Plastikfreak
Kvinna ·
26 apr, 2012
ni som är 155cm lång, hur mycket väger ni?
Ni som är korta. 155cm lång är jag, skulle vilja veta vad ni väger.
jag håller på att gå ner i vikt. jag har gått ner från 66kg till 56kg nu. Och min målvikt från början var 55kg. så ett kilo återstår :) men jag känner mig inte nöjd än, så skulle vilja ha en ny målvikt.. har sagt att jag vill gå ner till 48kg men mina kompisar tycker inte det! vad tror ni?:/ är lite kurvig, har rumpa och sådär. har bara sett att dom flesta som är 158cm lång eller liknande väger ungefär 45kg.
Sortera efter

Anonym användare
08 maj, 2012

Lovely Lily
Kvinna ·
08 maj, 2012
Du kan träna magmusklerna men undvik de raka, kör istället, plankan (när det blir aktuellt) och de sneda samt de innersta och nedersta. Anledningen att låta bli de raka efter barn är att magmusklerna är delade och du måste hjälpa dom bli starka inifrån och ut samt på sidorna, sen kan du köra lite raka oxå, men det funkar lika bra att låta bli dom helt. Svaret jag fick av en sjukgymnast

Trollmamma
Kvinna ·
08 maj, 2012
jag gick också ner fort efter första graviditeten gick ner alla graviditetskilona på 1 månad =) med andra va det lite svårare för jag fick vara mer eller mindre sängliggande från vecka 20. men det tog mig 6 må¨nader att komma ner från 87 till 60 =) Så nu e det bara de extra kilona på benen och rumpan som ska bort =) men vill även ha lite mer markerad mage =) Men beben och rumpan går segt som fan =) trotts att jag gör ganska mkt som fokuserar på de områdena =)
tack för alla tipen som ni lägger upp =) får ta och träna sneda magmuslker och de nedersta =) vill inte ha nån "limpa" som det kallas sen =)

Tess
Kvinna ·
08 maj, 2012
Var det längesedan du fick ditt barn? Man ska kanske inte köra situps de närmast 6 månaderna efter (då det tar tid för musklerna att dra ihop sig) men sen är det bara att köra på. Jag kör raka, sneda, ja you name it. Det enda jag inte kör är just plankan. Hatar den :) Träna du magen. Kör på!
Kram!

Anonym användare
08 maj, 2012
Jag har 4 st barn, fick tipset efter första barnet att börja med att hålla in magen, det blir som en väldigt lätt träning. När man sedan går över till sit up är det viktigt att man drar in magen, alltså inte putar alls. Fick också lära mig att hålla ihop de stora musklerna på magen när jag gjorde sit up så att de skulle läka ihop. Det har fungerat hur bra som helst för mig och min mage är väldigt fin även nu vid 51 år.

Trollmamma
Kvinna ·
08 maj, 2012
mina barn är födda 06 och 09.. Så det borde ju inte vara nån fara att träna de raka magmusklerna då =)

Tess
Kvinna ·
08 maj, 2012
"Trollmamma" nu är det bara att köra på :)

Trollmamma
Kvinna ·
08 maj, 2012
jepp =) får kombinera träningen =) får ha barnen som "vikter".. =)

Thess J
Kvinna ·
08 maj, 2012
Tess: Men gör du sittups också ??
Har med fött två barn men hört att man inte ska köra det pga magmusklerna.
Jag är 152 lång och väger 47 magen är platt men nog en del fett iallafall som är ivägen samt att jag måste träna magmusklerna. Har gått ner 6 kg sen jan. Sakta men säkert.
Men nu får jag ju heller inte köra plankan pga att jag opererat mig.. Blir galen av att inte få träna magen.
Men jag äter rätt och är ute och går mkt.