Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Sandra90s profilbild

Sandra90s

Kvinna ·

18 jun, 2013

Lagt upp bronsbilder på 325 anatomiska implantat!

Bröstförstoring

Hej! Vet själv hur det är när det börjar närma sig, har man valt för litet - för stort? Fel implantat - bakom/framför.. Och så vidare! Tänkte därför visa hur det ser ut på mig efter en dag! Dock med sportbh då jag ej tagit av den ännu! På bilderna är de precis nygjorda och står exakt vad jag lagt i. Är verkligen sjukt nöjd med mina bröst redan!!!! Lycklig tjej alltså:):):) Fråga gärna frågor så hjälper jag till att svara så gott det går. Kram på er

34

Sortera efter

Nervöös

Kvinna ·

24 jun, 2013

Sandra90s - Dina ser så himla snygga ut! Hoppas verkligen på ett liknande resultat för min del! Bara 3 dagar kvar nu :D känner mig bara nervös över om jag kommer få rippling eller inte. Eller är de så att rippling vid bakom placering inte syns så mycket, utan mystär man böjer sig framåt?
Gilla

Sandra90s

Kvinna ·

27 jun, 2013

SAXEN; 

Hej! 
Åh vad spännande och roligt! Hoppas du hinner läsa detta då :) 
Alltså grejen är den att det beror ju på bröstkorg osv. Paolo sa att han inte ville lägga i mer på mig heller, pga att då skulle implantaten sticka ut på sidorna. 385 är ändå ganska stort om du vill kunna vara diskret med! Tycker mina är skitstora utan min sportbh och lagom stora under kläder :) Har jag på mig tight linne ser de ju stora ut men har jag en blus eller något så är det rätt diskret. Jag tror jag kommer landa på 70D/70E (har inte testat än) TACK:D Dina kommer också bli grymma!! LYCKA TILL
Gilla

Sandra90s

Kvinna ·

27 jun, 2013

Kwee; Åh tack :D Ja de känns faktiskt väldigt bra. Kommer kunna framhäva dem men också ha det lite mer diskret! Putet känns väldigt bra. De är lite svullna upptill men när de lägger sig kommer det bli perfekt tror jag. Hade nog inte valt mindre iallafall.. Men ska lägga upp fler bilder från sidan och så! :)

Nervöös; Tack!! :) Men då har du ju gjort dem nu??! :D Grattis!!:) Ja det får vi ju hoppas att slippa! Oj det vet jag faktiskt inte men om det skulle hända så har du försäkring då? :)
Gilla

Tjofräs

Kvinna ·

27 jun, 2013

Hänger på här! Ska i princip ha "samma" storlek som dig! Fast runda! Ser super fint ut!
Gilla

Holly

Kvinna ·

27 jun, 2013

Grattis! Superfina vart dom ju! 👍
Gilla

sanna6969

Kvinna ·

27 jun, 2013

Saxen skrev:
hej!
jag ska göra bröstförstoring på fredag med samma kirurg och, precis som du skrev kan jag inte sluta tänka på blir det för stort eller för litet osv. jag är större än dig, 169 cm och liten a-kupa, ska lägga in 385 anatomiska. jag är ute efter en fyllig med diskret look. när jag ser dina bilder och din vikt o längd blir jag orolig att det kommer bli för litet på mig, men han sa att de var de största som han ville sätta in.
vad har du för bh storlek efter operationen? 
ps. du fick ju gööörsnyggggga bröst! ds.
Vad spännande!! Lycka till imorrn. Hoppas du skriver op berättelse o lägger upp bilder. Jag ska opa mig på onsdag av Paolo :)
Gilla

sanna6969

Kvinna ·

27 jun, 2013

Hej tjejen, hur har det gått nu efter din op? Mår du bra, gör det ont?!? Jag börjar nog bli lite nervös inför onsdag..men mest förväntansfull. Fortfarande orolig att det ska bli mindre än vad jag önskar, samtidigt som jag vet att hur eller hur så blir de större o finare än idag :) Har du skrivit nån op berättelse? Just nu vill jag bara veta mer om AK, vad gäller med träning o tejpning o simning o solning enligt Paolo? Har du några tips såhär i sista stund :) önskar dig en trevlig helg!!
Gilla

Silla86

Kvinna ·

28 jun, 2013

Sandra90s skrev:
Kwee; Åh tack :D Ja de känns faktiskt väldigt bra. Kommer kunna framhäva dem men också ha det lite mer diskret! Putet känns väldigt bra. De är lite svullna upptill men när de lägger sig kommer det bli perfekt tror jag. Hade nog inte valt mindre iallafall.. Men ska lägga upp fler bilder från sidan och så! :)
Jaa, kul att höra! :) Vad är din bröstbredd förresten? Väntar ivrigt på bilder! :)
Gilla

Sandra90s

Kvinna ·

28 jun, 2013

Tack tjejer, :D !!

Sanna6969; Hej :)! Jo det har gått bra!! Just nu är jag tablett-fri haha :D Har gått 1 vecka och 4 dagar. Slutade med morfinet efter en vecka så körde hela "kuren" på dem. Har inte varit en överdriven smärta, inte alls. Men rätt jobbigt med att andas och tryck i bröstkorgen hela tiden men det är ju sånt som hör till. Tabletterna man får hjälper verkligen men ca 1h innan man får ta tablett igen så gjorde det såpass ont att jag la mig ner i sängen vissa gånger. Sen sov jag en hel del i början för blev rätt groggy! Däremot har jag inte kunnat skratta normalt på en vecka för det har gjort ont så har låtit typ såhär när jag skrattat; ha...ha...ha! Lite kul faktiskt :D Nej nu fick du en liten berättelse iallafall men tänkte skriva en mer utförlig snarast så checka i helgen någon gång! Man får träna efter tre veckor men inte överkroppen. Man får bada efter tre veckor. Sola får man göra om man bara kör med tejp, solkräm och har en täckande bikini så inte ärren blir fula. Inte om man har blåmärken bara! Har ett litet på mitt högra bröst så har inte solat än. Simma efter tre månader. Man kan säga att efter tre månader är allt ok! Du kommer få ett jättebra papper som jag läser utav nu så det kommer du ju kunna kolla på om du blir osäker med. Mina bästa tips är att handla sånt som är lätt att laga eller få i sig. Jag. SUGRÖR är bra att ha :D Drack flera liter päronjuice tror jag! Och stora kuddar. Första nätterna sov jag med två stora ikea-kuddar bakom ryggen och en liten kudde vid nacken som stöd (den tog jag bort ibland om jag ville ligga ner men kollade ju en del på tv), en kudde precis vid rumpslutet så det blir lite stöd för benen och en kudde på vardera sida som stöd för armarna. Det stramade en hel del för mig uppe på brösten så därför var det inget skönt att ligga plant men det är ju upp till var och en vad som känns bäst :D Var jätteskönt när jag äntligen kunde ligga helt plant igen :) Vad gäller storlek så är det nog inget att oroa dig för, men ska försöka få upp fler bilder så du ser! Idag eller imorgon :) Vad långt det blev, ha ha! ;) 
Gilla

Sandra90s

Kvinna ·

28 jun, 2013

Kwee; Ja :) Menar du runt om eller per bröst eller mellan brösten? hihi
Gilla

sanna6969

Kvinna ·

28 jun, 2013

JÄTTETACK :) ser fram emot din op berättelse men är hittills mer o mer förväntansfull inför min op. Underbart att du är en så positiv o glad tjej :) det smittar ju av sig. Haha..sugrör har jag och kuddar får jag se till att fixa. Perfekt med ett "infopapper". Känner mig helt klart nöjd med val av klinik och kirurg. Ha det gott!!!
Gilla

Sandra90s

Kvinna ·

28 jun, 2013

Det var så lite så! :D Förstår det!!! Snart är det ju dags :) Det är jag med verkligen!! Ska bli kul att få se din historia sen! Bara att skriva om du undrar något mer. Ha det så bra!! :)
Gilla

Sandra90s

Kvinna ·

28 jun, 2013

Nu finns silverbilder :)
Gilla

Silla86

Kvinna ·

29 jun, 2013

Per bröst, antar jag. :) Kirurger brukar (inte alla) mäta ut vilken bröstbredd du har på brösten och därefter kunna bestämma implantat som är lämpliga för dig. Man ska till exempel inte ha ett implantat som är alldeles för brett eller för smalt till din egen bröstbredd. Ditt nuvarande implantat är ju 12cm brett. :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem