Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

12 sep, 2015

Nu skall jag bli av med alla mina problem! Korr 17/9. *bilder på fula komplikationer och nu även efter korr!*

Bröstförstoring

Hej tjejer!! Skriver sällan egna trådar här, men är nu så taggad på min korr! Har gått med tentingtendens i klyftan i snart ett år, skall bli skönt att få det åtgärdat. Ni kan se på bilden där jag trycker ihop brösten lite att ena bröstet får ett veck, men det andra bröstet har inget stopp, huden sitter inte fast mot min bröstkorg. Har även töjda fickor utåt som ni kan se på bilden där jag ligger ner. Patrik kommer att åtgärda dessa två genom att sy en "invärtes bygel " på mig. Sista och minsta problemet är ripplingen i klyftan, detta skall jag försöka åtgärda genom att byta implantat. Skall byta till Motiva Silksurface 500cc Patrik vill passa på att ta bort en remsa hud under mina bröst för att upp dem lite, de är ju lite hängiga. Jag vill inte göra detta dock. Har hellre bröst som sitter lite lågt än bröstvårtor som pekar nedåt. Hur tänker ni där? Vad skulle ni gjort? Ni som har gjort liknande korrigeringar. Hur har det gått för er? Det jag är mest nervös över och som jag även tror är svårast att få bra är huden i klyftan. Jag vill kunna använda en vanlig sport-bh utan byglar, för det kan jag inte idag. Jag vill kunna köpa vilken bikini jag vill o jag vill kunna ha det trevligt med min pojkvän utan att oroa mig för att huden skall lyfta mer eller att jag skall få ont. Skickar med en före och efterbild oxå. För trots alla problem är jag ändå nöjd med mina bröst. Jämnför man med hur jag såg ut innan så har jag ändå fått ett bra resultat. Skall dock bli spännande att se vad Motiva kan göra med mina tuttar :) /kid

48

Sortera efter

stilettogirl

Kvinna ·

17 sep, 2015

Kidney skrev:
Nu är det gjort! Vaknade upp utan an tortyr som jag nu har bott i under ett åts tid. Känns läskigt. Får prata med Patrik om det när han dyker upp. Klart man vill slippa tortyren, men man vill heller inte gör detta igen.

spännande :)

Gilla

Anonym användare

17 sep, 2015

stilettogirl skrev:

Kidney skrev:
Nu är det gjort! Vaknade upp utan an tortyr som jag nu har bott i under ett åts tid. Känns läskigt. Får prata med Patrik om det när han dyker upp. Klart man vill slippa tortyren, men man vill heller inte gör detta igen.

spännande :)

Var uppe på toa precis o brösten sitter väldigt tajt i läk-bhn jag fått. Men sen är jag ju svullen oxå. Tror det blir bra i slutändan :)
Gilla

Anonym användare

17 sep, 2015

Tog han bort en hudremsa eller lät ni det vara? Korrat jag med precis, blev motiva för mig också men valde ergonomix

Gilla

Anonym användare

17 sep, 2015

Skulle precis skriva "lycka till med korren idag" men så såg jag att du redan har opererat dig ;) Ifall du är orolig över att läkbhn sitter för tajt så be om en större storlek, är alltid bättre att ta de säkra före de osäkra.

Gilla

Anonym användare

17 sep, 2015

tin skrev:

Tog han bort en hudremsa eller lät ni det vara? Korrat jag med precis, blev motiva för mig också men valde ergonomix

Vi skippade det, hellre låga bröst än låga bröstvårtor :) Spännande! När gjorde du din korr? Hoppas du slipper fler nu framöver!
Gilla

Anonym användare

17 sep, 2015

Isabella88 skrev:

Skulle precis skriva "lycka till med korren idag" men så såg jag att du redan har opererat dig ;) Ifall du är orolig över att läkbhn sitter för tajt så be om en större storlek, är alltid bättre att ta de säkra före de osäkra.

. Tack! Var först ut idag :) Ja, en större kanske jag behöver, men inte XL som jag fick senast! Haha, köpte en medium oxå sist som sitter bra, men som är något töjd nu, så kanske kan använda den oxå.
Gilla

Anonym användare

17 sep, 2015

Nu fick jag ta på mig tortyren ändå. En lättnad faktiskt. Haha. Alla vill slippa, jag vill ha den. Älskar min tortyr :)
Gilla

Anonym användare

17 sep, 2015

Kidney skrev:
Nu fick jag ta på mig tortyren ändå. En lättnad faktiskt. Haha. Alla vill slippa, jag vill ha den. Älskar min tortyr :)

Den är en trygghet :) Jag håller med dig om hellre låga bröst än låga vårtor. Funderade på om jag skulle be kirurgen höja vecken lite inför min korr för jag skulle vilja ha brösten lite högre upp på kroppen men kände nää hellre att dom sitter där dom sitter med bra centrerade vårtor än att vårtorna ska börja se ledsna ut! Du får gärna uppdatera om hur det går med ripplingen. Vi är nyopererade båda två. Vore intressant att jämföra:)

Gilla

Sof6

Kvinna ·

17 sep, 2015

Vad menar ni med att ta bort en remsa hud under? Jag ska Korra hos Patrik pga. Min hud är för mjuk och har töjt sig så implantaten har sjunkit för mycket. Jag ska korra under lokalbedövning. Han ska dra ner hud för att tajta till och sy in under för att få ett bättre stöd som tydligen ska trycka upp implantaten. Kan det vara något liknande? Vet ni nån dom gjort detta? OM detta i te funkar ska han sy som en bh inne i brösten för att få dem på plats...
Gilla

I love mac

Kvinna ·

17 sep, 2015

Följer

Gilla

Anonym användare

17 sep, 2015

tin skrev:

Kidney skrev:

Den är en trygghet :) Jag håller med dig om hellre låga bröst än låga vårtor. Funderade på om jag skulle be kirurgen höja vecken lite inför min korr för jag skulle vilja ha brösten lite högre upp på kroppen men kände nää hellre att dom sitter där dom sitter med bra centrerade vårtor än att vårtorna ska börja se ledsna ut! Du får gärna uppdatera om hur det går med ripplingen. Vi är nyopererade båda två. Vore intressant att jämföra:)

Eller hur! Patrik sydde faktist upp mina veck lite granna oxå, inget jag visste om, kanske blir så automatisk när han syr som en bygel på mig invändigt. Så mina bröst kom upp lite och just nu har jag inget häng alls! Inget veck i klyftan iaf som jag hade på ena bröstet sen innan, hoppas det håller i sig. Vårtorna hamnade inte alls märkbart längre ned, de lär ju även bli snyggare när de läkt mer. Jag har en höjdskillnad dock under brösten, frågade Patrik om detta och han medgav att han trots att han mätte så blev det ena bröstvecket högre upp, han hade inte sett detta när jag låg ner, men han hoppas och tror att det kommer jämna ut sig något. Just nu är jag supernöjd! Inget häng lixom, det var en stor bonus jag inte hade några tankar på alls. Och såklart ingen rippling ännu. Ska bli spännande och se när svullnaden lägger sig. Vi får hålla varandra uppdaterade :)
Gilla

Anonym användare

17 sep, 2015

Sof6 skrev:
Vad menar ni med att ta bort en remsa hud under? Jag ska Korra hos Patrik pga. Min hud är för mjuk och har töjt sig så implantaten har sjunkit för mycket. Jag ska korra under lokalbedövning. Han ska dra ner hud för att tajta till och sy in under för att få ett bättre stöd som tydligen ska trycka upp implantaten. Kan det vara något liknande? Vet ni nån dom gjort detta? OM detta i te funkar ska han sy som en bh inne i brösten för att få dem på plats...
Nej, inte samma. Han funderade alltså på att skära bort hud under mina bröst för att sedan dra ihop den så att brösten kommer upp lite. Tackade dock nej till detta, men idag sydde han upp vecket litegrann iallafall för att få upp brösten något, han sydde precis som du prata om en bygel för att hålla dem på plats. Ser superbra ut än sålänge! :) Lycka till med din korr!
Gilla

Sof6

Kvinna ·

17 sep, 2015

Kidney skrev:
Sof6 skrev:
Nej, inte samma. Han funderade alltså på att skära bort hud under mina bröst för att sedan dra ihop den så att brösten kommer upp lite. Tackade dock nej till detta, men idag sydde han upp vecket litegrann iallafall för att få upp brösten något, han sydde precis som du prata om en bygel för att hålla dem på plats. Ser superbra ut än sålänge! :) Lycka till med din korr!
Drog han alltså ner hud och sydde in under för att förstärka huden? Har du nån före och efterbild?
Gilla

Sof6

Kvinna ·

17 sep, 2015

Kidney skrev:
tin skrev:

Kidney skrev:

Eller hur! Patrik sydde faktist upp mina veck lite granna oxå, inget jag visste om, kanske blir så automatisk när han syr som en bygel på mig invändigt. Så mina bröst kom upp lite och just nu har jag inget häng alls! Inget veck i klyftan iaf som jag hade på ena bröstet sen innan, hoppas det håller i sig. Vårtorna hamnade inte alls märkbart längre ned, de lär ju även bli snyggare när de läkt mer. Jag har en höjdskillnad dock under brösten, frågade Patrik om detta och han medgav att han trots att han mätte så blev det ena bröstvecket högre upp, han hade inte sett detta när jag låg ner, men han hoppas och tror att det kommer jämna ut sig något. Just nu är jag supernöjd! Inget häng lixom, det var en stor bonus jag inte hade några tankar på alls. Och såklart ingen rippling ännu. Ska bli spännande och se när svullnaden lägger sig. Vi får hålla varandra uppdaterade :)
Vilket proffs han är :D vad menar du med veck i klyftan?
Gilla

Sof6

Kvinna ·

17 sep, 2015

Sof6 skrev:
Kidney skrev:
tin skrev:

Kidney skrev:

Jaha nu såg jag dina bilder och förstår vad du menar med veck. Ser ut som att du också har ett brett mellanrum mellan brösten när du ligger ner? Har han korrigerat de med?
Gilla

stilettogirl

Kvinna ·

17 sep, 2015

Sof6 skrev:
Sof6 skrev:
Kidney skrev:
tin skrev:

Kidney skrev:

Jaha nu såg jag dina bilder och förstår vad du menar med veck. Ser ut som att du också har ett brett mellanrum mellan brösten när du ligger ner? Har han korrigerat de med?

alla får dock mer eller mindre mellanrum när man ligger ner... precis som med naturliga bröst :)

Gilla

Anonym användare

17 sep, 2015

Sof6 skrev:
Kidney skrev:
Sof6 skrev:
Drog han alltså ner hud och sydde in under för att förstärka huden? Har du nån före och efterbild?
Vet ärligt inte hur han gjorde, visste inte om att han skulle göra det ens, men det var en trevlig överraskning. Ja du såg ju bilderna, kommer lägga upp en ny bild i samband med första riktiga dushen tänkte jag. Så håll utkik :) O han fixade oxå att de föll ut så mycket på sidorna, nu sitter de mer stabilt. De var väldigt "fladdriga" förut. De e ju svullet nu oxå så mer rörliga än såhär blir de ju såklart :)
Gilla

Sof6

Kvinna ·

17 sep, 2015

Vad spännande att få se
Gilla

Anonym användare

23 sep, 2015

Hej tjejer! Här kommer lite uppdatering! Behövde 5 min paus från tortyren så passade på att ta lite bilder (se i trådstarten) på mina korrade tuttar och nya Motiva implantat! Det har nu gått 6 dagar sen min op och brösten har mjuknat till sig mycket redan, särskilt mitt vänstra. Det högra (problembröstet) är något mer svullet. Jag är nöjd ändå! Visst, all hud i klyftan lyckades inte Patrik sy fast (svårt att se på bild såklart) och just nu är bröstvecken på olika höjd, men det rättar nog till sig så småningom. Det kanske inte syns på bild eftersom jag har dåliga speglar och dåligt ljus hemma, men det är stoooor skillnad ändå! Jag är SÅ nöjd med tanke på mitt utgångsläge. Jag hoppas brösten kommer hålla ungefär samma form sen när svullnaden lagt sig, men man skall nog inte hoppas på förmycket. Hur det än bli så är det en förbättring. Ska bli spännande och se hur det blir med ripplingen, men jag tror jag kommer klara mig rätt bra, bättre än med perthese iallafall :)
Gilla

Anonym användare

23 sep, 2015

Brösten blev jättefina och ripplingen ser redan bättre ut! 👍 Huden i klyftan ser ut att sitta mer mot bröstbenet nu också 🙂

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem