Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
andraalex profilbild

andraalex

Kvinna ·

04 apr, 2011

Mina anatomiska 375cc -Bilder

Bröstförstoring

Kan inte förstå att tiden gått så fort! Jag trivs med dem så här efter 6,5 månader men jag vill passa på att höra med er andra, jag känner fortfarande obehag i brösten. Speciellt när jag sover utan sport-bh, vilket jag därför sällan gör. Det känns obehagligt när de rör på sig, någon som vet om det försvinner med tiden eller om det är något man får leva med? 

32

Sortera efter

andraalex

Kvinna ·

07 apr, 2011

Jag har mentor :)
Gilla

maybe_b

Kvinna ·

07 apr, 2011

Varför valde du mentor och inte allergan? Är själv inne på anatomiska men vet inte riktigt skillnaden mellan dem eller om det ens spelar någon större roll? Blivit rek allergan, dock tycker jag de flesta verkar ha mentor som jag läser om...

Gilla

andraalex

Kvinna ·

07 apr, 2011

Jag hade ingen aning om att det fanns olika märken osv, så jag valde bara det jag tyckte såg bäst ut när jag provade ut olika implantat vid konsultationen. Så jag vet faktiskt inte heller skillnaden. Men jag vet inte om det kanske kan vara skillnad på fastheten, för ett implantat jag provade var mjukare än de jag har. Mina är ganska så fasta och om det är något jag skulle vilja ändra är det att det skulle vara aningen mjukare :)
Gilla

Mimmi

Kvinna ·

07 apr, 2011

Jättefina, hoppas få lika fina jag med!

Gilla

pandora89

Kvinna ·

17 apr, 2011

Alex - upplever du det som att dina bröst "blev större" med tiden? Alltså då huden lagt sig omkring implantatet. Upplever du dig som platt upptill när du har linnen etc? Jag upplever mig lite platt upptill när jag har kläder syns det knappt någon skillan från innan OP. Under bysten mäter jag 75 cm och på bysten 93 cm.
Gilla

andraalex

Kvinna ·

18 apr, 2011

Pandora89 - Jag tycker inte att det blev någon märkbar skillnad i storlek från den första tiden till nu. Mitt undermått är 72 och jag mätte runt bysten efter ett par veckor och då hade jag 92 tror jag och nu har jag 94. Har dina förändrats något i omkrets?

Jag tycker inte att de ser platta ut upptill i linnen, det är klart att jag inte har som en rund kant upptill, utan jag tycker det ser mer ut som naturliga bröst i linne. Det kanske beror på hur högt upp de sitter och vilket resultat man är ute efter? Jag vill helst inte att det ska synas så mycket. Ibland kan man ju känna att det inte är någon skillnad från innan i kläder, men då får man ju tänka på att man alltid (i alla fall jag) hade push-up med kuddar i, vilket fyllde ut lite :) Jag tycker för övrigt att dina ser jättefina ut!

Gilla

plastikmamma

Kvinna ·

30 jun, 2011

Jätte snygga bröst! Önskar att mina kunde se ut sådär :)

Känns dina bröst mjuka nu? Jag funderar på att byta ut mina implantat till anatomiska eftersom de sägs ge lite lyft effekt med dom. Men är rädd att de ska bli för hårda...har mjukaste implantatet nu!

Gilla

Sofina

Kvinna ·

04 jul, 2011

Jättefina bröst verkligen :)

Får man fråga hur ditt utgångsläge va ?

Såg att du hade 70 B, jag har liten 75 B.

Har idag en del underpol och inte så fylliga upptill.

Ska förmodligen lägga in 300 cc runda, mp bakom muskeln.

Är rädd för att resultatet inte blir fast och utfyllt.

Ditt resultat är super så undrar lite över hur dina bröst

va innan din OP? Tacksam för svar. KRAM :)

Gilla

Anonym användare

04 jul, 2011

Pandora89; Enligt min kirurg ska jag undvika push-up och byglar "så mycket som möjligt framöver eftersom de kan ge en förtunning av huden". Dvs; det är ok att använda push-up ibland (efter 6 månader), men i vardagen bör man ha en bygel-fri bh som ger bra stöd. Dock är det ok att köpa bh med bygel, bara man tar ur själva bygeln.

Andra kirurger verkar snarare rekomendera bygel... Inte lätt när alla säger så olika, men jag tänker att man bör veta varför den ene säger si och den andre så, så att man själv kan besluta hur man ska göra.

Gilla

andraalex

Kvinna ·

04 jul, 2011

Plastikmamma- tack :) De var ganska hårda rätt länge, men sen hände det något för en månad sen ungefär, de mjukade mycket helt plötsligt. Tyckte det var var lite konstigt eftersom det då hade gått över åtta månader sen operationen. De har ungefär den mjukheten jag förväntade mig, hade inga förväntningar på att de skulle vara lika mjuka som riktiga bröst. Jag vet inte hur mjuka de mjukaste är, så jag vet inte hur stor skillnaden blir. Sofina- tackar :) innan var mina bröst ganska fasta. De såg ungefär ut som nu i formen, bara att de var mindre. De var väl inte riktigt lika fylliga upptill som nu. Men jag har ju inte så stor underpol nu och det hade jag inte innan heller. Inte lätt att förklara, men hoppas svaret hjälpte lite i alla fall :)
Gilla

Greta

Kvinna ·

04 jul, 2011

skit snygga👍

Gilla

leopatra

Kvinna ·

04 jul, 2011

Riktigt fina! Bra storlek :)
Gilla
Community