Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
bluenavy profilbild

bluenavy

Kvinna ·

07 apr, 2014

Ni som lagt in 250-275 cc

Bröstförstoring

Hur upplever ni som har lagt in 250-275 cc era bröst? Hur mycket har ni lagt in? Är ni nöjda? Jag är 162-163 cm och väger 51 kg. Är ute efter ett naturligt resultat och inte stooora bröst. Står och velar lite mellan exakt strl. Förstått att de flesta verkar lägga in mer än vad jag tänkt mig. Hur mycket väger ni och hur långa är ni? Såå tacksam för svar!

40

Sortera efter

Sommarflickan_86

Kvinna ·

12 apr, 2014

ansan skrev:
Jag är 162 cm lång och väger ca 51 kg så vi har väldigt likanande utgångsläge som jag hade innan op:) Har lagt in allergans anatomiska 255 g MF och är nöjd med storleken! Var LIVRÄDD innan för att få ett för stort resultat och hade nästan ställt mej in på att jag skulle uppleva dem så, men inte alls, det ser supernaturligt ut till min kropp vilket också var resultatet jag ville ha. Mina vänner som sett dom säger att det kunde inte se naturligare ut!:) Jag har dock blivit lite blind och tycker ibland att de ser små ut och tänker att jag hade kunnat ta en strl större, men tror att mkt beror på att jag nu bara går omkring i läkningsbehån som inte är så smickrande ;) Ska lägga upp lite bilder framöver, har inga nu!
Jag har också liknande utgångsläge, 27 år, 162 och 53 kg + nästan inga bröst alls... Ska lägga in 305 cc i början av maj och längtar efter att få se resultatet! Vill också få ett naturligt resultat, sådana bröst som jag hade innan barnen :-)
Gilla

Zinya

Kvinna ·

12 apr, 2014

ansan skrev:
Jag är 162 cm lång och väger ca 51 kg så vi har väldigt likanande utgångsläge som jag hade innan op:) Har lagt in allergans anatomiska 255 g MF och är nöjd med storleken! Var LIVRÄDD innan för att få ett för stort resultat och hade nästan ställt mej in på att jag skulle uppleva dem så, men inte alls, det ser supernaturligt ut till min kropp vilket också var resultatet jag ville ha. Mina vänner som sett dom säger att det kunde inte se naturligare ut!:) Jag har dock blivit lite blind och tycker ibland att de ser små ut och tänker att jag hade kunnat ta en strl större, men tror att mkt beror på att jag nu bara går omkring i läkningsbehån som inte är så smickrande ;) Ska lägga upp lite bilder framöver, har inga nu!
Precis som du själv skriver så är det annorlunda att se brösten i läkningsbh jämfört med vanlig bh. Själv använder jag helst bh utan bygel eftersom det är klart bekvämare än bh med bygel. Alltså enligt mitt tycke! Och bara det att använda vanlig bh ger skillnad i utseende med kläder på än om jag använder sportbh som liksom plattar till brösten mer. Så ge det lite tid, och vänta med att se hur dina bröst ser ut i en vanlig bh. Hoppas du kommer känna dig nöjd med resultatet :) ! Jag har förresten exakt likadana implanatat som du.
Gilla

bluenavy

Kvinna ·

13 apr, 2014

Ansan, vad skönt att du är nöjd och framförallt att det ser naturligt ut! :) Jag kanske inte ska oroa mig så mycket, men man kan ju inte låta bli :P
Gilla

bluenavy

Kvinna ·

13 apr, 2014

Sommarflickan, lycka till med din operationen! Längtar till det blir min tur! :)
Gilla

Soffiproppen

Kvinna ·

13 apr, 2014

Hej hej! Jag har 255cc anatomiska med full projection och de blev 5m större i omkrets än innan. De ser jätte naturliga ut och precis som min kirurg sa så passar de min kropp perfekt (han avrådde mig faktiskt att ta större än 255cc, vilket jag ändå inte skulle velat då jag ville ha en fyllig B/C-kupa). Jag är jätte nöjd!
Gilla

Zinya

Kvinna ·

13 apr, 2014

Soffiproppen skrev:
Hej hej! Jag har 255cc anatomiska med full projection och de blev 5m större i omkrets än innan. De ser jätte naturliga ut och precis som min kirurg sa så passar de min kropp perfekt (han avrådde mig faktiskt att ta större än 255cc, vilket jag ändå inte skulle velat då jag ville ha en fyllig B/C-kupa). Jag är jätte nöjd!
Ser att vi har tre saker gemensamt: samma kirurg, exakt likadana implantat och jättenöjd :). Har du tänkt lägga upp bilder på hur dina bröst ser ut nu efter op? Skulle vara intressant att se hur de ser ut i och med att vi har någorlunda liknande kroppsmått också (jag är lite kortare och väger lite mer).
Gilla

lilla-My

Kvinna ·

13 apr, 2014

Här är en till med 275 cc (mentor mp). Jag är en pendlare. Har aldrig önskat mig större men har ofta önskat att jag aldrig gjort operationen. Det finns både före- och efterbilder på min sida tror jag. Jag var väl i princip platt innan. Kan tycka att de är lite för stora... 

Är i samma längd- och viktklass som dig bluenavy

Gilla

Sommarflickan_86

Kvinna ·

13 apr, 2014

lilla-My skrev:

Här är en till med 275 cc (mentor mp). Jag är en pendlare. Har aldrig önskat mig större men har ofta önskat att jag aldrig gjort operationen. Det finns både före- och efterbilder på min sida tror jag. Jag var väl i princip platt innan. Kan tycka att de är lite för stora... 

Är i samma längd- och viktklass som dig bluenavy

Tycker att dina är jättefina! Hur kände du innan operationen, var du missnöjd med brösten då? Jag har haft större bröst innan barnen och amningen, nu är det ingenting kvar av dem. Samtidigt är jag nöjd som jag är, har inte komplex över att de är små utan trivs som jag är. Men jag saknar hur brösten brukade vara, och det är det jag vill återskapa. Misstänker att jag kanske kommer att känna som du efteråt, att jag inte hade opererat mig. Att det inte var värt risken, pengarna och allt runtomkring bara för att ändra något man är nöjd med...

Gilla

bluenavy

Kvinna ·

13 apr, 2014

Lilla my, vad tråkigt att höra att du inte är hundra procent nöjd med storleken. Personligen tycker jag att dina bröst ser perfekta ut, men kanske känns annorlunda på sin egna kropp. Är rädd just för att jag ska känna att de blir för stora och riskerar nog hellre att de känns för små. Tycker iaf att du ska känna dig nöjd, men är ju bara min personliga åsikt och är säker på att jag inte är den första som säger det :) Soffiproppen, vad kul att du känner dig så nöjd! Känns som att många varit ganska nöjda med 250 cc :)
Gilla

Soffiproppen

Kvinna ·

13 apr, 2014

Zinya: Ja jag såg det tidigare! Kul! :) Jag velade lite angående storleken innan, men när jag såg dina i profil i tröjan så kände jag mig trygg. Tack! Jag är som sagt supernöjd. Jag la upp en bild i sportbh imorse faktiskt. Såg du den? Eller menade du avklädd utan sportbhn? Ja det skulle vara kul att jämföra våra lite närmare. Jag kan ta några nya bilder imorgon för jag tycker de formar till sig lite för varje dag som går. Från igår till idag så har även måtten ökat från 85 till 87cm vilket betyder att jag plötsligt fick en C! :) Jag antar att det är fettet som låg svullet över bröstet de första dagarna börjar falla ner på plats. Hur många dagar tog det för dig innan du kunde gå en promenad utan att det gör ont när det guppar? Jag har knappt haft ont alls efter operationen förrän nu när jag försöker promenera nämligen.
Gilla

Zinya

Kvinna ·

14 apr, 2014

Soffiproppen skrev:
Zinya: Ja jag såg det tidigare! Kul! :) Jag velade lite angående storleken innan, men när jag såg dina i profil i tröjan så kände jag mig trygg. Tack! Jag är som sagt supernöjd. Jag la upp en bild i sportbh imorse faktiskt. Såg du den? Eller menade du avklädd utan sportbhn? Ja det skulle vara kul att jämföra våra lite närmare. Jag kan ta några nya bilder imorgon för jag tycker de formar till sig lite för varje dag som går. Från igår till idag så har även måtten ökat från 85 till 87cm vilket betyder att jag plötsligt fick en C! :) Jag antar att det är fettet som låg svullet över bröstet de första dagarna börjar falla ner på plats. Hur många dagar tog det för dig innan du kunde gå en promenad utan att det gör ont när det guppar? Jag har knappt haft ont alls efter operationen förrän nu när jag försöker promenera nämligen.
Jag menade bild avklädd, men om du känner att du inte vill lägga ut det ska du förstås inte göra det! Själv ska jag försöka få till nya bilder denna vecka som jag kan lägga upp. Tror att jag kan börja skönja slutresultatet även om brösten säkert kommer att ändra lite ännu. I dagsläget är mina mått 73 cm under och 90 cm runt brösten. Använder nästan jämt bh utan bygel, och har då landat på 70C/65D i storlek. Promenerade redan dagen efter op (lugnt dock!), och kan inte minnas att det gjorde ont. Däremot minns jag att det spände och stramade i alla fall första veckan, och nog även veckan efter det gissar jag. Konstigt hur snabbt man glömmer! Nu har jag tränat mitt älskade bodybalance en vecka redan, och det har känts helt bra. Lite konstigt känns det när bröstmusklerna spänns, men det har absolut inte gjort ont.
Gilla

lilla-My

Kvinna ·

14 apr, 2014

Sommarflickan_86 skrev:

Tycker att dina är jättefina! Hur kände du innan operationen, var du missnöjd med brösten då? Jag har haft större bröst innan barnen och amningen, nu är det ingenting kvar av dem. Samtidigt är jag nöjd som jag är, har inte komplex över att de är små utan trivs som jag är. Men jag saknar hur brösten brukade vara, och det är det jag vill återskapa. Misstänker att jag kanske kommer att känna som du efteråt, att jag inte hade opererat mig. Att det inte var värt risken, pengarna och allt runtomkring bara för att ändra något man är nöjd med...

Jag både var och var inte missnöjd med brösten innan. Jag trivdes i små bröst, tyckte att de passade min kropp, men ansåg väl att man "skulle ha" åtminstone så pass mycket bröst att man kunde använda bh. Det kunde jag inte innan min operation.

Men när jag ser tillbaka på tiden innan så mådde jag nog bättre då än jag gör nu. Nu tänker jag på dem väldigt ofta, de stör mig; faktumet att de kostat mig så mycket pengar, att jag nu istället MÅSTE ha bh, att de är ivägen ibland när jag vill göra saker, att jag måste ha stora kläder för att dölja dem, att det känns obehangligt i simhallen...

Men helt hemskt är det förstås inte, jag tycker också att de har en fin form och såklart tycker jag inte att de är "fula". Jag har funderat mycket på att ta ut dem, men bestämt mig för att de inte ska få kosta mig mer pengar. Det är inga medicinska problem med dem, bara estetiska, att det känns obehagligt och fejkat. Så de kommer få stanna där de är.

Det är ju väldigt många som gör bröstoperationer och merparten är väl nöjda efteråt, vilket jag också var det första året ungefär. Så känner man att detta är någonting man vill göra så ska man ju göra det. Och jag hade nog suttit här och funderat och haft beslutsångest om jag INTE hade gjort det.

Gilla

Sommarflickan_86

Kvinna ·

14 apr, 2014

lilla-My skrev:

Jag både var och var inte missnöjd med brösten innan. Jag trivdes i små bröst, tyckte att de passade min kropp, men ansåg väl att man "skulle ha" åtminstone så pass mycket bröst att man kunde använda bh. Det kunde jag inte innan min operation.

Men när jag ser tillbaka på tiden innan så mådde jag nog bättre då än jag gör nu. Nu tänker jag på dem väldigt ofta, de stör mig; faktumet att de kostat mig så mycket pengar, att jag nu istället MÅSTE ha bh, att de är ivägen ibland när jag vill göra saker, att jag måste ha stora kläder för att dölja dem, att det känns obehangligt i simhallen...

Men helt hemskt är det förstås inte, jag tycker också att de har en fin form och såklart tycker jag inte att de är "fula". Jag har funderat mycket på att ta ut dem, men bestämt mig för att de inte ska få kosta mig mer pengar. Det är inga medicinska problem med dem, bara estetiska, att det känns obehagligt och fejkat. Så de kommer få stanna där de är.

Det är ju väldigt många som gör bröstoperationer och merparten är väl nöjda efteråt, vilket jag också var det första året ungefär. Så känner man att detta är någonting man vill göra så ska man ju göra det. Och jag hade nog suttit här och funderat och haft beslutsångest om jag INTE hade gjort det.

Hm, ja, det är inte lätt. Normen är att brösten ska vara stora. Till och med trådsmala underklädesmodeller har stora bröst. Jag trivs också bra i mina små bröst, men saknar hur de har varit en gång i tiden. Jag hoppas att jag trots allt blir nöjd med de nya.

Tack för att du delar med dig med hur du upplever det hela!

Gilla

bluenavy

Kvinna ·

15 apr, 2014

Även om jag inte vill förändras för mycket så känner jag trots allt att jag inte är nöjd med mina små. Tycker att det är grymt av dig att vara så öppen LillaMy! Tror det faktiskt lutar åt att jag kommer göra 250, eller kanske tom mindre, får se på konsultationen. För även om jag tycker att det ser väldigt fint ut på er som har ca 275 och är i min kropps storlek så är jag samtidigt rädd för att det ska kännas gör stort. Som sommarflickan sa, tack för att du delar med dig utav dina erfarenheter!
Gilla

Soffiproppen

Kvinna ·

15 apr, 2014

Ja, men du har rätt, ont är väll fel ord - det stramar, är obehagligt och bröstvårtorna bränner av rörelsen. Men det avtar väll hoppas jag. Jag har inte promenerat så mkt än pga det. Nu är jag silversmedlem och har laddar upp en bild på brösten. Förstår inte varför den blev upp och ner dock :) Vilken storlek fick du på sportbhn? Och vilken modell? Min trycker så hårt så att brösten går ut lite åt sidan när jag vaknar på morgonen och den andra jag har hemma sitter uppenbart för löst, så jag tänkte gå och köpa en ny idag. Sa Paulo/sköterskorna ngt om hur tight den skulle sitta? Min sköterska sa att underbandet får sitta löst men att det ska va tight över bröstet, men jag känner att jag behöver ngt som trycker upp underifrån så de inte känns såhär när man går. Det vore intressant att höra vad du tycker eftersom vi har samma storlek.
Gilla

Zinya

Kvinna ·

15 apr, 2014

Soffiproppen skrev:
Ja, men du har rätt, ont är väll fel ord - det stramar, är obehagligt och bröstvårtorna bränner av rörelsen. Men det avtar väll hoppas jag. Jag har inte promenerat så mkt än pga det. Nu är jag silversmedlem och har laddar upp en bild på brösten. Förstår inte varför den blev upp och ner dock :) Vilken storlek fick du på sportbhn? Och vilken modell? Min trycker så hårt så att brösten går ut lite åt sidan när jag vaknar på morgonen och den andra jag har hemma sitter uppenbart för löst, så jag tänkte gå och köpa en ny idag. Sa Paulo/sköterskorna ngt om hur tight den skulle sitta? Min sköterska sa att underbandet får sitta löst men att det ska va tight över bröstet, men jag känner att jag behöver ngt som trycker upp underifrån så de inte känns såhär när man går. Det vore intressant att höra vad du tycker eftersom vi har samma storlek.
Jag tror det var mig du riktade detta svar till så här kommer ett kort svar. Angående storlek på sportbh har jag svarat dig under tråden om promenad, så kolla där. Jag minns inte vad de sa om stödet av sportbh, eller om de sa något, men kände mig trygg i att sköterska hjälpte mig prova ut sportbh såväl på op-dagen, som vid första återbesöket 1 vecka efter op. Efter att ha varit och köpt vanlig bh har jag förstått att det nu är stödet underifrån som är viktigast. Kollade in dina bröst och måste säga att de ser jättefina ut :)! G R A T T I S !
Gilla

Susie78

Kvinna ·

15 apr, 2014

Supernöjd med mina 275 cc! Ser proportionerliga ut och lagom mjuka/fasta :-) Naturtrogna, ej bolliga eller dyl. Var orolig pga jag valde runda (på läkarens råd) Men blev kanon!
Gilla

Hjortronet

Kvinna ·

15 apr, 2014

Perfekt tråd för mig! Vill också lägga in ungefär 275, vill bara ha något att kalla bröst :) Idag är de obefintliga och fula efter amning...

Har konsultation på tisdag, nu ser ju jag bara bronsgalleriet tyvärr men som du ser ut i bikini Zinya är precis de jag vill ha! 

Gilla

Hjortronet

Kvinna ·

15 apr, 2014

Susie78 opererades du av Fredrik Gewalli?? Vill gärna höra vad du tyckte om honom! Speciellt eftersom du opererade precis den storleken och formen jag tänkt och har ungefär samma längd å vikt som jag :)

Gilla

Zinya

Kvinna ·

16 apr, 2014

Hjortronet skrev:

Perfekt tråd för mig! Vill också lägga in ungefär 275, vill bara ha något att kalla bröst :) Idag är de obefintliga och fula efter amning...

Har konsultation på tisdag, nu ser ju jag bara bronsgalleriet tyvärr men som du ser ut i bikini Zinya är precis de jag vill ha! 

Vad roligt att du gillade min bild, tack! Ska ta ny bild i dag med samma bikini för att se om det ändrat sedan senast.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem