yaya
Kvinna ·
25 apr, 2011
liknar 375cc mer 400cc eller 350cc?
Bröstförstoringsitter hemma och funderar om jag ska ta 375cc istället för 350cc, men är rädd att det blir så stort... men är det någon som vet om 375cc är typ lika stor som 400cc eller är det lite närmare 350cc ?( i ögon mått menar jag då..:) )
Sortera efter
Anonym användare
25 apr, 2011
Anonym användare
25 apr, 2011
Hur stor är skillnaden mellan 350 och 400cc då? :P Är också velig kring just de storlekarna. :) En halv dl ris mindre i BH:n visade i för sig ingen jätteskillnad när jag gjorde ristest med 400cc först å sen 350cc. Så antar att det inte är någon större skillnad där heller?
Kaka
Kvinna ·
25 apr, 2011
Jag velade mellan 350 och 375cc men man hade inte sett någon skillnad. I slutändan valde jag 350cc.
tinkerbell1
Kvinna ·
25 apr, 2011
Jag velar ju lite fram o tillbaka mellan 345 och 380 men eftersom man får räkna med att ca 50 försvinner så tror jag nog jag satsar på 380 cc mp har trivts med 400cc i ristest o 380 är ju nära där.
Anonym användare
25 apr, 2011
Ah verkar inte vara någon jätteskillnad. :) Tror man måste minska/öka med minst 100cc för att faktiskt märka skillnad tydligt. Men om två implantat passar exakt lika bra i bredd tipsar ju många att man ska välja det lite större alternativet. :) Speciellt om man lägger bakom muskeln då 25-50cc kan "försvinna" då. Så tycker du ska ta 380 om du gillade 400cc ristestet tinkerbell! :) Men blir nog inte heller någon JÄTTE skillnad om du tar 345 heller.
Tror man fixerar för mycket på cc. Det gör jag iaf! 350cc eller 375cc eller 400cc osv. Borde tänka mer på hur det ser ut istället för vad siffrorna säger. ;) Bästa vore om man fick testa implantat som man inte hade någon aning om hur stora de va och sen bara välja de man tyckte var snyggast utan att veta hur många cc det var! :)
Anonym användare
25 apr, 2011
jørg visade mej hur mkt skillnad det va fron det jag har nu o femhundra o nocket cc, o han sa at skillnaden villa bli så litet at det villa va o lura mej
Anonym användare
25 apr, 2011
Julklapp: Du har 440cc nu va? Ville du förstora till 500-nånting eller?
tinkerbell1
Kvinna ·
26 apr, 2011
5 dagar kvar sedan måndag! jag får så ont i huvudet av detta...snart gör jag ...app lapp sa.......dom tar jag! *S*
Ina
Kvinna ·
26 apr, 2011
ta 375cc :) dom ser lika ut :P
artgecko
Kvinna ·
26 apr, 2011
ja velade mellan 350 och 375 med, och blev lite rädd att 375 skulle bli lite för höga men blev det tillslut ändå..
ja ska med opas på måndaG!! :))
Anonym användare
26 apr, 2011
Skillnaden är mindre än 2 matskedar. ;) Inget du kommer kunna se öht. Blir mest psykologiskt, vilket låter bäst?
Meryl
Kvinna ·
26 apr, 2011
tuttified
Kvinna ·
26 apr, 2011
Jag velade lite mellan 480 och 510 och jag är glad att jag tog 510. Det de flesta verkar vara missnöjda med är ju att dom inte valde större. Man vänjer sig mer än man tror! Jag känner också att jag hade kunnat ha ännu större! =)
Anonym användare
26 apr, 2011
Skillnaden är mindre än 2 matskedar. ;) Inget du kommer kunna se öht. Blir mest psykologiskt, vilket låter bäst?
Skillnaden mellan 350cc och 400cc, är det typ 4 matkskedar då? :P Känns som sån enorm skillnad, men är väl inte heller så stor skillnad va? Haha konstig jag är! 350cc känns litet och 400cc för stort. :P
artgecko
Kvinna ·
26 apr, 2011
ja en matsked är ju 15ml, så räkna själva.. hur mycket syns det :))
närmre 3 matskedar på 50cc..
Anonym användare
26 apr, 2011
Haha du har ju rätt! :) Tänk att man fastnar så mycket vid cc! Tror det lätt blir så innan första operationen och man inte riktigt har koll på hur mycet cc är liksom. :)
Men jag tänker också på min egen vävnad. Jag har typ 300cc egen vävnad i mitt stora bröst. Kanske lite mer eller mindre, vet inte riktigt. Men typ 300cc. Och jag tycker det är alldeles för litet! Så tänker ju lägga till typ 200cc i det då. Men det betyder ju att jag lägger till MINDRE än vad det är stort. Känns som att det inte kommer bli nån skillnad alls då! :P Men då blir det ändå 350-375cc i mitt lilla bröst som är typ 150cc stort (en a-kupa) för att de ska bli lika stora i slutändan. Och det låter stort istället! Om nån hänger med i min tankegång. :P Jobbigt när man har egen vävnad att måste räkna med den också. :P Och sen har jag inte heller koll på hur mycket plats egen vävnad tar i jämförelse med silikon. Tycker bröst som varit helt platta innan op. och sen lagt i 300cc ser större ut än mitt naturliga 300cc bröst. Antagligen för att de blir rundare och fylligare.
Nymfetamine
Kvinna ·
26 apr, 2011
När jag va på konsultation fick jag prova 305 och 400 (konstig storleksskillnad tycker jag??) och då tyckte jag att man märkte ganska mycket skillnad. så det är nog så som Cookie skrev, man måste öka med ca 100 cc för att man ska märka någon större skillnad
tinkerbell1
Kvinna ·
26 apr, 2011
Matsked jämförelsen var bra=) fick lite mer perspektiv på det nu=) tack!
...undrar vad jag kan ha i egen vävnad ??måste väl räkna i det också?? skillnad om man är helt platt elller har liiite vävnad när implantaten kommer i måste det väl bli??
---frågat men ej fått svar på vad jag har i egen vävnad men gissar på 150cc?? kanske eller vad tror ni andra???? då blir totalen 530cc NU låter det stort i alla fall😲=) vill ha en snygg fyllig byst🤭 inte så man tänker stor byst och heller inte liten...vill kunna få snygg klyfta om jag vill...sådär lagom så hjärnan stänger ner på pojkvännen...just kidding=))) men lite kul är det väl ändå=)))
yaya
Kvinna ·
26 apr, 2011
ska göra Op på torsdag så antar att jag måste välja snabbt som satan så jag kan säga till att jag vill bytta implantatstorleken..
artgecko
Kvinna ·
27 apr, 2011
ja har nog lite över 100 cc egen vävnad och ska lägga i 375, vilket om man bara ser på cc skulle bli ungefär 500, men tror verklligen inte det kommer se ut som jätteplatta folk som lägger i 500, först så räknar ja bort 50cc eftersom ja ska ha bakom, sen tänker ja lite att mitt bröst kommer spridas ut över hela implantatet, typ stretchas ut över de (så tänker ja iaf) så min lilla klumptutte kommer bli ett täcke.. så blir de ännu mindre, å då förväntar ja mig ett resultat som ser ut som typ 350-400 på ngn überplatt.. nu är de nog rätt ovanligt (tror ja iaf) att man har typ 0.5cm hud så att man BARA får implantatet som bröst... så man behäöve nog inte oroa sig om man har kring 100cc egen vävnad att de ska bli för stort för man plussar på 100cc.. har man dock 250-300 och uppåt blir det nog större däremot..
har verkligen ingen aning om detta stämmer, de kan nog dom mer erfarna intyga eller rätta mig.. ja bara gissade lite :D
25cc ar ingen skillnad som du vil se alls. så tror de blir ca de samma.