det ju alltid bättre att ta lite extra om lite försvinner in i kroppen tänkte jag. och därför känner jag mig trygg med 550.

Gilla

jjohanna

Kvinna ·

13 sep, 2011

Fasen va kul de ska bli att se ditt resultat :D Ja 600cc låter så himla stort tycker jag.. 
Jag tycker du ska kämpa för dom där 50cc extra om du tycker det känns bäst :) skulle ju vara surt om du skulle vilja ha pytte lite till för att få dom att kännas perfekt! 
Vad ska du ha för profil? :)

Gilla

Nooova

Kvinna ·

13 sep, 2011

jag ska ha 550hp (highprofile) men skulle kunna tänka mig 590uhp men många är så emot ultrahigh profile så det lär det ju inte bli. jo jag vet, därför så kanske jag kommer byta klinik, vi får se imorgon. haha! tänk om du opererar dig före mig då? jag ska operera mig den 28e.

Gilla

jjohanna

Kvinna ·

13 sep, 2011

Okej :) varför är folk emot de? är ganska så ny inom detta :) 
Men är dom så emot ditt förslag på kliniken? 
nejnej.. det ska jag inte!! hehe har inte ens varit på en konsultation! bara kollat runt mycket och kommit fram till att de är detta jag vill ha ungefär :) 
Därför det ska bli kul att se ditt resultat eftersom vi är ungefär lika i kroppsmått..
Inte långt kvar till din operation ju!! :D

Gilla

Nooova

Kvinna ·

13 sep, 2011

jaha okej. ja, hon säger att jag inte får plats med mer än 500 men på två andra kliniker så säger dom att jag få ha hur mkt som helst. så jag vet inte ifall hon är vettig eller ifall hon inte tycker om att göra stora bröst. haha nja, nu äre bara två veckor ungefär men känns som år. tiden går bara saktare och saktare känns det som även fast jag har velat göra dethär sen jag va 18. grejen är den att det inte är många kliniker som lägger in över 450-500 heller vid första operationen. så man vet som varken ut eller in, dom måste ju göra detta av en anledning?

Gilla

jjohanna

Kvinna ·

13 sep, 2011

Okej, ja antagligen säger dom väl så av en anledning.. och dom ser väl hur mkt som får plats där under huden oxå kanske.. hehe.. 
men jag tycker inte att du ska byta klinik nu om det ändå känns bra och du har op tid och allt. Men om det inte känns bra och så då är de klart du ska byta.
Jag tror de blir superbra både med 500 eller 550 cc skulle nog tro att de inte är en enda som ser någon skillnad :)

Gilla

Nooova

Kvinna ·

13 sep, 2011

Näe, det tror inte jag heller. Jag vill självklart ha kvar min tid här, men vi får se. Det är en väldigt liten skillnad. Jag ser knappt skillnad på 500-600 när jag håller i implantaten. Men grejen är den att hon har tänkt att lägga in 450 om inte 500 ryms och det vill jag inte vakna upp med.

Gilla

Anonym användare

13 sep, 2011

har lagt in 550 cc :) endast en Op o hoppas det räcker fram tills det e dags att byta implantat :P

Gilla

Nooova

Kvinna ·

13 sep, 2011

Intressant att höra. Antar att några av er hade lite mer egen vävnad innan än vad jag har. Om min kirurg inte vill lägga in mer än 500cc i mig så gör hon ju det av en anledning och inte för att va elak. Ska ringa runt till andra kliniker imorgon och se vad dom säger. Men vad jag kan se här på pof så är det inte många som fått lägga in så mycket direkt.
Gilla

Anonym användare

13 sep, 2011

jag hade typ inga bröst alls innan Op.

Har dock fått ett barn så de har varit uppe i 75C under grav.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem