Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Boobs345 profilbild

Boobs345

Kvinna ·

20 mar, 2013

Någon mer som opereras 27/3 på Proforma

Bröstförstoring
Finns det någon fler som opereras 27/3 på Proforma? Vet ni redan vilken tid ni ska vara på kliniken? Har hört att denna dag är ganska fullbokad men är inte säker :-/ En vecka till att vänta! Spännande.
33

Sortera efter

Khanel

Kvinna ·

20 mar, 2013

Jag ska :D 
07.45 ska jag vara på plats! 
Gilla

Boobs345

Kvinna ·

20 mar, 2013

Vad trevligt att det finns flera här inne. Lycka till Khanel 🙂
Gilla

Skrutt

Kvinna ·

20 mar, 2013

Jag med:) 7:45
Gilla

Skrutt

Kvinna ·

24 mar, 2013

Börjar känna mig rejält nervös inför operationen:( allt känns så verkligt. Oroar mig för vad anda i min omgivning ska tycka, jag vet att jag gör detta för min skull och inte nån annans men ändå känns det svårt att i framtiden ska försvara denna operation inför min dotter, nu fem år men när hon blir äldre kanske hon ifrågasätter mitt omdöme och jag har svårt att försvara inför mig själv min vilja att se bättre ut, mer proportionerlig. På nåt sätt känns det som jag medverkar i utseendehysterin genom att operera mig. Känner mig så skyldig men samtidigt arg över att varför ska jag behöva offra mig när hela samhället är på tok. Hade det bara varit mig själv hade jag nog inte tvekat men det konstiga är ju att hade ag nere fött och ammat man barn hade jag inte ens funderat på operation tror jag, tyckte inte jag hade mandat för att göra en sån stor förändring. Jag är också orolig för vad andra ska tycka om mig efteråt och hur andra ska uppfatta mig som mamma Jag vågar inte berätta för min egen mamma att jag vill göra denna operation. Och jag kommer inte göra det efter heller Efter att jag berättade för en nära vän om mina planer har jag blivit jättenojjig över att berätta, hon reagerade inte positivt och försökte vårda mig, tyckte att pengarna kunde läggas på anda saker och att jag skulle tänka på barnen( hennes dotter är. Samma ålder) jag blev verkligen förvånad över hennes reaktion och kunde knappt svara något. Sen dess har min nervositet bara vuxit och snart är op-dagen här! Så mycket tankar och känslor som virvlar runt, oroar mg för att de ska bli för stora och för uppenbart opererade men Örjan försäkrade mig om att det skulle se väldigt naturligt ut men ändå fylla ut upptill, hur känner ni, är ni rädda för att ni ska ångra er? Skönt att detta forum finns
Gilla

Skrutt

Kvinna ·

24 mar, 2013

Avråda ska det stå Ammat 2 barn
Gilla

Bambino

Kvinna ·

24 mar, 2013

Jag ska! Fått tid 7:45 . Ställde samma fråga i min tråd nyss :) Tusen tankar , tvekar på stl, nervös och allt där till ha ha..
Gilla

Skrutt

Kvinna ·

24 mar, 2013

Jag svarade just i din tråd hihi :) är nog väldigt vanligt att man känner så här inför op
Gilla

Bambino

Kvinna ·

24 mar, 2013

Skrutt: Känner igen mig i dina tankar.. Har ältat fram & tillbaka. Fått många negativa kommentarer , och många i min familj är/har varit emot det. T.o.m min sambo gjorde uppror i början om att de var onödiga pengar mm. Nu är han helt med mig och stöttar mig. Vilket känns jätte skönt! Men förstår känslan. . Försök att inte påverkas av andras negativa inställning. Kom ihåg att de här är något DU vill och något som kommer få DIG att må bättre! Klart att man kan använda pengarna till annat , så är det alltid. Men dina pengar och inte deras! Så irriterande med folk som bara ska klanka och predika för andra utan eftertanke.. Vad hände med att glädjas för andra!
Gilla

Skrutt

Kvinna ·

24 mar, 2013

Tack för dina stöttande ord! Försöker att skjuta undan alla moraliska tankar och känna efter vad jag vill. Som tur är har jag min man och hans familj och två väninnor som stöttar mig och tror på mig. Men man kommer ju möta på folks fördomar och sådana som vill pådyvla en deras åsikter nu och i framtiden. En annan kompis till mig bev så upprörd över att jag ville operera mig att jag sa att jag ångrat mig och nu nr jag tänker göra detta vågar jag inte berätta för henne igen. Jag ska verkligen försöka att tänka på mig och att jag gör detta för min skull och att det är min ensak, Tack för dina ord känns lite bättre nu:)
Gilla

Bambino

Kvinna ·

24 mar, 2013

Tycker vänner ska stötta,oavsett vad dom personligen tycker i såna här lägen. Alla mina vänner är positiva , dock har jag inte berättat för min äldre bror ännu .. Han är helt emot det och tycker inte det är värt det med tanke på riskerna. Tänkte berätta i morgon;) . Och kommer stå på mig om att jag tycker det är värt det! :) Kommer alltid finnas dom som dömmer .. Men vi får tänka att dom bara är avundsjuka ;)) Skönt att du har några som finns där för dig. Kram
Gilla

Bambino

Kvinna ·

24 mar, 2013

Boobs345 skrev:
Finns det någon fler som opereras 27/3 på Proforma? Vet ni redan vilken tid ni ska vara på kliniken? Har hört att denna dag är ganska fullbokad men är inte säker :-/ En vecka till att vänta! Spännande.
Hörde också när jag fick tiden att det kommer va en stressig dag.. Vilket inte kändes sådär kul att höra :s
Gilla

Khanel

Kvinna ·

25 mar, 2013

Det är massor av känslor fram och tillbaka, me jag känner mig säker på vad jag vill. För mig är det lite som allt eller inget, antingen blir det bra eller så blir det mindre bra och med tanke på vad jag har från början (ingenting) så känns det som att man inte har så mycket att förlora :/ Vill dock inte ha för stora!!
De flesta i min omgivningen har vart stöttande, speciellt min mamma. Pojkvännen var emot det från början me har accpeterat det mer och mer och börjar tycka att det är lite spännande, en del vänner har reagerat väldigt positivt, som att det är din kropp och vill du göra det här så tycker dom att man ska göra det, deras bild av mig kommer ju inte att förändras har de sagt :) 
Sen finns de ju såklart den här andra delen av vänner som inte är lika positiva till det, onödigt, dyrt, fult, falskt osv. Hos en del ligger det avundsjuka bakom och hos andra vet jag inte varför, såklart kan alla har olika åsikter, men som sagt man är fortfarande "samma" människa efter operationen! 
Nästan precis alla man berättar om operationen för säger direkt NEJ!!!, du får inte göra såna stora porrtuttar osv!! De flesta tror alltså att bara för att man ska operera brösten så ska man göra världens meloner, men så är ju absolut inte det flesta fallen och när man fått förklara vad man är ute efter så har de flesta blivit positiva till det. Silikon förknippas oftast med STOORA bröst! 
Men tänk på att ni gör det för eran skull och pengarna kan låta mycket, men det är ju en investering i dig själv och något som man kan ha kanske resten av livet. 

Gilla

Khanel

Kvinna ·

25 mar, 2013

Någon här som har lite bättre koll på stockholm än mig?!?
Ska åka bil på onsdag morgon till proforma och kommer från uppsala hållet, tänkte på om det är mycket trafik den tiden på morgonen??
Gilla

Bambino

Kvinna ·

25 mar, 2013

Ja det är mycket trafik över stan! Mycket köer! Så åk i tid :-)
Gilla

Bambino

Kvinna ·

25 mar, 2013

För mig tar det 20min med tåg så är jag framme vid Stockholm södra. Men ska också åka bil dit på morgonen. Kommer behöva åka hemifrån kl 6:30 pga köerna som är i och runt stan :/ (Åker från andra hållet)
Gilla

Khanel

Kvinna ·

25 mar, 2013

Någon som vet hur tidigt de öppnar? Ifall man kommer jätte tidig :P
Sedan med resekostnaden, räcker de att man anger atalet mil om man åker bil?
Gilla

Bambino

Kvinna ·

25 mar, 2013

Hmm.. Tror de? Ring dom annars och fråga i morgon? Så du vet med säkerhet i förväg :) Tror dom öppnar 7:45 .. Har läst de här på forumet nånstans :p
Gilla

Khanel

Kvinna ·

28 mar, 2013

Jaha tjejer då var det klart!!! :D hur mår ni?
Gilla

Skrutt

Kvinna ·

28 mar, 2013

Mår ganska bra faktiskt, mycket piggare än vad jag väntat mig:) kram på er
Gilla

Bambino

Kvinna ·

29 mar, 2013

Jag mår också bra. Bättre än förväntat :) Men det gör så jääääkla ont på morgonen när man ska upp ur sängen! Fast det blir väl bättre med tiden. Hur mår du Khanel?? :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem