Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
PrettyStupid profilbild

PrettyStupid

Kvinna ·

12 jul, 2019

Ni med mindre än 300 cc

Bröstförstoring

Ni som lagt in under 300 cc. Är ni nöjda? Står och velar mellan 285 eller om jag ska gå upp till 300. Har typ A-kupa i dagsläget och är mer rädd att få för stora bröst än för små egentligen men vill ju ändå att det ska synas liksom.

24

Sortera efter

TyTy

Kvinna ·

12 jul, 2019

Om det är till hjälp så tänk att det ju bara skiljer en matsked mellan storlekarna, det är ganska lite, så gå på magkänslan!
Gilla

Annie96

Kvinna ·

12 jul, 2019

Vilken profil du väljer på implantatet tror jag kommer göra större skillnad än några cc, vilken profil är du inne på? :)
Gilla

PrettyStupid

Kvinna ·

12 jul, 2019

Har valt mellanprofil, borde jag gå upp i cc då kanske till 300 för att inte riskera få för små?
Gilla

Annie96

Kvinna ·

13 jul, 2019

PrettyStupid skrev:

Har valt mellanprofil, borde jag gå upp i cc då kanske till 300 för att inte riskera få för små?

Det är ju en smaksak... Jag är ju en hel del större än dig och har 340cc i demi/mellanprofil vilket inte ser stort ut på mig men skulle inte säga att de är små heller. Tror jag kommer landa på 75D i kupstorlek. Vad rekommenderar kirurgen?
Gilla

Xkl

Kvinna ·

13 jul, 2019

Om du ska lägga bakom muskel då försvinner typ 50 cc så oftast ( inte alltid ) man ångrar sig varför har man inte tagit större
Gilla

Nelli

Kvinna ·

15 jul, 2019

Jag har lagt in Motiva ergonomix 245cc demi bakom för två veckor sedan. Började kolla Motivas tabeller om storlek och sedan följde många dagars storleksångest helt i onödan? Mitt slutliga val stod imellan 245, 285 och 300cc demi. När jag lusläst tabellen förstod jag att det som egentligen skilde dessa åt var bredden på implantatet det var i princip där all skillnad i cc låg - hur breda brösten skulle bli - så putet skiljde endast 4mm från 245 till 285cc idemi varianten! Så det är som någon skrev här ovan att vill man öka putet vilket väl är det som mest gör att brösten uppfattas som större så måste man nog gå på full eller course profil. Jag är nöjd mina. De ser stora ut naket men absolut inte med kläder på. Ser ut som min mest vadderade 75A Bh som jag brukade ha innan. Jag hade absolut kunnat ta 300cv utan problem och kunnat dölja dessa.
Gilla

Nelli

Kvinna ·

15 jul, 2019

Skrev fel skulle vara att putet skiljde endast 4mm från 245cc till 300cc i demi profil
Gilla

PrettyStupid

Kvinna ·

16 jul, 2019

Nelli skrev:

Jag har lagt in Motiva ergonomix 245cc demi bakom för två veckor sedan. Började kolla Motivas tabeller om storlek och sedan följde många dagars storleksångest helt i onödan? Mitt slutliga val stod imellan 245, 285 och 300cc demi. När jag lusläst tabellen förstod jag att det som egentligen skilde dessa åt var bredden på implantatet det var i princip där all skillnad i cc låg - hur breda brösten skulle bli - så putet skiljde endast 4mm från 245 till 285cc idemi
varianten! Så det är som någon skrev här ovan att vill man öka putet vilket väl är det som mest gör att brösten uppfattas som större så måste man nog gå på full eller course profil. Jag är nöjd mina. De ser stora ut naket men absolut inte med kläder på. Ser ut som min mest vadderade 75A Bh som jag brukade ha innan. Jag hade absolut kunnat ta 300cv utan problem och kunnat dölja dessa.

Åh vilken lättnad att läsa ditt inlägg. Står nu och velar mellan 285 och 300 men tror jag ska välja 300 ändå. Vart hittade du denna tabell?
Gilla

Nelli

Kvinna ·

16 jul, 2019

Jag googlade Motiva ergonomix och sedan väljer du att endast visa bilder på Google så får du upp tabellen. Kolla att tabellen säkert heter Motiva ergonomix. Det finns Motiva Round också. Jag har en bröstbredd på 13 cm och mina implantat är 10,75 cm breda. Många skriver här att de har samma bredd på implantatet som bröstet eller bredare, förstår egentligen inte varför kanske för att klämma in mer cc men enligt min kirurg och en film från Motiva så bör bröstbredden vara 1 - 1,5 cm bredare än implantatet vilket enligt mitt tycke också låter helt logiskt. Det bör väl bli mindre risk för att implantatet syns och känns om det finns lite marginal i kanterna! Så i tabellen kan du utefter din bröstbredd välja implantat men som jag skrev innan så trodde ju jag att jag valde större bröst om jag valde 285cc i demi-profil istället för 245cc i demi men det blir egentligen bara bredare bröst i princip. Så isåfall full eller courseprofil. Du kommer förstå vad jag menar när du ser tabellen.
Gilla

Mikaela87

Kvinna ·

16 jul, 2019

Uppskattade också ditt inlägg. Velar mellan 245-285cc. Ska söka efter tabellen och titta också :).
Gilla

Nelli

Kvinna ·

16 jul, 2019

Om du velar mellan 245 och 285 Motiva i demiprofil så är skillnaden väldigt marginell. I 3D programmet jag fick efter konsultationen kunde man ”dra” i en knapp och se hur brösten förändrades mellan 245 och 285 och jag fick visa min sambo två gånger innan han ens såg att något hände på skärmen överhuvudtaget?. Jag tror att tanken kanske är med Motivas ”system” att man i tabellen ( kirurgen) väljer lämplig bredd på implantatet utefter bröstbredd och individuella förutsättningar tex hudtyp etc etc men sedan är det nog mini, demi, full eller courseprofil som gäller. Man ”följer” en rad i tabellen. Atthålla på och ”krångla” som jag gjorde med olika cc storlekar i demi-profil fyller ju knappast någon funktion när det mest handlar om bredden och millimetetstor skillnad i put. Tror inte alls man ska tänka så som jag gjorde utan tänka mini, demi, full eller course utefter den bröstbredd som passar var och en bäst. Så tror jag men någon får gärna rätta mig om jag uppfattat fel?
Gilla

Mikaela87

Kvinna ·

16 jul, 2019

Jo mellan de storlekarna som jag velar över. Har nu tittat på tabellen du tipsade om. Fick en bättre överblick nu över implantaten. Antar att det är bröstbredden man går efter? Precis som du skriver. Skiljer ju marginellt på ”putet” mellan dessa (245 och 285cc) Så förstår inte egentligen varför dessa hjärnspöken satt igång. Men 245 cc låter bättre, känns mindre men enligt tabellen ingen speciell skillnad förutom bredden då (knappt den). Tack för bra förklaring :).
Gilla

Camilla

Kvinna ·

18 jul, 2019

Är 159 och väger 54, har former. Valde mellan ca 245 280 och 300. Det blev 300 och jag har inte ångrat det en sekund! Det ser ut som innan med vadderad bh på med kläder och utan är det jättebra! Hade kunnat ta lite större tom, men är jättenöjd nu.
Gilla

Nelli

Kvinna ·

19 jul, 2019

Mikaela87 förstår precis vad du menar? Hade precis dessa hjärnspöken som du har nu! Tänkte också att det var stor skillnad även om tabellen upplyste mig om att så inte var fallet. Jag ändrade mig i sista stund till 245cc. 285 var de jag tänkt ta hela tiden. Jag är nöjd med mina 245 de är jättefina men jag kan på något sätt ändå ångra att jag inte tog 285 nu tänker jag att jag hade önskat något lite mer. Kände att mitt max var 300 cc och det skulle jag mycket väl kunnat ta!
Gilla

Mikaela87

Kvinna ·

19 jul, 2019

Nelli skrev:

Mikaela87 förstår precis vad du menar? Hade precis dessa hjärnspöken som du har nu! Tänkte också att det var stor skillnad även om tabellen upplyste mig om att så inte var fallet. Jag ändrade mig i sista stund till 245cc. 285 var de jag tänkt ta hela tiden. Jag är nöjd med mina 245 de är jättefina men jag kan på något sätt ändå ångra att jag inte tog 285 nu tänker jag att jag hade önskat något lite mer. Kände att mitt max var 300 cc och det skulle jag mycket väl kunnat ta!

Har läst i olika trådar här att ”många” i efterhand önskat att de inte tog en större cc än vad de gjorde. Precis som du också skriver. Men roligt att du blev nöjd med 245cc :). Jag är bara rädd att min korta längd gör att 285cc ser oproportionerligt ut. Funderar ändå på att ta en mindre cc ?. Mycket velande här ?.
Gilla

Camilla

Kvinna ·

19 jul, 2019

Mikaela87 skrev:

Nelli skrev:

Har läst i olika trådar här att ”många” i efterhand önskat att de inte tog en större cc än vad de gjorde. Precis som du också skriver. Men roligt att du blev nöjd med 245cc :).
Jag är bara rädd att min korta längd gör att 285cc ser oproportionerligt ut. Funderar ändå på att ta en mindre cc ?. Mycket velande här ?.

Jag var också rädd för det! Är 159. Men 300 såg inte alls oproportionerligt ut! Det är kanske också för att jag har lite rumpa etc:)
Gilla

Mikaela87

Kvinna ·

19 jul, 2019

Camilla skrev:

Mikaela87 skrev:

Nelli skrev:

Har läst i olika trådar här att ”många” i efterhand önskat att de inte tog en större cc än vad de gjorde. Precis som du också skriver. Men roligt att du blev nöjd med 245cc :).
Jag är bara rädd att min korta längd gör att 285cc ser oproportionerligt ut. Funderar ändå på att ta en mindre cc ?. Mycket velande här ?.

Jag var också rädd för det! Är 159. Men 300 såg inte alls oproportionerligt ut! Det är kanske också för att jag har lite rumpa etc:)

Jag litar ju egentligen på känsla jag fick under konsultationen och då kändes 285cc bra. Men nu hemma efter att ha kikat på bilder och läst olika trådar har velandet kommit samt efter massa stirr på 3D-bilderna, som helt plötsligt kanske känns stora eller så gör dem inte de haha. Går fram och tillbaka. Rädd att välja fel cc. När opades du? :)
Gilla

Camilla

Kvinna ·

19 jul, 2019

Mikaela87 skrev:

Camilla skrev:

Mikaela87 skrev:

Nelli skrev:

Jag litar ju egentligen på känsla jag fick under konsultationen och då kändes 285cc bra. Men nu hemma efter att ha kikat på bilder och läst olika trådar har velandet kommit samt efter massa stirr på 3D-bilderna, som helt plötsligt kanske känns stora eller så gör dem inte de haha. Går fram och tillbaka. Rädd att välja fel cc.
När opades du? :)

Förstår dig helt:) gick tillslut på vad kirurgen sa att han trodde skulle bli snyggast :) 5 veckor sen, ny bild idag:)
Gilla

Mikaela87

Kvinna ·

19 jul, 2019

Camilla, så roligt :). Hur känns det rent fysiskt 5 veckor efter operationen? Kan ju tyvärr inte se alla bilder än :(.
Gilla

Camilla

Kvinna ·

19 jul, 2019

Mikaela87 skrev:

Camilla, så roligt :). Hur känns det rent fysiskt 5 veckor efter operationen?
Kan ju tyvärr inte se alla bilder än :(.

Det känns super tack:) känner liksom ingenting ovanligt alls:)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem