Chicababe
Kvinna ·
28 maj, 2012
Hur stort är 500cc?
BröstförstoringNu har jag varit på konsultation på citadell kliniken och laser o estetik. Jag har kommit fram till 500 cc delvis bakom, Allergan HP texturerad via armhålan... Som alltid är det ju ett evigt velande fram och tillbaka med strl.. Blir 500 cc STORT och kanske svårt att "gömma" i kläder? Jag vill att folk ska se mig i ansiktet när vi pratar om man säger så... Vad tror ni som har erfarenhet av silllisar? Så här ser jag ut nu (suck):
Sortera efter
e-licious
Kvinna ·
31 maj, 2012
e-licious
Kvinna ·
31 maj, 2012
Malin88
Kvinna ·
31 maj, 2012
e-licious
Kvinna ·
31 maj, 2012
jag har inte fyllig C kupa, utan rätt breda bröst på bredden...drf har jag en c- kupa. men jag har ju hängbröst med så all vävnad ligger ju nertill i bröstet.
Såg dina bilder, dom ser ut som en visuell D kupa. typ 65D eller 70D typ. superfint resultat iaf! :)
men frågan är om de är visuellt stora de kommer bli E-F kupa, eller om de är storleksmässigt?
låter väl lite överdrivet om det ser ut som E/F hur stora är dom då, H, J ? haha..:P
hur funkar ristestet?
hur mäter jag m.m.? kan man lita på ristestet?
Malin88
Kvinna ·
31 maj, 2012
e-licious
Kvinna ·
01 jun, 2012
jag skall göra ett lyft ja..ankarlyft. jasså påverkar det storleken? på vilket sätt då? :)
men när man lögger bakom muskel försvinner väl lite mera också? tex om jag har 400framför blir väl det större än att lägga 400 bakom?
Malin88
Kvinna ·
01 jun, 2012
e-licious
Kvinna ·
02 jun, 2012
det är det som är lite svårt. har för mig kirurgen sa att jag har ju rätt "breda" bröst, vilket gör att jag måste fylla ut det..
verkade inte som att jag kunde ha 300cc?
men är rätt inne på runt 400cc... har ju olika storlekar också. men magkänslan säger att 450-500cc blir för stort..
vill ju liksom inte få en chock efter läkningen o tänka "oj , shit vad stora dom är, jag ångrar mig osv"...
förstog inte riktigt kirurgen, det verkade som att 400cc inte fans i högprofil för just mig, han pratade något om att det måste fylla ut hela bröstet???
Malin88
Kvinna ·
02 jun, 2012
LittleMom
Kvinna ·
02 jun, 2012
Jag har 12.5cm egen bröst bredd och mina perthese är 440 och 12.7cm och dom är hög profil...
e-licious
Kvinna ·
02 jun, 2012
nej, han har inte mätt. detta gör han på morgonen samma dag som jag skall opereras, eller kvällen innan.. skall övernatta där.
presis, så sa han angående smalhet osv... vad menas med detta? jag har sett flera på forumet som har 400cc med hög profil. en tjej här har exakt samma utgångsläge som mig, längd,vikt o bröstutseende. hon tog 400cc högprofil?
jag testade 350 och 400 tror jag det var, men då fick jag testa medium profil bara? betyder det att jag har rätt bred bröst då eller?
för 450 och 500 med hög profil fick jag prova.. sen 400 och 450 också....
allt beror alltså på vilken bröstbredd jag har? :P
LittleMom
Kvinna ·
02 jun, 2012
Ja i princip, oftast så är det rätt snygg att ta lika stora/breda som din bröstbredd eller lite lite mer för att få lite mer timglas på brösten. Men det låter konstigt att han inte mätt 😲
Malin88
Kvinna ·
02 jun, 2012
e-licious
Kvinna ·
03 jun, 2012
asså sköterskan har ju mätt.. men hon mätte hänger och bredden på själva bröstet.
Ivan mätte inget, han såg med med ögonmått.. o tog fram de storlekar som passade mig.
antar att det bara finns ett par storlekar att välja mellan, då jag måste ha så det passar min bredd också..
fick ju prova 350&400 men då var det medium profil, just för att det skulle fylla ut min bredd, sa han.. jag kunde inte ta 350 och 400 på högprofil..
men från 400 och uppåt så kunde jag ta högprofil... han var inne på 450-500 på mig. han föredrar ju lite större än normalt.. och sa att man skall ta lite större än vad man satt in sig på, just darför man vänjer sig så fort och sen försvinner lite cc med bakomplacering.
jag tittade lite på cilja87, tror jag hon heter. hon har exakt samma utgångsläge som mig. hon tog 400cc.. och hennes bröststorlek ser perfekta ut. presis så jag vill att mina skall bli storleksmässigt och efter ett lyft.
hennes ser ut som en visuell D tycker jag.... så vill jag med ha det.
men det är så konstigt för vissa andra får stora med 400cc, och andra får mindre? hmm..
Rakel
Kvinna ·
03 jun, 2012
e-licious
Kvinna ·
03 jun, 2012
rakel: vad har du för storlek idag? häng, osv?
Malin88
Kvinna ·
03 jun, 2012
e-licious
Kvinna ·
03 jun, 2012
Juli11
Man ·
03 jun, 2012
Myboob
Kvinna ·
03 jun, 2012
ja, det känns precis så.. att det kommer bli alldeles för stort för mig.
men hur räknar man ungefär då? om vi säger att jag skall räkna lite för mig själv hemma.. är 100cc en kupstorlek då? dvs A kupa ungefär?
Tittar runt lite på andras bilder här på forumet, vissa som haft samma utgångsläge som mig innan o lagt in 400cc, den storleken ser visuellt D ut, men de drar större i bh storlek.....
kanske 350-400 på brösten blir bättre? vill inte att de ska se små ut, men samtidigt inte för stora som sagt :)