Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
lillamig profilbild

lillamig

Kvinna ·

22 maj, 2012

Lönt med 100-150?

Bröstförstoring

Jag har gjort det berömda ristestet och jag tycker det kändes lagom med 100 i ena och 150 i andra. Jag är väldigt liten och vill inte ha ett par oproportionerliga bröst, jag vill bara fylla ut det som fattas efter barnafödande och viktförändring. Är det lönt att lägga in så små inplantat? Känns det kanske mindre när det väl är på plats? Någon som har så små inplantat?

28

Sortera efter

bewi

Kvinna ·

22 maj, 2012

Jag tycker personligen att det låter väldigt lite men nu vet jag ju inte riktigt vad du e är ute efter heller, och själv gillar jag ganska stora bröst ;) men klart att det är värt det om du känner att det är nått du vill göra :) Men jag tycker inte du ska vara rädd för mer CC. Tycker du ska prova igen med ristestet och att du går omkring med det under minst en hel dag. Prova med mycket och ta bort lite och prova nästa dag igen. Tror det är bättre att börja med mycket CC och sen minska lite i taget tills man tycker att det känns bra och lagom :) man vänjer sig väldigt fort Vill inte på nått sätt pracka på dig större inplantat men tror det är viktigt att du provar ordentligt så du inte ångrar att du inte tog mer CC efter några månader när du vant dig vid storleken.
Gilla

Anonym användare

22 maj, 2012

Kan endast instämma med föregående inlägg. Jag kände oro över att få för stora bröst för min kropp men måste dock påpeka att man vänjer sig väldigt snabbt vid den nya storleken. Det tycks som att oron över att få för stora bröst ine är så ovanlig, tycks mer vanligt att man ångrar att man inte valde större storlek.  

Gilla

Hallontossing

Kvinna ·

22 maj, 2012

Jag kan dock tycka att väldigt många här inne gillar just "stora" bröst så jag tycker att du ska känan dig för ordentligt med ristet. Provat 200 -250 ännu?

Ganska dåligt utbud på bilder med 100-250 tycker jag. Är oxå nätt i kroppen trots min längd, och funderar nu på att gå ner i strl. Började med att tro att 400 va min grej, bytt sen till 300-350, och nu funderar jag på 250.... Så jag har gått baklänges kan man säga. Ännu är inget bestämt men jag tror nog att 300 faktiskt är min gräns, för vad som fortfarande ser någolunda "verkligt" ut. Inte heller ute efter mågra bomber - dock är det mycker snyggt, men inte på min kropp.

Lycka till!

Gilla

Anonym användare

22 maj, 2012

Har du tittat runt mkt på före-efter bilder? Det ger ju en viss uppfattning om hur stor, eller liten, skillnaden blir. Victoriakliniken har en ganska bra söklista specifik efter storlek.

Gilla

lopo

Kvinna ·

22 maj, 2012

Jag funderar på 150-200, men tyvärr är det svårt att hitta bilder på dem "små" storlekarna. 

Tror du känner bäst vad som passar dig och din kropp, sen är det alltid bra att få ett utlåtande av kirurgen också(:

Gilla

Emime

Kvinna ·

22 maj, 2012

Fast jag tyckte att ristestet är lite missvisande.. Gick runt hemma innan min konsultation och funderade på 250 som max! Men när jag provde m implantat så var det inte alls lika stort! När ska du på konsultation?
Gilla

chanel02

Kvinna ·

22 maj, 2012

hänger på här!

Gilla

glad

Kvinna ·

22 maj, 2012

På Nackakliniken hemsida, finns det blider på en tjej som lagt in 210 cc, (det är bland det minsta jag lyckats hitta gällande före/efter bilder)  och det tycker jag ser bra ut. I mina ögon är det inte förstort, men jag vet som sagt inte vad du är ute efter.. Men in och kika lite i alla fall :) 

Gilla

lillamig

Kvinna ·

22 maj, 2012

Jag har inte bokat konsultation än. Jag vill vara säker på hur stort jag vill ha först, så jag inte blir 'påprackad' för stort. Om det nu finns risk för det. Jag vill nog bli konsulterad av mer än en kirurg innan jag bestämmer mig. Ska absolut prova riset under en hel dag/helg och kolla bilder. Problemet med bilder är att jag inte hittar några som liknar mina ursprungsbröst och som inte laggt in så stora implantat. Jag vill inte ha några 'bomber' då det skulle se konstigt ut på min ganska lilla kropp.
Gilla

Emime

Kvinna ·

22 maj, 2012

Citadell.com har före och efter bilder från 220cc
Gilla

Nymfetamine

Kvinna ·

23 maj, 2012

Jag tror inte du kommer få så mycket större bröst om du lägger i så lite, max B-kupa

Gilla

My_Way

Kvinna ·

23 maj, 2012

Jag har själv ännu inte gjort en bröstförstoring så jag har ju inte erfarenhet av det, men jag tänker att det faktiskt är väldigt många som gör stora bröst här inne, och att det är lätt att tro att det är "det rätta". Allt man lägger i brösten kommer ju uppenbarligen bli en förstoring, och är man inte ute efter stora så varför inte 100-150cc? Det blir ju ingen defenitivt inga jättebröst men självklart blir det en skillnad, om än så liten. Sen är det ju jättebra att testa olika storlekar i ristestet och känna sig fram! 
Det jag vill säga är man måste inte slänga i 600cc för att det ska vara "lönt". Känner du "Lillamig" att det räcker med 100-150cc för dig så ska du köra på det tycker jag. Kram!

Gilla

lopo

Kvinna ·

23 maj, 2012

Bra sagt My_way!

Gilla

Vanessa88

Kvinna ·

23 maj, 2012

Tycker oxå att de känns som många här inne gillar "stora bröst"..och sjklart är de lönt om du bara vill ha en storlek större=) Och man ska ju inte glömma att alla risker ökar ju större/tyngre inlägg man tar :S

Gilla

Anonym användare

23 maj, 2012

Kan bara instämma med de senaste inläggen och att dessa synpunkter är värda att beakta! Själv hade jag tänkt att endast fylla ut till en B-kupa med hjälp av macrolane men efter att ha drabbats av en kostnadseffektivkalkyl så bestämde jag mig för en mer permanent lösning. Möjligtvis kan man testa denna macrolane-variant först, om man är lite mer ekonomiskt frikostlig. Kan tänka att resultatet/formen kanske skiljer sig åt en del men att storleksmässigt kanske det ger en hint. Det tycks dock trots allt som att personer som väljer en (för) liten storlek tenderar att ångra sig lite mer frekvent. Det har endast gått två månader sedan min egen operation och jag tyckte till en början att brösten möjligtvis var en aningen större än jag hade tänkt men jag kan  mycket väl föreställa mig att jag skulle vilja updatera min bröststorlek i framtiden, trots att jag från början endast hade sikte på en B-kupa. Det är en, och kanske det vanligaste sidan av myntet.

Gilla

Miss Boob

Kvinna ·

23 maj, 2012

En tråd för mig! Jag är livrädd för att brösten ska se stora ut och få hela min överkropp att se stor ut. Efter graviditeterna som gav mig 75DD kupa till nu 70D 75 C är det rätt stor skillnad på överkroppen. Vill bara fylla ut och få en fin form på brösten. Enligt ristestet var 200g helt lagom för mig.
Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

23 maj, 2012

Jag har delvis bakom 250 cc och en bild dör jag e nyopad men sen kanske inte är rättvis. Jag har en b kupa nu och ingen skillnad mot innan, bara lyft upp och fyllt på. :)
Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

23 maj, 2012

Kan tillägga att ristestetvstämmet jättebra men ta en halv dl extra som du inte räknar för det är sant som alla säger att ca 50 försvinner vid bakomplacering. Men du kanske vill ha framför?
Gilla

Hella

Kvinna ·

23 maj, 2012

Du ska absolut gå in på viktoriaklinikens hemsida. De här är på 215cc i ena och 225 i andra och är i mitt tycke väldigt snygga: http://www.victoriakliniken.com/fore_efterbilder/brost/brostforstoring?age=&height=&weight=&implant_size=200-299&implant_shape=&children=&page=2&gender=&operation=22

När man väljer implantatstorlek är det inte bara cc som spelar roll utan väldigt mycket vilken bredd implantaten har. Hur brett implantat kirurgen anser att du behöver beror på hur bred du är över bröstkorgen samt hur breda dina bröst är. 

Gilla

lillamig

Kvinna ·

24 maj, 2012

Jag hade en liten A före barn, nu har jag en tom A och en tom B. Alltså två helt olika i storlek. Tog en bild häromdagen, men vill inte lägga ut den då den ser alltför hemsk ut. Den större har mer häng än den andre. De var lika stora förr. Någon som vet om man kan göra minilyft på bara ena? Blir det ojämnt med ärr och så?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem