Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Nervöös profilbild

Nervöös

Kvinna ·

09 jun, 2013

Någon som lagt in 325 eller 350cc!

Bröstförstoring

Jag ska operera mig om mindre än 3 veckor nu men är fortfarande osäker på om jag valt rätt storlek. Så finns de någon som gjort 325, 350 eller till och med 375? Jag vill inte att de ska bli förstora eller för små, vill att de ska se bra ut till min kropp. Är ganska smal för min längd och har alltid vart det. Men är så osäker på hur de kommer se ut sen när de är klart. Är de någon som gjort dt och skulle typ kunna berätta vad ni tycker om storleken. Har 70A nu, är 174 och vikten pendlar från 53-55. Tack på förhand :)!

50

Sortera efter

sara2013

Kvinna ·

18 jun, 2013

Jag har lagt i 320, hade inga bröst alls. Ser väldigt naturligt ut, hade dock kunnat tänka mgi att gå upp lite i storlek men jag hade bara 420 att gå på för att bredden skulle passa. idag ser de bra ut i bikini men försvinner lite i kläder. dock ingen som märker att jag är opad.
Gilla

Nervöös

Kvinna ·

18 jun, 2013

AnnaKarin13 skrev:
Jag har väntat på pengar från försäkringsbolag efter en skada, anmälan gjordes för ungefär två år sedan och ääääntligen fick jag pengarna! Så nu kan jag göra min operation :) känns skönt att få in pengarna utan att behöva spara ihop dem, så det var ändå värt väntan :) då har jag dessutom kunnat klura ordentligt på om jag verkligen vill det här, väga fördelar mot risker osv! Innan jag fick barn hade jag nämligen inga tankar på någon bröstförstoring, så detta är ändå relativt nytt för mig så ett par års betänketid kanske inte var så dumt :)

Ja det ska bli superkul att se, jag hoppas du blir nöjd! :)
Gud va skönt att du äntligen fått dom! Ja de är ju bra att kunna ha en lång betänketid innan man kanske hoppar rätt in i något :D jag kände liksom att eftersom jag alltid använder bombshell bh så kan jag lika gärna fixa till dom istället, kommer ju typ bli samma resultat som bombshell ger (kanske lite större). Hoppas jag med haha, vill bara att dagen ska va här nu :D är så få dagar kvar att de är irriterande att de går långsamt nu haha :)! Ska ringa på torsdag och bekräfta min tid, hoppas jag får göra först haha :D! Hoppas du också blir nöjd sen!
Gilla

Nervöös

Kvinna ·

18 jun, 2013

sara2013 skrev:
Jag har lagt i 320, hade inga bröst alls. Ser väldigt naturligt ut, hade dock kunnat tänka mgi att gå upp lite i storlek men jag hade bara 420 att gå på för att bredden skulle passa. idag ser de bra ut i bikini men försvinner lite i kläder. dock ingen som märker att jag är opad.
Men du blev nöjd ändå med storleken:)? Jag är typ lite nervös över att de ska bli för litet, men han sa att jag inte kunde gå upp då risken för rippling skulle öka! Så jag hoppas de blir bra kalla fall! Mina kommer gå ut lite på sidorna, men kände att de inte skulle göra något så länge de blir lite större! Hoppas dock att de inte blir några komplikationer!
Gilla

sara2013

Kvinna ·

19 jun, 2013

Jag vet inte vad jag tycker om storleken heltärligt... En del dagar tycker jag att de är lagom andra dagar dör små. Läste dn träd där Örjan svarat di att du kunde gå upp till 400.. Exakt samma bredd hade jag och mitt nästa steg var 400, kunde inte ha 375 som jag ville pga fel bredd. Två läkare uttryckte det sm att jag skulle ha så tajt klyfta då så att jag skulle kunna få plats med ett visitkort emellan. Dock har mitt ena bröst inte trillat ned som det ska, misstänker att det ev behöver Korras. Funderar då på om jag vågar gå upp en storlek men är rädd för komplikationer och att de blir för stora!
Gilla

Nervöös

Kvinna ·

19 jun, 2013

Ja alltså vi hade valt först 325cc rund moderate plus profile, men jag tyckte de lät som de skulle bli för litet, så fick jag tips om att jag gör de i high profile så kan jag gå upp till 400 då de har samma bredd. Han har dock sagt att risken för rippling ökar om jag gör de, men samtidigt så skulle jag bli mer nöjd om jag skulle kunna öka lite då jag är osäker nu på 325. Men ska pröva nästa torsdag då jag ska opereras så ska jag bestämma mig då :)! Men va tyckte du annars om storleken du gjorde nu? Blev de bra eller är de så att du skulle vilja gå upp för de vart för litet?
Gilla

Lipgloss

Kvinna ·

19 jun, 2013

Jag har 380cc runda allergan, 180cm lång och väger väl något kg mer än dig. Kolla mitt album om du vill ha någon att jämföra med :)
Gilla

La Luna

Kvinna ·

20 jun, 2013

Hej! Jag la in 320cc o är jättenöjd!
Gilla

malinmady

Kvinna ·

20 jun, 2013

Lipgloss va har di fått för storlek efter op? :))
Gilla

sara2013

Kvinna ·

21 jun, 2013

Alltså vissa dagar tycker jag att de hade kunnat vara lite större men det är nog mest för jag sitter och jämför med andras. Andra dagar är jag nöjd för de är väldigt naturliga, ingen märker ens att jag har opat mig. Dock lite svårt att dölja det i en del bikinisar för de står ju ut och är fasta till skillnad från naturliga bröst. Då tänker jag att 420 hade sett extremt fake ut på mig. Mitt vänstra bröst har inte fallit på plats ännu och om korr blir aktuellt så vet jag fortfarande inte om jag vill byta ut till större. Är rädd för att det sk synas för mkt då. Kan tänka mig att om jag hade haft barn och ammat att en storlek större inte hade sett konstig ut för då är huden redan uttöjd. Men testa och se vad som känns bäst. Väljer du 400 så vill jag gärna se sen hur det ser ut :)) vi har ungefär samma mått ju:)
Gilla

miss08

Kvinna ·

22 jun, 2013

Jag har lagt i 325, är också lång och smal och jag tycker storleken vart bra på mig :) kunde vart större, men jag vill att det ska se naturligt ut och det gör det verkligen! Kan både gömma dem och framhäva dem :) har några bilder om du vill kika! Lycka till!
Gilla

Lipgloss

Kvinna ·

22 jun, 2013

malinmady skrev:
Lipgloss va har di fått för storlek efter op? :))

65F :)
Gilla

AnnaKarin13

Kvinna ·

24 jun, 2013

Nu har Örjan ringt upp mig, han sa att jag hade tillräcklig mängd underhudsfett för att förmodligen slippa rippling så länge jag inte går ner i vikt! Men jag försöker snarare gå upp ett par kilo så det ska väl inte vara några problem! Det är väl snart dags för dig, var det den här veckan? :D
Gilla

Nervöös

Kvinna ·

24 jun, 2013

Åh vilken tur för dig :D och va bra att han äntligen ringde upp dig! Jag försöker också gå upp i vikt, men samtidigt träna så de inte bara läggs på massa kilon :O men träningen har inte kommit igång på riktigt. Däremot käkar jag godsaker heeeeeels tiden haha.. Kan inte sluta! Ja nu på torsdag :D så knappt tre dagar kvar sen är dom på plats!! Såååå glad :D
Gilla

AnnaKarin13

Kvinna ·

24 jun, 2013

Ja det kändes skönt, även om det inte är några garantier för att man slipper såklart! Haha samma sak här, tanken är att jag ska träna också men jag hinner aldrig det (eller prioriterar inte det snarare) så det blir bara att jag äter mer och försöker gå upp i vikt! Går sådär :P men har redan lyckats gå upp 2 kg i alla fall, 1-2 till så är jag nöjd :) det förstår jag! Ska bli så spännande att se hur det går för dig, du måste lägga upp bilder! Har du bestämt dig för storlek?
Gilla

Nervöös

Kvinna ·

24 jun, 2013

Nej men precis, alltid bra att ha de i baktanken även om man sagt att de är mindre risk :)! Jag behöver typ gå upp några kilon, men de går typ inte! Haha :D undrar om man kan gå till gymmet efter operationen? Alltså att bara gå på typ bandet i lugnt takt :O ibland kan jag tycka de är tråkigt att vandra utomhus haha :D Jadå de ska jag absolut göra :D kommer försöka lägga upp en bild när jag är på mitt rum igen, och kanske någon innan också :D Nä, ska pröva på torsdag om jag ska köra på hp 350 eller 375! Mn tror de kommer bli någon av dom, tror jag droppar 325 då de kändes lite litet :)! Inte långt kvar för dig heller ju! Tiden går så fort fram så man hinner inte med :D!
Gilla

AnnaKarin13

Kvinna ·

24 jun, 2013

Men det blir high profile i alla fall? Jag ska ju ha ett 350 cc hp och ett 375 hp cc, jag hade dem båda innanför tröjan på konsultationen och skillnanden mellan dem var knappt märkbar, väldigt liten skillnad! Om jag var du skulle jag nog gått för 375 cc eftersom din bröstbredd egentligen var för 400 cc i high profile, så du inte får för smala bröst! Fast det handlar ju inte om många millimeter i skillnad i bredd så det gör säkert inte så stor skillnad :) Vad du än väljer blir det säkert bra, skillnaden är så liten! :) men tror faktiskt på high profile istället för moderate, om man vill ha lite put och inte för mycket bredd! :)
Gilla

Nervöös

Kvinna ·

24 jun, 2013

Ja de blir high profile :)! Okej va bra! Kanske blir 375 om de inte är så stor skillnad, har hört att de försvinner lite cc när man lägger bakom :P Ja med lite mer put känns de som de blir lite större bara på grund av de haha :D men du prövade inget i moderate plus profile eller :)? Längtar som sjutton nu! Känns stört att tänka på att om tre dagar sitter de ett par nya, finare och större tuttar på plats :D
Gilla

AnnaKarin13

Kvinna ·

24 jun, 2013

Jo, de första inläggen jag fick var moderate profile i 300 cc och 325 cc (men jag hade ingen aning om vad det var jag hade under tröjan, det sa han inte). Dem tyckte jag var för platta och breda så då fick jag high profile under tröjan och sa direkt att det kändes bättre! Det var inte förrän efter provningen han sa vad jag hade provat!
Gilla

Nervöös

Kvinna ·

24 jun, 2013

Okej :) han berättade för mig vilka inlägg jag prövade. Första va liksom 200cc i moderate profile haha :D sen prövade jag 300 och sen 325. Vågade först inte pröva större, men sen när jag tänkte efter när jag kom hem kom jag på att jag kan ju inte lägga in något jag inte vill ha. Som jag inte trivdes med :P. Så mailade fram och tillbaka om 350 i mp+ först, men han sa att de va större chans för rippling. Sen när du sa de om hp vart jag sjukt glad :D tänkte inte ens på de haha :D
Gilla

AnnaKarin13

Kvinna ·

24 jun, 2013

Jag provade även ett par ännu större, jag sa till honom att jag ville prova större bara för att jag ville känna att jag var säker på att större inte var bättre :P Så jag provade 400/425 också tror jag de var.. men de kändes för breda! Men nu vet jag ju det, att de jag tog var lagom så slipper jag fundera :) Haha vilken tur att du fick nys på high profile då, det var ju en bra lösning på problemet :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem