Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Pimasa profilbild

Pimasa

Kvinna ·

02 sep, 2017

Motiva Round 425cc eller Motiva Ergonomix 380cc??

Bröstförstoring

Va på konsultation i onsdags och blev rekommenderas antingen Motiva Round 425cc full eller Motiva ergonomix 380cc demi. Min bröstbredd är ca 12cm och har nästan ingen egen bröstvävnad, fyller inte ens ut en a-kupa. Vet verkligen inte vilken av implantaten jag ska välja! Vill ha fylliga bröst med lite skidbacke så tänkte att ergonomix skulle vara bättre, men risken för rippling är tydligen större med ergonomix för att jag har så lite egen vävnad. Motiva Round är jag rädd ska bli för runda men undrar om det är någon här med samma förutsättningar som jag som tagit motivas Round implantat och ändå fått skidbacke?

51

Sortera efter

Hanna L

Kvinna ·

27 sep, 2018

Det där blir superbra! Inte mindre än 425. Han rekommenderade mig 380 och jag litar på det fullt ut. Jag gjorde min op igår! Ska bli underbart att se brösten om två veckor. Inlindad/tog ut gamla och gjorde lyft
Gilla

sabinadenaj

Kvinna ·

27 sep, 2018

Någon annan som kan svara på mitt fråga angåede körning efter operation
Gilla

Noa

Kvinna ·

27 sep, 2018

Men man får ju inte köra bil efter narkosen!
Gilla

sabinadenaj

Kvinna ·

27 sep, 2018

Noa det vet jag men jag undrar hur är det att köra efter några dagar har man jätteont i armhåla
Gilla

Jolly

Kvinna ·

28 sep, 2018

Du får räkna med mycket begränsad rörlighet i armarna i minst en vecka efter op. Det i kombination med smärtstillande gör att du inte kan köra bil. När du fått tillbaka rörligheten så kommer det inte vara något problem. Själv hade jag svårt att lyfta armarna så länge som till 2 veckor efter op och hade inte kunnat köra tidigare.
Gilla

Hanna L

Kvinna ·

28 sep, 2018

Kör försiktigt!
Gilla

sabinadenaj

Kvinna ·

28 sep, 2018

Oj det blir stor problem för mig eftersom jag kör barnen till skola varje dag då sambo börjar jobba väldigt tidigt på morgonen
Gilla

Esteten

Kvinna ·

29 jan, 2019

Hej alla, ledsen att dra upp gammal tråd men jag skall opereras 12 februari med motiva full round 425 och det verkar som många här i tråden har just det, är det någon som har sina 3D-simuleringsbilder kvar och skulle vilja posta dem och slutresultatet? Speciellt gärna ni som såsom jag har typ noll och ingenting att utgå ifrån, har idag 75A men väldans uttömda nu efter 2 års amning. Tack så jättemycket ;)
Gilla

Lillavän

Kvinna ·

11 feb, 2019

Vilka profiler har du valt på dina implantat?
Gilla

Johanna_92

Kvinna ·

04 apr, 2019

Hur gick det för dig? :) Blev du nöjd?
Gilla

CJ1

Kvinna ·

04 okt, 2019

Jag kommer välja 425 runda full Motiva. Ulf nämnde att ergonomisk kan ge veck rynkor under då de är mjuka blir även plattare upp till, hade annars tänkt 380 demi ergonomisk. Men vill att de håller sig lite studs upp till. Fler som har 425 runda?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem