Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Elijza

Elijza

Kvinna ·

Op 21/10

Bröstförstoring

Ska förstora mina bröst den 21/10 är nervöst glad, exalterad. Är det någon som har tips och råd efter operation. Även om man får info så har ju alla egen/egna upplevelser. Har en liten 75A idag och ska lägga in 325 cc

26

Sortera efter

ksnh11

ksnh11

Kvinna ·

Följer! Ska opereras 27/10 och vill också gärna ha tips och råd före och efter operationen. Var ska du opereras? :)

Gilla
katta79

katta79

Kvinna ·

Ska också opereras den 26/10 det börjar bli nervöst då jag inte riktigt har bestämt vilken storlek jag vill ha.
Gilla
ksnh11

ksnh11

Kvinna ·

Har samma problem som dig. Bokade därför in en extra konsultation 5 dagar innan min operation, där jag ska göra en 3D simulering och testa storlekarna igen. :)

Gilla
Elijza

Elijza

Kvinna ·

Jag är 1,67 cm, vikt 60kg, 2 barn Var på konsultations den 23/9 på Läkarhuset i Uppsala hos Merianne Beusang-Linder. Allt kändes jättebra och Marianne sa vad hon tyckte och tänkte. Jag hade med ett gammalt kort från när mjölken rann till i mina bröst. Då var dom typ en stor C. Och jag kunde tänka mig nåt sånt. 325cc förelslogs och jag tyckte att det passade min kropp bra. Tränar crossfit och är rätt musklad i kroppen. Vill att det ska se så normalt ut som möjligt. Framförallt vill jag känna mig som en kvinna och inte som ett barn. Ser ut som en 12åring i kroppen. Så den 21/10 händer det, dagen D. Jag längtar.
Gilla
Johen

Johen

Kvinna ·

Åå vad spännande, jag opereras den 19 oktober så börjar bli nervös nu. Jag tränar också väldigt mycket och nu har brösten försvunnit helt, även om jag egentligen aldrig haft några. Jag har ej bestämt storlek helt utan ska testa på plats, velat mellan 350 och 400 moderate plus. Jag är 176 cm ich väger 64. Hur lång är du och vad väger du? :) vi kan väl följas åt inför operationen för pepp och se hur allt går efter :)
Gilla
Johen

Johen

Kvinna ·

Såg nu att du skrivit ut hur lång du va osv. Så borde vi båda vara ute efter ungefär samma resultat. Hoppas vi blir nöjda :D
Gilla
Elijza

Elijza

Kvinna ·

Ja men visst ska vi ha kontakt här. Så spännande. Det är bara jag och min sambo som vet om detta ännu. Jag känner att jag vill berätta för vänner och familj men håller det än så länge för mig själv. Ska sjukskriva mig 1v sen vet man ju inte hur ont man har. Många funderingar när vissa beskriver det som en träningsvärk efteråt. Andra har jättevärk, antar att det är olika och alla ge olika smärttrösklar. Ja du måste berätta hur det går.
Gilla
Johen

Johen

Kvinna ·

Jag var också så i början men nu har jag faktiskt sagt till ganska mångal, just för att jag inte vill att alla ska få brösten Som en chock sen! Eftersom jag har noll bröst mu så lär folk se skillnad. Jag tycker det är jobbigt att prata om för att folk dömmer, men samtidigt känner jag att jag gör detta för min skull, acceptera inte folk så är det deras problem inte mitt. Jag pluggar för tillfället så har ingen sjukskrivning. Men lär va hemma minst 1 vecka. Jag är orolig för smärta har läst så olika, vissa är på fötterna direkt och andra beskriver det som värsta smärtan någonsin.. Och att det dessutom ska vara värre om man är vältränad, vilket jag ändå är! Och du sa att du också va vältränad så möjligtvis får vi de smärtsamt ;)
Gilla
Elijza

Elijza

Kvinna ·

Håller tummarna för att det inte blir så. Ja jg ska börja berätta. Känns som att jag inte riktigt själv förstått att den 21:a får jag bröst. Jisses vad jag längtar
Gilla
Johen

Johen

Kvinna ·

Jaa visst har man inte förstått det än, obeskrivligt. :D
Gilla
Johanna.H

Johanna.H

Kvinna ·

Åh vad spännande, håller tummarna för dig! :D

Jag opererades för en vecka sedan på polarkliniken och hade konsultation samma dag som operationen. Jag valde 300cc och hade en väldigt liten a-kupa innan. I dagsläget ser resultatet väldigt naturlig ut :) Känns verkligen amazing att ha ett par bröst som inte bara är två små gupp! Kvinnligare har jag aldrig känt mig.

Angående tips efter operationen, se till att ha lite packning med dig till kliniken, klä dig i en topp som du kan stiga i och dra upp (är i princip omöjligt att dra på en tröja över huvudet) och en tröja med dragkedja, fixa matlådor för en vecka framåt som bara är att värma upp (jag kunde inte laga mat de första dagarna) och ha många kuddar i sängen. Jag rar som tur inte haft en allt för brutal smärta så har kunnat gå på promenader varje dag, men alla sysslor blir vekligen gjorda i slow motion, typ att gå på toaletten.

Lycka till! :)

Gilla
Elijza

Elijza

Kvinna ·

Stort tack för tipsen. Det hjälper faktiskt mycket. Då kan jag planera lite mera här hemma
Gilla
Elijza

Elijza

Kvinna ·

Imorgon är det dagen D
Gilla
Johen

Johen

Kvinna ·

Hoppas allt går kanon idag! För nig gick allt så bra och ligger hemma i sängen med såå fina bröst nu :D
Gilla
Elijza

Elijza

Kvinna ·

Nu är jag färdig. Sitter i bilen hem från Uppsala med min sambo. Öm såklart och trött. Men överlag känns allt jättebra. Återkommer med status om några dagar
Gilla
Elijza

Elijza

Kvinna ·

@ Johen. Hur har det gått för dig? Jag opererades igår. Mår bra, det spänner såklart och jag är trött, men glad.
Gilla
Johen

Johen

Kvinna ·

Det har gått bra för mig!! Ont men väldigt glad! Själv blev resultatet som du hoppades ? :)
Gilla
Elijza

Elijza

Kvinna ·

@Johen. Ja men det tror jag. Är bandagerad men det inger förhoppning. Vi längtar till söndag när jag ska ta bort bandage och sportbh ska på. :-). Satt här i soffan och log för mig själv. Känns så overkligt men så tittar man ner och där är dom. Jag har bröst yippi!!!!!
Gilla
Johen

Johen

Kvinna ·

Jaaa sån sjukt häftig känsla, att äntligen har man bröst. Jag har ju sport-bh på redan nu och sett mina bröst några gånger. Sååå fina är dem :D kör du med någon massage eller stretch?
Gilla
Elijza

Elijza

Kvinna ·

Johen skrev:
Jaaa sån sjukt häftig känsla, att äntligen har man bröst. Jag har ju sport-bh på redan nu och sett mina bröst några gånger. Sååå fina är dem :D kör du med någon massage eller stretch?
Nej det gör jag inte. Enligt min läkare behövdes inte det. Ja som jag längtar till söndag. Hur var det att se dina bröst första gången @johen? Jag är sjukt nyfiken om det ändå var söndag idag
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem