Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

27 apr, 2019

Motiva round demi 320cc stort?

Bröstförstoring

Hej! Efter konsultation kom kirurgen fram till att Motiva round demi 320cc skulle passa mig bra (tyckte så själv på konsultationen) Jag sa att jag var ute efter ett naturligt resultat och vill ha tillbaka lite mer fyllning upptill då brösten "trillat ner" efter barn och amning. Det kändes som vi tyckte lika! Först pratade han mest om droppformade men ändrade sig när han såg mina bröst till runda då droppformade bara skulle se konstigt ut när jag redan har en droppform nu. Men ergonomix är den som droppformade? Vad skiljer annars den och round åt? Har nu sökt runt på modellen och förstått de som att round är lite mer åt fake än åt det naturliga hållet? Och fastare än ergonomix? Någon som har round som upplever dom naturliga och mjuka ändå? Vill absolut inte ha några stora bröst och börjar nu tänka om 320cc kanske är för stort? Har i dagsläget en slapp liten 70C skulle jag tro. Har ingen bh som passar så vet inte säkert haha! Hade innan barn ca 70E och vill inte ha större än så egentligen, men inte mindre heller.. hmm, svårt! Vad tror ni experter om storleken/modellen osv? Förstår att det är olika från person till person men vill ändå höra era erfarenheter :)

27

Sortera efter

Bröstbella

Kvinna ·

27 apr, 2019

Hej, Jag har runda, 245 mini (runda). Jag Hade en 75b/70c innan. Är bara 3 v postop.. men skulle säga att 245cc är en väldigt naturlig förstoring. 320cc är såklart lite större , men inte jättemkt större. Jag hade kunnat gå upp till 300cc utan att ha tyckt det blev för stort känner jag nu. Kan tyvärr inte uttala mig om mjukheten då mina fortfarande är stenhårda :) Svårt att veta hur du ser ut i bröstbredd/ läng på överkropp etc.. men 320 är inga jättebröst ? Lycka till!
Gilla

Anonym användare

27 apr, 2019

Bröstbella skrev:

Hej,

Jag har runda, 245 mini (runda). Jag Hade en 75b/70c innan.
Är bara 3 v postop.. men skulle säga att 245cc är en väldigt naturlig förstoring.
320cc är såklart lite större , men inte jättemkt större.
Jag hade kunnat gå upp till 300cc utan att ha tyckt det blev för stort känner jag nu.

Kan tyvärr inte uttala mig om mjukheten då mina fortfarande är stenhårda :)

Svårt att veta hur du ser ut i bröstbredd/ läng på överkropp etc.. men 320 är inga jättebröst ?
Lycka till!

Tusen tack för ditt svar :) Jag får hoppas det blir bra! Vet du om man kan ändra sig samma dag som op? Kollar man en extra gång då så man är nöjd över val av storlek osv? Hoppas du kommer trivas med dina!
Gilla

Lean

Kvinna ·

27 apr, 2019

Hej! Jag har visserligen ergonomix, men det är 320 cc. Vi har liknande vikt och längd, dock hade du större bröst än mig innan jag opade mig. Kan inte svara på skillnaden mellan implantaten men denna storleken går både att dölja och framhäva, kan dock se ganska stora ut i ljusa tajta t-shirts..:)
Gilla

Anonym användare

27 apr, 2019

Lean skrev:

Hej!

Jag har visserligen ergonomix, men det är 320 cc.
Vi har liknande vikt och längd, dock hade du större bröst än mig innan jag opade mig.
Kan inte svara på skillnaden mellan implantaten men denna storleken går både att dölja och framhäva, kan dock se ganska stora ut i ljusa tajta t-shirts..:)

Jag var inne och kollade på dina bilder! De ser ju superfina ut! Känns dina mjuka? Är det demi? :) Jag hade nog velat ha ergonomix för de verkar mjukare än round.. Men de kom aldrig ens på tal när kirurgen sett mina så antar att round är bästa alternativet då :)
Gilla

Mariaspång

Kvinna ·

27 apr, 2019

Hej! Jag är nyopererad, inne på dag 4. Jag la in 340 cc och tyckte på konsultationen att det lät mycket då jag precis som du ville ha ett naturligt och ”lagom” stort resultat. Har ammat 2 barn och ville ha tillbaka lite fylligare bröst. Visserligen hade jag nog mindre bröst som utgångsläge än det du beskriver. Har haft 75 b men inte fyllt ut den.. än är mina bröst så klart svullna och inte på sin riktiga plats men jag tycker absolut inte att 340 blev för stort! Tror kanske du kan se den bild jag laddade upp dagen efter op. Så mitt tips är att inte ta för lite. :) tror du kommer bli nöjd med 320. Lycka till!
Gilla

wantboobiez

Kvinna ·

27 apr, 2019

Jag hade 75b före op och valde att lägga in 325 cc. Tycker det blev alldeles lagom på mig! ville inte heller ha superstort. mer naturligt!
Gilla

kajsakavat

Kvinna ·

27 apr, 2019

Jag tror det är så att man kan ha runda ergonomix? Det stod så på mina implantat iaf, 340 demi ergonomix runda. Jag opererades den 11:e april med ankarlyft och har lagt ut bilder om du vill se. Försöker uppdatera lite då och då med kollage för att själv kunna följa plus att jag saknade det innan jag opererade mig ! Känner mig väldigt nöjd hittills med storlek! De kommer ju bli lite mindre när alla svullnad lagt sig och då blir det nog perfekt enligt mig!
Gilla

Anonym användare

28 apr, 2019

wantboobiez skrev:

Jag hade 75b före op och valde att lägga in 325 cc. Tycker det blev alldeles lagom på mig! ville inte heller ha superstort. mer naturligt!

Skönt att höra! Bra att du blev nöjd :) vad var det för implantat?
Gilla

Anonym användare

28 apr, 2019

Mariaspång skrev:

Hej!
Jag är nyopererad, inne på dag 4. Jag la in 340 cc och tyckte på konsultationen att det lät mycket då jag precis som du ville ha ett naturligt och ”lagom” stort resultat. Har ammat 2 barn och ville ha tillbaka lite fylligare bröst. Visserligen hade jag nog mindre bröst som utgångsläge än det du beskriver. Har haft 75 b men inte fyllt ut den.. än är mina bröst så klart svullna och inte på sin riktiga plats men jag tycker absolut inte att 340 blev för stort! Tror kanske du kan se den bild jag laddade upp dagen efter op. Så mitt tips är att inte ta för lite. :) tror du kommer bli nöjd med 320. Lycka till!

Åh tack så mycket för ditt svar! Då kanske 320cc blir bra ändå. Lite osäker på om jag kan välja ergonomix men ska kolla upp det, dom verkar ju ge ett lite mjukare resultat än bara round! Kunde inte se någon bild på din sida tyvärr. Tack :) Hoppas du kommer vara nöjd med dina när dom läkt klart!
Gilla

Anonym användare

28 apr, 2019

kajsakavat skrev:

Jag tror det är så att man kan ha runda ergonomix? Det stod så på mina implantat iaf, 340 demi ergonomix runda.

Jag opererades den 11:e april med ankarlyft och har lagt ut bilder om du vill se. Försöker uppdatera lite då och då med kollage för att själv kunna följa plus att jag saknade det innan jag opererade mig !

Känner mig väldigt nöjd hittills med storlek! De kommer ju bli lite mindre när alla svullnad lagt sig och då blir det nog perfekt enligt mig!

Ja det kan man kan! Ska ringa och fråga om det :) Verkar ju som ergonomix är något mjukare? Ser ju jättebra ut redan! Hoppas du kommer bli nöjd med dom :)
Gilla

Lean

Kvinna ·

02 maj, 2019

Lizy skrev:

Lean skrev:

Hej!

Vi har liknande vikt och längd, dock hade du större bröst än mig innan jag opade mig.
Kan inte svara på skillnaden mellan implantaten men denna storleken går både att dölja och framhäva, kan dock se ganska stora ut i ljusa tajta t-shirts..:)

Jag var inne och kollade på dina bilder! De ser ju superfina ut! Känns dina mjuka? Är det demi? :) Jag hade nog velat ha ergonomix för de verkar mjukare än round.. Men de kom aldrig ens på tal när kirurgen sett mina så antar att round är bästa alternativet då :)

Tack:) Ja det är demi jag har, och ergonomix ska väl typ vara de mjukaste på marknaden om jag förstått det rätt. De är mjuka, men det är ändå en enorm skillnad från mina naturliga bröst..Så mjuka är de inte:D Ja jag vet att de brukar rekommendera round om man dels vill ha lite mer överpol och även om man har mycket häng. Eftersom ergonomix är ett runt implantat som blir droppformat när man står upp så blir det ju mer tyngd på underpolen vilket kanske inte är det bästa om man har dålig hud och mycket häng, men å andra sidan hade jag häng och även ganska dålig kvalitet på huden men ändå var ergonomix det bästa för mig utifrån att jag ville ha mycket underpol och ett naturligt resultat :) Ja du får helt enkelt höra vad skillnaden blir mellan runda och ergonomix, och varför du ska välja det ena framför det andra :)
Gilla

Anonym användare

02 maj, 2019

Lean skrev:

Lizy skrev:

Lean skrev:

Hej!

Tack:)
Ja det är demi jag har, och ergonomix ska väl typ vara de mjukaste på marknaden om jag förstått det rätt.
De är mjuka, men det är ändå en enorm skillnad från mina naturliga bröst..Så mjuka är de inte:D

Ja jag vet att de brukar rekommendera round om man dels vill ha lite mer överpol och även om man har mycket häng. Eftersom ergonomix är ett runt implantat som blir droppformat när man står upp så blir det ju mer tyngd på underpolen vilket kanske inte är det bästa om man har dålig hud och mycket häng, men å andra sidan hade jag häng och även ganska dålig kvalitet på huden men ändå var ergonomix det bästa för mig utifrån att jag ville ha mycket underpol och ett naturligt resultat :)

Ja du får helt enkelt höra vad skillnaden blir mellan runda och ergonomix, och varför du ska välja det ena framför det andra :)

Okej! :) Jag har läst en del om det och det verkar som round ändå är bäst för mig. Det är väl därför ergonomix aldrig kom på tal heller! Men jag tvekar dock fortfarande på storleken... Känns som de blir för stor och tungt för mig! Så svårt! Gjorde ristestet men vet inte hur väl de stämmer med resultatet haha Har mejlat och frågat om en konsultation till eventuellt men det är dåligt med tider så kan bli svårt..
Gilla

Anonym användare

02 maj, 2019

Jag gjorde ristestet innan, då tyckte jag att 250 kändes mer lagom. Är det så att ca 50 försvinner när man gör det testet? Alltså att 250 blir ca 200? Isåfall kanske 320 ändå blir lagom om de försvinner ca 50 bakom muskeln och 250 känns bra. Vad tror ni?
Gilla

Sissa

Kvinna ·

02 maj, 2019

Jag är i din situation med. Väljer mellan både mini och demi samt lite osäker på strl. Fastnade på konsultationen för 245 mini men rädd att det blir för litet sen. Provar oxå med ristestet här hemma och vill veta hur bra det stämmer.
Gilla

sarahh

Kvinna ·

02 maj, 2019

ja jag skulle gissa på att det större implantatet är bäst! Folk brukar tycka det, att man ska ta det som är större :)
Gilla

Anonym användare

02 maj, 2019

Sissa skrev:

Jag är i din situation med. Väljer mellan både mini och demi samt lite osäker på strl. Fastnade på konsultationen för 245 mini men rädd att det blir för litet sen. Provar oxå med ristestet här hemma och vill veta hur bra det stämmer.

Ja visst är det svårt! Hoppas du kommer fram till en storlek och blir nöjd :)
Gilla

Anonym användare

02 maj, 2019

sarahh skrev:

ja jag skulle gissa på att det större implantatet är bäst! Folk brukar tycka det, att man ska ta det som är större :)

Ja de flesta säger ju det, men jag är rädd för att de blir för stort och tungt för min kropp ändå.. Riset väger kanske mer än implantaten men annars kändes de tungt!
Gilla

Sissa

Kvinna ·

03 maj, 2019

Ja precis, jag tycker också riset kändes tungt...tänk om man fick låna hem ett par implantat och prova.
Gilla

Anonym användare

03 maj, 2019

Sissa skrev:

Ja precis, jag tycker också riset kändes tungt...tänk om man fick låna hem ett par implantat och prova.

Ja tänk va bra om man kunde få göra det! De implantaten som bestämdes till mig måste ju beställas så får väl aldrig ens se dom. Men de borde hyra ut implantat för en vecka innan man bestämmer sig haha
Gilla

Kuttra7

Kvinna ·

03 maj, 2019

Hej! Angående mjukheten; Jag såg att dina implantat har progressive gel plus, samma som mina. I början kändes mina extremt hårda som alla andras antar jag. Ville också ha ergonomix men blev avrådd precis som du. Nu har det gått lite mer än 5 v. Äntligen börjar de mjukna till rejält! Känner ingen skillnad alls från min egen vävnad. Helt underbart!! Jag förstår nu att ergonomix hade blivit för mjukt. De runda som du ska få fyller säkert bara ut din redan droppformade byst. Jag tror att du kommer att bli jättefin! :) Lycka till!!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem