Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Marie123 profilbild

Marie123

Kvinna ·

08 feb, 2017

Ni med 345cc från A till C?

Bröstförstoring

Hej! Jag funderar på att lägga in 345cc och jag har nu knappt en A-kupa och vill komma upp i en C-kupa, så jag undrar då ni som lagt in den storleken på implantatet och har samma grund kupa och liknande vikt och längd som mig, vilken storlek fick ni efter åt?

28

Sortera efter

Marie

Kvinna ·

14 feb, 2017

PumaBaby skrev:

Ja tror att lägger man in över 300 cc så får man D kupa som minst.
Så vill du ha C Kupa kanske du ska lägga in 275 cc eller nått. : )

Om ni är silver medlemmar kan ni kolla på bröst bilder.
Före o efter bilder. Där folk även lägger upp hur många cc dom har.

Man kan lätt bli storleks blind!

Jag tror inte det är D kupa som minst med 300CC. Mkt beror ju på ens egna förutsättningar, bredd osv + att ett silikonbröst ger en helt annan storlek i BH (sä där kanske det ger mkt mer än D men visuellt så kanske det är en fyllig C tex.). Jag ska lägga in 450 eller 500CC och det ger kanske en D kupa, en full D kupa.
Gilla

Linsan1975

Kvinna ·

14 feb, 2017

Marie skrev:

PumaBaby skrev:

Jag tror inte det är D kupa som minst med 300CC. Mkt beror ju på ens egna förutsättningar, bredd osv + att ett silikonbröst ger en helt annan storlek i BH (sä där kanske det ger mkt mer än D men visuellt så kanske det är en fyllig C tex.).

Jag ska lägga in 450 eller 500CC och det ger kanske en D kupa, en full D kupa.

Jag tror inte heller man kan säga att 300CC ger D kupa som minst. Svårigheten för mig är att få en klar bild över hur storleken kommer fungera med min korta längd och relativt breda axlar. Många bilder är så otroligt svårtolkade, får hoppas det blir lättare med silverbilder. Jag vill ju ha ett resultat som både går att framhäva men även hålla diskretare, så då hoppas jag 400cc och mellanprofil blir lagomt?
Gilla

nattinat

Kvinna ·

16 feb, 2017

Hej, har nästan samma vikt och längd som dig. Har även en liten A-kupa. Ska op 330cc anatomiska implantat den 22/2. Sjukt nervös, vill ju inte ha för små men inte för stora heller. Tycker även det är svårt med alla bilder, resultatet ser olika ut trots samma mängd cc.
Gilla

Marie

Kvinna ·

17 feb, 2017

Linsan1975 skrev:

Marie skrev:

PumaBaby skrev:

Jag tror inte det är D kupa som minst med 300CC. Mkt beror ju på ens egna förutsättningar, bredd osv + att ett silikonbröst ger en helt annan storlek i BH (sä där kanske det ger mkt mer än D men visuellt så kanske det är en fyllig C tex.).

Jag ska lägga in 450 eller 500CC och det ger kanske en D kupa, en full D kupa.

Jag tror inte heller man kan säga att 300CC ger D kupa som minst. Svårigheten för mig är att få en klar bild över hur storleken kommer fungera med min korta längd och relativt breda axlar. Många bilder är så otroligt svårtolkade, får hoppas det blir lättare med silverbilder.
Jag vill ju ha ett resultat som både går att framhäva men även hålla diskretare, så då hoppas jag 400cc och mellanprofil blir lagomt?

Jag var hos kirurgen idag och provade inlägg och bestämde mig för lite större. Frågade honom vad det kunde ge mig i BH storlek. Då sa han att det var svårt att säga men en gissning på E eller F i kupa, men visuellt en stor D kupa kanske. Jag ska lägga in 550 och 500CC
Gilla

Glam

Kvinna ·

15 mar, 2017

34an: Hur gick din operation? Är du nöjd med storleken? Jag ska opereras på citadellkliniken 4/4 och är rädd för att 355 cc blir för stort, men 300cc för litet...
Gilla

PumaBaby

Kvinna ·

16 mar, 2017

Det är inte så stor skillnad på 300-350, det ger ett lite bredare bröst bara..kanske lite mer volym men inte mkt. Jag stog mellan valet 300-350 cc, valde då 350 cc då jag hörde från annat håll att sätter man bakom muskeln så försvinner ialf 20 cc bort. : ) Så ta den större storleken! Lycka till!
Gilla

Glam

Kvinna ·

16 mar, 2017

PumaBaby skrev:

Det är inte så stor skillnad på 300-350, det ger ett lite bredare bröst bara..kanske lite mer volym men inte mkt. Jag stog mellan valet 300-350 cc, valde då 350 cc då jag hörde från annat håll att sätter man bakom muskeln så försvinner ialf 20 cc bort. : )

Så ta den större storleken! Lycka till!

Jo, jag känner att det lutar mest åt 355 cc just nu. Men är fortfarande väldigt rädd för att få för stora bröst.. Kommer att bli 355 cc motiva ergonomix full profile, isåfall.
Gilla

Marie

Kvinna ·

16 mar, 2017

Glam skrev:

PumaBaby skrev:

Det är inte så stor skillnad på 300-350, det ger ett lite bredare bröst bara..kanske lite mer volym men inte mkt. Jag stog mellan valet 300-350 cc, valde då 350 cc då jag hörde från annat håll att sätter man bakom muskeln så försvinner ialf 20 cc bort. : )

Så ta den större storleken! Lycka till!

Jo, jag känner att det lutar mest åt 355 cc just nu. Men är fortfarande väldigt rädd för att få för stora bröst..
Kommer att bli 355 cc motiva ergonomix full profile, isåfall.

håller med om att välja det lite större. Sen blir de ju svullna och känns kanske för stora, men när de sedan mjuknar och faller ner så känns de mindre kanske. Jag valde 50 mer och är superglad jag gjorde det få lite faller bort.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem