Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Pimasa profilbild

Pimasa

Kvinna ·

02 sep, 2017

Motiva Round 425cc eller Motiva Ergonomix 380cc??

Bröstförstoring

Va på konsultation i onsdags och blev rekommenderas antingen Motiva Round 425cc full eller Motiva ergonomix 380cc demi. Min bröstbredd är ca 12cm och har nästan ingen egen bröstvävnad, fyller inte ens ut en a-kupa. Vet verkligen inte vilken av implantaten jag ska välja! Vill ha fylliga bröst med lite skidbacke så tänkte att ergonomix skulle vara bättre, men risken för rippling är tydligen större med ergonomix för att jag har så lite egen vävnad. Motiva Round är jag rädd ska bli för runda men undrar om det är någon här med samma förutsättningar som jag som tagit motivas Round implantat och ändå fått skidbacke?

51

Sortera efter

Trendipetit

Kvinna ·

11 sep, 2017

Jag som tycker att det ser jättefint ut på dig Lillafur, men jag förstår att det inte är vad du är ute efter. Jag har bilder på Ergonomix, dock bara 335 då det var "mitt rekommenderade max". Jag är supernöjd och bar längtar tills de skall forma till sig lite mer. Jag tror att round passar bättre på vissa, hade jag tagit round hade jag behövt gå ner i storlek om jag ej har fel så det skulle ej täcka upp lika bra på mig , jag litade på kirurgen :)
Gilla

Trendipetit

Kvinna ·

11 sep, 2017

Jag som tycker att det ser jättefint ut på dig Lillafur, men jag förstår att det inte är vad du är ute efter. Jag har bilder på Ergonomix, dock bara 335 då det var "mitt rekommenderade max". Jag är supernöjd och bar längtar tills de skall forma till sig lite mer. Jag tror att round passar bättre på vissa, hade jag tagit round hade jag behövt gå ner i storlek om jag ej har fel så det skulle ej täcka upp lika bra på mig , jag litade på kirurgen :)
Gilla

Tessie_91

Kvinna ·

11 sep, 2017

Jag har Round Full profil, 500cc iof.. Bilder finns att se när du blivit silvermedlem :)
Gilla

Haneen

Kvinna ·

11 sep, 2017

Jag har Ergonomix 475 uhp/corsé då jag var tydlig till min kirurg med att jag inte vill ha "bollar" men inte heller "påsar" :D Hon tänkte först 450 hp men så blev det 475 uhp för att ge mer fyllighet upptill och dessutom ökade hon bredden något, så det blev 11,75. Projektionen är 5,8 Har bilder, det är dock fortfarande lite svullet och de ska sjunka lite till. Jag är nöjd med resultatet hittills och känner att hon förstod mig. Hade väldigt små som utgångsläge, kanske 100cc max.
Gilla

Pimasa

Kvinna ·

11 sep, 2017

Haneen skrev:

Jag har Ergonomix 475 uhp/corsé då jag var tydlig till min kirurg med att jag inte vill ha "bollar" men inte heller "påsar" :D Hon tänkte först 450 hp men så blev det 475 uhp för att ge mer fyllighet upptill och dessutom ökade hon bredden något, så det blev 11,75. Projektionen är 5,8 Har bilder, det är dock fortfarande lite svullet och de ska sjunka lite till. Jag är nöjd med resultatet hittills och känner att hon förstod mig. Hade väldigt små som utgångsläge, kanske 100cc max.

Va kul att du är nöjd :) Ungefär det jag också är ute efter, fylligt utan att vara bolligt :) Måste nog gå på en till konsultation o klämma o känna på lite fler alternativ. Provade inte alls några ergonomix i full utan bara demi. Ser fram emot att bli silvermedlem så jag äntligen kan se allas bilder och har något att jämföra med :)
Gilla

Trendipetit

Kvinna ·

12 sep, 2017

Haneen, vad fint det har blivit på dig! Hoppas en liten inhoppsfråga är ok; Är risken stor att ärret går upp i armhålan? Gör det mycket ont?
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

12 sep, 2017

Trendipetit: du ser ut att ha fylligheten jah saknar med mina ergonomix. Hoppas du är lika nöjd när det börjar bli mer färdiga! Ser fina ut! Tessie_91: du har jättefina bröst! Ungefär vad jag är ute efter med klyfta och fyllighet :)
Gilla

Haneen

Kvinna ·

12 sep, 2017

Trendipetit skrev:

Haneen, vad fint det har blivit på dig! Hoppas en liten inhoppsfråga är ok; Är risken stor att ärret går upp i armhålan? Gör det mycket ont?

Tack Trendipetit! Och tack detsamma, sjukt snygga du har fått! Jag tror inte risken för att ärret går upp i armhålan är så stor om man följer instruktionerna. De tejpas fram till återbesöket (för mig var det en vecka) och skulle kirurgen då anse att de behöver tejpas mer antar jag att de gör det. Men de är ju sydda och min tråd försvinner av sig själv. Man får inte höja armarna så att armbågarna går över axlarna den första tiden och det är väl bland annat för att ärren inte ska ansträngas. Nu har jag inte rakat mig sen innan op, tänkte vänta tills jag blir av med tortyren, annars hade jag lagt upp bild. I början var de röda och korviga, och ömmade, särskilt om bröstbandet gled emot. Nu är de slätareoch ser bra ut. Lägger upp bild i helgen när jag plockat fram gräsklipparen ;)
Gilla

Nyanassar

Kvinna ·

29 sep, 2017

Höst skrev:

Pimasa. Jag vet inte vad jag har för bröstbredd. Glömde fråga faktiskt. Det var Patrik som tyckte 425 cc skulle se bättre ut än 380 cc, då det skulle se mer naturligt ut på min kropp. Jag tyckte han hade rätt när vi testade och tittade på bilderna.

Hej! Kan inte du lägga ut din 3D-bild, alternativt ett före-foto? Vi har samma storleksrekommendation av samma kirurg så jag blir så nyfiken. Antar att det är demi profil du menar?
Gilla

Therese87

Kvinna ·

29 sep, 2017

Jag har bytt ifrån full till corse och upplever stor skillnad på fylligheten upptill. Med full kändes det nästan helt platt ovanpå brösten men med corse så blev det mycket bättre :) Jag var helt platt ifrån början och min läkare nämnde aldrig något om att ergonomix skulle öka risken för rippling. Jag tror att det beror mycket på ens egna förutsättningar.
Gilla

Höst

Kvinna ·

30 sep, 2017

Nyanassar skrev:

Höst skrev:

Pimasa. Jag vet inte vad jag har för bröstbredd. Glömde fråga faktiskt. Det var Patrik som tyckte 425 cc skulle se bättre ut än 380 cc, då det skulle se mer naturligt ut på min kropp. Jag tyckte han hade rätt när vi testade och tittade på bilderna.

Hej! Kan inte du lägga ut din 3D-bild, alternativt ett före-foto? Vi har samma storleksrekommendation av samma kirurg så jag blir så nyfiken. Antar att det är demi profil du menar?

Hej, Finns 3-D bild nu på stl 425 cc demi. :)
Gilla

Ellen1987

Kvinna ·

21 jun, 2018

Jag var på konsultation hos Patrik i mars och vi kom också fram till motiva ergonomix 425 demi! Tror vi är rätt lika :)Ska inte göra op förrän september!
Gilla

Larisa87

Kvinna ·

21 jun, 2018

Betsii skrev:

Har motiva round full 450cc å ja hade knappt a innan. Finns bilder :)

Wow! Såg dina bilder. Dina bröst blev ju bara snyggare och snyggare med tiden! Riktig fina är dom
Gilla

LinneaE

Kvinna ·

25 jul, 2018

Höst skrev:

Jag var på konsultation här om dagen hos Nordiska kliniken och Patrik och vi kom fram till motiva ergonomix demi 380 eller 425. Tror jag kommer välja 425 då det såg bättre ut med min kropp. Enda skillnaden är egentligen lite mer fyllning ner till än 380. Jag är också ute efter ett så naturligt resultat som möjligt & tyckte motiva rounde såg mer fake ut. Men alla har ju olika smak och tycke. Har stl 75 A idag och har två barn.

Jag har 360 ergonomix demi för jag var nojjig att 425 demi skulle bli för stort. Men alltså, 425 gör bara mer underpool?? eller? och hur blir klyftan tänker jag bara, tightare eller bara mer boobs på sidorna?
Gilla

nathalieak

Kvinna ·

17 aug, 2018

LinneaE skrev:

Höst skrev:

Jag var på konsultation här om dagen hos Nordiska kliniken och Patrik och vi kom fram till motiva ergonomix demi 380 eller 425. Tror jag kommer välja 425 då det såg bättre ut med min kropp. Enda skillnaden är egentligen lite mer fyllning ner till än 380. Jag är också ute efter ett så naturligt resultat som möjligt & tyckte motiva rounde såg mer fake ut. Men alla har ju olika smak och tycke. Har stl 75 A idag och har två barn.

Jag har 360 ergonomix demi för jag var nojjig att 425 demi skulle bli för stort. Men alltså, 425 gör bara mer underpool?? eller? och hur blir klyftan tänker jag bara, tightare eller bara mer boobs på sidorna?

Patrik tyckte att jag skulle välja 425cc demi ergonomix, men undrar som du LinneaE om det endast innebär att brösten 'flyter ut' mer i sidorna. Sedan är jag även nojig om demi är rätt för mig. Vill ha naturliga bröst men vill absolut inte att dom ska se 'hängiga' ut. Vad tror ni?
Gilla

LinneaE

Kvinna ·

19 aug, 2018

Jag tror inte dom blir hängiga. Men allt är ju under dina egna förutsättningar så klart! Jag upplever mina något hängiga om jag jämför med andra men å andra sidan är det sååå mycket bättre än innan. I övrigt så är jag nöjd med demi ergonomix, dom är det mjukaste implantatet och kommer väl så nära vanliga bröst som möjligt kanske. Jag var jätterädd att dom inte skulle va lika mysiga som ens vanliga, vilket dom inte blir för dom är ju ganska fasta trots allt. Men hade jag tagit något som inte var lika mjukt hade det blivit ett hårdare resultat nu med. Angående att större bara flyter ut eller vad man säger: Jag upplever att 360 på mig är bra nu i efterhand då jag provar vanlig bh, för då blir det inte så mycket side boob liksom. Jag har bred bröstkorg dessutom. Tyckte det såg jättekonstigt ut första gången jag provade vanlig bh med T-shirt över flr det blev så mycket liksom! Men smaken är som baken! Hoppas det löser sig för dig :)
Gilla

Hanna L

Kvinna ·

26 sep, 2018

Har du gjort op? Jag hade valt ergonomix-Demi! Jag har också 12cm och tog ergo. Op idag så ser inte än men har ingen bulle upptill som förr. Skönt
Gilla

sabinadenaj

Kvinna ·

26 sep, 2018

Hur är det med att köra bil när man gör snitten under armhåla hör det ont när man vrider på bilratt
Gilla

Hanna L

Kvinna ·

27 sep, 2018

Köra bil med snitt i armveck har jag ingen erfarenhet av. Dock går det kanonbra med snitt under bröstet och köra på bana etc!
Gilla

Hanna L

Kvinna ·

27 sep, 2018

Menade såklart armhåla skratt
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem