Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
mody profilbild

mody

Kvinna ·

19 aug, 2013

hur stort är 250cc?

Bröstförstoring
Är inte så insatt i bröstoperationer men ska själv få en betald av landstinget. Det är svårt att kolla på bilder då många redan har stora bröst innan op. De säger att 250cc borde vara lagom till mig. Har ingenting nu. Tror att det är halvfast silikon. Någon som vet hur stora dom blir? vill ha en visuell B-kupa eller liten C. 
44

Sortera efter

Anonym användare

20 aug, 2013

Det enda som försvinner med bakombröst är lite av putet. Jag har haft både bakom och framför och jämfört.. 
Gilla

mody

Kvinna ·

20 aug, 2013

Jag är ny så kan inte se bilderna tyvärr :( Tror ej att man kan jämföra sig med mig eftersom jag har nästan ingenting, har hittat en bild på en tjej som va plattare än mig så du kan ju bara tänka dig :/ Kan man dölja brösten då ? Vill helst inte att någon förutom de abslout närmsta ska veta (till en början) Alltså om man har haft pushup med inlägg från början? Har kollat på www.sise.webblogg.se tror att hon la in 250cc och utgår från att hon inte hade något innan och det ser så stort ut.. :)
Gilla

Anonym användare

20 aug, 2013

mody skrev:
Jag är ny så kan inte se bilderna tyvärr :( Tror ej att man kan jämföra sig med mig eftersom jag har nästan ingenting, har hittat en bild på en tjej som va plattare än mig så du kan ju bara tänka dig :/ Kan man dölja brösten då ? Vill helst inte att någon förutom de abslout närmsta ska veta (till en början) Alltså om man har haft pushup med inlägg från början? Har kollat på www.sise.webblogg.se tror att hon la in 250cc och utgår från att hon inte hade något innan och det ser så stort ut.. :)
Hihi vad olika det kan vara.. kollade bloggen och tycker dom ser små ut :P

Gilla

Lillans

Kvinna ·

20 aug, 2013

mody skrev:
Jag var helt platt innan, fick det ju via landstinget :P Brösten går jättelätt att dölja, gick runt med fyllda bhar innan och ingen har märkt att jag förstorat brösten :)
Gilla

mody

Kvinna ·

20 aug, 2013

Jag var helt platt innan, fick det ju via landstinget :P Brösten går jättelätt att dölja, gick runt med fyllda bhar innan och ingen har märkt att jag förstorat brösten :)

Åh vad bra! man vill ju bli bekväm innan man vill att andra ska se..:) Vill jättegärna se dina! hoppas på samma resultat eftersom att alla säger att dina är jättefina även fast jag inte sett dom! :) Gjorde du det på karolinska? :)
Gilla

mody

Kvinna ·

20 aug, 2013

Oj det där vart inte så fint! Vet inte riktigt hur man gör så att det blir som tin, alltså så att man kan visa vems kommentar man svarar på! Tin jag är van vid att ha ingenting och dom ser så fylliga ut på bloggen, det kanske är därför jag upplever dom dom stora jag e väldigt liten själv så skulle nog bara se konstigt ut med stora! :)
Gilla

CherryGarcia

Kvinna ·

20 aug, 2013

Ja Lillians har sjukt fina! Mina kommer dock inte bli lika stora. Mitt lilla är i princip ingenting och ska lägga in 250 i det och hoppas att det ska bli en b-kupa :)
Snart kan du se min bronsbild i alla fall :)
Gilla

Flisan69

Kvinna ·

20 aug, 2013

Gå in på bellakliniken. Där kan du dra i en linjal över de olika storlekarna från platt uppt till 600.
Det är inte den bästa men iaf ge ett litet hum om hur stort det kan bli.
Gilla

Anonym användare

20 aug, 2013

mody skrev:
Oj det där vart inte så fint! Vet inte riktigt hur man gör så att det blir som tin, alltså så att man kan visa vems kommentar man svarar på! Tin jag är van vid att ha ingenting och dom ser så fylliga ut på bloggen, det kanske är därför jag upplever dom dom stora jag e väldigt liten själv så skulle nog bara se konstigt ut med stora! :)
Det ska gå om du trycker på citera. :)
Ja självklart ska man ha bröst som passar ens kropp, men tyckte dock att tjejen med bloggen skulle kunna bära upp lite större även om det var fint med små i naturlig storlek på henne. Man blir lätt storleksblind av att hänga för mycket på det här forumet. Tillslut tycker man att stora sillisar är normalt och alla andra äkta bröst som är naturlig B eller C-kupa är minimini ;)

Gilla

mody

Kvinna ·

20 aug, 2013

Men det stod på hennes blogg att om hon skulle haft större så skulle implantaten synas mycket och det kanske inte ser så bra ut, eller vad vet jag :) Önskar att det fanns en sida där man kan se i profil också och vilken bhstorlek man förväntas få så att man inte blir överraskad när man ser sina nya kompisar!:) CherryGarcia: När ska du göra din op? :)
Gilla

CherryGarcia

Kvinna ·

20 aug, 2013

Jag ska opas den 4 november! Så det är ett tag kvar men jag pluggar på annan ort och vill lägga det hyfsat bra i schemat.. och med tanke på man har "väntat" i alla år så är det ju snart ändå!! :)
Har du vart på konsultation än?
Gilla

CherryGarcia

Kvinna ·

20 aug, 2013

.
Gilla

Lillans

Kvinna ·

20 aug, 2013

mody skrev:

Åh vad bra! man vill ju bli bekväm innan man vill att andra ska se..:) Vill jättegärna se dina! hoppas på samma resultat eftersom att alla säger att dina är jättefina även fast jag inte sett dom! :) Gjorde du det på karolinska? :)
Det går snabbt att se bronsbilder :) Jag gjorde dom inte på Karolinska för den kirurgen jag fick var fruktansvärt otrevlig och brydde sig inte alls om hur det skulle bli så jag kämpade för att byta kirurg och gjorde det på plastikkirurggruppen istället :)
Gilla

Lillans

Kvinna ·

20 aug, 2013

CherryGarcia skrev:
Ja Lillians har sjukt fina! Mina kommer dock inte bli lika stora. Mitt lilla är i princip ingenting och ska lägga in 250 i det och hoppas att det ska bli en b-kupa :)
Snart kan du se min bronsbild i alla fall :)
Tack haha men tror dina kommer bli ännu större än mina med 250cc, tycker det ser ut som du har mer vävnad än vad jag hade innan :P Du ser rätt tunn ut så större kupa en B tror jag nog att du får men behöver inte betyda att de ser stora ut :P
Gilla

mody

Kvinna ·

21 aug, 2013

CherryGarcia: Ungefär samtidigt som mig då! :) Jag har bara varit på bedömning det gick väldigt snabbt så fick inte ut så mycket av de förutom när själva opn ska ske :)
Gilla

CherryGarcia

Kvinna ·

21 aug, 2013

Den 4:e november :)
Har du vart på konsultation än?
Gilla

CherryGarcia

Kvinna ·

21 aug, 2013

Tack haha men tror dina kommer bli ännu större än mina med 250cc, tycker det ser ut som du har mer vävnad än vad jag hade innan :P Du ser rätt tunn ut så större kupa en B tror jag nog att du får men behöver inte betyda att de ser stora ut :P

Men jag hade med din bild på konsultationen (för att visa på fint resultat men kanske för stor för mig) och min kirurg sa att de inte skulle bli så stora. Men tänk på att det är i det lilla jag ska lägga in 250 och i det större bara 200.. hmm har ju sagt det tidigare men fattar ändå inte hur du kunde få så (i alla fall i mina ögon) så stora med helt platt innan :P men men alla har ju trots allt olika förutsättningar som kanske inte är så lätt att se för oss på bilder..  :)

Gilla

CherryGarcia

Kvinna ·

21 aug, 2013

mody skrev:
CherryGarcia: Ungefär samtidigt som mig då! :) Jag har bara varit på bedömning det gick väldigt snabbt så fick inte ut så mycket av de förutom när själva opn ska ske :)

Å tråden är helt knäpp, därför jag skickat flera gånger, sorry!
Jaha spännande! :) Aa gick väldigt fort för mig med så måste ringa och ställa alla frågor jag inte förmådde mig att ställa då :P
Vilken klinik har du?

Gilla

Lillans

Kvinna ·

21 aug, 2013

CherryGarcia skrev:

Men jag hade med din bild på konsultationen (för att visa på fint resultat men kanske för stor för mig) och min kirurg sa att de inte skulle bli så stora. Men tänk på att det är i det lilla jag ska lägga in 250 och i det större bara 200.. hmm har ju sagt det tidigare men fattar ändå inte hur du kunde få så (i alla fall i mina ögon) så stora med helt platt innan :P men men alla har ju trots allt olika förutsättningar som kanske inte är så lätt att se för oss på bilder..  :)

Haha jag tror du kommer få likartat som mig men bara tiden kan visa det :P
Gilla

CherryGarcia

Kvinna ·

21 aug, 2013

Herre gud jag längtar ihjäl mig!! Hoppas bara man slipper komplikationer! :/ Men jag undrar om det inte är mindre risk för alla typer av komplikationer ju mindre man lägger in? Man vill ju gärna tro det i all fall hehe..
Det är så himla luddigt också vad kliniken står för, så räknar inte med att de ska stå för någonting förutom kapsel som jag har försäkring på..
Men du fick inga komplikationer Lillian?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem