Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
MonniM profilbild

MonniM

Kvinna ·

17 sep, 2015

Op januari byte till motiva 1050cc

Bröstförstoring

Så äntligen ett efterlängtat byte på gång , från 700cc mentor till 1050 cc motiva :-)

63

Sortera efter

Anonym användare

24 sep, 2015

Monni tog kirurgen bort din kapsel eller bara gjorde kapselklyvning?

Gilla

9April

Man ·

24 sep, 2015

Tuttfräs skrev:
Folk ska alltid tycka en massa... Jag säger kör på det DU vill ha och önskar dig, lycka till i januari!
Men det är liksom det forumet är till för. Annars behöver man ju inte starta en tråd.
Gilla

Tuttfräs

Kvinna ·

24 sep, 2015

9April skrev:
Tuttfräs skrev:
Folk ska alltid tycka en massa... Jag säger kör på det DU vill ha och önskar dig, lycka till i januari!
Men det är liksom det forumet är till för. Annars behöver man ju inte starta en tråd.
TS skrev att hon skulle göra sin efterlängtade operation i januari. Hon skrev inget mer eller rådfrågade inget. Hon var bara glad att hon fått inbokat sin op och ska byta till större inlägg. Då tycker jag man kan säga lycka till och kul för dig istället för att vara negativ. Jag tror TS är väl medveten om alla risker och komplikationer som kan uppstå då detta är inte hennes för operation och pratat med kirurgen en massa.
Gilla

9April

Man ·

24 sep, 2015

Fast flera av oss som varit "negativa"är ju det för att vi vill varna, inte förstöra glädjen! Jag är opererad 3 ggr, tin 5 ggr och har haft i stort sett alla komplikationer som går att få och maja likaså. Det kan ju vara bra att ta till sig också. Man kan ju inte skriva en tråd och kräva att alla ska tycka lika o vara positiva. Var glad att det finns tjejer med mycket i ryggsäcken som delar med sig av sina erfarenheter istället.
Gilla

MonniM

Kvinna ·

25 sep, 2015

tin skrev:

Monni tog kirurgen bort din kapsel eller bara gjorde kapselklyvning?

Dom klyvde kaplseln och flyttade ram implantatet . Tyvärr blev det så denna gången att på ett av ställena på bröstet är huden tunn och har växt fast i implantatet . Vilket resultera in att det är typ ett hål in och tutten är liksom ojämn där. Finns bild på min sida. Detta ska åtgärdas tillsammans med den nya kapseln som bildats .

Gilla

MonniM

Kvinna ·

25 sep, 2015

maja2 skrev:

MonniM skrev:

tin skrev:

Men hur vågar du lägga in så mycket större implantat när du redan haft komplikationer? Bigger boobs bigger problems brukar dom säga i usa 

Ja alltså jag är inte ett dugg orolig , komplikationerna jag har haft nu har väl mest varit kapsel och mindre muskelpåverkan . Så jag hoppas och slippa kapsel med en annan typ av implantat . Har en vän som gick upp till 1050cc efter att hon haft mega komplikationer med sina 800cc men efter bytet har hon varit problemfri i 3 år :-)

Jag har fått kapselbildning av motivas silksurface, bara efter några mån. Kapselproblem dyker ofta upp igen om man tidigare varit drabbad.

Ja tyvärr kan ma inte göra mycket för att komma undan eländet , utan bara hoppas på att slipp den efter korr. Men vi får se , hålla tummar och hoppas.

Gilla

MonniM

Kvinna ·

25 sep, 2015

9April skrev:
Fast flera av oss som varit "negativa"är ju det för att vi vill varna, inte förstöra glädjen! Jag är opererad 3 ggr, tin 5 ggr och har haft i stort sett alla komplikationer som går att få och maja likaså. Det kan ju vara bra att ta till sig också. Man kan ju inte skriva en tråd och kräva att alla ska tycka lika o vara positiva. Var glad att det finns tjejer med mycket i ryggsäcken som delar med sig av sina erfarenheter istället.

Fast man kan ju få komplikationer oavsett storlek , tyvärr.

Gilla

9April

Man ·

25 sep, 2015

Absolut kan man det men riskerna ökar med storleken. Hoppas du blir nöjd i alla fall!
Gilla

angel-eyes

Kvinna ·

25 sep, 2015

Av de jag känner har faktiskt de med små implantat fått flest problem...lycka till oss i januari ;)
Gilla

Vkac

Kvinna ·

27 sep, 2015

Finns alltid en massa åsikter kring storleksval... Huvudsaken att det känns bra för dig och att du har din kirurg bakom dig! Lycka till med ditt byte!
Gilla

plastiksessan

Kvinna ·

28 sep, 2015

9April skrev:
Klart stora implantat tunnar ut huden! Ju större man pressar in desto mer yta måste ens egna vävnad täcka och då tunnas den ut, inget konstigt alls. Tycker också du har stoora bröst nu men smaken e ju som baken. Du litar på din kirurg och det är ju bra men glöm inte bort att hon opererar bröst för att tjäna pengar. Klart hon vill få dig att vilja byta.

Okey så en höggravid med tvillingar borde då ha så tunn hud över magen så att den i stort sett skulle vara genomskinlig då💋

Gilla

MonniM

Kvinna ·

28 sep, 2015

plastiksessan skrev:

9April skrev:
Klart stora implantat tunnar ut huden! Ju större man pressar in desto mer yta måste ens egna vävnad täcka och då tunnas den ut, inget konstigt alls. Tycker också du har stoora bröst nu men smaken e ju som baken. Du litar på din kirurg och det är ju bra men glöm inte bort att hon opererar bröst för att tjäna pengar. Klart hon vill få dig att vilja byta.

Okey så en höggravid med tvillingar borde då ha så tunn hud över magen så att den i stort sett skulle vara genomskinlig då💋

Alltså 1050cc är inte så jäkla stort , det finns dom som har 1200cc här på POF och det er inte spec stort ut. Alla operationer innebär en risk oavsett om det är 1050 cc eller 400cc . Och jag håller med , då skulle du som är gravid med tvillingar ha knappt någon hud på magen . :-)

Gilla

I love mac

Kvinna ·

28 sep, 2015

Följer

Gilla

9April

Man ·

28 sep, 2015

Vilka löjliga resonemang! Kör du på 1050! Det är din kropp och dina beslut. Men att säga att det inte är så stora implantat är ju helt befängt. Det ÄR så att huden tunnas ut mer ju större du lägger in därför att du har en viss mängd bröstvävnad. Den vävnaden kan fyllas ut olika mycket beroende på hur mycket du lägger in. Vävnaden hamnar runt implantatet eftersom en ficka i en särskild storlek skapas och bestämmer var implantatet ska ligga. Samma med tvillingar ja! Huden blir ju mer påfrestad ju större magen blir, det förstår alla tror jag. Jag har som sagt gått igenom 3 operationer på två år och de andra två som du argumenterar emot har fler i sin ryggsäck. Tror du oss inte så tycker jsg du ska fråga din kirurg. Jag kände skillnad på min vävnad bara när jag gick upp 100 cc, huden blev stramare och tunnare (nu har jag väldigt lite egen vävnad så det märks tydligt på mig) har man mer vävnad har man ju mer att spela på.
Gilla

9April

Man ·

28 sep, 2015

Jämför med en ballong, ballongen är huden. Ju mer luft du pressar i desto tunnare och mer utspänd blir ballongens yta!
Gilla

Anonym användare

28 sep, 2015

Jag håller med 9april till 100%. Det blir som en ballong plus löjliga resonemang och 1050 är stora implantat, säg inget annat. 350-400 är den vanligaste storleken enligt de två kirurger jag konsulterat och sett som en mellanstorlek. 500-600 är klassas som stora implantat så 1050 är STORA bröst.

Om man säger att 1200cc implantat inte ser spec stora ut så är man helt klart storleksblind...

Men kör på! Tror jag kan prata för oss i tråden med flera operationers erfarenhet och tycker det är väldigt dumt att utsätta sig för risken med så stora implantat när man redan haft komplikationer.

Sen att Helena gett TS ok, hon vill ju tjäna pengar på att kunden betalar nya implantat.. skulle faktiskt inte ha så mycket förtroende för en kirurg om tex väljer att göra det lätt för sig genom att korra kapsel på patienter på det kortsiktiga sättet genom att klyva kapseln istället för att ta sig tid oh göra det ordentligt så hela skärs bort

Gilla

Anonym användare

29 sep, 2015

5.Ju större implantat du väljer, desto större blir deras påverkan på dina bröstvävnader under åren. Stora implantat orsakar mera hudsträckning. Förstoringen tunnar ut dina bröstvävnader, vilket leder till att brösten sjunker mera. Dina vävnader blir inte spänstigare med åren, och de blir mindre effektiva i att stödja vikten av ett bröstimplantat. Därför kan det på sikt bli problematiskt med för stora implantat.

http://www.lidingokliniken.se/se/Kompetensomraden/Broestfoerstoring

Deformering av bröstväggen

Implantatets tryck kan göra att bröstvävnaden tunnas ut och krymper. Det kan inträffa när implantaten fortfarande sitter på plats eller efter att implantaten tagits ut utan att ersättas.

http://www.artclinic.se/broestfoerstoring-broestoperation

13. Atrofi i bröstvävnaden / deformering av bröstväggen

Implantatens tryck kan göra att bröstvävnaden tunnas ut och krymper. Det kan inträffa när implantaten fortfarande sitter på plats eller efter att implantaten tagits ut utan att ersättas. Utöver dessa vanliga komplikationer har man haft farhågor gällande ovanliga sjukdomar som du bör veta om.

http://www.mentorimplants.se/operation

The placement of a breast implant beneath the breast expands and stretches the overlying tissues. This causes thinning of the tissues over time. Although this occurs in all patients, it is more obvious in those who have very small breasts and who choose larger implants. Thinning skin is also associated with pregnancy, extreme weight loss, and advancing age.

https://westlakeplasticsurgery.com/austin-breast-revision-center/excessive-thinning-of-the-skin/

https://plastikoperationsforum.se/plastikoperationer-plastikkirurgi-forum/kropp/brostforstoring/nar-huden-tunnas-ut-och-aldrig

Så nej det är inget hittepå att huden tunnas ut med implantat :) Det är självklarhet för mig att ju större och tyngre implantat du väljer desto mer och fortare tunnas huden ut.. logiskt eller hur? Sen så tycker jag att du MonniM ska köra på om du vill ha större implantat. Det enda folk här har reagerat på är att du byter till större implantat som innebär att det finns vissa risker som blir större med större implantat (t.ex att det blir en större påfrestning för huden) när du redan har haft komplikationer och att du inte tycker 1050 cc är stora implantat när det faktiskt är det :) Men som sagt, jag tror ingen här menar något illa mot dig utan vill dig bara väl.

Gilla

MonniM

Kvinna ·

02 okt, 2015

tin skrev:

Jag håller med 9april till 100%. Det blir som en ballong plus löjliga resonemang och 1050 är stora implantat, säg inget annat. 350-400 är den vanligaste storleken enligt de två kirurger jag konsulterat och sett som en mellanstorlek. 500-600 är klassas som stora implantat så 1050 är STORA bröst.

Om man säger att 1200cc implantat inte ser spec stora ut så är man helt klart storleksblind...

Men kör på! Tror jag kan prata för oss i tråden med flera operationers erfarenhet och tycker det är väldigt dumt att utsätta sig för risken med så stora implantat när man redan haft komplikationer.

Sen att Helena gett TS ok, hon vill ju tjäna pengar på att kunden betalar nya implantat.. skulle faktiskt inte ha så mycket förtroende för en kirurg om tex väljer att göra det lätt för sig genom att korra kapsel på patienter på det kortsiktiga sättet genom att klyva kapseln istället för att ta sig tid oh göra det ordentligt så hela skärs bort

Att sätta in 350-400cc på mig med bred bröstkorg och lång är helt onödigt . Det är inget jag skulle betala för , jag pröjar för stora tuttar. Då ska jag även ha stora tuttar. Och ja över 1000cc är stort på någon som är kort och smal. Men hur storleken ser ut på någon är helt individuellt . 1000cc ser stort ut på vissa och mindre på andra. Och Helena är en grym kirurg och dom har faktsikt en Nej policy om dom anser att en operation kan vara skadlig. Det har hon gjort klart för mig , eftersom jag ville ha 1200cc men jag fick en nej och uppsöka annan klinik om jag ville ha den storleken. Förövrigt om kanspelbildningen är mild så kommer ingen kiriurg skära i någon i onödan om man kan klyva den , vilket innebär en mildare op.

Me jag är glad att du är nöjd med din storlek men det är inte alla som är det , och vissa gillar stora porrstjärnetuttar !

Gilla

stilettogirl

Kvinna ·

02 okt, 2015

Oj. man blir ju nästan iq-befriad av att läsa vissa kommentarer som lyser okunskap.

ditt val. good luck, för det behöver du.

hade jag varit du hade jag lyssnat på isabella, tin och 9april. Känns nästan som att dom kan mer än din kirurg.

Gilla

9April

Man ·

02 okt, 2015

171 cm är ju inte jättelångt kan jag tycka. Är själv 173 men sen är det ju vad man är ute efter.... Själv ville jag ha större bröst men där det inte lyser fake om mig. 650 tycker jag är på gränsen till för stort på mig. Men är du ute efter porrtuttar så är nog 1000 cc rätt. Dessutom har du ju en hel del egen vävnad på det också. Som vuxen kvinna skulle jag tycka det kändes fånigt att gå omkring i jättetuttar som alla ser är fake. Det sänder ju ut signaler till omgivningen. Har man dessutom barn så känner i alla fall jag att jag inte vill framstå som en porrstjärna inför folk, inte på mitt jobb heller för den delen. Sen måste jag säga att jag tycker du har väldigt fina stora bröst nu! Har kollat på dem vid nåt annat tillfälle innan och tänkt att jag tycker de är snygga för att de ser så äkta ut trots att de är så stora. Så jag tycker det är synd att du byter till sådana jätteimplantat. Men du verkar ju säker på att allt ska gå bra och att du kommer att trivas i så stora o då är det väl bra för dig. Jag har bara reagerat för att JAG inte tror att de kommer att hålla sig snygga så länge pga storleken o för riskerna det innebär. Min mening är inte att tala om för dig vad du ska eller inte ska. Jag har fått mycket tips o hjälp o åsikter från tjejer på detta forumet. Ibland gillar man inte det man får höra, ibland håller man inte med. Men forumet är ju till för diskussioner o vill man inte ha någons åsikt bör man låta bli att skriva trådar.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem