Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
kimzzan profilbild

kimzzan

Kvinna ·

05 nov, 2010

Mina 450cc med ankarlyft efter 4mån

Bröstförstoring

Ja nu är det 4,5 mån sen min OP. Allt har läkt jättebra, inga komplikationer utöver känselbortfall i bröstvårtorna och på ärren. Är väldigt glad och nöjd med hur fint ärren läkt. Har till och med solat ärren försiktigt, fast med hög solfaktor på. Tycker att mina ärr blir ännu bättre efter lite sol. Dom är mjuka och gosiga och har hamnat på plats.

Jag har som många andra tjejer här inne blivit helt storleksblind och kommer att boka in mig på en omOP och byta storlek från 450cc till 600cc. Älskar verkligen mina bröst men vill ha liiite större.

Personligen ångrar jag inte mitt ankarlyft alls, hade aldrig kunnat få den fina formen på mina urammade hängtuttar annars. Ärren är diskreta och syns knappt, syns dock lite tydligare på foto.

Hoppas att mina bilder kan hjälpa någon tjej som är i valet och kvalet att lyfta.

Kommentera gärna bilderna!

38

Sortera efter

kimzzan

Kvinna ·

05 nov, 2010

Tack tjejer! Nä, jag tror att de flesta klarar sig utan komplikationer, men det är nog inte fel att vara förberedd och ha läst på om vad som kan hända och om man är beredd att utstå fler OP osv. Även ta reda på vad kliniken står för om något händer.

Lycka till med era OP.

Gilla

optimus

Kvinna ·

05 nov, 2010

izabella skrev:
Åå, det finns hopp :) superfina bilder! Jag är också inne på ev lyft, men vill nog inte göra dom större... Har ju inte ens vart på konsultation än så är verkligen nybörjare här.. Vad menas med ankarlyft egentligen?! Lycka till med omop om det blir en sån :)

Som du ser har kimzzan gjort ett ankarlyft, det är när man lyfter brösten genom att lägga ett snitt runt bröstvårtan, samt rakt ner och vid bröstvecket så det ser ut som ett ankare helt enkelt :)

Här har du en länk: http://www.plastikoperationer.net/wp-content/uploads/2009/07/ankarlyft.jpg

Gilla

Camilla79

Kvinna ·

05 nov, 2010

Grattis till så fina bröst:) Fin form och storlek, blir nog lika fint om du lägger in mer om du vill ha det. Nu när jag såg dina fina bilder blir jag ännu mer sugen på att också lägga in större :)
Gilla

Marina

Kvinna ·

05 nov, 2010

Vi har också en sida under menyn Av Intresse, där det finns en liten filmsnutt inkopierad om bl a just lyft med ankarsnitt.

Gilla

Anonym användare

06 nov, 2010

Tack! Ja ni har säkert rätt! :) känns bättre idag än igår!! Är risken för DB mindre vid lyft också?
Gilla

kimzzan

Kvinna ·

06 nov, 2010

Jag tror att risken minskar rejält för db med ett lyft, om du ska ha bakom. Så sa kliniken till mig iaf. Sen undrar jag om det går att  få db om man lägger framför?

Hur som... jag har inte någon antydan till db alls...men för en del kommer det ju senare, måste väl vara när den egna vävnaden börjar hänga typ? Jag vet ju att det finns jätte duktiga tjejer här på forumet som är jäkligt pålästa och insatta i komplikationer framför/bakom. Jag kan bara svara för mina val och att jag är helt komplikationsfri är ju inte någon garanti för någon annan.

Jag tror att de flesta inte vill lyfta just för att slippa få fula ärr, ja ärr blir det men allas ärr blir inte stora och kraftiga. Sen tror jag att valet av kirurg spelar viss roll oxå, inte bara hur du läker själv.(och sköter dig) Även om din kropp gör det största jobbet. Jag valde Stefan Modin, efter att sett så fina resultat av hans ankarlyft. Men en kompis till mig, hennes kusin lyfte o förstorade sig hos honom med och hennes ärr ska visst inte vara att leka med. Så det är nog dina egna förutsättningar framför allt.

På KKAB får man skriva på ett papper att dom inte står för omOP fall dina bröst börjar hänga igen, vilket jag kan förstå då vissa har väldigt dålig hudkvalite. Ja förr eller senare börjar det säkert hänga igen med tidens gång och då tvekar jag inte en sekund att göra om mitt lyft. Undrar du något mer ska jag göra mitt bästa för att svara!

Gilla

annzz

Kvinna ·

06 nov, 2010

Riktigt snygga bröst! Du måste verkligen vara super nöjd! ;D

Gilla

kimzzan

Kvinna ·

06 nov, 2010

Tack snälla, ja jag är otroligt nöjd!

Gilla

Anonym användare

06 nov, 2010

Ja, det är sant. Jättesvårt att veta hur det kommer att bli då det är så individuellt. Fick bara se en bild på konsultation och det såg sådär ut på ärren :/ Men som sagt, de ville ogärna visa bilder eftersom det är just så olika från person till person.

Tack för alla dina svar! Jätteglad för din skull och man kan bara hoppas att det går så bra som för dig! :)

Kommer säkert massa mer frågor, snurrar i huvudet hela dagarna nu och det är ändå nästan 4 veckor kvar... gaaah....

Gilla

Anonym användare

06 nov, 2010

-

Gilla

Melajsa

Kvinna ·

07 nov, 2010

Allvarligt... dina bröst är seriöst dom finaste med lyft o förstoring jag någonsin sett! Dina ser jätte jätte fina ut. Fina ärr o fin form!
Gilla

kimzzan

Kvinna ·

07 nov, 2010

Melajsa: Tack sälla vad glad jag blir!! Jag är super nöjd.

Gilla

Anonym användare

07 nov, 2010

Bellabellissimo skrev:

Börjar kännas som att alla med framför är mer nöjda/har färre komplikationer, men att alla kirurger föredrar bakom? Det känns helt ologiskt....

Det är det också ... med tanke på att man alltsom oftast totalt undanhåller information om riskerna med u-muskel, precis som det inte skulle finnas några!

Gilla

Anonym användare

07 nov, 2010

Riktigt fint resultat, lyftet är helt super, vilka fina ärr!! 👍

Gilla

Anonym användare

08 nov, 2010

tack snälla!! kollat länken, super! tack!!
Gilla

kimzzan

Kvinna ·

08 nov, 2010

Tackar tackar!! Ja ärren är över förväntan diskreta och fina.

Gilla

Anonym användare

10 aug, 2011

Är alldeles ny här och kan inte se dina bilder men jag funderar också på att göra lyft + inlägg och blir väldigt nyfiken på att se ditt resultat! Att döma av alla kommentarer så verkar det ju ha blivit jättefint! Och det känns ju bra när man själv går och funderar på samma sak..

Hoppas du fortfarande är nöjd med dom och jag ser fram emot att kunna se dina bilder och blir ännu mer motiverad till att göra operationen själv 🙂

Gilla

stjärna84

Kvinna ·

10 aug, 2011

fina, mina ärr är med jätte fina syns knappt o de har ändå bara gått 2/5 månad, men mina vårtgårdar blev inte så jämna som dina,, mina blev lite olika stora, syns kanske inte så mycket men de stör mig,, det borda man kunna fixa efterråt..

jag skulle med ha 450 eller 500 cc från början men kirurgen la i 600 i stället för han sa att jag kommer ångra mig =) vilken tur

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem