Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
pandora89 profilbild

pandora89

Kvinna ·

20 sep, 2011

Någon som lagt in 500-600 cc runda implantat?

Bröstförstoring

Hej,

Jag söker och vill gärna se bilder på dem som lagt in mellan 500-600 cc, runda implantat. Gärna om du inte haft allt för mycket egen vävnad inna. Jag planerar själv implantatbyte och skulle så gärna vilja se bra bilder på er som har lagt in dessa implantat :)

HP eller UHP vore toppen! Hoppas ni ställer upp på att svara :)

31

Sortera efter

Anonym användare

20 sep, 2011

Jag har 600 hp och ska lägga in nya bilder senare idag. Tyvärr så bråkar min kropp med mig vilket har gjort att det ena implantatet dragit sig uppåt och resultatet inte blev som jag önskade... Blir kanske en omop i början på nästa år om det inte fixar till sig av sig självt.... Finns bilder i mitt galleri men dom e inte så roliga att titta på!

Gilla

Anonym användare

20 sep, 2011

Jag har 550 hp men har inte hunnit lägga upp några bilder än tyvärr.

Gilla

pandora89

Kvinna ·

20 sep, 2011

Maggan87 - Kan du inte lägga ut några bilder? Vill hemskt gärna se! :)

Inca - Vad tråkigt att höra att du fått bekymmer. Har du varit i kontakt med din kirurg? Hoppas det löser sig! Men i övrigt tycker jag din storlek är jättefin! Åh precis så vill jag ha :) Vilket put har dina implantat?

Gilla

Anonym användare

20 sep, 2011

Pandora89. Jag lovar att göra det imorgon, då e dom 3 veckor.

Gilla

pandora89

Kvinna ·

20 sep, 2011

Toppen längtar! :)

Gilla

Annette33

Kvinna ·

21 sep, 2011

pandora89: Nu blir jag nyfiken, varför vill du byta dina anatomiska implantat?

Gilla

Angelica77

Kvinna ·

21 sep, 2011

Följer tråden då jag undrar samma....

Gilla

pandora89

Kvinna ·

21 sep, 2011

Jag är jättenöjd med formen, det är jag. Men - när jag tar på mig ett linne eller vad som helst urringat - så syns det knappt att jag har bröst ändå! Såklart syns det från sidan men hjälp av putet, men det ser ut som att mitt bröst börjar vid halva implantatet. Min klyfta är väldigt "kort".

Jag har så pass tight hud att det anatomiska implantatet på så vis blir fel på mig. Jag var på konsultation hos en annan kirurg förra veckan (flytat, därav inte samma som innan) och han ställde direkt frågan "Varför rekommenderade de anatomiska till dig som är så ung?". Jag förklarade precis samma som jag gjort till min första kirurg (att jag inte ville ha en kant ovan, att det skulle se så naturligt ut som möjligt osv), och han förstod. Men sade att när jag har så pass tight hud hade det varit mycket bättre om jag valt ett runt implantat med Coh 1 (enligt honom får dem det anatomiska utseendet efter ett tag, och jag skulle fått det fyllighet jag saknar upptill). Tro absolut inte att jag vill ha runda bomber! Men jag vill ju ändå det ska synas. Mina bröstvårtor har också hamnat högt upp och det förklarade denne som följande - tänk dig att det är som en ballong som blåses upp innifrån. Har du en rund ballong hamnar vårtan på ett jämnt och samma ställe. Blåse du bara upp ballongen underifrån så trycks ju vårtan såklart uppåt!

Alltså - att ta ett anatomiskt inlägg i större storlek skulle inte hjälpa. Det är i huvudsak samma storlek jag bör ha, men att cc:t är fördelat på annat sätt. Hängde du med Annette?

Gilla

pandora89

Kvinna ·

21 sep, 2011

Annette du har ju jättefin, vet inte vad jag ska kalla det, underpol(?) också! Jag har knappt något sånt. Vet inte hur det inte kan bli så :S

Gilla

Annette33

Kvinna ·

21 sep, 2011

Tack för ditt svar, då förstår jag och tack för komplimangen, jag trivs väldigt bra med mina, tycker de ser naturliga ut med fin form. Har du nya bilder att visa? Känner du av någon muskelpåverkan?

Gilla

Anonym användare

21 sep, 2011

jag har 500cc hp :) Finns bild. Och ja va typ planka innan :)

Gilla

PowerS

Kvinna ·

21 sep, 2011

Hejhej, jag har 500/550cc HP. Finns bilder före och efter :-)

Gilla

pandora89

Kvinna ·

21 sep, 2011

Annette33 - Jag har lagt upp bilder nu, tagna allt från 1 vecka - 1 månad tillbaka. Kika på dem :)

Tack eellinor och powerS! :) Ni har fina jättetuttar båda två :D

Men eellinor, skulle du inte kunna lägga upp någon bild som är frakt framifrån?

PowerS - vilket put har dina implantat? och känns det som en lagom storlek tycker du? När du har BH, får du er markerad kant ovan då?

Gilla

Anonym användare

21 sep, 2011

lagt in 600cc HP, men har tyvärr inga bilder uppe än.

Gilla

pandora89

Kvinna ·

21 sep, 2011

Åh kan du inte lägga upp någon bild så man får se? :)

Gilla

Annette33

Kvinna ·

22 sep, 2011

pandora89: Nu har jag kikat på dina bilder och det är som du skriver, hade det inte varit för den 3:e bilden så hade jag inte förstått vad du menat med att du tycker bröstvårtorna sitter för långt upp. På de första bilderna ser brösten vrålsnygga ut! Men hur ljuset faller är ganska avgörande då det gäller foto.

Gilla

pandora89

Kvinna ·

22 sep, 2011

Jag har ingen bra sidobild att visa, då det inte blir från rätt läge när jag ställer upp kameran. Men om man ser bröstet från sidan så är inte bröstvårtan där det putar ut mest (vilket det bör vara). När jag gick på "återbesök"/konsultation hos en annan kirurg nu förra veckan sade han att implantaten var inlagda för lågt, att de borde placerat dem högre upp. Då hade det inte blivit på samma sätt + att jag antagligen märkt av dem högre upp. Men det känns så himla surt betala 40 000:- igen! Trots att man faktiskt vill bli riktigt nöjd... Polarkliniken behandlar mig också verkligen som en förbrukad kund. De svarar inte på mail och om de svarar så svarar de inte på mina frågor, så jag har gett upp att maila dem. Kan man klaga på sånt där? Eller är det helt enkelt bara en risk man tar?

Gilla

pandora89

Kvinna ·

22 sep, 2011

Anette33 såg jag missat svara på din fråga om muskelpåverkan - jag känner ibland av i det högra brösten att det "hugger" lite lätt. Känner du något?

Gilla

Annette33

Kvinna ·

22 sep, 2011

Jag tror jag har haft tur, känner inte av dem alls när jag gör vardagssysslor, har nu börjat lite lätt med träning av överkroppen, även bröstmusklerna då, fast väldigt försiktigt och inte så att jag får någon träningsvärk efteråt. När jag gör övningar som är koncentrerade på bröstmuskeln så får jag inget som hugger eller rycker/krampar som man läst att en del får, inget som känns obehagligt eller känns "i vägen". Brösten får heller ingen annorlunda form, mer än att jag får ett lite bredare mellanrum när jag spänner muskeln (bild finns i min profil). Hur är det med dina bröst, ändrar de formen när du spänner dem?

Gilla

pandora89

Kvinna ·

22 sep, 2011

Vad skönt! Det är så det ska vara :) Nej de ändrar ingen form, och när jag tränar gör det inte ont o de känns aldrig i vägen på något sätt. De känns som det är en del av mig :) Vad tror du om inlägget jag skrev innan, kan man klaga på det?

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem