Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Sednem profilbild

Sednem

Kvinna ·

06 apr, 2014

Någon som lagt in mellan 420-520cc? Hur upplever ni storleken?

Bröstförstoring

Hej hej! Har beslutsångest över vilken storlek jag ska sätta in så ville ta hjälp av er hur ni trivs med era storlekar och om ni har bilder på era bröst:) Är ni runt 168cm långa och väger ca 58kilo skriv gärna här!! Hur många cc har ni nu? Nöjd? Känns de stort/litet/perfekt? Vilken bh strl? Vilket utgångsläge hade ni innan op? Tacksam för alla svar! Rädd att jag får för stora boobies:( min kirurg vill lägga in 520cc?

35

Sortera efter

Skyfall77

Kvinna ·

07 apr, 2014

Jag opererades i fredags och la in runda 440 med hög profil. Valde också mellan denna storlek och 505 som var nästa strl i det fabrikat på implantat jag har valt. Svårt att säga hur det kommer bli då allt är svullet fortfarande men känner att jag tror läkarn hade rätt när han sa att 440 kommer att se "naturligt" ut, jag kommer kunna klä "upp" resp. klä "ner" dom med olika bh och kläder. 500 och över blir svårare att dressa ner om man uttrycker sig så. Blir mycket bröst om man är upp till 165 cm lång och jag tyckte personligen att jag växte mycket på bredden med 440 strl så större ur det perspektivet hade jag inte velat ha. Allt handlar ju om tycke och smak :) Lycka till!
Gilla

Sednem

Kvinna ·

07 apr, 2014

Tack, jag la nu upp en nu profil bild med mig själv på så ni får en ide om hur mycket bröstvävnad jag redan har. Hur gör jag för att inte egentligen få större men fylligare upptill... Så som Alma och Nicole här i forumet.
Gilla

Sednem

Kvinna ·

07 apr, 2014

Alma27 La upp en bild på mig nu i samma bikini, undra om ja hade kunnat få din fina volym och storlek upptill om jag la in ca 330cc men tog bort av min egna vävnad..
Gilla

fannzan

Kvinna ·

07 apr, 2014

Jag ville också "fylla upp" mina lite så jag lade in 400, hög profil och mentor som är lite fastare. Får se hur det blir. Dom är ju bara en vecka idag men ser redan väldigt bra ut :-)
Gilla

Sednem

Kvinna ·

07 apr, 2014

Fannzan: Valde du högsta profilen? Vad tycker du om citadell?:) hur känns tortyr bh-n?
Gilla

fannzan

Kvinna ·

07 apr, 2014

Sednem skrev:
Fannzan: Valde du högsta profilen? Vad tycker du om citadell?:) hur känns tortyr bh-n?
Ja, det gjorde jag. För att få dom mer putiga. Kan varmt rekommendera citadellkliniken! Dom är bäst på alla sätt och vis! Bh:n är hemsk på alla sätt och vis! Haha Idag är vi inte alls kompisar!
Gilla

Sednem

Kvinna ·

07 apr, 2014

Åh skönt att höra fannzan! Men va är den bh-n bra för egentligen eftersom ingen annan klinik kör med den? Man vill ju ha något skönt på sig när man har så ont:/
Gilla

fannzan

Kvinna ·

07 apr, 2014

Den är till för att forma brösten. Jag är ledsen, men skön är det sista den är! Haha
Gilla

Sweetandhot

Kvinna ·

08 apr, 2014

Under konsultationen pratade vi om 400-440cc men efter funderingar och lite snack med kirurg innan op så valde jag 500cc. Ångrar inte beslutet, känner väl idag att jag kunde ha tagit lite större då jag hade en del skinn att fylla ut efter viktnedgång men tänker lite att det går alltid att fixa längre fram.. :)
Gilla

Alma27

Kvinna ·

08 apr, 2014

Heeej.. Gud du har ju redan stora booobies. Hihi....Nya bobbies kommer sitta som en smäck på dig.Du är lite brädare upp till mer än vad jag e ,och stora bröst kommer sitta skit snyggt på dig.Du har ju redan jätte fin kropp :)..Nu kommer det bli bara finare.Eftersom du har en del att fylla i så ta 520 som dem sa till dig på kliniken. Mina bröst är fantastiska i bh eller bikini,nackdelen är att dem försvinner när jag har kläder på,därför ska jag byta till 500 eller 550 i september. Önskar dig lycka till ...kram

Gilla

Sednem

Kvinna ·

08 apr, 2014

Alma27: men om jag redan har såpass mycket redan från utgångsläget kommer de inte bli jääääättte stort då med 500? Som sagt så vill ja egentligen inte ha så stora bröst för vill inte se stor ut typ.. Även om vi är i samma längd o vikt så tror jag de kommer passa bättre på dig som inte har massa bröst vävnad från början. Jag vill ju liksom ha dina bröst som de är nu på dig..
Gilla

Alma27

Kvinna ·

08 apr, 2014

Sednem. Dina bröst kommer bli stora om du har 500 plus din vävnad.Men om du är ute efter lite större ,alltså inga STORA bröst så borde du inte ta mer än 350 . Med 350 och plus din vävnad så kommer du upp i 500. Det kommer bli lagomt och inte JÄÄÄÄTE stort.Men tänk igenom noga . Det är tråkigt om man ångrar sig och är inte nöjd med resultaten.När ska du opereras?

Gilla

Sednem

Kvinna ·

08 apr, 2014

Alma27: art clinic föreslog 365cc så ja håller med va du säger vill bara ha brösten högre upp.. Op 14/5 men ska utomlands å festa en vecka 23/6 så vet inte om ja ska avboka:/
Gilla

Alma27

Kvinna ·

08 apr, 2014

Hm. Om jag var du så skulle jag avboka Op eller resa. Det har gått knappt en månad efter Op. Jag tror inte att det kan hända något men man vet aldrig. Jag tänkte operera mig nu i maj eller juni,men eftersom jag själv ska resa 9 juli utomlands så opererar jag mig i sept istället för att inte riskera något :)))

Gilla

Anonym användare

08 apr, 2014

Haft flera olika mellan 450-600. Samma bhstorlek med alla. Enda skillnaden är att 540 och 600 är synbart bredare vilket jag behövde för att det skulle se okej ut till bröstkorgen. Är 163 lång. Ca 300 i egen vävnad. Tycker inte brösten är för stora, lätt att både dölja och framhäva 

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem