Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
matilda89 profilbild

matilda89

Kvinna ·

24 feb, 2011

Nyopererad! *BILDER 500cc/410cc*

Bröstförstoring

Så har lovat att lägga upp lite bilder! är sjukt trött så bad min bror ta 2 snabba bilder på mig.
Kom precis hem från kliniken har har fortfarande väldigt ont.
Men framifrån ser de jätte små ut!? :S (så stora var mina när jag hade stora bröst förra året) Medan i profil ser det mycket större ut?
vet någon om det kommer ske skillnad? Vet att det bara gått en dag.. men ändå!

Kom gärna med feed back! :)

51

Sortera efter

matilda89

Kvinna ·

25 feb, 2011

Nej det är ju sant tjejer, om jag hade haft framför hade jag nog varit lite mer beskymmrad! :P

Men nu har jag ju som sagt bakom, så muskeln får ge med sig helt enkelt. Optimus: hur känns dina bröst nu? :)

Malin88: Tog du av dig bh:n många gånger eller tog du bara en gång för att visa hur dem ser ut? Kanske är bra att låta den vara på plats. Jörg sa att jag kunde ta den när jag duschade medan Helena på citadell sa att den skulle vara på? Saken är att jag har redan återbesök på tisdag men vet inte om jag kan ta mig ner då, för någon måste skjutsa mig! :S

Men bra att han visar det då, förstår att man inte kan massera brösten nu. N'r började di använda oljan igen?

Cookie: men förstår du vad jag menar med att det ser "litet" ut framifrån..trodde det skulle vara betydligt större? Ja, vi får hoppas på att det blir so du säger, har du några ex som jag kan kolla på hur det ändrats sig från "små-stora?" :D haha

har du bestämt dig ang storlek/framför/bakom`? Du har ju trots allt mindre bröst än mig innan.. :)

Gilla

Anonym användare

25 feb, 2011

Ååh jag hade ett så himla bra exempel i huvudet. En tjej här på POF där jag först såg en bild på hennes nyopererade bakombröst som såg väldigt små ut framifrån, sen såg jag en nyare bild (några månader senare tror jag) och då hade de ändrat form helt och hållet och fått mycket tydligare konturer osv. Då tänkte jag "wow vad stora och snygga!" Kommer inte ihåg vem det var bara... men här är några andra exempel. Inte lika tydliga, men så att du kanske kan förstå hur jag menar med konurerna:

• Angel1983
  • Angelica
  • Celinus (hon har till och med framför muskeln, och ändå har de förändrats mycket)

Kolla först bilder på när brösten är helt nya och sedan hur de ser ut nu! (framifrån alltså) Finns nog massvis med fler exempel om du bläddrar i fotoalbumet. :)

Gilla

matilda89

Kvinna ·

25 feb, 2011

Tack gumman! :) Jaa.. men tittar på en massa bröst så klart man inte kommer ihåg alla!

Ja, förstår vad du menar emd eras bilder, de har jag ändrat jätte mycket! Jag vill verkligen ha stora bröst! Jörg sa 440/325 till mig först men jag ville ha snäppet större så tog 410/500 oh han trodde om jag tog större än det (500/475) så skulle ena bröstet bli större än det andra.. men vill ha stora =/

Har du kommit fram till ngt?

Gilla

Anonym användare

25 feb, 2011

Jag har kommit fram till att jag vill ha framför. Detta för att ja vill undvika alla komplikatoner som finns med bakom, även om det så klart inte är säkert att man får dem. Sen vill jag nog ha kanske 350cc eller 375cc i mitt mindre bröst, blir väl kanske 250cc eller 275cc i det större då. Funderade ju först på 400/300cc, men är rädd att få för stora. Men det verkar ju så sjukt individuellt det där! Vissa som tar 400cc får gigantiska, medan andra får typ "lagom", och jag har ju ingen aning om vad jag kommer få. Men eftersom jag ska ha framför tror jag det blir max 375, vill inte få för stora. Precis som du har jag hellre mindre men fin form och lika stora bröst. :) Tror jag kommer välja mjukaste implantatet av mentor (coh 1) för jag vill ha släta - vill undvika den typ av rippling man kan få av strukturerade framför allt för att jag ska ha framför och inte lika mycket som skyddar implantatet då. Sen blir det nog Proforma clinic i stockholm, ska boka konsultation där med någon av kirurgerna. Men det blir ju tyvärr inte förrän i vinter tidigast eftersom jag inte har tillräckligt med pengar. :( Jag hoppas på att få något som ser ut som en stor C kupa ungefär, och eftersom silikonbröst drar mer i kupstorlek hoppas jag att det blir max en 75D-kupa, blir så svårt att hitta BH annars. Men jag kommer inte välja storlek efter BH, utan jag väljer det som kommer passa min kropp bäst så får det bli den BH det blir. :) Men jag HOPPAS på max 75D i bh-storlek. ;) E och F osv känns så läskigt stort. :P

Gilla

Sandrah

Kvinna ·

25 feb, 2011

Cookie skrev:

Ååh jag hade ett så himla bra exempel i huvudet. En tjej här på POF där jag först såg en bild på hennes nyopererade bakombröst som såg väldigt små ut framifrån, sen såg jag en nyare bild (några månader senare tror jag) och då hade de ändrat form helt och hållet och fått mycket tydligare konturer osv. Då tänkte jag "wow vad stora och snygga!" Kommer inte ihåg vem det var bara... men här är några andra exempel. Inte lika tydliga, men så att du kanske kan förstå hur jag menar med konurerna:

• Angel1983
  • Angelica
  • Celinus (hon har till och med framför muskeln, och ändå har de förändrats mycket)

Kolla först bilder på när brösten är helt nya och sedan hur de ser ut nu! (framifrån alltså) Finns nog massvis med fler exempel om du bläddrar i fotoalbumet. :)

Smiley85girl är ett praktexempel på detta :) (även fast hon har framför)

Gilla

Malin88

Kvinna ·

25 feb, 2011

i början hade jag tortyren o bröstband på så mkt jag kunde, då de va så obehaligt o va utan den hehe. men man tar ju av den när man duschar o sen väntade jag kanske 15min o tog på den. sen efter återbesöket sa sköterskan man kan va utan den 30 min per dag om jag vill. för o lyfta lite. tror inte de gör nåt, bara du inte hoppas runt :P

jag använde nog oljan direkt, fast smörjde bara lite på själva brsten där inte tortyren satt, den är ju så dryg o kletig. men sen smörjde jag efter man duschat o gick utan bhn ett tag. i början kändes de som man skulle tappa brösten unan bhn :P

Gilla

Anonym användare

25 feb, 2011

Jag tyckte dom va perfekta och struttiga, dom e lite spissa i børjan, och jørg sa at dom bliver 3 veckor innan man BØRJAR bli glad for hur dom ser ut. det bliver bettre for kvar dag tycker jag, dom kommer at bli jettefina !!

Grattis.👍

Gilla

Anonym användare

25 feb, 2011

Dom e jättefina! Grattis!

Gilla

matilda89

Kvinna ·

25 feb, 2011

Cookie: Just det, du ska inte göra det förren i höst/vinter.. är ju jätte bra att du kollar upp massa saker nu! :) Ska du bara gå till proforma eller till någon anna klinik också? Jag va ju där, träffade Carl-Johan.. han sa INGENTING om de olika storlekarna på mina bröst utan tyckte jag kunde ha samma storlek då sedan JAG bara: eeh, ser du inte att jag har ganska stor skillnad?! :O (helt i shock liksom) Han bara: hmm, joo.. men inte så stor skillnad väl? Förklarade att jag hade varit hos en anna kirurg som mätte upp till över 100ml skillnad.. Då la han fram implantaten 400/350 till mig.. 50 i skillnad. Jag tyckte han va helt bäng i huvudet att han inte ens såg skillnaden. Rekommenderar någon annan där, typ Michael? (läst gott om honom, samt haft 2 tjejkompisar som gjrt op hos honom) Okej, det finns ju för/nackdelar med allt, ta det som känns bäst för dig :)

Malin88: Okej, för vågar inte riktigt smörja in dem ännu, vet inte varför?Känns så skumt, plus jag har ju kvar halva tyget på brösten så dem äcker bröstvårtan..! Sen vet jag inte hur jag ska göra med bröstbandet.. tror jag kommer få en liten skidbacke utan att ens behöva använda den, för vill inte ha för mycket skicbacke, så ska skicka iväg ett mail till jörg och fråga. Känns redan som de har blivit lite större, för har fått blåmärken över allt nu.. typ som att det "tryckts" in i bh. haha Kä'nns väldigt tunga på ngt sätt. Upplevde du det också?

Julklapp: Tack vad gullig du är :) jaa, men det äär nog som du säger, man måste ge det några veckor innan man faktiskt kan säga att: oj vad snygga eller oj, blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Men känns som de börjar bli större och ändrar form, har fått mycket blåmärken nu på sidorna som att det "tryckts" ihop. Hur känner du över dina brösT? :)

Gilla

Anonym användare

25 feb, 2011

hejsan! jag heter Renee och är från karlsta. jag ska operera mig den 8 mars och är fortfarande nervös över operation och storleken framförallt. 500 eller 525cc är det jag funderar på. Jag har nu en B kupa med 525 kanske blir för stort? Mvh Renée
Gilla

matilda89

Kvinna ·

25 feb, 2011

hejhej! :) 25cc är INGEN skillnad, om du tvekar på att det är förstort hade jag nog tagit storleken mindre än 500, vet inte vilken implantatsmärke du kommer använda? Beror på vad du vill ha för resultat! Jag hade b kupa på mitt lilla bröst med 200ml i egenvävnad så det blir ju som 500+200= 700.. så det blir ju stort. 

Gilla

Malin88

Kvinna ·

25 feb, 2011

kan inte hända nåt om du smörjer :P men man är lite nojjig. men tror inte de gör så mkt om du inte smrjer just nu i början. viktigast är ju innan op så huden hinner förebygga mot bristningar. nu har ju den värsta storleksökningen skett :) tror också de är ovanligt med bristningar på brösten efter op. har bara sett en av alla jag sett :)

ja de kändes jättetunga, man är ju öm o de är ovant o ha nåt där. nu känner jag inte av dom nåt. tur de :P

Gilla

matilda89

Kvinna ·

25 feb, 2011

Malin: nej kanske inte.. jag vet inte, försöker behålla bh på så mycket som möjligt faktiskt! men en som opererades av Helena samma dag som mig blev tillsagd att hon skulle även duscha med bh:n på? Hmm..
ska på återbesök redan på tisdag så tänkte att jag frågan honom om skidsbacke mm då redan! Obegagligt när man ser alla blåmärken och är grymt nojjig över db ! (även fast man inte ser ngn tedens till det nu) har väldigt mycket underppol känns det som men ingeting upptill..?

Gilla

Malin88

Kvinna ·

25 feb, 2011

hehe ja de va väldigt skumt, duscha med bhn?:P hade jag inte gjort, blir den ju blöt o del är skava mer då. verkar helt onödigt. brösten lär inte frstöras om man går utan i ca 15 min :)

mm de kan du göra, jag gick ju med mitt bröstband i 6 veckor. men jag va typ platt innan o de är lättare o få skidbacke om man redan har bröst sen innan.

tror inte du behöver oroa dig för db om du inte ser nåt nu :) jag hade det de första veckorna o störde mig på de som fan. men skönt de försvann sen :) inget kul o få det då man bara kan flytta fram för o få bort det.

dina bröst kommer säkert ploppa ut ännu mer ;)

Gilla

matilda89

Kvinna ·

25 feb, 2011

Ja, jag vet.. jätte skumt faktiskt, borde ju bli kallt, blött göra ondare ja? =/ nej, verkligen inte.. kan vara skönt att lossa på bh lite ibland, för den spänner ju så in i helvete!

Jaa.. men jag vet att jag kommer ha lätt att få skidbacke så tror nog inte jag kommer behöva den, plus att jag vill ha lite bolligare eller så.. =)

Hm, det har bara gått 2 dagar iförsig, så vågar inte säga ngt om det ännu! Men håller verkligen tummarna.. gaah! Vill inte att något ska gå fel.. uuh.

Hahhaa, mmh det hoppas jag! Jag vill ha stora runda fina bröst! :D

Gilla

Malin88

Kvinna ·

26 feb, 2011

tror inte heller du kommer behöva bröstbandet så länge. brösten sjunker ändå av sig själv men bröstbandet hjälper brösten på traven :) sen vet jag inte om bröstbandet hindrar implantaten o hamna för högt upp då man går genom armhålan? har läst de härinne. för du behöver ju inte spänna de så jättehårt annars. dina är väldigt färska :) spännande o se hur de ser ut om några månader :)

Gilla

lajsa123

Kvinna ·

26 feb, 2011

Tog din bror Bilder? Vågat!! :) de kommer bli supersnygga!!
Gilla

matilda89

Kvinna ·

26 feb, 2011

Malin: Nej, jag kanske bara kan ha den lite löst?  Jag har också läst det, så när de är såpass färska ska jag nog ha på den trots allt. Men jag har fortfarande as ont.. jag mår illa så ont har jag?! Hur länge hade du ont? =/

Lajsa123: haha, jaa.  men jag och min bror står varandra väldigt nära, och jag är väldigt öppen av mig när det gäller sånthär. :P

Tror du det? ååh.. tack! Jag har svin ont fortfarande!!

Gilla

Malin88

Kvinna ·

26 feb, 2011

Jobbigt :S men de är värt smärtan sen. Jag hade inte så ont. Men fjärde sten klarde jag allt själv. Sen blev de bättre o bättre. Efter en vecka hade jag inget ont. Tabletterna gjorde mkt. Har du med tramadol? Rätt många som mår illa av dom
Gilla

Malin88

Kvinna ·

26 feb, 2011

Fjärde dan ska de stå :) inte sten
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem