Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Lindelou profilbild

Lindelou

Kvinna ·

06 dec, 2019

Tänkte att vi kunde samlas å dela erfarenhet å tankar kring operation, vi som planerar att göra Jan-juni 2020. Min är planerad till mars, förminskning.

57

Sortera efter

MissMc

Kvinna ·

08 jan, 2020

Korrigering vänster bröstficka och samtidig fettsugning kärlekshandtag med transplantation till rumpa. 12/2 är det dags igen, på Nordiska kliniken :)
Gilla

Myrah

Kvinna ·

08 jan, 2020

Följer.. har implantatbyte inbokat på Victoriakliniken i januari. Valet av klinik är givet för mig då jag blev väldigt bra omhändertagen där min första op, nu hoppas jag bara på en snabb återhämtning:)
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

09 jan, 2020

Ni1993 skrev:

Hej! Kul att kunna dela nervositeten. Jag ska göra bröstförstoring nästa fredag den 17/1 och är superspänd på resultatet! Min största rädsla är att de ska bli alldeles för stora ? Någon annan som delar samma rädsla?

Ja absolut haha! Är ganska så nätt i övrigt så vill inte bli ett par vandrande bröst men samtidigt ha en markant men ändå diskret skillnad??
Gilla

Tjejenn

Kvinna ·

10 jan, 2020

Ååh så spännande. Jag ska också göra en bröstförminskning i Mars på plastikakademin. Följer gärna era inlägg med spänning.
Gilla

Ann-

Kvinna ·

16 jan, 2020

Jag har min OP på måndag, supernervöst!
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

16 jan, 2020

Ann- skrev:

Jag har min OP på måndag, supernervöst!

Åh supernära ju? kommer gå jätte bra?
Gilla

Ann-

Kvinna ·

16 jan, 2020

noella skrev:

Ann-, ska du operera dig på Akademikliniken i Stockholm? I sådana fall, vilken kirurg bestämde du dig för? Jag vill själv göra bröstförminskning och ankarlyft, helst i Stockholm då jag bor här men har inte hittat någon klinik ännu som känns bra..

Jag valde att gå till Maximillian Otte, känns superbra, han kändes väldigt trygg och seriös. Jag var på konsultation hos både Akademikliniken och Nordiska, vilken också kändes bra, men i slutändan så kändes det helt enkelt bättre med Maximillian.
Gilla

missk8

Kvinna ·

16 jan, 2020

Jag ska göra ett implantatbyte samt BBL i mars, så följer! :)
Gilla

Myrah

Kvinna ·

16 jan, 2020

Jag har precis kommit hem efter mitt implantatbyte på Victoriakliniken, så nöjd! Lite öm och stel bara, men pigg. De är verkligen superproffsiga och får en att känna sig så väl omhändertagen:) Nu är det bara vila och åter vila som gäller:)
Gilla

Johnson

Kvinna ·

16 jan, 2020

Hej, jag ska operera mig i mars, är jättenervös redan nu samtidigt som det ska bli skönt att få det gjort, har verkligen tänkt på det i många år.
Gilla

missk8

Kvinna ·

17 jan, 2020

Myrah skrev:

Jag har precis kommit hem efter mitt implantatbyte på Victoriakliniken, så nöjd! Lite öm och stel bara, men pigg. De är verkligen superproffsiga och får en att känna sig så väl omhändertagen:) Nu är det bara vila och åter vila som gäller:)

Vad skönt att det gick så bra! Också gjort implantatbyte förut, är mycket mildare smärta. Känns den nya storleken bra? Såklart är det svullet men din spontana tanke?
Gilla

Myrah

Kvinna ·

17 jan, 2020

Jo det känns bra, hade jättemycket funderingar om storlek innan, ville inte ha mycket större, har ganska smal överkropp och bröstkorg. 340 känns perfekt, valde att gå på kirurgens rekommendation vilket var skönt för tycker själv det är så svårt att välja :)
Gilla

Lindelou

Kvinna ·

22 jan, 2020

Ann- Hur mår du? Du gjorde op 20e va? Jag ahr en vecka kvar, börjar bli nervös
Gilla

Ann-

Kvinna ·

22 jan, 2020

Lindelou skrev:

Ann-
Hur mår du? Du gjorde op 20e va?

Jag ahr en vecka kvar, börjar bli nervös

Bara bra! Jag är superförvånad över hur lite ont jag har! Det var det jag var mest rädd för, smärtan efteråt. Jag har bara behövt ta alvedon under gårdagskvällen, inget alls under natten (min andra natt efter OP). Visst känns det att man har genomgått en OP, men inte alls så som jag hade tänkt mig. Det ömmar vid beröring, spänner lite när jag lyfter armarna över huvudet, men det är det. Nu är det lite svullet fortfarande, men jag skulle tro att jag gick från min J-kupa ner till en D-kupa. Det känns helt fantastiskt, jag är så supernöjd! Du behöver inte vara nervös, det kommer att gå superbra! Och om du har frågor, så svarar jag gärna på alla funderingar.
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

22 jan, 2020

Ann- skrev:

Lindelou skrev:

Ann-

Bara bra! Jag är superförvånad över hur lite ont jag har!
Det var det jag var mest rädd för, smärtan efteråt. Jag har bara behövt ta alvedon under gårdagskvällen, inget alls under natten (min andra natt efter OP). Visst känns det att man har genomgått en OP, men inte alls så som jag hade tänkt mig. Det ömmar vid beröring, spänner lite när jag lyfter armarna över huvudet, men det är det.

Nu är det lite svullet fortfarande, men jag skulle tro att jag gick från min J-kupa ner till en D-kupa. Det känns helt fantastiskt, jag är så supernöjd!

Du behöver inte vara nervös, det kommer att gå superbra! Och om du har frågor, så svarar jag gärna på alla funderingar.

Men drömmen ju! Har min operation om 2 veckor och hoppas verjkfien att jag får lika lindrigt som dig?
Gilla

Lindelou

Kvinna ·

22 jan, 2020

Ann- skrev:

Lindelou skrev:

Ann-

Bara bra! Jag är superförvånad över hur lite ont jag har!
Det var det jag var mest rädd för, smärtan efteråt. Jag har bara behövt ta alvedon under gårdagskvällen, inget alls under natten (min andra natt efter OP). Visst känns det att man har genomgått en OP, men inte alls så som jag hade tänkt mig. Det ömmar vid beröring, spänner lite när jag lyfter armarna över huvudet, men det är det.

Nu är det lite svullet fortfarande, men jag skulle tro att jag gick från min J-kupa ner till en D-kupa. Det känns helt fantastiskt, jag är så supernöjd!

Du behöver inte vara nervös, det kommer att gå superbra! Och om du har frågor, så svarar jag gärna på alla funderingar.

Men så underbart!! Om/när du orkar skriva op-berättelse fmvill jag gärna läsa ☺️ Jag kommer operera mig på onsdag, sova hos en vän tills fredag å sen 3h tåg hem.
Gilla

Ann-

Kvinna ·

23 jan, 2020

[quote]

Jag kommer operera mig på onsdag, sova hos en vän tills fredag å sen 3h tåg hem.

Har allt gått bra för dig? Jag är nu inne på dag 4 efter OP, mår hur bra som helst. Det enda jag kände var lite lurigt var att kliva ner i badkaret för att duscha, rädslan för att halka i badkaret och inte våga ta emot sig med armarna. Släppa loss brösten från BH var en ren fröjd! Äter fortfarande antiinflammatoriska och alvedon, men inga andra värktabletter.
Gilla

Lindelou

Kvinna ·

23 jan, 2020

Ann- skrev:

Quote:

Jag kommer operera mig på onsdag, sova hos en vän tills fredag å sen 3h tåg hem.

Har allt gått bra för dig?

Jag är nu inne på dag 4 efter OP, mår hur bra som helst. Det enda jag kände var lite lurigt var att kliva ner i badkaret för att duscha, rädslan för att halka i badkaret och inte våga ta emot sig med armarna. Släppa loss brösten från BH var en ren fröjd!
Äter fortfarande antiinflammatoriska och alvedon, men inga andra värktabletter.

Oj nu var jag otydlig. Jag menar onsdagen till veckan, 29e. Skönt att det gått så bra för dig!
Gilla

Anonym användare

24 jan, 2020

Jag ska opereras i juni, räknar ner dagarna.... Nervös men förväntansfull. Massor med funderingar som snurrar i huvudet så kul att läsa om andras erfarenheter.
Gilla

Jkagdn

Kvinna ·

24 jan, 2020

Ni1993 skrev:

Hej! Kul att kunna dela nervositeten. Jag ska göra bröstförstoring nästa fredag den 17/1 och är superspänd på resultatet! Min största rädsla är att de ska bli alldeles för stora ? Någon annan som delar samma rädsla?

Hej! Delar din rädsla över för stora! Hur har det gått för dig?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem