Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Amerigo

Amerigo

Kvinna ·

Ni med 550cc

Bröstförstoring

Var på konsultation igår och blev då "rekommenderad" 550cc, i "sportBHn" såg det jätte stort ut men jag vet ju att det ser annorlunda ut när de ligger i kroppen istället för utanför. Ni som har 550cc (eller 500-600cc) skulle ni kunna ge mig lite mer input, är det riktigt stort? Har försökt söka bilder här på forumet men det går inte att få fram det jag söker nu efter uppdateringen. Jag är 168cm lång, väger 57kg och har 425ml (eller var det 450ml) egen vävnad.

25

Sortera efter

Ingise

Ingise

Kvinna ·

Följer
Gilla
Bellie

Bellie

Kvinna ·

Du har ju rätt stora bröst från början, så dem blir ju större än för nån som är platt o lagt in så mkt, är ju svårt egentligen o jämföra cc med nån tänker jag :) Du kanske behövde så mkt för att fylla ut o de ska se bra ut om du tänkt undvika lyft gissar jag? :)
Gilla
Bellie

Bellie

Kvinna ·

Jag har ju 425, tycker absolut inte mina är stora öht. Hade kunnat tagit 500 tror jag utan att de sett helt galet stort ut eftersom jag inte upplever mina stora alls, utan lagom. Men då hade jag ju å andra sidan mindre än dig till o börja med, o ganska bred bröstkorg. :-)
Gilla
Bellie

Bellie

Kvinna ·

Läste din blogg nu o jag har oxå 13cm i bröstbredd. 13,2-13,5 har jag. Går de inte o typ söka på din kropp o längd o nån som har 1050cc? Kan man göra så månne? Då du har 450 själv o fundrsr på 550? Nån som inte har haft nå från början? Jag kanske är helt ute o cyklar men tanken slog mig att de kanske går o se så :D Nu ska jag sluta spamma din tråd :D förlåt ;)
Gilla
Amerigo

Amerigo

Kvinna ·

Bellie skrev:

Läste din blogg nu o jag har oxå 13cm i bröstbredd. 13,2-13,5 har jag.

Går de inte o typ söka på din kropp o längd o nån som har 1050cc? Kan man göra så månne? Då du har 450 själv o fundrsr på 550? Nån som inte har haft nå från början? Jag kanske är helt ute o cyklar men tanken slog mig att de kanske går o se så :D Nu ska jag sluta spamma din tråd :D förlåt ;)

Tack så mycket för dina svar, spammar gör det ingenting att du gör, jag är glad för all input jag kan få :) 1050CC låter skit stort, haha. Sen tror jag det blir lite missvisande för mig att kolla på tjejer med den storleken, deras sitter ju på "plats" medans mina kommer "hänga", svårt att förklara men du kanske förstår ändå hur jag menar :) Men vist, i kläder blir det nog ungefär samma. Svårt att få tag på påklädda bilder bara, kanske ska ta och kolla bronsgalleriet :)
Gilla
Whatever

Whatever

Kvinna ·

Jag har 300ml eget och skall lägga in 590cc 15 sept. Kommer lägga upp före och efter bilder så du kan se och kanske få lite input iaf :) Är lika lång som dig dock tyngre.
Gilla
SvenssonA

SvenssonA

Kvinna ·

Tycker faktiskt du ska släppa din sambo en stund och lyssna på läkarens rekommendationer. Han säger att du behöver rätt så stora implantat för att fylla ut och tar du mindre finns de risk att resultatet inte blir estetiskt bra. Är du rädd för att de ska bli för stort eller din sambo? Vill inte låta elak men de är du som ska ha brösten. Ett annat alternativ om storleken skräms är att ta bort egen vävnad och lägga i lite mindre implantat. Jag kan tillägga att jag har 825 cc , är 160 och väger 57 och de ser inte så stort ut. Tänk en gång vad DU vill. Lycka till :)
Gilla
Tessie_91

Tessie_91

Kvinna ·

Jag har 500cc high profile, de är 3v idag och jag tycker de är precis lagom stora :) Men jag hade inte så mycket bröstvävnad innan så det är ju svårt att jämföra oss... :P
Gilla
Amerigo

Amerigo

Kvinna ·

Whatever skrev:

Jag har 300ml eget och skall lägga in 590cc 15 sept. Kommer lägga upp före och efter bilder så du kan se och kanske få lite input iaf :)
Är lika lång som dig dock tyngre.

Ja det skulle ju ge en liten fingervisning, tack så mycket :)
Gilla
Amerigo

Amerigo

Kvinna ·

SvenssonA skrev:

Tycker faktiskt du ska släppa din sambo en stund och lyssna på läkarens rekommendationer. Han säger att du behöver rätt så stora implantat för att fylla ut och tar du mindre finns de risk att resultatet inte blir estetiskt bra. Är du rädd för att de ska bli för stort eller din sambo? Vill inte låta elak men de är du som ska ha brösten. Ett annat alternativ om storleken skräms är att ta bort egen vävnad och lägga i lite mindre implantat.

Jag kan tillägga att jag har 825 cc , är 160 och väger 57 och de ser inte så stort ut.

Tänk en gång vad DU vill. Lycka till :)

Tack så mycket för din kommentar :) Jag tar inte illa upp av något du skrev, jag bad om en input och ju ärligare destå bättre. Jag tyckte det blev stort när jag såg mig i spegeln, men inte FÖR stort. Där är det sambon som tycker det är för stort, vi har diskuterat här fram och tillbaka och han kan "acceptera" (märkligt ordval men jag kommer inte på något bättre beskrivande ord) stora bröst om de "hänger där efter" (mao. ett ordentligt veck under brösten, mitt häng på undersidan,"tyngsta" punken på bröstet är 5cm min bröstvårta är på samma nivå som bröstvecket). Jag tror att det kommer vara minst 5 cm "häng" efter också, troligtvis mer än så eftersom implantatets tyngd trycker ut huden på undersidan också. Har mailat Tuve ang. detta och inväntar svar. Kommer det bli så som jag tror så blir det 550cc :) Du har inga bilder på hur du ser ut? Med kläder går bra det också eftersom det är så som omgivningen komemr se mig eftersom sambon nojar över att alla kommer vända sig om efter mig på gatan, haha ;)
Gilla
Amerigo

Amerigo

Kvinna ·

Tessie_91 skrev:

Jag har 500cc high profile, de är 3v idag och jag tycker de är precis lagom stora :) Men jag hade inte så mycket bröstvävnad innan så det är ju svårt att jämföra oss... :P

Det jag kan se på dina bilder ser de ut att passa din kropp riktigt bra :) Ja det är synd att jag inte har samma utgångsläge som dig, då hade man vetat lite mer hur det kommer bli. I mitt fall så är det ju lite av ett expriment eftersom de flesta (alla?) med mitt utgångsläge väljer att lyfta.
Gilla
Hästtjej

Hästtjej

Kvinna ·

Var själv på konsultation på citadell förra veckan, jag har 500 i egen vävnad med lite häng( som du ser;) han rekommenderade mej 725. Provade och såg naturligt ut till min kropp. Kommer ha runda Motiva ultra hög, för mer lyft som jag vill ha. Spännande det här i alla beslut;)
Gilla
Amerigo

Amerigo

Kvinna ·

Hästtjej skrev:

Var själv på konsultation på citadell förra veckan, jag har 500 i egen vävnad med lite häng( som du ser;) han rekommenderade mej 725. Provade och såg naturligt ut till min kropp. Kommer ha runda Motiva ultra hög, för mer lyft som jag vill ha.
Spännande det här i alla beslut;)

Ja det ska bli spännande att se hur det ser ut. Du är ju bara 3cm längre än mig så då borde ju inte 550 plus min vävnad se allt för konstigt ut då. Nu har jag fått endel inputs här och jag känner mig inte lika orolig inför storleken. :)
Gilla
Bellie

Bellie

Kvinna ·

Tycker oxå du ska skita i din sambo, låter som de är Erat beslut som ska fattas, när det är ditt. Får uppfattningen om att han är osäker i sig själv o vill inte du ska bli attraktiv men stora fina bröst så andra kan titta på dig. Tolka mig rätt. Kanske är helt fel men är den bilden man får. Du vill ju undvika lyft, o låter som du vill ta 550cc. Gör de då! Låt inte hans vilja väga tyngre än din, är du som ska ha dem o inte han.
Gilla
dalkullann

dalkullann

Kvinna ·

Låter nästan som att det är din man som ska förstora brösten och inte du. Ska dom sitta på dig är det väl du som ska känna att storleken känns rätt och inte han. För att fylla ut för att slippa lyft skulle jag tro att det är det minsta du måste ha med så mycket vävnad. Jag hade kanske 200 i egen vävnad och tyckte inte att 375cc fyllde ut allt helt så hade kunnat tagit 500 utan att det skulle se konstigt ut.
Gilla
Amerigo

Amerigo

Kvinna ·

Bellie skrev:

Tycker oxå du ska skita i din sambo, låter som de är Erat beslut som ska fattas, när det är ditt. Får uppfattningen om att han är osäker i sig själv o vill inte du ska bli attraktiv men stora fina bröst så andra kan titta på dig. Tolka mig rätt. Kanske är helt fel men är den bilden man får.

Du vill ju undvika lyft, o låter som du vill ta 550cc. Gör de då! Låt inte hans vilja väga tyngre än din, är du som ska ha dem o inte han.

dalkullann skrev:

Låter nästan som att det är din man som ska förstora brösten och inte du. Ska dom sitta på dig är det väl du som ska känna att storleken känns rätt och inte han. För att fylla ut för att slippa lyft skulle jag tro att det är det minsta du måste ha med så mycket vävnad. Jag hade kanske 200 i egen vävnad och tyckte inte att 375cc fyllde ut allt helt så hade kunnat tagit 500 utan att det skulle se konstigt ut.

Jag uppskattar verkligen er ärlighet och ni har rätt allihopa. Detta peppar mig lite mer för att "stå upp för min sak". Lite argument som sambon kör ang. storleken är typ" Här kommer xxx bröst och här kommer xxx och ALLA kommer se att du har silikonbröst" "Jag vill inte att du ska se ut som en levande freakshow" osv osv. Jag har tittat på tjejer med 550cc och håller med om att det ser stort ut, men med kläder på ser det ju inte "värre" ut än för en tjej med en naturlig D kupa i push-up. Det är en liten annan hake på detta också, (gud vad jag pratar om min sambo!) och det är att han säger att han inte kommer ta i mig om det skriker silikon eller opererat. Mina argument i detta läget är att det är bättre att chansa på att bara förstora, ett lyft är ju betydligt mer uppenbart (ärren). Motargumentet till detta är då "men då ser det inte så stort ut i kläder, jag kommer ändå inte vilja ta i dig". Ja ni hör vad jag kämpar mot, någon som inte kommer bli nöjd oavsätt hur jag gör. Jag är inte helt emot lyft men helst hade jag ju velat slippa. Jag låter som en sjukt mesig och mjäkig människa som inte kan/vågar/vill stå upp för mig själv, men det beror mycket på att jag vill att sambon ska kunna röra vid mig efter operationen också. Leva ett liv tillsammans med någon helt utan fysisk kontakt kan man ju räkna ut vart det leder. Man vill ju inte behöva utsätta barnen för en separation över ett par bröst. Känns som jag bara drar fram mina problem och bekymmer och jag är tacksam för att ni tar er tiden och ger mig ett par kloka råd på vägen.
Gilla
Längtansfull

Längtansfull

Kvinna ·

Jag tror du kan räkna med att det blir ganska stort! Men vill du ha stora så kör på det! lycka till! ❤️
Gilla
Bellie

Bellie

Kvinna ·

Amerigo skrev:

Bellie skrev:

Tycker oxå du ska skita i din sambo, låter som de är Erat beslut som ska fattas, när det är ditt. Får uppfattningen om att han är osäker i sig själv o vill inte du ska bli attraktiv men stora fina bröst så andra kan titta på dig. Tolka mig rätt. Kanske är helt fel men är den bilden man får.

Du vill ju undvika lyft, o låter som du vill ta 550cc. Gör de då! Låt inte hans vilja väga tyngre än din, är du som ska ha dem o inte han.

dalkullann skrev:

Jag uppskattar verkligen er ärlighet och ni har rätt allihopa. Detta peppar mig lite mer för att "stå upp för min sak". Lite argument som sambon kör ang. storleken är typ" Här kommer xxx bröst och här kommer xxx och ALLA kommer se att du har silikonbröst" "Jag vill inte att du ska se ut som en levande freakshow" osv osv.

Jag har tittat på tjejer med 550cc och håller med om att det ser stort ut, men med kläder på ser det ju inte "värre" ut än för en tjej med en naturlig D kupa i push-up. Det är en liten annan hake på detta också, (gud vad jag pratar om min sambo!) och det är att han säger att han inte kommer ta i mig om det skriker silikon eller opererat. Mina argument i detta läget är att det är bättre att chansa på att bara förstora, ett lyft är ju betydligt mer uppenbart (ärren). Motargumentet till detta är då "men då ser det inte så stort ut i kläder, jag kommer ändå inte vilja ta i dig". Ja ni hör vad jag kämpar mot, någon som inte kommer bli nöjd oavsätt hur jag gör.

Jag är inte helt emot lyft men helst hade jag ju velat slippa. Jag låter som en sjukt mesig och mjäkig människa som inte kan/vågar/vill stå upp för mig själv, men det beror mycket på att jag vill att sambon ska kunna röra vid mig efter operationen också. Leva ett liv tillsammans med någon helt utan fysisk kontakt kan man ju räkna ut vart det leder. Man vill ju inte behöva utsätta barnen för en separation över ett par bröst. Känns som jag bara drar fram mina problem och bekymmer och jag är tacksam för att ni tar er tiden och ger mig ett par kloka råd på vägen.

Sådär säger han ju bara för o hota för han är så jävla osäker i sig själv o ingen annan ska få upp ögonen för dig. En idiot som ens säger att han inte kommer ta i dig, ursäkta men hur gammal är han?? Extremt barnsligt. Säger man så? Men ta då inte i mig, tack o hej till en sån karl. Kommer han säkert ändå o göra men spelar med de kortet för han vet de påverkar dig. O tar han inte i dig finns de andra som tar dig för den du är. Då är de ändå inge o hänga i granen. Han vet du påverkas av de han säger o de märks ju, hota som en liten snorunge. Nä vet du vad alltså. De är du som ska ha dem, du som ska va nöjd. Ska du se ut som han vill för de är bekvämast för han eller vadå? Ursäkta mitt hårda språk men tycker de är så himla fult o barnsligt beteende. Han får jobba på sin egna osäkerhet, de är mitt tips.
Gilla
Amerigo

Amerigo

Kvinna ·

Bellie skrev:

Amerigo skrev:

Bellie skrev:

dalkullann skrev:

Jag uppskattar verkligen er ärlighet och ni har rätt allihopa. Detta peppar mig lite mer för att "stå upp för min sak". Lite argument som sambon kör ang. storleken är typ" Här kommer xxx bröst och här kommer xxx och ALLA kommer se att du har silikonbröst" "Jag vill inte att du ska se ut som en levande freakshow" osv osv.

Jag har tittat på tjejer med 550cc och håller med om att det ser stort ut, men med kläder på ser det ju inte "värre" ut än för en tjej med en naturlig D kupa i push-up. Det är en liten annan hake på detta också, (gud vad jag pratar om min sambo!) och det är att han säger att han inte kommer ta i mig om det skriker silikon eller opererat. Mina argument i detta läget är att det är bättre att chansa på att bara förstora, ett lyft är ju betydligt mer uppenbart (ärren). Motargumentet till detta är då "men då ser det inte så stort ut i kläder, jag kommer ändå inte vilja ta i dig". Ja ni hör vad jag kämpar mot, någon som inte kommer bli nöjd oavsätt hur jag gör.

Jag är inte helt emot lyft men helst hade jag ju velat slippa. Jag låter som en sjukt mesig och mjäkig människa som inte kan/vågar/vill stå upp för mig själv, men det beror mycket på att jag vill att sambon ska kunna röra vid mig efter operationen också. Leva ett liv tillsammans med någon helt utan fysisk kontakt kan man ju räkna ut vart det leder. Man vill ju inte behöva utsätta barnen för en separation över ett par bröst. Känns som jag bara drar fram mina problem och bekymmer och jag är tacksam för att ni tar er tiden och ger mig ett par kloka råd på vägen.

Sådär säger han ju bara för o hota för han är så jävla osäker i sig själv o ingen annan ska få upp ögonen för dig. En idiot som ens säger att han inte kommer ta i dig, ursäkta men hur gammal är han?? Extremt barnsligt. Säger man så? Men ta då inte i mig, tack o hej till en sån karl. Kommer han säkert ändå o göra men spelar med de kortet för han vet de påverkar dig. O tar han inte i dig finns de andra som tar dig för den du är. Då är de ändå inge o hänga i granen. Han vet du påverkas av de han säger o de märks ju, hota som en liten snorunge. Nä vet du vad alltså. De är du som ska ha dem, du som ska va nöjd. Ska du se ut som han vill för de är bekvämast för han eller vadå? Ursäkta mitt hårda språk men tycker de är så himla fult o barnsligt beteende. Han får jobba på sin egna osäkerhet, de är mitt tips.

Ja om inte han vill ta i mig så finns det väll andra som vill, haha. Men vi har diskuterat nu lite fram och tillbaka under morgondagen och jag har mailat Tuve och fått ett hyffsat svar. Sambons "krav" på underpolen (hud mot hud på undersidan av bröstet mot bröstkorgen) ska vara minst 2 cm. Det lär det ju garanterat bli eftersom jag har 5cm häng i dagsläget. Har mailat och frågat om dessa 2 cm men om det inte blir mer än 2cm så hade ju inte tuve föreslagit ett lygt. :)
Gilla
Tessie_91

Tessie_91

Kvinna ·

Du verkar vara i en lite jobbig situation men sambon och allt.. Men du verkar vara ute efter ett "naturligt resultat", och det verkar ju han i grund och botten också gilla. :P Så det löser sig säkert ^^ Men fokusera på hur DU vill se ut för ditt eget välbefinnande. För anledningen till att du väljer att göra en operation är ju för din egen skull och inte någon annans, eller hur? :) Jag själv är så otroligt nöjd att jag äntligen gjorde min operation! Stort lycka till med framtida op'n och de nya tuttarna, kommer säkert gå jätte bra! :D <3
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem