Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

27 apr, 2019

Motiva round demi 320cc stort?

Bröstförstoring

Hej! Efter konsultation kom kirurgen fram till att Motiva round demi 320cc skulle passa mig bra (tyckte så själv på konsultationen) Jag sa att jag var ute efter ett naturligt resultat och vill ha tillbaka lite mer fyllning upptill då brösten "trillat ner" efter barn och amning. Det kändes som vi tyckte lika! Först pratade han mest om droppformade men ändrade sig när han såg mina bröst till runda då droppformade bara skulle se konstigt ut när jag redan har en droppform nu. Men ergonomix är den som droppformade? Vad skiljer annars den och round åt? Har nu sökt runt på modellen och förstått de som att round är lite mer åt fake än åt det naturliga hållet? Och fastare än ergonomix? Någon som har round som upplever dom naturliga och mjuka ändå? Vill absolut inte ha några stora bröst och börjar nu tänka om 320cc kanske är för stort? Har i dagsläget en slapp liten 70C skulle jag tro. Har ingen bh som passar så vet inte säkert haha! Hade innan barn ca 70E och vill inte ha större än så egentligen, men inte mindre heller.. hmm, svårt! Vad tror ni experter om storleken/modellen osv? Förstår att det är olika från person till person men vill ändå höra era erfarenheter :)

27

Sortera efter

Anonym användare

03 maj, 2019

Kuttra7 skrev:

Hej!
Angående mjukheten;
Jag såg att dina implantat har progressive gel plus, samma som mina. I början kändes mina extremt hårda som alla andras antar jag. Ville också ha ergonomix men blev avrådd precis som du. Nu har det gått lite mer än 5 v. Äntligen börjar de mjukna till rejält! Känner ingen skillnad alls från min egen vävnad.
Helt underbart!!
Jag förstår nu att ergonomix hade blivit för mjukt.
De runda som du ska få fyller säkert bara ut din redan droppformade byst.
Jag tror att du kommer att bli jättefin! :)
Lycka till!!

Åh det låter ju toppen! Och väldigt lugnande :) Vad för storlek tror du att du kommer ha när dina läkt? Är du nöjd änsålänge med storleken annars?
Gilla

Kuttra7

Kvinna ·

04 maj, 2019

Hej! I början var jag nog som många lite rädd och tveksam till storleken. Tyckte det var föör stort! Min kirurg så att han skulle välja mellan tre olika på op dagen, beroende på hur min ficka såg ut. 300, 350 och 390. Han valde 390 . Det har varit lite jobbiga veckor, bröstvårtorna har legat väldigt långt nere och det har varit mycket volym upptill. De har trillat ner ganska bra nu och formen har ändrats mycket. Mellan 6 mån och 1 år så han att det kunde ta innan det är klart. Ha tålamod så han. Jag är glad att jag lyssnade på honom. Det syns inte ens med kläder på. Jag tror att det kommer att landa på 80C eller 80D. Det är vad jag har haft innan alla barn. Det ser helt proportionellt ut till min kropp då jag är bred till formen! Jag är väldigt nöjd :)
Gilla

Anonym användare

05 maj, 2019

Kuttra7 skrev:

Hej!
I början var jag nog som många lite rädd och tveksam till storleken. Tyckte det var föör stort! Min kirurg så att han skulle välja mellan tre olika på op dagen, beroende på hur min ficka såg ut. 300, 350 och 390.
Han valde 390 .
Det har varit lite jobbiga veckor, bröstvårtorna har legat väldigt långt nere och det har varit mycket volym upptill.
De har trillat ner ganska bra nu och formen har ändrats mycket.
Mellan 6 mån och 1 år så han att det kunde ta innan det är klart. Ha tålamod så han.
Jag är glad att jag lyssnade på honom. Det syns inte ens med kläder på. Jag tror att det kommer att landa på 80C eller 80D. Det är vad jag har haft innan alla barn.
Det ser helt proportionellt ut till min kropp då jag är bred till formen!
Jag är väldigt nöjd :)

Ja det är nog så! :) Skönt att du är nöjd!
Gilla

TyTy

Kvinna ·

05 maj, 2019

Jag skulle råda dig att prata med din kirurg om varför han rekommenderar Round istället för Ergo, för tycker mig ha läst om många fall där kirurgen av olika skäl anser att det långsiktiga resultatet blir bättre med Round. Även om jag förstår att man lockas av av ergo är så mjukt, så måste man ibland komma ihåg att de andra implantaten också är väldigt mjuka, och att man kanske tycket att andra saker också är viktiga, som att implantatet ska hålla formen över tid och liknande. Som sagt, hör med din kirurg då du får höra hans argument, tror själv att kirurgerna i regel är väldigt duktiga på att rekommendera implantatstyp utifrån ens egna unika förutsättningar. Lycka till!
Gilla

Anonym användare

06 maj, 2019

TyTy skrev:

Jag skulle råda dig att prata med din kirurg om varför han rekommenderar Round istället för Ergo, för tycker mig ha läst om många fall där kirurgen av olika skäl anser att det långsiktiga resultatet blir bättre med Round. Även om jag förstår att man lockas av av ergo är så mjukt, så måste man ibland komma ihåg att de andra implantaten också är väldigt mjuka, och att man kanske tycket att andra saker också är viktiga, som att implantatet ska hålla formen över tid och liknande. Som sagt, hör med din kirurg då du får höra hans argument, tror själv att kirurgerna i regel är väldigt duktiga på att rekommendera implantatstyp utifrån ens egna unika förutsättningar.

Lycka till!

Ja precis! Jag har iallafall fått bokat en konsultation med en kunnig sjuksköterska för att diskutera vidare om implantat, storlek osv. Så hoppas jag får svar på mina funderingar då. Tack!
Gilla

Heja123

Kvinna ·

03 sep, 2019

En till här som funderar på om 320cc blir stort. Jag är lång men ganska smalt byggd och vill inte ha en jättestor hylla efter operationen. Haha.
Gilla

Sassabassa

Kvinna ·

08 sep, 2020

Hej hur slutade valet med storlek? & blev du nöjd med valet??
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem