Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Boobs345 profilbild

Boobs345

Kvinna ·

20 mar, 2013

Någon mer som opereras 27/3 på Proforma

Bröstförstoring
Finns det någon fler som opereras 27/3 på Proforma? Vet ni redan vilken tid ni ska vara på kliniken? Har hört att denna dag är ganska fullbokad men är inte säker :-/ En vecka till att vänta! Spännande.
33

Sortera efter

Khanel

Kvinna ·

29 mar, 2013

Dag 1 och 2 var smärtan hemsk och jag undrade om jag verkligen skulle överleva. Trots detta så var jag pigg och mådde bra i övrigt. Idag känner jag mig trött, hängig och mår lite illa :( väntar på feber termometern så jag kan kolla febern. Smärtan är ok idag, men å ta sig upp ur sängen på morgonen, fyfan det är inte att leka med :p
Gilla

Skrutt

Kvinna ·

29 mar, 2013

Jag känner mig väldigt trött idag, sovit lite oroligt. Jag tycker att man blir illamående av tradolanen, så jag tar bara Alvedon och det funkar helt ok, men vist gör set ont i brösten när man sätter sig upp. Hoppas det vänder imorgon, har hört att dag 3 ska vara värst. Appropå feber tror inte du behöver oroa dig så länge inte brösten blir röda bultar och väldigt varma, men du kan säkert ta en Ipren de är antiinflamnstoriska om du oroar dig. Hur mår ni i övrigt ?är ni glada? Har det gått bra att klara er hemma? Kram
Gilla

Khanel

Kvinna ·

29 mar, 2013

Ipren tror jag man ska vänta med tills två veckor efter op :) jag tog en tradolan igår men annars bara tagit Alvedon. Äter normalt och magen är i full gång, illamåendet kommer och går. 37,6 hade jag, inte haft feber på säkert 10 år så vet ej vad min normaltemp ligger på. Men det är väl inte så farligt? Ska ta igen innan jag tar nästa dos Alvedon. Annars är jag superglad har ju för första gången i mitt liv bröst :D sitter och kollar på nätet efter snygga klänningar, underkläder och bikinis!!!! Längta ihjäl mig och försöker tänka framåt när brösten hängt till sig och inte gör ont länge :) Hemma funka det bra, lite rastlös bara :p Har ni vågat ta av er bhn än? :p
Gilla

Skrutt

Kvinna ·

29 mar, 2013

Det känns nästan som de ska ramla av om man öppnar bhn:) jag visade min man igårkväll, men bara väldigt kort annars har jag haft den på . Låter inte som du behöver oroa dig, feber räknas från 38 grader normalt Javisst blir man sugen på vår och värme:)
Gilla

Khanel

Kvinna ·

29 mar, 2013

Ligger på 38,0 grader nu. Har mejlat Örjan får se om han svarar, ringer man på numret som står på visitkortet annars? För kliniken är väl stängd idag.
Gilla

Bambino

Kvinna ·

29 mar, 2013

Jag är jätte trött idag. Blir också illamående av tradolanen så ska nog skippa den. Lill tjejen här hemma protesterar och trotsar eftersom jag inte kan ta upp henne osv. Det har gjort så jag känner mig lite låg ... Vet att det är en kort period men jobbigt att se när hon blir så ledsen. Men är glad för mina nya boobs iaf :)) Sambon har inte fått se dom ännu , kanske visar dom i morgon ;) Khanel hoppas din feber går ner!
Gilla

Bambino

Kvinna ·

29 mar, 2013

En stor kram till dig skrutt! Du förgyllde verkligen min upplevelse på Proforma! Så kram kram kram! :)))
Gilla

Skrutt

Kvinna ·

29 mar, 2013

Kram och verkligen detsamma kändes tryggt att gå igenom denna positiva förändring ihop:) jag trivs och bra i mina nya bröst, jättefina redan nu:) känner mig inte lika orolig för häng eller liten underpool. Känns bättre nu på kvällen utan tradolan, men det svider i snitten, hur känns det för er? Ja det är svårt för min son att förstå att han måste vara försiktig med mamma. Han vill gärna ha mycket kramar och det känns lite när man måste säga nej , men jag frågade om han ville ha en puss istället och det funkade:) är ju övergående snart är man som vanligt igen. Vi får ses och fika framöver:) kram
Gilla

Skrutt

Kvinna ·

29 mar, 2013

Kraaaam
Gilla

Khanel

Kvinna ·

30 mar, 2013

Febern har gått ner och har pratat med Örjan, och han sa att lite feber är normalt efter en operation så länge brösten inte är röda eller extra svullna. :) Mina snitt svider till ibland, men har mest haft ont i nedersta revbenen och nu på slutet har det försvunnit och smärtan sitter i klyftan. Vaknade inatt och grät av smärta, från ryggen :( spelade ingen roll hur jag la kuddarna, allt gjorde svin ont. Så tog med mig täcke och kudde till soffan och satt med ryggen helt rakt med kuddar bakom ryggen och huvudet. Smärtan försvann och jag kunde sova :D
Gilla

heterjag

Kvinna ·

30 mar, 2013

Ni som var 07.45 på proforma, hur länge fick ni vänta innan OP ungefär? Kan det vara halva dagen? Tänkte för min stackars sambo som ska skjutsa mig och ville veta att allt går bra osv..
Gilla

Khanel

Kvinna ·

30 mar, 2013

Tyckte att de hade väldigt dålig koll på det där med tider. Frågade innan vilken tid man kunde räkna med att bli opererad, men det kunde de inte svara på, förmodligen någon gång på fm. När jag väl var där och Örjan ritat på mig runt 9 tiden kanske så berättade han att jag skulle opas som nr 4, kunde räkna med runt 11-12 tiden ca. Ca 10 min efter att han varit hos mig kommer narkosläkaren in och ger mig tabletter och säger att det är dags :S jag skulle tydligen vara nr 2 helt plötsligt. Så de hade väldigt dålig koll på det där, men jag vart endå glad eftersom att jag slapp vänta :)
Gilla

Bambino

Kvinna ·

30 mar, 2013

Jag va där kl 8 och opererades ca 10:30 har jag för mig... Kom tillbaka till rummet 12:45. Tror jag iaf ;) Va så groggs efter narkosen ha ha!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem