Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Chicababe profilbild

Chicababe

Kvinna ·

28 maj, 2012

Hur stort är 500cc?

Bröstförstoring

Nu har jag varit på konsultation på citadell kliniken och laser o estetik. Jag har kommit fram till 500 cc delvis bakom, Allergan HP texturerad via armhålan... Som alltid är det ju ett evigt velande fram och tillbaka med strl.. Blir 500 cc STORT och kanske svårt att "gömma" i kläder? Jag vill att folk ska se mig i ansiktet när vi pratar om man säger så... Vad tror ni som har erfarenhet av silllisar? Så här ser jag ut nu (suck):

42

Sortera efter

e-licious

Kvinna ·

31 maj, 2012

ja, det känns precis så.. att det kommer bli alldeles för stort för mig.
men hur räknar man ungefär då? om vi säger att jag skall räkna lite för mig själv hemma.. är 100cc en kupstorlek då? dvs A kupa ungefär? 

Tittar runt lite på andras bilder här på forumet, vissa som haft samma utgångsläge som mig innan o lagt in 400cc, den storleken ser visuellt D ut, men de drar större i bh storlek.....

kanske 350-400 på brösten blir bättre? vill inte att de ska se små ut, men samtidigt inte för stora som sagt :)

Gilla

e-licious

Kvinna ·

31 maj, 2012

står imellan 350-400 eller 420-450`?
Gilla

Malin88

Kvinna ·

31 maj, 2012

E-licious: tror ca 100-150cc är en kupa visuellt. Jag har 495cc o va platt innan och mina ser ut som en fyllig Dkupa. Vad nu en dkupa är :) antar du menar 75D. För om du har 75C och tex lägger in 400cc kommer det kanske se ut som en visuell E-F kupa. Men testa ristestet och gå efter vad som kändes/känns bäst på konsultationen och strunta i kupan. Jag ville ha en visuell Ckupa, men nu inser jag att jag ville ha betydligt större än så :)
Gilla

e-licious

Kvinna ·

31 maj, 2012

jag har inte fyllig C kupa, utan rätt breda bröst på bredden...drf har jag en c- kupa. men jag har ju hängbröst med så all vävnad ligger ju nertill i bröstet.

Såg dina bilder, dom ser ut som en visuell D kupa. typ 65D eller 70D typ. superfint resultat iaf! :)

men frågan är om de är visuellt stora de kommer bli E-F kupa, eller om de är storleksmässigt?
låter väl lite överdrivet om det ser ut som E/F hur stora är dom då, H, J ? haha..:P

hur funkar ristestet?

hur mäter jag m.m.? kan man lita på ristestet?

Gilla

Malin88

Kvinna ·

31 maj, 2012

Tack :) dock ser de mkt större ut än en 65D visuellt. Hade 75B med inlägg innan op som är samma storlek o de va mkt mindre :) Mina ser mer ut som en 75D i mina ögon. Ska du lyfta också? För det påverkar storleken endel också. Om du även får ner i underband efter op, tex till 70 så lär du få en 70H efter op kanske. Om du vill göra ristestet så lägger du kokt/okokt ris i en nylonstrumpa och knyter. 100cc är 1dl :)
Gilla

e-licious

Kvinna ·

01 jun, 2012

jag skall göra ett lyft ja..ankarlyft. jasså påverkar det storleken? på vilket sätt då? :)

men när man lögger bakom muskel försvinner väl lite mera också? tex om jag har 400framför blir väl det större än att lägga 400 bakom?

Gilla

Malin88

Kvinna ·

01 jun, 2012

Man brukar ta bort vävnad vid lyft, eller tar man bara bort hud, så det kan påverka storleken beroende på hur mkt han tar bort. Men om de är mer breda med lite put kan du behöva mkt cc för att få ett bra put på dom. Så 450-500cc behöver inte bli förstort. Man får kika på fin bröstbredd och hur mkt put du vill ha. Ah det försvinner ca 50cc vid bakom så det får man plussa på :)
Gilla

e-licious

Kvinna ·

02 jun, 2012

det är det som är lite svårt. har för mig kirurgen sa att jag har ju rätt "breda" bröst, vilket gör att jag måste fylla ut det..
verkade inte som att jag kunde ha 300cc? 
men är rätt inne på runt 400cc... har ju olika storlekar också. men magkänslan säger att 450-500cc blir för stort..
vill ju liksom inte få en chock efter läkningen o tänka "oj , shit vad stora dom är, jag ångrar mig osv"...

förstog inte riktigt kirurgen, det verkade som att 400cc inte fans i högprofil för just mig, han pratade något om att det måste fylla ut hela bröstet???

Gilla

Malin88

Kvinna ·

02 jun, 2012

Vet du din bröstbredd? Annars hade jag mailat han o frågat. Så du själv kan kika i tabeller o se vad som passar. 400cc i hög profil går nog inte för de blir för smala, så då måste du gå uop i cc för att få rätt bredd, eller gå ner i profil. Du kan ha 300cc med, men får säkert ha en låg profil för att få rätt bredd. 400-450cc är inte speciellt stort när man är platt, så de blir säkert snyggt på dig om du vill ha lite större än normalt. Svårt o veta hur storleken blir när man ska lyfta, men huvudsaken är att du fyller ut din egna vävnad riktigt
Gilla

LittleMom

Kvinna ·

02 jun, 2012

Jag har 12.5cm egen bröst bredd och mina perthese är 440 och 12.7cm och dom är hög profil...

Gilla

e-licious

Kvinna ·

02 jun, 2012

nej, han har inte mätt. detta gör han på morgonen samma dag som jag skall opereras, eller kvällen innan.. skall övernatta där.
presis, så sa han angående smalhet osv... vad menas med detta? jag har sett flera på forumet som har 400cc med hög profil. en tjej här har exakt samma utgångsläge som mig, längd,vikt o bröstutseende. hon tog 400cc högprofil?
jag testade 350 och 400 tror jag det var, men då fick jag testa medium profil bara? betyder det att jag har rätt bred bröst då eller?
för 450 och 500 med hög profil fick jag prova.. sen 400 och 450 också....

allt beror alltså på vilken bröstbredd jag har? :P

Gilla

LittleMom

Kvinna ·

02 jun, 2012

Ja i princip, oftast så är det rätt snygg att ta lika stora/breda som din bröstbredd eller lite lite mer för att få lite mer timglas på brösten. Men det låter konstigt att han inte mätt 😲

Gilla

Malin88

Kvinna ·

02 jun, 2012

Ah precis, man utgår bara från bröstbredden och hur mkt som får plats. De du kikat på hade säkert en annan bröstbredd och kunde ha 400cc hög profil. Men har din kirurg storlekar på lager? För du kan ju inte planera och förbereda dig nånting angående vilken storlek du ska ha när han inte mäter dig föränns samma dag. Men du kan nog utgå från att du har runt 13cm i bredd om implantat som är 12.5cm är för smalt. För då kan säkert 450-500cc blir bra.
Gilla

e-licious

Kvinna ·

03 jun, 2012

asså sköterskan har ju mätt.. men hon mätte hänger och bredden på själva bröstet.
Ivan mätte inget, han såg med med ögonmått.. o tog fram de storlekar som passade mig.
antar att det bara finns ett par storlekar att välja mellan, då jag måste ha så det passar min bredd också..
fick ju prova 350&400 men då var det medium profil, just för att det skulle fylla ut min bredd, sa han.. jag kunde inte ta 350 och 400 på högprofil..
men från 400 och uppåt så kunde jag ta högprofil... han var inne på 450-500 på mig. han föredrar ju lite större än normalt.. och sa att man skall ta lite större än vad man satt in sig på, just darför man vänjer sig så fort och sen försvinner lite cc med bakomplacering.

jag tittade lite på cilja87, tror jag hon heter. hon har exakt samma utgångsläge som mig. hon tog 400cc.. och hennes bröststorlek ser perfekta ut. presis så jag vill att mina skall bli storleksmässigt och efter ett lyft.
hennes ser ut som en visuell D tycker jag.... så vill jag med ha det.
men det är så konstigt för vissa andra får stora med 400cc, och andra får mindre? hmm..

Gilla

Rakel

Kvinna ·

03 jun, 2012

Hej! Ny här:). Ja, det här me strl e minsann inte lätt! Var på min konsultationpå Citadellkliniken i fredags:). Efter att ha provat olika så bestämde jag mig för 450cc. Men nu när jag tittar på mina bilder jag tog, så kanske jag ska ta lite större.. Ska lägga dom bakom och medium High+ tror jag det hette. Det försvinner väl lite när dom kommer bakom?? Åhhh vad det e svårt! Samtidigt så kändes ju 450cc bra när jag va där. Har inte hunnit lägga in bilder för er som undrar!!
Gilla

e-licious

Kvinna ·

03 jun, 2012

rakel: vad har du för storlek idag? häng, osv?

Gilla

Malin88

Kvinna ·

03 jun, 2012

Ah de är jättesvårt o veta hur de blir på en själv. Men oftast är det bäst att ta lite större än man tänkt sig. Så jag tror 450-500cc blir snyggt så du fyller ut din bröstkorg o vävnad riktigt :)
Gilla

e-licious

Kvinna ·

03 jun, 2012

Har alla inlägg samma bredd? Tänkte om ja kan kolla på ngn tabell på internet vad för bredd mina inlägg har.. Skall lägga in mentor. 450 och 500 ... Som bestämt just nu. Kanske tar mindre efter jag pratat med kirurgen. Men i dagsläget är det Mentor 450 högprofil, textuerade och 500 högprofil textuerade
Gilla

Juli11

Man ·

03 jun, 2012

Alla inlägg har olika bredd. Eller du kan ex ha en mellanprofil som Har samma bredd som en högprofil men då är inte putet detsamma. Jag valde mellan 450 och 500 cc och jag har för mig ( kan kolla tabeller sen) att 450 är 12,8 cm breda. Mina 500 är 13,2 och har 5,4 i put.
Gilla

Myboob

Kvinna ·

03 jun, 2012

Finns listor med implantats bredd under fliken "av intresse" :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem