Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
pandora89 profilbild

pandora89

Kvinna ·

20 sep, 2011

Någon som lagt in 500-600 cc runda implantat?

Bröstförstoring

Hej,

Jag söker och vill gärna se bilder på dem som lagt in mellan 500-600 cc, runda implantat. Gärna om du inte haft allt för mycket egen vävnad inna. Jag planerar själv implantatbyte och skulle så gärna vilja se bra bilder på er som har lagt in dessa implantat :)

HP eller UHP vore toppen! Hoppas ni ställer upp på att svara :)

31

Sortera efter

Annette33

Kvinna ·

22 sep, 2011

Ja, de måste ju lyssna på en, när man betalar så mycket pengar som det ändå är så vill man så klart känna att man fått ett så bra resultat som möjligt utifrån sina egna förutsättningar. Speciellt nu då när du fått ett utlåtande från en annan kirurg som säger att dina implantat är för långt ner, klart man vill göra något åt det. Har du mailat bilder till den kirurgen som op dig?

Gilla

pandora89

Kvinna ·

27 sep, 2011

Jag har mailat bilder, och har där påpekade att jag tycker implantaten sitter för långt ned och bröstvårtan då för högt upp. Han föreslog då att jag skulle flytta på bröstvårtan? Så det får mig nu att tänka - de säger de har resultatgaranti och allt. Men vem är det som bestämmer om resultatet är rätt? Mina bröst ser ju på något sätt inte hemska ut, men det är ju ändå inte rätt gjort. Vet du vart gränsen för det går?

Jag mailade min klinik från ett annat namn och frågade vart gränsen gick. De sa att det skulle jag inte oroa mig för och det hjälper isf kirurgen mig med efteråt :P

Gilla

Anonym användare

29 sep, 2011

Pandora89. Jag har lagt upp bilder som du kan kolla på.

Gilla

Nooova

Kvinna ·

29 sep, 2011

Pandora89. Du kan ju inte begära en helt ny operation för detdär? Ingår ej i resultatgarantin. Jag är supernöjd med kliniken. Man kan ju dra utseendet på brösten hur långt som helst.
Gilla

Nooova

Kvinna ·

29 sep, 2011

Du kan säkert hitta en kirurg som tycker att dom sitter för högt upp också. Kirurgets åsikter är som dag och natt. Jag förstår att dom inte svarar, man kan ju inte daltaa med varenda kund tills den har uppnåt någon typ av perfektion. Du får ju betala isf.
Gilla

Anonym användare

29 sep, 2011

nooova skrev:
Du kan säkert hitta en kirurg som tycker att dom sitter för högt upp också. Kirurgets åsikter är som dag och natt. Jag förstår att dom inte svarar, man kan ju inte daltaa med varenda kund tills den har uppnåt någon typ av perfektion. Du får ju betala isf.

Dalta? Kunden som e vi ska ju vara nöjd med op, varför betalar man annars så mycket pengar? Många e rädda för att dalta och e tysta fast dom inte e nöjda. E man missnöjd får man säga ifrån, jag tycker inte det e daltande.

Gilla

Nooova

Kvinna ·

29 sep, 2011

Men helvette. Hon har ju fått ett resultat utan komllikationer? Finns inte en chans i världen att npgon klinik skulle göra om det gratis för att hon har lite egna åsikter. Dey går ju inte och ha öppet en klinik om det ska va på det viset. Då får dom ju hålla på och operera folk gratis hela tiden.
Gilla

pandora89

Kvinna ·

02 okt, 2011

Tack Maggan87! Hur går det för dig i ditt prat med kirurgen nu? :)

Även om det är rätt eller fel tycker jag ändå att kirurgen skall svara på ens mail. Jag har absolut inte skickat massmail och daltat på något sätt. När jag skrev precis samma fråga från en annan mailadress, men låtsades vara en ny patient, då svarade de grundligt och himmel vad bra och jag kunde ringa när jag ville :) Så därför det verkligen känns som man är en förbrukad kund, pratat med många andra som känner likadant (de har OP:ats på samma klinik).

Såklart är det inte en komplikation. Men om man inte är nöjd bör ändå kliniken uppmuntra, eller "förstå" sig på en och i så fall komma med nya förslag. Vare sig man måste betala eller inte. Att min kirurg föreslog att jag skulle operera och och flytta på bröstvårtorna, då nu tre andra kirurger sagt att flytt av implantatet skulle vara det bästa, tycker jag är märkligt. Då känns det bara som att han inte vill erkänna sitt misstag. Att bara lämna mitt svar i tomma intet är riktigt oproffionerligt gjort :)

Gilla

Nooova

Kvinna ·

02 okt, 2011

Jag har inte behandlats så, sa tydligt innan att jag ville få det garanterat att man inte blir en "förbrukad kumd". Dom har varit underbara, min mamma känner sköterskorna och jag kunde inte ha fått det bättre. Har gått en vecka efter op nu och vi har ständig kontakt.
Gilla

Angelica77

Kvinna ·

02 okt, 2011

Nu har jag gjort mitt byte till 500cc hp. Hade väldigt lite egen vävnad! Så kolla gärna mina bilder =)

Gilla

Anonym användare

02 okt, 2011

Det e nog olika från klinik till klinik hur man blir bemött.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem