Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Lillans

Lillans

Kvinna ·

Ny bild - 10 dagar 250cc

Bröstförstoring

Här kommer en bild från idag! Dålig bild och lite missvisande i formen men man ser att de blivit större de senaste dagarna, tycker de är för stora nu! Hoppas jag vänjer mig

25

Sortera efter

Katja

Katja

Kvinna ·

Vad skönt att höra att de blir lite större sen. Hoppas det gäller mig också. Op idag 280ccMM, och de är riktigt små men fina:) gör inget om de växer till sig:) Gör inte så mycket om de inte gör det heller för oavsett är det mer än jag hade:) Dina ser jättefina ut!! Grattis!!
Gilla
minis

minis

Kvinna ·

Tycker inte de ser för stora ut! :) man blir nog storleksblind snabbt också..om ett par månader kanske du tycker de är för små? ;) jag tycker iaf att de är jättefina!
Gilla
Lillans

Lillans

Kvinna ·

Jag kommer ifrån att vara lika platt som en 11-åring hela mitt liv så att dom här känns gigantiska! Kollade lite lätt på bhar då jag skulle köpa en sportbh idag och en 65D såg ut att passa... Jag ville bara ha lite bröst, typ en B-kupa men det minsta jag kunde lägga in var 250cc. Hoppas jag kan dölja det bara :)
Gilla
Lillans

Lillans

Kvinna ·

Katja skrev:
Vad skönt att höra att de blir lite större sen. Hoppas det gäller mig också. Op idag 280ccMM, och de är riktigt små men fina:) gör inget om de växer till sig:) Gör inte så mycket om de inte gör det heller för oavsett är det mer än jag hade:) Dina ser jättefina ut!! Grattis!!
Tack så mycket och grattis till operationen! Dom flesta bakom-bröst brukar bli större då muskeln släpper men trodde inte de kunde bli större inom 10 dagar :P
Gilla
Jen1983

Jen1983

Kvinna ·

Mycket fint resultat, grattis :) syns en tydlig skillnad då muskeln släppt..de där kommer bli helt perfekt! Du kommer helt säkert kunna dölja brösten om du vill! Det var viktigt för mig att kunna dölja dem, och jag tycker t.o.m. mina ser mindre ut i vissa plagg än de gjorde då jag hade bh med värsta stoppningen (före op). Nu i början kommer du tycka de är stora, antagligen för att de är spända och ömma. Jag var riktigt nära att kontakta kliniken då jag tyckte mina såg ut som bomber. Men man vänjer sig, helt klart. Hoppas du blir riktigt nöjd :)
Gilla
Mjemjee

Mjemjee

Kvinna ·

Dom är jätte fina! Du skall vara jätte nöjd över dom :)
Gilla
Tussa

Tussa

Kvinna ·

Jättefina! De har nog ploppat ut redan plus att de är svulln efter Op. De blir nog lite mindre spända snart och då upplever di dem säkert lite mindre.
Gilla
Katja

Katja

Kvinna ·

Du kommer nog vänja dig snart. Jag har gått med rispåsar i bh i två veckor även på jobbet. Jag tyckte själv att de såg jättestora ut med 2,8 dl ris, men inte en enda har sett nåt. Inte ens min man:) Så man har nog en tendens att tycka själv att det är jättestort men andra ser det inte. De hår kanske inte heller och kollar in brösten som vi gör som är/blir lite/mycket bröstfixerade i den situation vi befinner oss i med op. Framför oss eller nyligen gjord:) vi tittar ju bara på bröst:) Men det jag ville komma med var att när jag burit rispåsarna i 2 veckor så hade jag vant mig och började fundera på om jag inte skulle välja större typ 320cc. Nu fegade jag ur o valde 280 och det blir bra också. Du kommer älska dina sen tror jag. Lycka till!!
Gilla
Baylis

Baylis

Kvinna ·

👍 jätte fina..  Tror att du kommer tycka dom heeelt perfekta när ni har fått lite tid tillsammans
Gilla
Pandora91

Pandora91

Kvinna ·

Efter min operation så har jag idag storlek 70E i bh och det är INGEN som märkt någon skillnad förutom när jag haft bikin på mig :)
Gilla
Bubbelgumm

Bubbelgumm

Kvinna ·

Jag är orolig för att se onaturlig ut, vill själv inte ha den looken. Man kan ha snygga bröst men de ser onaturliga ut och jag är ute efter så naturliga bröst som möjligt, vet inte hur jag ska göra för jag fegar också mellan olika storlekar, min plastikkirurg tycker jag ska välja större eftersom när man lägger in så blir resultatet mindre med ca 30cc. Dvs lägger man in 280 skulle de bli (se ut som) 250cc.
Har själv gått runt med rispåsar på 250cc. Ingen som märkt skillnad eller iaf sagt något när jag haft kläder på mig. Bara att jag ser smalare ut sa min storebror och fd pojkvän och jag har ju inte gått ner i vikt bara lagt in rispåsarna. Tänker att jag vill ha ett slutresultat på 300cc då eller 320cc, då skulle jah behöva lägga in 330cc eller 350cc, plastikkirurgen tycker jag ska välja 350cc men tror att de som jobbar med detta är storleksblinda själva, jag är ju helt ny på området , känns som jag kan vara mer objektiv. När jag kollar på bilder som är 350-360cc tycker jag de ser alldeles för stora och fake ut, inte naturliga. Jag har ju inga bröst alls nu, kanske ca 50cc i vänstra och 80cc i de högra. fyller inte ens ut en A-kupa. Mäter 60-65 cm under byst. Midja 65 Höfter 86. 173cm 58-60kg (sommar, vintervikt) men när jag ser bilder på folk som lagt in 210-280g -max 310g har jag tyckt det ser riktigt bra ut och de har alla haft samma utgångsläge som jag dvs mkt små bröst innan. Om man inte gillar när man ser på bilder ska man väl inte själv lägga in 350cc bara för att slutresultatet förväntas bli något mindre. man vet ju inte hur mkt exsakt.

Vad tror ni. hur stor skillnaden är det egentligen på 20cc mer hit eller dit? ska jag gå på 350 och riskera att jag tycker de blir för stora eller ska jag kompromissa och iaf gå ner lite granna till 325cc? blir de så mkt mindre efter op? ca30cc förlust? mer , mindre?

Gilla
Katja

Katja

Kvinna ·

Bubbelgumm skrev:
Jag är orolig för att se onaturlig ut, vill själv inte ha den looken. Man kan ha snygga bröst men de ser onaturliga ut och jag är ute efter så naturliga bröst som möjligt, vet inte hur jag ska göra för jag fegar också mellan olika storlekar, min plastikkirurg tycker jag ska välja större eftersom när man lägger in så blir resultatet mindre med ca 30cc. Dvs lägger man in 280 skulle de bli (se ut som) 250cc.
Har själv gått runt med rispåsar på 250cc. Ingen som märkt skillnad eller iaf sagt något när jag haft kläder på mig. Bara att jag ser smalare ut sa min storebror och fd pojkvän och jag har ju inte gått ner i vikt bara lagt in rispåsarna. Tänker att jag vill ha ett slutresultat på 300cc då eller 320cc, då skulle jah behöva lägga in 330cc eller 350cc, plastikkirurgen tycker jag ska välja 350cc men tror att de som jobbar med detta är storleksblinda själva, jag är ju helt ny på området , känns som jag kan vara mer objektiv. När jag kollar på bilder som är 350-360cc tycker jag de ser alldeles för stora och fake ut, inte naturliga. Jag har ju inga bröst alls nu, kanske ca 50cc i vänstra och 80cc i de högra. fyller inte ens ut en A-kupa. Mäter 60-65 cm under byst. Midja 65 Höfter 86. 173cm 58-60kg (sommar, vintervikt) men när jag ser bilder på folk som lagt in 210-280g -max 310g har jag tyckt det ser riktigt bra ut och de har alla haft samma utgångsläge som jag dvs mkt små bröst innan. Om man inte gillar när man ser på bilder ska man väl inte själv lägga in 350cc bara för att slutresultatet förväntas bli något mindre. man vet ju inte hur mkt exsakt.

Vad tror ni. hur stor skillnaden är det egentligen på 20cc mer hit eller dit? ska jag gå på 350 och riskera att jag tycker de blir för stora eller ska jag kompromissa och iaf gå ner lite granna till 325cc? blir de så mkt mindre efter op? ca30cc förlust? mer , mindre?

Min kirurg som op mig igår sa nåt klogt mär jag velade mellan 280 o 320cc. Vilket skulle du tycka vara mest jobbigt efteråt, att de kanske blev lite små, eller att de blev för stora? Jag tyckte det skulle vara minst jobbigt om de fortfarande varvlite små, för de är ju samtidigt mycket större än de varit innan. Så jag valde 280cc igår. Idag tycker jag de kunde varit lite större men de blir nig det sen när de ploppar ut. Ska tilläggas att jag hade lite mer egen vävnad än du också. Så du kanske kan välja större. Men du är mindre än jag i omkrets också så runt 250 blir kanske lagom på dig eller kanske gå upp en strl till. Gå med risinlägg och känn efter i ett par veckor varje dag. Lycka till!!
Gilla
Lillans

Lillans

Kvinna ·

Tack så mycket för alla stöttande och snälla kommentarer! Folk här är verkligen underbara :) Bubbelgumm: Alla råder en ju till att ta det största man velar mellan men min kirurg ville först lägga in 300cc och jag kände att det var på tok för stort då jag testa det, sen velade jag mellan 250 och 275 eftersom 275 skulle passa min bröstbredd mycket bättre men eftersom jag verkligen inte ville få för stora och är väldigt mån om att hålla det hemligt och att det ska se naturligt ut så valde jag 250. Jag är överlycklig att jag körde så lite som möjligt för större än så här hade jag velat göra om, dessa kan jag nog vänja mig i. Jag gick ju från absolut inget och ville bara kunna fylla ut en bh och känna mig kvinnlig typ. Jag har alltid varit väldigt smal, är 172 och förra året var första gången jag kom över 50 kg, har ett midjemått på 58cm så större hade nog så här i efterhand sett väldigt onaturligt ut trots att jag har kurvor att kompensera det (tror jag har 95 i stuss). Det jag försöker säga är att lita dig inte blint på att alla säger att man borde välja det större för man vänjer sig snabbt och ångrar att man inte tog större, har hört många som tycker tvärtom, välj det magkänslan säger blir bäst :)
Gilla
Nusse

Nusse

Kvinna ·

Bubbelgumm skrev:

Jag tycker att du absolut inte ska ha under 300cc, vi är lika långa, jag är större men han 375 och 400 och de är fortfarande ganska "små" på min kropp men jag ville ha utrymme för viktminskning. 350cc skulle bli bra på dig! Jag opades för ca 1 månad sen och velade mellan 350/375 och 375/400 och jag är så glad att jag tog de större. Jag ville, precis som du, ha en naturlig look och att det inte skulle synas mm. Mina vänner som gjort brösten sa att jag skulle Vilja ha större och jag sa promt nej! Även min kirurg var inne på 450cc på konsultationen och jag skrek ut ett panikartat "absolut inte!" Allt beror på vilken typ av implantat du vill ha också. En 350 mellan profil ser inte likadant ut som 350 hög profil. Vilken klinik/kirurg har du tänkt gå till?
Gilla
Tussa

Tussa

Kvinna ·

Jag tror att det är viktigt att du lyssnar till dig själv. DU vet bäst vad du vill ha :) Min kirurg ville lägga in 290 och jag 350, han gick med på 320 och det blev perfekt. Men jag hade ingen kupa alls innan. Nu har jag 70 C anatomiska medium hight. Det finns fördelar med att välja mindre implantat fick jag lära mig. Minskad risk för rippling, mer naturligt resultat och att bröstvävnaden täcket helt.
Gilla
missem

missem

Kvinna ·

Dem ser fina ut Lillans :) Men jag förstår vad du menar - vill ju inte heller att mina ska se för stora ut. Jag fegade ur häromdagen, bokade av min op och sov på saken.. vaknade och ringde proforma direkt och bokade in mig igen. Vet inte riktigt vad som flög i mig men det var förmodligen nerver och hormoner som bara fick ett spatt! 

Känns dem fortfarande hårda? eller börjar dem mjukna? 
Gilla
Lillans

Lillans

Kvinna ·

missem skrev:
Dem ser fina ut Lillans :) Men jag förstår vad du menar - vill ju inte heller att mina ska se för stora ut. Jag fegade ur häromdagen, bokade av min op och sov på saken.. vaknade och ringde proforma direkt och bokade in mig igen. Vet inte riktigt vad som flög i mig men det var förmodligen nerver och hormoner som bara fick ett spatt! 

Känns dem fortfarande hårda? eller börjar dem mjukna? 
Dom är fortfarande hårda, är ju totalt oformbara men går att klämma lite på dom :P
Gilla
ida2

ida2

Kvinna ·

Dom 'r ju större än förut de syns men jag tycker dom ser jätte fina ut ;)
du fick även ett lagom stort/litet mellanrum ;) Vad upplever du 
dom som för visuell storlek då? en C ? D ? 
dom ser ju mindre ut från långt håll så svårt att bedömma
när man bara ser dom på nära håll ;)
Gilla
Lillans

Lillans

Kvinna ·

idae_ skrev:
Dom 'r ju större än förut de syns men jag tycker dom ser jätte fina ut ;)
du fick även ett lagom stort/litet mellanrum ;) Vad upplever du 
dom som för visuell storlek då? en C ? D ? 
dom ser ju mindre ut från långt håll så svårt att bedömma
när man bara ser dom på nära håll ;)
Jag är jättenöjd med mellanrummet och idag har dom släppt lite mer så jag kan trycka ihop dom så kommer kunna ha en riktig klyfta sen! Dock är dom ju fortfarande hårda. Jag upplever dom som C tror jag, har så svårt att bedöma det då jag aldrig haft några bröst :P
Gilla
Tussa

Tussa

Kvinna ·

Lätt att räkna ut! :) mät dig under brösten och sedan runt självs brösten, sedan subtraherar du. Om dy får en skillnad på 12 cm eller mindre har du A, 12-15 cm så har du B, 15-17 så har du C. Osv. Jag får en skillnad på 18, men tycker att C funkar, lite tight är det numer, borde ha en D antar jag) Mina mått: 88 ( runt brösten) - 70 ( under) = 18
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem