MonniM
Kvinna ·
17 sep, 2015
Op januari byte till motiva 1050cc
BröstförstoringSå äntligen ett efterlängtat byte på gång , från 700cc mentor till 1050 cc motiva :-)
Sortera efter
Anonym användare
24 sep, 2015
9April
Man ·
24 sep, 2015
Tuttfräs
Kvinna ·
24 sep, 2015
9April
Man ·
24 sep, 2015
MonniM
Kvinna ·
25 sep, 2015
Monni tog kirurgen bort din kapsel eller bara gjorde kapselklyvning?
Dom klyvde kaplseln och flyttade ram implantatet . Tyvärr blev det så denna gången att på ett av ställena på bröstet är huden tunn och har växt fast i implantatet . Vilket resultera in att det är typ ett hål in och tutten är liksom ojämn där. Finns bild på min sida. Detta ska åtgärdas tillsammans med den nya kapseln som bildats .
MonniM
Kvinna ·
25 sep, 2015
Men hur vågar du lägga in så mycket större implantat när du redan haft komplikationer? Bigger boobs bigger problems brukar dom säga i usa
Ja alltså jag är inte ett dugg orolig , komplikationerna jag har haft nu har väl mest varit kapsel och mindre muskelpåverkan . Så jag hoppas och slippa kapsel med en annan typ av implantat . Har en vän som gick upp till 1050cc efter att hon haft mega komplikationer med sina 800cc men efter bytet har hon varit problemfri i 3 år :-)
Ja tyvärr kan ma inte göra mycket för att komma undan eländet , utan bara hoppas på att slipp den efter korr. Men vi får se , hålla tummar och hoppas.
MonniM
Kvinna ·
25 sep, 2015
Fast man kan ju få komplikationer oavsett storlek , tyvärr.
9April
Man ·
25 sep, 2015
angel-eyes
Kvinna ·
25 sep, 2015
Vkac
Kvinna ·
27 sep, 2015
plastiksessan
Kvinna ·
28 sep, 2015
Okey så en höggravid med tvillingar borde då ha så tunn hud över magen så att den i stort sett skulle vara genomskinlig då💋
MonniM
Kvinna ·
28 sep, 2015
Okey så en höggravid med tvillingar borde då ha så tunn hud över magen så att den i stort sett skulle vara genomskinlig då💋
Alltså 1050cc är inte så jäkla stort , det finns dom som har 1200cc här på POF och det er inte spec stort ut. Alla operationer innebär en risk oavsett om det är 1050 cc eller 400cc . Och jag håller med , då skulle du som är gravid med tvillingar ha knappt någon hud på magen . :-)
I love mac
Kvinna ·
28 sep, 2015
Följer
9April
Man ·
28 sep, 2015
9April
Man ·
28 sep, 2015
Anonym användare
28 sep, 2015
Jag håller med 9april till 100%. Det blir som en ballong plus löjliga resonemang och 1050 är stora implantat, säg inget annat. 350-400 är den vanligaste storleken enligt de två kirurger jag konsulterat och sett som en mellanstorlek. 500-600 är klassas som stora implantat så 1050 är STORA bröst.
Om man säger att 1200cc implantat inte ser spec stora ut så är man helt klart storleksblind...
Men kör på! Tror jag kan prata för oss i tråden med flera operationers erfarenhet och tycker det är väldigt dumt att utsätta sig för risken med så stora implantat när man redan haft komplikationer.
Sen att Helena gett TS ok, hon vill ju tjäna pengar på att kunden betalar nya implantat.. skulle faktiskt inte ha så mycket förtroende för en kirurg om tex väljer att göra det lätt för sig genom att korra kapsel på patienter på det kortsiktiga sättet genom att klyva kapseln istället för att ta sig tid oh göra det ordentligt så hela skärs bort
Anonym användare
29 sep, 2015
5.Ju större implantat du väljer, desto större blir deras påverkan på dina bröstvävnader under åren. Stora implantat orsakar mera hudsträckning. Förstoringen tunnar ut dina bröstvävnader, vilket leder till att brösten sjunker mera. Dina vävnader blir inte spänstigare med åren, och de blir mindre effektiva i att stödja vikten av ett bröstimplantat. Därför kan det på sikt bli problematiskt med för stora implantat.
http://www.lidingokliniken.se/se/Kompetensomraden/Broestfoerstoring
Deformering av bröstväggen
Implantatets tryck kan göra att bröstvävnaden tunnas ut och krymper. Det kan inträffa när implantaten fortfarande sitter på plats eller efter att implantaten tagits ut utan att ersättas.
http://www.artclinic.se/broestfoerstoring-broestoperation
13. Atrofi i bröstvävnaden / deformering av bröstväggen
Implantatens tryck kan göra att bröstvävnaden tunnas ut och krymper. Det kan inträffa när implantaten fortfarande sitter på plats eller efter att implantaten tagits ut utan att ersättas. Utöver dessa vanliga komplikationer har man haft farhågor gällande ovanliga sjukdomar som du bör veta om.
The placement of a breast implant beneath the breast expands and stretches the overlying tissues. This causes thinning of the tissues over time. Although this occurs in all patients, it is more obvious in those who have very small breasts and who choose larger implants. Thinning skin is also associated with pregnancy, extreme weight loss, and advancing age.
https://westlakeplasticsurgery.com/austin-breast-revision-center/excessive-thinning-of-the-skin/
Så nej det är inget hittepå att huden tunnas ut med implantat :) Det är självklarhet för mig att ju större och tyngre implantat du väljer desto mer och fortare tunnas huden ut.. logiskt eller hur? Sen så tycker jag att du MonniM ska köra på om du vill ha större implantat. Det enda folk här har reagerat på är att du byter till större implantat som innebär att det finns vissa risker som blir större med större implantat (t.ex att det blir en större påfrestning för huden) när du redan har haft komplikationer och att du inte tycker 1050 cc är stora implantat när det faktiskt är det :) Men som sagt, jag tror ingen här menar något illa mot dig utan vill dig bara väl.
MonniM
Kvinna ·
02 okt, 2015
Jag håller med 9april till 100%. Det blir som en ballong plus löjliga resonemang och 1050 är stora implantat, säg inget annat. 350-400 är den vanligaste storleken enligt de två kirurger jag konsulterat och sett som en mellanstorlek. 500-600 är klassas som stora implantat så 1050 är STORA bröst.
Om man säger att 1200cc implantat inte ser spec stora ut så är man helt klart storleksblind...
Men kör på! Tror jag kan prata för oss i tråden med flera operationers erfarenhet och tycker det är väldigt dumt att utsätta sig för risken med så stora implantat när man redan haft komplikationer.
Sen att Helena gett TS ok, hon vill ju tjäna pengar på att kunden betalar nya implantat.. skulle faktiskt inte ha så mycket förtroende för en kirurg om tex väljer att göra det lätt för sig genom att korra kapsel på patienter på det kortsiktiga sättet genom att klyva kapseln istället för att ta sig tid oh göra det ordentligt så hela skärs bort
Att sätta in 350-400cc på mig med bred bröstkorg och lång är helt onödigt . Det är inget jag skulle betala för , jag pröjar för stora tuttar. Då ska jag även ha stora tuttar. Och ja över 1000cc är stort på någon som är kort och smal. Men hur storleken ser ut på någon är helt individuellt . 1000cc ser stort ut på vissa och mindre på andra. Och Helena är en grym kirurg och dom har faktsikt en Nej policy om dom anser att en operation kan vara skadlig. Det har hon gjort klart för mig , eftersom jag ville ha 1200cc men jag fick en nej och uppsöka annan klinik om jag ville ha den storleken. Förövrigt om kanspelbildningen är mild så kommer ingen kiriurg skära i någon i onödan om man kan klyva den , vilket innebär en mildare op.
Me jag är glad att du är nöjd med din storlek men det är inte alla som är det , och vissa gillar stora porrstjärnetuttar !
stilettogirl
Kvinna ·
02 okt, 2015
Oj. man blir ju nästan iq-befriad av att läsa vissa kommentarer som lyser okunskap.
ditt val. good luck, för det behöver du.
hade jag varit du hade jag lyssnat på isabella, tin och 9april. Känns nästan som att dom kan mer än din kirurg.
9April
Man ·
02 okt, 2015
Monni tog kirurgen bort din kapsel eller bara gjorde kapselklyvning?