Lini10
Kvinna ·
26 okt, 2018
Mini eller Demi? (Ca 300cc)
BröstförstoringSka operera mig nästa torsdag (1a nov) på NK och kan inte bestämma mig om profil. Ska iaf ha motiva round ergonomix. Någon som har gjort mini men önskar demi och vice versa? Vill ha naturliga men inte för stora och inte för små. Jag har 13,5 och 13.1 i bröstbredd (behöver två olika cc). Är 168 och väger 60kg. Alla tips mottages tacksamt :) finns förebild på min sida.
Sortera efter
Sarago
Kvinna ·
15 nov, 2018
linizen
Kvinna ·
15 nov, 2018
Sarago
Kvinna ·
15 nov, 2018
Aia
Kvinna ·
15 nov, 2018
gjorde 3D såg några månader sen men då va jag inte på lite andra implantat så inte gjort det med dom jag tänker mig nu. men tycker inte det gav så mycket och dom jag sett som gjort 3D blev resultat rätt olikt. Ja motiva ergnomix tror jag det blir men när jag kollade på tabellen och skulle fylla min bröstbredd blir det betydligt mycket mer cc än vad jag hade tänkt mig...
zuperwoman
Kvinna ·
15 nov, 2018
Isnes
Kvinna ·
15 nov, 2018
linizen
Kvinna ·
16 nov, 2018
Lisa56
Kvinna ·
16 nov, 2018
Sarago
Kvinna ·
16 nov, 2018
Sarago
Kvinna ·
16 nov, 2018
gjorde 3D såg några månader sen men då va jag inte på lite andra implantat så inte gjort det med dom jag tänker mig nu. men tycker inte det gav så mycket och dom jag sett som gjort 3D blev resultat rätt olikt. Ja motiva ergnomix tror jag det blir men när jag kollade på tabellen och skulle fylla min bröstbredd blir det betydligt mycket mer cc än vad jag hade tänkt mig...
Stirra dig inte blind på antalet cc. Ett brett bröst behöver ett bredare implantat och därför är det mycket cc som går åt till att fylla ut bredden. Det betyder inte att du kommer få gigantiska bröst utan att du kommer få ett bröst som passar till din bröstkorg och kropp. Skillanden mellan 320 demi (11,75cm) och 475 demi (13,5cm) är bara 5 mm i put. Brösten kommer att upplevas relativt lika som om en person med samma utgångsläge som du men med en mindre kropp och bröstbredd hade haft 320cc. Fundera istället på vilken form du vill att dina bröst ska ha, mini ger ett ganska litet naturligt put och demi ett naturligt put men lite mer tyngd i underpoolen än mini. Jag ville ha ca 250cc men min kirurg kunde inte rekommendera mindre än 340cc till mig. Jag gick på hans rekommendation och är så nöjd!
Smilla87
Kvinna ·
18 nov, 2018
Sarago
Kvinna ·
18 nov, 2018
Kanske en dum fråga (är ny här) Men hur mäter ni bröstbredd?