Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
PrettyStupid profilbild

PrettyStupid

Kvinna ·

12 jul, 2019

Ni med mindre än 300 cc

Bröstförstoring

Ni som lagt in under 300 cc. Är ni nöjda? Står och velar mellan 285 eller om jag ska gå upp till 300. Har typ A-kupa i dagsläget och är mer rädd att få för stora bröst än för små egentligen men vill ju ändå att det ska synas liksom.

24

Sortera efter

Kakan123

Kvinna ·

19 jul, 2019

Tack för tipset om tabellen, det klarade verkligen ut mina funderingar! :)
Gilla

Mrs Lakrits

Kvinna ·

19 jul, 2019

Tack för att ni delar med er. Jag funderar med i de storlekarna, 245cc. Jag har tittat på bilder i bildgalleriet, tycker det är svårt att se skillnad på mini och demi. Hur valde ni där?
Gilla

Camilla

Kvinna ·

19 jul, 2019

Lagaar skrev:

Tack för att ni delar med er. Jag funderar med i de storlekarna, 245cc. Jag har tittat på bilder i bildgalleriet, tycker det är svårt att se skillnad på mini och demi. Hur valde ni där?

Tänkte först mini men valde demi för att jag ville ha mer underpol. Demi kändes liksom som medel/lagom på något sätt:)
Gilla

Marina

Kvinna ·

20 jul, 2019

Det finns tabeller från olika tillverkare i vår artikel om Bröstimplantat också. :)
Under menyn POF-sidor finns det också en undersökning där folk som läkt klart efer bröstförstoring svarat om de i efterhand är nöjda med stortleksvalet eller tyckte det blev för stort eller för litet.

Som många nämnt brukar man försöka ta ett imaplntat som är smalare än den egna bröstbredden. Ett vanligt tänk är bröstets bredd minus mängden egen vävnad- d v s om du har 12 cm breda bröst pch kan nypa ihop 1,5 cm vävnad mellan tumme och pekfinger, så är 10,5 cm breda implantat ett bra utgångsmått.

Därefter är det mer en fråga om profilval - hög profil är svårare att dölja än låg, då de putar mer. Implantat har ju ett hölje och kan därmed inte flyta ut åt alla håll samtidigt när man pressar på dem. (De som har det formbaraste höljet skulle jag säga är Motiva, efter att ha pressat och klämt på några olika modeller, men det krävs fortfarande mycket mer tryck än en vanlig BH eller ett ryggläge innebär - men Ergomix har dessutom designats för att lyda tyngdlagen, så deras inehåll följer ändå med lite mer än många andra implantat - och här är det ju en smaksak vad man föredrar). 

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem