annzz
Kvinna ·
07 okt, 2011
Mina problem bröst, 705 cc efter op 3.
BröstförstoringHej brudar!
Nu har det gått 4,5 vecka sen min tredje operation, korrigering. Allt är bra MEN min db har inte försvunnit, såklart.. Dock har brösten blivit mjukare eftersom han gjorde fickan lite större & de är positivt iaf. Hade DBn försvunnit hade jag faktiskt varit nöjd. På bilderna syns de är bröstvårtorna inte är exakt i samma höjd men det lägger man inte märke till "live" utan syns mest på bild, dock är de inget som stör mig eftersom de är så lite..
Jag har nu insett att jag aldrig kommer få ngn stor och fylling underpol å gett upp hoppet, haha..
I måndags var jag hos Peter på återbesök. Vi pratade och bestämde att jag skulle gå ner i vikt (vilket jag vill) å se om dbn blir något bättre av det. Ska tillbaka i Januari och se hur allt blivit och då får vi se vad som händer därefter.
Sen förstod han att jag inte mår så bra pga av allt krångel med mina bröst. Vilket var skönt för han brydde sig verkligen,. Jag har träffat Peter en del nu och alltid gillat honom men dock aldrig sett den här sidan av honom. Trodde han var rätt känslokall men IKKE! Han är väldigt omtänksam å go. Det kändes otroligt skönt att han såg hur jag mådde och tog det åt sig, för han vill ju verkligen att det ska fixa sig med mina bröst och göra allt tills de blir bra.
Han peppade mig och fick mig faktiskt på benen igen så jag började se ljust. Vi bestämde också att jag skulle ha ett mål tills vi sågs nästa gång - Träna, gå ner i vikt och speciellt börja MÅ BRA IGEN.
När jag skulle gå gav han mig en bamsekram! Ångrar absolut inte mitt val av kirurg trots att många är väldigt kritiska mot honom här inne just nu..
Nu har jag tagit mig mod till att lägga ut lite bilder på mina bröst vilket jag tycker är rätt jobbigt eftersom de aldrig blir bra. 705 cc ultrahög profil efter operation 3.
Kramar på er <3
Sortera efter
längtar
Kvinna ·
07 okt, 2011
Anonym användare
07 okt, 2011
Å ena sidan är det positivt att du fick ett bra mottagande, å andra sidan är det synd att bästa chansen till dina önskemål om DB fria bröst med bättre underpol är ett placeringsbyte borta. Det är liksom inte alls så omöjligt som du verkar tro att uppnå det! I vilket fall, lycka till med vikt och träning! :)
chikko
Kvinna ·
07 okt, 2011
Skulle d bli bättre om man är jättesmal? Tycker du ser smal ut på profilbilden & 60 kg är väl inte så mycket på 162 cm eller?
Är d större risk för db om man är lite överviktig & mindre ju smalare man är? Någon som vet hur d ligger till?
Anonym användare
07 okt, 2011
annzz
Kvinna ·
07 okt, 2011
längtar: Jag vet inte.. hehe
Jodan: Jo de är ju bra, får kanske bli en framförplacering någon gång i framtiden..Tack =)
Chikko: jag vägde 60 kg vid första operationen nu är jag uppe i 64 kg.. Dvs att jag gått upp i vikt å därmed har min egen bröstvävnad ökat. Men vill jättegärna gå ner i vikt :D
chikko
Kvinna ·
07 okt, 2011
Ok, då förstår jag:-) Ska själv op.as på torsdag & lägga 425 eller 450 cc runda hp bakom muskeln. Han sa att d inte behövdes ett lyft & OM jag ändå kände att jag ville göra ett kunde man ta d senare. (ville ju helst undvika d). Han ska sänka mina veck en aning för finare underpol. Jätterädd för db! Han sa att jag knappast skulle råka ut för d & att jag inte skulle oroa mig.....vet inte riktigt vad han baserar d på- glömde fråga i all stress. Har läst att många i min situation råkat ut för d, men även många som är supernöjda.
Malin88
Kvinna ·
07 okt, 2011
skönt med ett bra bemöttande och att du inte blivit en förbrukad kund. jag hoppas det löser sig för dig! storleken är superfin på dig!
men jag tror inte viktminskning hjälper för dbn, dina gamla bröstveck kommer ändå finnas där. däremot är peter en perfektonist, han sa även till en jag känner att hon borde gå ner i vikt för hon hade gått upp. o hon är smal, och bygga på brännan.
men det är ändå en bra sak att börja träna, man mår bra av det :)
Anonym användare
07 okt, 2011
alltså de har ja tänkt på om jag får DB då ska ja råbanta för de första som försvinner på min kropp när ja går ner är brösten = DB lär ju försvinna då så... lycka till!
Malin88
Kvinna ·
08 okt, 2011
alltså de har ja tänkt på om jag får DB då ska ja råbanta för de första som försvinner på min kropp när ja går ner är brösten = DB lär ju försvinna då så... lycka till!
chikko
Kvinna ·
08 okt, 2011
Jag föstår inte riktigt d här med bröstveck...har inte alla mer eller mindre skarpt veck om dom inte är typ helt platta? Vad räknas till et så kallat SKARPT veck?
tex ett par bröst som ammat brukar ofta se mer hängiga ut än dom kanske är då dom är "tomma" & då ser väl vecket väldigt markerat ut? Skulle verkligen vilja veta mer om detta då jag op.as på torsdag. Ska sänka mina veck en liten aning.
Är d så att om jag (som nu) är väldigt tanig på överkroppen så minskar risk för db & ökar om jag skulle gå upp i vikt efter op?
Kan inte någon som kan mer om detta förklara mer?
miffo11
Kvinna ·
08 okt, 2011
Tack för att du delar med dig för man kan ju förstå att det är jobbigt när det inte blir riktigt bra.
Hoppas att viktnedgång hjälper. Det är ju en super bra morot att komma igång på.
Jag tror faktiskt inte heller att jag förstår det här med skarpa bröstveck? Kanske någon har tid att förklara grundligt eller tips om någonstans där man kan läsa det.
Juli11
Man ·
08 okt, 2011
Skönt att du fått ett bra mottagande av Peter. Trist med DB:n dock. Förutom det är ju själva brösten skitsnygga.
Jag fattar ärligt talat inte det där med att viktnedgång ska hjälpa. På vilket sätt då? 64 kg på 162 är ju inte direkt någon övervikt. Att du sedan vill gå ner i vikt är ju ditt val och du mår kanske bra av det men jag förstår inte hur det ska hjälpa mot DB? Bröstvecket blir väl inte mindre markant av det? Det bästa vore väl att flytta fram dem och troligen slippa problemet. Det är synd att inte Peter gör det.
Hoppas att det i alla fall hjälper med viktminskninge och att du snart får dina bröst som du vill ha dem. Lycka till!
chikko
Kvinna ·
08 okt, 2011
Kan d vara så att i början när brösten är allmänt deformerade (innan dom har lagt till sig) kan visa tecken på db som sen försvinner när brösten börjar läka & lägga sig? Är d vanligt?
Ska som sagt op.as på torsdag & är lite orolig för första tiden då man säkert går & nojjar över allt som kan gå fel & granskar brösten extra nog.....vad kan se "fel" ut i början & rätta till sig med tiden & vad ska man verkligen ta upp med läkaren på en gång??
CeeJaay
Kvinna ·
08 okt, 2011
Åh, annz.. Lider med dig! :(( Hoppas verkligen det blir bättre !!
Peter är verkligen go tycker jag med ! :)
LYcka till med träningen, det är bara att kämpa på!
annzz
Kvinna ·
08 okt, 2011
Nejnej, men jag hoppas att den kan försvinna lite iaf. Att den inte kommer försvinna helt är en annan sak, men om skillnaden inte är lika markant som den är nu kan jag kanske leva med det.. Vef inte.. Mina bröst var ju lite speciella innan operation (spetsiga), så det är är så tight i mitt egna bröstveck typ.
Tack tjejer, ska verkligen börja träna å försöka må bra nu igen. Å komma på andra tankar. Brösten är iaf snygga i bh ;) ett plus iaf. haha.
Inte tränat på 2 månader nu, blö.. Ska bli skönt att komma igång igen.
Puss å kram /Anna
Anonym användare
08 okt, 2011
lajsa123
Kvinna ·
08 okt, 2011
jag tror inte heller att db kommer försvinna om du går ner i vikt. tror enda sättet är framflytt. hoppas verkligen han överväger det.
tycker det är synd att det kanske behövs 3 korrigeringar för att inse att framför hade löst allt direkt...
men hoppas det ordnar sig för dig :) och skönt att peter verkar vara förstående :)
Anonym användare
08 okt, 2011
Åhh gumman jag trodde det skulle bli bra denna gången! jag tror inte din db skulle försvinna om du går ner i vikt men av hälsoskäl e det alltid bra att träna! Kramar
Anonym användare
09 okt, 2011
Nu har jag inte läst alla kommentarer så kan hända att jag inte är aktuell med mitt "påstående"
Men såg nån kommentar om vikt angångde db, om det var övervikt som gjorde det.
Jag har en kamtar som vägde 50 kilo (160-170cm lång) å hon fick db. Värre än bilderna ovan.
Jag är inte precis mager, så om det ändå ligger något i vikten, så kanske jag ska vänta mej det med?
twinky
Kvinna ·
11 okt, 2011
Hej Annzz! Vad tråkigt att det inte blev bra denna gång heller men skönt att peter är så snäll. Jag träffade honom igår kväll och idag gjorde han min korr och jag fick samma fina bemötande av honom. Han har inte gått rundan än så jag vet inte exakt vad han har gjort men planen var iaf att snitta mina gamla bröstveck på insidan för att luckra upp vävnaden, sy upp mitt bo bröst med permanenta stygn och lossa muskelfibrerna från kapselvävnaden ifall de satt väldigt hårt. Tuve ska tydligen ha börjat med den tekniken och det ser lovande ut so far. Och så fick jag nya implantat mot ripplingen oxå. Hoppas hoppas det blir bättre nu så kan peter kanske använda några av teknikerna på dig sen. Och jag tror oxå det är bra att ta en time-out och fokusera på annat ett tag. T ex träning, meditation mm som får en att må bra. Så att både kroppen och själen kan få vila ett tag. Sen kommer peter inte lämna dig för det. Det har gått över 1 år sen min senaste korr men han har ju vetat om utvecklingen hela tiden så garantin gäller i vilket fall. Lycka till med träningen och vill du ha lite tips eller motivation kan du skicka pm. Tycker det är jätte kul att hjälpa folk att komma igång. Kramis!