Nyhet på POF! Nu kan du ladda upp bilder och videor direkt i forumtrådar.
Plastikfreak profilbild

Plastikfreak

Kvinna ·

26 apr, 2012

ni som är 155cm lång, hur mycket väger ni?

Träning, hälsa, kost och vikt

Ni som är korta. 155cm lång är jag, skulle vilja veta vad ni väger.

jag håller på att gå ner i vikt. jag har gått ner från 66kg till 56kg nu. Och min målvikt från början var 55kg. så ett kilo återstår :) men jag känner mig inte nöjd än, så skulle vilja ha en ny målvikt.. har sagt att jag vill gå ner till 48kg men mina kompisar tycker inte det! vad tror ni?:/ är lite kurvig, har rumpa och sådär. har bara sett att dom flesta som är 158cm lång eller liknande väger ungefär 45kg.

Sortera efter

Lovely Lily profilbild

Lovely Lily

Kvinna ·

26 apr, 2012

Hej, 160, 48-50 kg. Väger just nu lite mindre men 48-50 är min normala vikt. Du bestämmer väl själv vad du vill väga för att må bra. S länge du äter ordentligt och är hälsosam spelar det väl ingen roll vad vågen säger. hitta en nivå där du känner dig nöjd med din kropp och kolla sen vad vågen säger. du säger ju att du e kurvig och då kan du ju inte jämföra dig med exempelvis mig som e plattrumpad och plattbröstad =)

55 kg låter iallafall utmärkt i mina öron, men det är du som bestämmer och lyssna inte på dina kompisar. Vill du forma kroppen så träna. =)

Gilla
Jhalie profilbild

Jhalie

Kvinna ·

26 apr, 2012

Jag är 153 och väger 54, vilket är på tok för mycket för mig, 47-48 är mer lagom för mig. Men har kompisar i samma längd som väger mer och är alldeles lagom smala och normalviktiga, så precis som Lovely Lily säger, haka inte upp dig för mycket på siffran på vågen utan gå efter när nu mår bäst, det varierar så mycket från person till person.
Gilla
imbra profilbild

imbra

Kvinna ·

26 apr, 2012

156, 50 kg. Min sunda vikt har alltid legat på 51 kg, för då får jag behålla formerna. Men nu vill jag ner till 48 till sommaren. på vintern kan man gott ha lite extra att värma sig i ;) Har också reagerat på att många här är så otroligt smala, lägre vikt till fler cm än en själv. Det viktigaste är att man mår bra, och inte stirrar sig blind på vågen. Ät sunt i veckorna och unna dig gott till helgen.

Gilla
Tess profilbild

Tess

Kvinna ·

26 apr, 2012

Är 157 cm och väger 47 kg. Är nöjd och vill inte väga mindre. 47-48 kg, det är däremellan vågen går. 

Gilla
Plastikfreak profilbild

Plastikfreak

Kvinna ·

27 apr, 2012

tack så mycket tjejer! jag ska fortsätta träna som jag gör sen ser jag vad vågen visar. men skulle gärna vilja gå ner till iaf 50. och imorse när jag vägde mig så vägde jag 55,8/55,9kg ungefär. så ungefär ett kilo till borta.. inte så långt bort till 50 :) har hakat upp mig lite för mkt på vikten faktiskt :/

Gilla
Minja profilbild

Minja

Kvinna ·

27 apr, 2012

Säger som dom andra, haka inte upp dej på vad vågen visar. :) Själv vägde jag 52 kg för nåt år sen, och då var jag ändå tjockare än vad jag är idag när jag tränar och väger 57 kg. Tänk på det! ;)

Gilla
Smurfen profilbild

Smurfen

Kvinna ·

27 apr, 2012

Jag är 161 och väger 47 kg. Har alltid varit "smal". Men ser mig själv inte som så smal. Mäter 90 cm runt höfterna/rumpan, vilket är mer än många andra som är mkt längre än mig. Har bara gått upp i vikt när jag varit gravid. Annars kan jag äta vad som helst, men vikten är alltid densamma ändå.

Gilla
Plastikfreak profilbild

Plastikfreak

Kvinna ·

27 apr, 2012

åh är så avis..

jag kan inte äta nått sånt där nästan utan att gå upp i vikt :( är en riktig chipsälskare..

och åt det näst in till hela tiden förut! flera gånger i veckan, men det visade ju sina resultat sen också.. gick upp ungefär 8kg efter jag blev tillsammans med pojkvännen, på 1 år ungefär. men nu är det och lite till borta :) som tur är.

Gilla
 profilbild

Anonym användare

27 apr, 2012

.....Jag väger 52 kg och är 158 cm.... 

Gilla
Cassandra03 profilbild

Cassandra03

Kvinna ·

28 apr, 2012

Jag är 1,58 och väger 60. Kämpar för att gå ner efter jag fått barn. Berätta som gått ner. Hur har ni gått tillväga. Några tips? Själv har jag lyckats gå ner 2 kg på 1 1/2 vecka med hjälp utav appen shape up. Jag vill ner till 56 som var min ursprungsvikt innan jag fick barn. Jag tränar 3ggr i veckan också. Kom gärna med tips och råd.
Gilla
Plastikfreak profilbild

Plastikfreak

Kvinna ·

28 apr, 2012

fortsätt bara som du gör! låter ju superbra :)

jag tränar 3 ggr i veckan och kör kondition 30 min varje gång. jag har också appen shape up och tycker det är jättebra när man vill räkna kalorier. men om du har gått ner 2 kg på 1 1/2 vecka så tycker jag det låter som att det går bra för dig =) lycka till!

Gilla
hallonbär profilbild

hallonbär

Kvinna ·

28 apr, 2012

Håller med övriga talande att häng absolut inte upp dig på siffrorna på vågen!

Jag tränar styrketräning 5-6 ggr i veckan och har gått upp ungefär 8 kg...i MUSKLER. Jag har 10 ggr snyggare kropp nu än när jag var några kg lättare. Så tänk på att muskler väger mer än fett också, ifall du tränar mycket.  :) 

Gilla
 profilbild

Anonym användare

07 maj, 2012

Tess: Skojar du din kropp ser inte ut som om du fött två barn utan ser ut som en 20 årings kropp.. 

Fyfan vad snygg, ska pringa ut din bild och sätta i hela lägenheten älskar din mage.

Gilla
Trollmamma profilbild

Trollmamma

Kvinna ·

07 maj, 2012

Tess.. Måste fråga hur har du tänat??? Jag fått platt mage men får inga magruter. :P Vågar inte träna magmusklerna för mkt heller men du har ju också 2 barn =) Har du några tips du kan dela med dig av?? =)

Gilla
Nallon profilbild

Nallon

Kvinna ·

07 maj, 2012

Ser tyvärr inte ut som Tess pga för mycket överskottshud och bristningar men jag kan träna magen och det är statiska övningar man ska göra, plankan och sidoplankorna är bra, inte situps. Har även hört att powerwalking ska ge sjukt snygg mage, tror löpning ligger bra till också. Google är säkert en bra källa till många schyssta magövningar om man tröttnar på plankorna. =)

Gilla
Thess J profilbild

Thess J

Kvinna ·

07 maj, 2012

Är 155 lång och väger 51. Vägde 45 innan jag blev gravid med sista, han är ett år nu. Känner mig nöjd med vikten men vill bli av med mitt "fladder" på magen och lite på låren och rumpan. Men vikten är jag annars nöjd med. :) så haka inte upp dig på siffrorna. Huvudsaken är att du känner dig nöjd i din egna kropp. Sen får vågen säga vad den vill. Va alltid super stressad varje gång jag vägde mig. Va sÅ inställd på att komma tillbaka till 45.
Gilla
Trollmamma profilbild

Trollmamma

Kvinna ·

07 maj, 2012

Nallon: Jo jag både springer och tänar allt förutom situps för det vet jag att man ska undvika.. och jag dansar även gansak mkt bla tränarjag med hjälp av zumban.. Men jag får ändå inte fram rutorna men jag vet att dem finns där =) Vill dock inte ha jätte rutor men ändå lite grann =) Jag har också lite bristningar runt naceln med de bleknar ju fort när man solar =)

Håller med Tess J =) Haka inte upp dig på siffrorna =) När jag va som mest vältränad vägde jag 64 kilo men då bara muskler =) vikten säger inte allt då muskler väger mer än fett =) Jag har ännu inte fått det resultatet jag vill ha rent kroppsligt men jag lägger inte så mkt energi på vad vågen säger =)

Gilla
Tess profilbild

Tess

Kvinna ·

08 maj, 2012

"Tess: Skojar du din kropp ser inte ut som om du fött två barn utan ser ut som en 20 årings kropp..

Fyfan vad snygg, ska pringa ut din bild och sätta i hela lägenheten älskar din mage."

"Tess.. Måste fråga hur har du tänat??? Jag fått platt mage men får inga magruter. :P Vågar inte träna magmusklerna för mkt heller men du har ju också 2 barn =) Har du några tips du kan dela med dig av?? =)"

Hej Vad goa ni är tjejer!

Först och främst är jag väldigt liten och nätt i grunden men jag älskar gymmet. På profilbilden har jag inte tränat på 6 månader men har nu i dagarna återupptagit min älskade träning. Jag återhämtade mig kroppsligt snabbt efter mina två graviditeter och mycket är nog för att jag var vältränad innan jag vart gravid med mitt första barn. Och gener tjejer, min mamma och syster är också små. Tyvärr handlar mycket om dessa förbannade gener.

Men min träning består av gymmet, lyft tungt du blir inte grov av det, krävs mycket för att du ska bli stor av att lyfta vikter. Avsluta alla träningspass med lite magövningar. Magrutorna kommer säket fram i takt med att hela kroppen blir tonad.

Har ni några irriterande kilon som är i vägen så ta bort kolhydraterna i maten. Skippa pastan och mackorna. Blir du sötsugen ät tex bär med kesella (lättkvarg). Ät alla måltider men som sagt ta bort de onödiga kolhydraterna.

Fråga på om ni undrar något :) Stor bamse kram på er och kör hårt! ;)

Gilla
snuttefian profilbild

snuttefian

Kvinna ·

08 maj, 2012

jag är 158 och väger 45. har alltid varit smal, men mina matvanor går upp och ner hela tiden. ibland kan jag käka 10 ton om dagen och vissa dagar känner ja mig inte alls hungrig eller sugen. trots att jag är smal ( verkligen smal o liten för andra) tycker jag det är finast när man har lite kurvor. eftersom jag ahr svårt att gå upp i vikt, annars hade jag velat väga mer än jag gör idag! Så tycker du absolut inte ska känna att du inte duger som du är nu, för det är mycket finare,snyggare och ser mer "frisk "ut med lite kurvor :)  tjejer ska ha kurvor , eller hur? :D

Gilla
Plastikfreak profilbild

Plastikfreak

Kvinna ·

08 maj, 2012

jag har blivit mer nöjd över mig själv på sista tiden :) förut var jag helt galen, käkade chips flera gånger i veckan osv.. 

men så är jag absolut inte nu :) nu är jag nästan lite överdriven när det gäller mat och träning, allt kretsar runt det tkr jag, min kropp, har blivit lite väl fixerad kanske haha.. men man strävar ju alltid efter "drömkroppen" men jag tror aldrig att man kan bli 100% nöjd! men jag känner mig mkt bättre nu än vad jag gjorde för några månader sen. Har gått ner sammanlagt 11,3kg sen julafton. Det känns sjukt bra, gått ner till min målvikt (men ska nog gå ner några kilo till) och sen ska jag få mina drömbröst, den här sommaren behöver jag inte gå och gömma mig i kläder, denhär sommaren kan jag faktiskt ha bikini på mig, UNDERBART känns det! 👍

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem