Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Sandra90s profilbild

Sandra90s

Kvinna ·

18 jun, 2013

Lagt upp bronsbilder på 325 anatomiska implantat!

Bröstförstoring

Hej! Vet själv hur det är när det börjar närma sig, har man valt för litet - för stort? Fel implantat - bakom/framför.. Och så vidare! Tänkte därför visa hur det ser ut på mig efter en dag! Dock med sportbh då jag ej tagit av den ännu! På bilderna är de precis nygjorda och står exakt vad jag lagt i. Är verkligen sjukt nöjd med mina bröst redan!!!! Lycklig tjej alltså:):):) Fråga gärna frågor så hjälper jag till att svara så gott det går. Kram på er

34

Sortera efter

sanna6969

Kvinna ·

18 jun, 2013

De ser jättefina ut!! Åh vad glad jag blir. Jag har varit så osäker på mitt val av implantat, att det kan bli för litet...ska op mig hos Paolo den 3 juli och kommer lägga in Allergan anatomiska LX 330cc. Får jag fråga vad du har för mått? Stuss, midja, över och under bröst? :)
Gilla

Sandra90s

Kvinna ·

18 jun, 2013

Tack!!! Ja jag var i samma sits men blev super tycker jag! Litade helt på Paolo faktiskt. Han sa stt detta är de största jag fick ta men var ändå orolig att de skulle bli för små! Däremot har ju jag MX och ser att du valt LX som verkar vara mest put på, kan det stämma? :) höfter är 83cm, midja 67cm, stuss 93cm (hade det uppskrivet i min träningsdagbok) Har tyvärr inget måttband just nu men skulle kunna be min kille leta sen och ta det sista måttet! :) Paolo är för övrigt så proffsig så du kan verkligen känna dig trygg hos honom :) jag var på en extra konsultation och han var så himla hjälpsam! Underbart för är sååå nöjd hihi!
Gilla

sanna6969

Kvinna ·

18 jun, 2013

Paolo har varit väldigt bestämd hela tiden, vilket iofs passar mig bra, för usch vad osäker jag har varit och fortfarande är :) Hursomhelst så sa han att jag inte kunde ha MX, för jag var inställd på det från början, har fortfarande inte riktigt förstått varför. Men som du säger, jag litar på honom helt och hållet, han är snabb på respons och det märks att han svarar med stor erfarenhet och kunskap. Så jag är SÅ glad för ditt inlägg och känner mig lugnare nu faktiskt :) Jag är ju större än dig i mina mått, därför tänkte jag att jag borde kunnat ha MX, men struntsamma, det kommer förhoppningsvis bli lika bra som dina :) Vet inte om LX har mer "put", men jag har ju lite häng och det skulle kompenseras med LX om jag förstått det hela rätt. Och jag förstår att du är HELNÖJD, det ska du vara :)
Gilla

Samba

Kvinna ·

18 jun, 2013

Dom ser jättefina ut redan👍 hur känns det nu efter har du mycket ont? ja ska lägga in 475 mentor mellanprofil är rädd för att dom ska bli förstora vill bara fylla upp mina tomma påsar. Ja tror att man lite måste lyssna/lita på läkaren dom har ju gjort många fina tuttar. 
Gilla

Sandra90s

Kvinna ·

18 jun, 2013

Sanna6969 - precis!! Han mer eller mindre valde ju mina med, eller han sa vad han tyckte! Velade mellan de mindre först faktiskt (300 eller vad det var) men då sa han på en gång att ta de större och det är jag glad över. Grejen är att nu sökte jag på allergan tabell och ser ut som att LX är mest put :) Så det är väl så att de ska fylla ut dårå! Han kan verkligen sin sak så är bara att tacka och ta emot hans kunskap :D Vad skönt att jag kunde hjälpa till lite! :):) och tack igen!!! Samba - Var jätterädd för smärtan men helt ärligt så när jag vaknade upp kände jag ett tryck mitt emellan brösten bara och gjorde det lite jobbigt att andas. Fick tablett och blev bättre :) Var helt pigg redan en liten stund efter opn så gick förvånansvärt bra! Mådde inte illa alls heller så åt massa gott som jag fick av dem på kliniken! Gick bra att gå på toa (dock väldigt yr och hade lite svårt att prata haha) Fick ligga kvar ett tag så de såg att jag mådde bra sen åkte jag bil hem med min kille. Det enda jag kan säga har varit lite småjobbigt är att igårkväll så fick jag lite hugg i ena bröstet då och då. Men då reste jag på mig och rörde mig lite. Så försvann det! Är smärtkänslig men detta är verkligen hanterbart! Har ett tryck hela tiden dock över bröstkorgen men det kommer man inte undan :) plus att tabletterna är underbara! Haha! Ett tips är att ha stora kuddar som du kan lägga i sängen bakom ryggen och komma upp lite. Lättare att andas då. Har även en lite mindre kudde i knävecken:) Sen är ju allt självklart individuellt men detta är min historia och mina små tips! Hoppas allt går lika bra som för mig!!! Och för att tillägga en sista sak, lita på kirurgen om din magkänsla är bra! Då finns det ingen anledning att tvivla! :):) Lycka till! :)
Gilla

Samba

Kvinna ·

18 jun, 2013

Åh det låter ju toppen =) ska ju göra fll bukplastik så då får ja väl smärtan där men hoppas få en fin mage sen så då är det nog värt smärtan. Lycka till med dina nya vänner 👍
Gilla

Sandra90s

Kvinna ·

18 jun, 2013

Jadå det är värt! :D Tack så mycket och lycka till!!!
Gilla

Akira

Kvinna ·

18 jun, 2013

Ända skillnaden på MX och LX är höjden på implantatet. Båda är xtrafullprojection :)
Ska också ha MX. Eventuellt MF men jag gillar putigt :)
Gilla

Akira

Kvinna ·

18 jun, 2013

Det vart ju jättefina. Rätt stora ändå föratt "bara" vara 330. Men det beror ju på dina mått. Hur lång är du?
Gilla

Sandra90s

Kvinna ·

18 jun, 2013

Aha okej :) ja jag tycker också de blev större än jag väntat mig faktiskt! Är 163 och väger 52. Hade en liten Bkupa innan. Ska lägga in före och efterbilder så snart jag får av mig bhn!! ;) Tack så mycket! Ja MX känns perfekt för mig iaf hihi
Gilla

Akira

Kvinna ·

19 jun, 2013

Jag velar som fan mellan MF 330 och MX 370. Jag är 176, vägen ca 63kg. Har 73 under byst, 64 i midja och 96 om stuss. Har liiiiten a-kupa nu. Vill ju inte ha några jättebomber men vill ju matcha mina breda höfter.
Gilla

Sandra90s

Kvinna ·

19 jun, 2013

Ja jag velade också mellan ett mindre implantat men valde att lita på min kirurg om att man ska ta det större då man vänjer sig rätt fort vid storleken. Jättebomber blir det nog inte (kolla mina) :D och då hade jag ändå liten Bkupa innan. Du kan inte prova implantaten igen då? :)
Gilla

flamsa

Kvinna ·

19 jun, 2013

Jag är lika lång som dig men väger några kg mer, opererar mig på tisdag. 580 cc ultra högprofil.
Gilla

flamsa

Kvinna ·

19 jun, 2013

Fick inte med besvara, tänkte på akira :)
Gilla

Akira

Kvinna ·

19 jun, 2013

Min kirurg rekomenderade MF 335. Har redan varit och provat 2ggr hehe ;) FÅR ju gå en gång till men känns lite dumt kanske :P
Gilla

päronet

Kvinna ·

19 jun, 2013

Grattis till brösten! Såg ju verkligen kanonfina ut redan! :)
Gilla

Skruttan84

Kvinna ·

19 jun, 2013

Grattis! Vad kul att det gått bra och att du är nöjt! Måste vara skönaste känslan efter all oro man har. Ser jättefina ut :)
Gilla

Sandra90s

Kvinna ·

20 jun, 2013

Akira - Jaha hehe okej! Då blir det nog bra ska du se :D Jag litade helt och hållet på min kirurg och tur var nog det! Hihi. Skruttan84 och päronet - tack så mycket, vad kul att ni också tycker det:) Ja jag höll på att bli tokig ett tag av att kolla på bilder på folk som gjort i samma storlek osv men tyckte alla såg olika ut ändå.. Haha! Skönt att det blev bra tillslut hihi!!
Gilla

Saxen

Kvinna ·

24 jun, 2013

hej!
jag ska göra bröstförstoring på fredag med samma kirurg och, precis som du skrev kan jag inte sluta tänka på blir det för stort eller för litet osv. jag är större än dig, 169 cm och liten a-kupa, ska lägga in 385 anatomiska. jag är ute efter en fyllig med diskret look. när jag ser dina bilder och din vikt o längd blir jag orolig att det kommer bli för litet på mig, men han sa att de var de största som han ville sätta in.
vad har du för bh storlek efter operationen? 
ps. du fick ju gööörsnyggggga bröst! ds.
Gilla

Silla86

Kvinna ·

24 jun, 2013

Åhå, de ser jättefina ut! Storleken ser verkligen ut att passa din kropp alldeles perfekt ju. :)

Är du nöjd med putet på dina implantat? Såg att de låg på 5,7 cm och jag själv ska ha MX445 som har ett put på  6,2 cm. Inte så jättestor skillnad men jag är ändå lite paranoid att det ska bli aaaaalldeles för putigt? :o
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem