Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
yaya profilbild

yaya

Kvinna ·

25 apr, 2011

liknar 375cc mer 400cc eller 350cc?

Bröstförstoring

sitter hemma och funderar om jag ska ta 375cc istället för 350cc, men är rädd att det blir så stort... men är det någon som vet om 375cc är typ lika stor som 400cc eller är det lite närmare 350cc ?( i ögon mått menar jag då..:) )

46

Sortera efter

tinkerbell1

Kvinna ·

27 apr, 2011

Låter ju logiskt att tänka så tycker jag också=) säg att jag har 150 egen vävnad(osäker,vet ej men gissning) så sätter jag in 380orna då blir det 530cc total boobs per styck=))) minus 50 som försvinner 480cc tuttar kvar...låter som rätt lagom tuttar för min del...kan inte ta större heller utan att gå upp i profil o vill inte ha mer put än mp....jag blir skitglad över att överhuvudtaget få bröst som passar med kroppen....snart har denna dagen gått också sedan är det inte långt kvar till 2a maj  whiiiiii=)))

Gilla

Anonym användare

27 apr, 2011

Jyborn skrev:

ja har nog lite över 100 cc egen vävnad och ska lägga i 375, vilket om man bara ser på cc skulle bli ungefär 500, men tror verklligen inte det kommer se ut som jätteplatta folk som lägger i 500, först så räknar ja bort 50cc eftersom ja ska ha bakom, sen tänker ja lite att mitt bröst kommer spridas ut över hela implantatet, typ stretchas ut över de (så tänker ja iaf) så min lilla klumptutte kommer bli ett täcke.. så blir de ännu mindre, å då förväntar ja mig ett resultat som ser ut som typ 350-400 på ngn überplatt.. nu är de nog rätt ovanligt (tror ja iaf) att man har typ 0.5cm hud så att man BARA får implantatet som bröst... så man behäöve nog inte oroa sig om man har kring 100cc egen vävnad att de ska bli för stort för man plussar på 100cc.. har man dock 250-300 och uppåt blir det nog större däremot..

har verkligen ingen aning om detta stämmer, de kan nog dom mer erfarna intyga eller rätta mig.. ja bara gissade lite :D

Tycker det låter logiskt! :) Matilda89 berättade för mig att hennes kirurg sagt till henne att man i princip kan räkna ihop egen vävnad och silikon för att se hur stort det blir sammanlagt. Så 150cc egen vävnad + 350cc silikon = 500cc bröst då precis som du sa. Men som du säger också så ser ju inte de 500cc brösten lika stora ut som om en totalt platt tjej lagt i 500cc. Blir ju naturligare resultat ju mer egen vävnad man har och så sprids den ju ut och jämnar ut allt liksom som du säger.

Så man måste nog räkna med sin egen vävnad, men sen ska man kanske inte bli så förskräckt över hur mycket det låter då det inte ser lika stort ut efteråt (oftast). :) Vad jag undrar däremot är hur mjukheten på den egna vävnaden påverkar brösten. Jag har ju väldigt olikstora bröst, ungefär 150cc skillnad har jag räknnat ut (mer eller mindre). Men om silikonet är mycket fastare än min egen vävnad kanske jag behöver mer än 150cc skillnad för att jämna ut brösten eller tvärtom. Tänker liksom att om de är väldigt mjuka kanske det behövs mer för att verkligen fylla ut. Men om de är fasta kanske mindre behövs för vävnaden är så tät och därför lägger sig på implantatet mer än om den är mjuk och sprider ut sig mer. Så hur ska man då veta hur mycket man ska lägga i för att få lika stora bröst? Komplicerat det här. :P

Glöm förresten inte att lägga upp bilder sen! :D Ska nog också lägga i ungefär 375cc i mitt lilla bröst som är lite över 100cc stort. Så vi får ungefär lika stora bröst då efteråt! ;D Måste få se hur det blev för dig! :) I för sig ska jag lägga framför så då räknar jag ju inte bort 50cc som du gör, och så är jag kortare så kanske ser större ut på mig. Därför det är bra att se hur det blir på dig så jag vet om jag borde ta mindre istället. :):) När är din operation?

Gilla

artgecko

Kvinna ·

27 apr, 2011

jag ska operera mig nu på måndag.. håller på att skriva en lista på vad ja ska ha gjort på söndagen och vad ja ska ha hemma.. precis insett att det antagligen blir en del spring för pojkvännen haha :P
ja absolut.. dock  lär bilderna i början inte säga så mycket egentligen,men ska lägga upp såfort ja orkat fota dom..

borde inte man behöva mindre för att fylla ut 150 cc naturlig skillnad i silikon? för är dom fastare tar dom väl mer plats,eller ?

Gilla

Anonym användare

27 apr, 2011

Åååh så snart! :D Vad spännande! :D

Nä i början säger bilderna ju inte så mycket om slutresultatet, men kul att se ändå! :) Du har typ en 75A kupa nu då eller? :)

Joo så jag också tänker. När jag gjort ristest med 150cc skillnad känns istället lillbröstet större. :S Undra om det blir samma med silikon. Aja få se vad kirurgen säger, han lär ju ha koll! :)

Gilla

artgecko

Kvinna ·

27 apr, 2011

nja, har för stor bröstbas för a (om du förstår vad ja menar9, så ahr 75b, men skulle behöva 70C typ..
ja, kirurgen bör kunna sånt, tyvärr kan det nog vara lite svårt att förutse, alla med 150cc skillnad behöver inte betyda att man gör på samma sätt.. :)
jaa, längtar som f*n! bokade min första konsultation i december, så har väntat en hel del, men de har gått snabbt, trod et eller ej.. kommer det göra för dig med!

Gilla

Anonym användare

27 apr, 2011

Jaha okej! :) Då har du förmodligen lite mer än 100cc egen vävnad. Mitt större bröst är 75B (fast egentligen också 70C) och det typ 300cc stort tror jag. Så då får du väl större bröst än mig då! ;D Haha! Men du är ju längre också, så. :)

Jaa jag hoppas det ska gå fort... längtar verkligen! :( Känns som att det är hundra år kvar....

Gilla

artgecko

Kvinna ·

28 apr, 2011

fast nej, ditt större bröst är större än mina, mina är snarare som ditt mindre, fast ja har ganska mycket fyllnad upp till oxå.. sen är min bröstbredd 13cm så det är nog därför det inte passar.. :P

det kommer det göra! ja har vetat att ja vill operera mig sen ja var typ 15, men trodde aldrig att ja skulle ha råd med det förrän ja var typ 30! men nu är dagen snart här.. för ett halvår sen bestämde ja mig att ja ska fan genomföra detta! och så blev det.. har man väntat så många år är ett halvår ingenting och kommer gå fort, men hade aldrig velat som många rekomenderar "vänta tills ja ammat färdigt och är lite äldre" det är NU ja vill ha mina bröst!

förresten, ang TS fråga. ja tror det är ditt utgångsläge som avgör om dom kommer uppfattas som 350 eller 400.. sen tror ja (om man ska lyssna på alla erfarna) att 50cc hit eller dit knappast syns väl i.. det är väl att de blir liiite fylligare, och de är väl det man oftast ångrar i efterhand, man vill ha dom liiiiite fylligare. å andra sidan tror ja inte en som la i 350 och önskar att dom vaaar liiite fylligare, hade märkt ngn större skillnad mellan 375 å 400 .. :)

Gilla

Greta

Kvinna ·

28 apr, 2011

Provade mellan 375 och 400cc i går och tyckte faktiskt att 375 såg större ut😉 tog ut dom ur sport toppen och dubbel kollade;) alltså ingen skillnad:) men däemot tycker jag att det känns så stort i siffror med 400 och 375 känns helt ok; hahahah man blir helt knäpp av det här💋

Gilla

artgecko

Kvinna ·

28 apr, 2011

ja kände precis samma sak. att 400 låter alldeles för stort 375 lät bäst i mina öron, redan innan ja hitta hit :))

Gilla

tinkerbell1

Kvinna ·

28 apr, 2011

Håller också på att räkna ut vad som behöver göras på söndag för efter måndag så lär man nog inte göra mkt den veckan..tips? Min hjärna funkar inget vidare längre😛=)

Gilla

artgecko

Kvinna ·

28 apr, 2011

tinkerbell1 skrev:

Håller också på att räkna ut vad som behöver göras på söndag för efter måndag så lär man nog inte göra mkt den veckan..tips? Min hjärna funkar inget vidare längre😛=)

min kompis har varit snäll nog att låna ut sin lägenhet till mig första kvällen, så pojkvännen ska vara där och ta hand om mig :))
har skrivit att ja ska ta med (dock ska ja släppa av detta innan operationen hos honom). han bor 150m från kliniken spå det är jävkigt praktiskt..
trosor, sovplagg, lakan (ja måste ha egna- ja vet att ja är konstig :)) ), tandborste, tandkräm, matlådor)

sen på söndag skla ja "ta av nagellack, dubbelduscha, SLAPPNA AV!!!"

jag börjat bli väldigt nervös, mest vöer resultatet.. för ja ville få lite naturlig form på dom, och min kirurg sa senast ja träffa honom att man inte får det av runda, första gången sa han att under 350cc ser man knappt skillnad mellan anatomiska och runda.. ja är rädd att dom ska bli för bolliga och bara sticka ut, och inte se det minsta naturliga ut.. för ja har inte sett så många bröst som är äldre än några veckor här..  och då ser dom ju väldigt fasta och runda ut.. men vill heller itne att det ska behöva ta flera år innan dom bilr naturliga ..:/

Gilla

Anonym användare

28 apr, 2011

Får man inte ha nagellack under operationen?

Gilla

tinkerbell1

Kvinna ·

28 apr, 2011

Undrar också,har alltid fransk maniky,helt beroende av det=)) har inte behövt ta av förut.

Gilla

artgecko

Kvinna ·

28 apr, 2011

på mitt brev från art clinic står det att man ska ta av det, då de kollar om man får tillräckligt med syre genom att se på naglarnas färg..

Gilla

Anonym användare

28 apr, 2011

Jajuste! Det såg jag i en TV-serie en gång. :P Haha! Just det där med syret alltså. :) I nip/tuck tror jag det var. :P

Gilla

tinkerbell1

Kvinna ·

28 apr, 2011

tar bort på ett pekfinger då men mitt är genomskinligt

Gilla

artgecko

Kvinna ·

29 apr, 2011

kolla med kliniken först, det behöver itne betyda att alla gör likadant. .

Gilla

tinkerbell1

Kvinna ·

29 apr, 2011

Jyborn skrev:

kolla med kliniken först, det behöver itne betyda att alla gör likadant. .

Får ta med borrtagning i väskan ifall ifall=)...bara det att man kommer kanske inte orka fixa med sånt igen på några dagar=) undrar hur det blir,,katastrofont så man inte klarar något eller så man fixar det bra?=) hoppas verkligen man fixar att tvätta håret o sånt...oroar mig för såna saker=)

Gilla

artgecko

Kvinna ·

30 apr, 2011

ja med.. ja vill inte behöva få hjälp med allt :S typ klä på mig och sånt..för ja ska inte berätta och har inte berättat för mina föräldrar än (ingen moralisk predikan tack, vet att det är fel).. packa inte för mycket bara..
vart var det du skulle opereras ?

Gilla

tinkerbell1

Kvinna ·

30 apr, 2011

Jyborn skrev:

ja med.. ja vill inte behöva få hjälp med allt :S typ klä på mig och sånt..för ja ska inte berätta och har inte berättat för mina föräldrar än (ingen moralisk predikan tack, vet att det är fel).. packa inte för mycket bara..
vart var det du skulle opereras ?

Jag har inte heller sagt mer än till en väninna o mina barn...ska bara ta med det absolut nödvändigaste,inget annat. Ska opas på citadell av Peter Cosmo.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem