MariaPaul
Kvinna ·
02 sep, 2015
Ni med stora implantat 700cc eller 800 cc eller större
BröstförstoringHej tjejer! Jag har idag Mentor HP 500cc resp 550cc sedan 2009 och har trivts bra med dem, dock önskar jag mig större ca 800cc helst UHP, men det finns inte för Mentor i den profilen. Då kan man istället välja Eurosilicone eller Allergan men då lämnas i inte samma förmånliga garanti som för Mentor. Min kirurg vill heller inte befatta sig med andra implantat än Mentor. Hur som helst lutar det åt Mentor 800cc HP, då jag vill åt "fejk looken" min fråga till er tjejer med större implantat, hur pallar ryggen?
Ps. Jag har aldrig känt av ryggen med mina 500 cc resp. 550cc, väger 55 och är 163 cm / Kramiz
Sortera efter
Anonym användare
02 sep, 2015
Jojja
Kvinna ·
02 sep, 2015
MariaPaul
Kvinna ·
03 sep, 2015
Hej Tin, Mentor har livstidsgaranti på sina implantat. Har provat med Lidingökliniken som har märket Eurosilicone med de avrådde att byta ut mina Mentor om jag inte har några problem med dem. Har även haft dialog med Performa Cliniken, men de lät inte så förtjusta att sätta in 800cc Allergan 45 Style ( put 6,7 och bredd 14,3cm). Men tack för tipset, jag ska kolla upp Motiva implantaten.
MariaPaul
Kvinna ·
03 sep, 2015
Tack Joja, vad jag förstår är det endast Bellakliniken i Helsingborg som använder Motiva implantaten. Jag är också ute efter UHP i först hand.
Men Mentor kan inte erbjuda den profilen i UHP. Jag är rädd att man ser fet ut ;-) om jag går på Mentor 800 HP med put endast på 6,3 och bröstvidd på 15,4. Jag har Mentor HP idag 550cc resp 500cc , 13,5 rep 13,2 med put ca 5,6 resp 5,4cm. Det är en sak som får mig att tveka lite det är att man ibland läser att vissa tjejer får ryggproblem med sina större impantat, men jag tycker ju det är så snyggt : )
Ps. Har nu kikat på 825 cc med put på 7,2, skulle passa mig som hand i handsken : )
Anonym användare
03 sep, 2015
Tack Joja, vad jag förstår är det endast Bellakliniken i Helsingborg som använder Motiva implantaten. Jag är också ute efter UHP i först hand.
Men Mentor kan inte erbjuda den profilen i UHP. Jag är rädd att man ser fet ut ;-) om jag går på Mentor 800 HP med put endast på 6,3 och bröstvidd på 15,4. Jag har Mentor HP idag 550cc resp 500cc , 13,5 rep 13,2 med put ca 5,6 resp 5,4cm. Det är en sak som får mig att tveka lite det är att man ibland läser att vissa tjejer får ryggproblem med sina större impantat, men jag tycker ju det är så snyggt : )
Ps. Har nu kikat på 825 cc med put på 7,2, skulle passa mig som hand i handsken : )
Nej, det stämmer inte. Citadellkliniken och Laser och Estetik använder sig också av Motiva implantat..
Jojja
Kvinna ·
03 sep, 2015
Nej, det stämmer inte. Citadellkliniken och Laser och Estetik använder sig också av Motiva implantat..
Tuttlisa25
Kvinna ·
03 sep, 2015
Bra tråd!
Jag ska själv byta mina implantat (375, resp 400 ml Perthese) och blev rekommenderad Motiva 825 då det passade min bröstbredd och skulle skapa den rundhet och möjlighet till klyfta som jag sökte. Är dock lite skraj att de ska se helt ENORMA ut, men om jag safear med den andra storleken som är 625 så är jag rädd att det inte ska bli lika bra resultat då min kirurg rekommenderade den större storleken för bäst form. Tycker dock det är sparsmakat med bilder på 825 ml!!
Jojja
Kvinna ·
03 sep, 2015
Bra tråd!
Jag ska själv byta mina implantat (375, resp 400 ml Perthese) och blev rekommenderad Motiva 825 då det passade min bröstbredd och skulle skapa den rundhet och möjlighet till klyfta som jag sökte. Är dock lite skraj att de ska se helt ENORMA ut, men om jag safear med den andra storleken som är 625 så är jag rädd att det inte ska bli lika bra resultat då min kirurg rekommenderade den större storleken för bäst form. Tycker dock det är sparsmakat med bilder på 825 ml!!
Tuttlisa25
Kvinna ·
04 sep, 2015
Ja, det blir 4e Januari så nu gäller det bara att spara! Jag hoppas jag kan komma åt de bilderna! Sen får man väl tänka på att resultaten ser otroligt olika ut på olika personer. Med en bredare överkropp (som jag har) så kanske det inte blir så tokigt ändå. Du får gärna hålla mig uppdaterad efter din operation, vilken storlek du än väljer! :)
Tuttlisa25
Kvinna ·
04 sep, 2015
Ja, det blir 4e Januari så nu gäller det bara att spara! Jag hoppas jag kan komma åt de bilderna! Sen får man väl tänka på att resultaten ser otroligt olika ut på olika personer. Med en bredare överkropp (som jag har) så kanske det inte blir så tokigt ändå. Du får gärna hålla mig uppdaterad efter din operation, vilken storlek du än väljer! :)
pal
Kvinna ·
05 sep, 2015
Hur fungerar garantin? Är det bara för själva implantatet eller är det också för operationen? Hur stor kostnad är själv implantatet i sammanhanget i sådant fall?
angel-eyes
Kvinna ·
05 sep, 2015
MariaPaul
Kvinna ·
08 sep, 2015
Tack Tjejer, Jag håller på att försöka få min kirurg Pär Danielsson att ta in Motiva 825 cc vilka skulle passa mig perfekt då jag tror att Mentor 800 cc HP kan göra att hela min klyfta försvinner ( brösten tältar), har 2cm klyfta nu utan Bh. Jag kommer också kontakta Laser Estetik i Stockholm om jag inte får Pär på andra tankar.
Jag har Mentor Cohesive 1 idag som är mycket mjuka och har hört att Motiva är ganska fasta, hoppas dock att de inte känns allt för hårda bara. Jag håller er uppdaterade framöver. Har försökt att få tag i bilder men det verkar svårt. Har haft mina implantat i 8 år nu och tycker fortfarande om stora : )
MariaPaul
Kvinna ·
08 sep, 2015
Tack, det var upplyftande att höra : ), jag ska sikta på Motiva 825 cc istället för Mentor. Din profilbild ser jätte fin ut. Lycka till med bytet. Jag har en fråga angående töjda fickor om det kan bero på bröstens tyngd eller är det kirurgens arbete. Jag har en töjd ficka och en fast.
MariaPaul
Kvinna ·
08 sep, 2015
Jag kan bara tala för Mentor och där gäller livstidsgaranti på implantaten.
Jag kikar på att byta till Motiva och där ingår även försäkring mot kapselbildning.
MariaPaul
Kvinna ·
08 sep, 2015
Hur är dina Allergan UHP föresten är de mjuka som Mentor Cohosive 1 eller mer fasta?
angel-eyes
Kvinna ·
09 sep, 2015
feliicia
Kvinna ·
09 sep, 2015
MariaPaul
Kvinna ·
10 sep, 2015
Tack tjejer, jag kommer att gå för Motiva 825cc, ska boka tid hos L&E.
Mini_v
Kvinna ·
05 okt, 2015
Tycker du ska byta klinik om din kirurg inte är tillmötesgående gällande dina önskemål. Finns ju tex Motiva implantat. Kollat måtten på dom?
Sätt inte in mentor hp om du vill ha uhp.. bara dumt. Du skriver att det inte lämnas samma förmånliga garanti...? Av din klinik eller menar du av de olika märkerna?