Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
MillionVoices

MillionVoices

Kvinna ·

Opas imorgon (Torsdag 13/8)

Bröstförstoring

Hej finaste pof:are! Imorgon är det min tur att opereras och jag börjar bli så nervös! Mest för komplikationer eller att jag väljer "fel" implantat. Någon annan som är i samma sits eller har betryggande ord? Jag ska lägga in kring 500 cc, hur lätt är det att dölja efter några dagar? Vad är era erfarenheter? Kommer opereras av Patrik Höijer på L&E!

22

Sortera efter

pinkpanther

pinkpanther

Kvinna ·

Du kommer alltid känna dig lite osäker kring implantat osv, men lita på din kirurg och din magkänsla! Förmodligen så hade den rätt när du valde implantat :) ja komplikationer är man ju livärdd för, med samtidigt så händer det så händer det, jag kommer i vilket fall som helst vara glad över att jag tog steget och äntligen bokade operationen jag längtat efter :) lycka till med allt och uppdatera oss kring hur det går!

Gilla
Bobelina

Bobelina

Kvinna ·

Förstår dig så väl. Ligger här på hotel i Landskrona, jag har tid i morgon(torsdag) kl.08.00 har precis tagit min första antibiotika tablet. Känns allt pirrigt. Hoppas jag sover bra i natt . Själv har jag velar jag mellan 510 cc och 590cc. Det lutar mest åt 590. Lycka till nu. Hoppas det blir som du önskar dig.
Gilla
MillionVoices

MillionVoices

Kvinna ·

pinkpanther skrev:

Du kommer alltid känna dig lite osäker kring implantat osv, men lita på din kirurg och din magkänsla! Förmodligen så hade den rätt när du valde implantat :) ja komplikationer är man ju livärdd för, med samtidigt så händer det så händer det, jag kommer i vilket fall som helst vara glad över att jag tog steget och äntligen bokade operationen jag längtat efter :) lycka till med allt och uppdatera oss kring hur det går!

Det har du rätt i! Ska lyssna på Patrik imorgon, visa bilder på mina drömbröst och testa storlek igen! Plockade precis bort alla mina bh:ar och hittade de jag fick när jag var 12-13, har samma storlek fortfarande så känner som du - glad över att jag gör något åt detta :) Tack! Absolut!
Gilla
MillionVoices

MillionVoices

Kvinna ·

Bobelina skrev:
Förstår dig så väl. Ligger här på hotel i Landskrona, jag har tid i morgon(torsdag) kl.08.00 har precis tagit min första antibiotika tablet. Känns allt pirrigt. Hoppas jag sover bra i natt . Själv har jag velar jag mellan 510 cc och 590cc. Det lutar mest åt 590. Lycka till nu. Hoppas det blir som du önskar dig.
Oj! Skrev fredag men menar ju torsdag såklart! Vilken profil ska du välja? Jag hoppas också att jag kan få sova gott i natt!
Gilla
Bobelina

Bobelina

Kvinna ·

Motiva corsé UHP Skal ju även gröra ett lyft. Ser att du är väldigt ung. Bara 17 år. Det är ju ganska tufft av dig! Tog många år innan jag vågade men nu är jag här. Blir spännande att se resultatet.
Gilla
MillionVoices

MillionVoices

Kvinna ·

Bobelina skrev:
Motiva corsé UHP Skal ju även gröra ett lyft. Ser att du är väldigt ung. Bara 17 år. Det är ju ganska tufft av dig! Tog många år innan jag vågade men nu är jag här. Blir spännande att se resultatet.
Bättre sent än aldrig! Har gjort seriös research i två år och är så oerhört glad över stödet jag fått från mamma och nu även Patrik Höijer. Jag känner mig redo för det här :D
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Lycka till idag! 🙂 👍

Gilla
MillionVoices

MillionVoices

Kvinna ·

Tack fina du! Är supernervös
Gilla
hej87

hej87

Kvinna ·

Lycka till idag! Det kommer säkert gå jätte bra 👍

Gilla
Asirnas

Asirnas

Kvinna ·

Har du opererats än? Berätta hur det gick! <3

Har själv precis börjat vakna till från min operation.

Gilla
MillionVoices

MillionVoices

Kvinna ·

Har inte hunnit opas än, men har precis bytt om! Tack Hej87 :D Hoppas dina bröst blir komplikationsfria nu Asirnas, håller tummarna!
Gilla
Asirnas

Asirnas

Kvinna ·

MillionVoices skrev:
Har inte hunnit opas än, men har precis bytt om! Tack Hej87 :D Hoppas dina bröst blir komplikationsfria nu Asirnas, håller tummarna!

Håller tummarna för dig gumman! <3 Hoppas att allt går bra och att du inte får allt för ont <3

Tack! Det hoppas jag med, har dock väldigt ont även jag har fått bedövnings dämpande osv. Första gången had ejag inte ont allt o var uppe och skuttade nästn på en ågng jag vakna, fick precis hör att man får ondare efter andra operationen -_- 

Men vi får hålla tummarna att allt går bra för oss! <3

Gilla
tuttar1992

tuttar1992

Kvinna ·

Hoppas allt gått bra för dig idag! Alla på L&E kommer ta väl hand om dig :) 

Gilla
Bobelina

Bobelina

Kvinna ·

Hej TS! Hur har det gått för dig! Själv ligger ja och har precis orkas ta upp ipaden.
Gilla
AnnaL76

AnnaL76

Kvinna ·

Är du nöjd med strl ? Allt bra idag?
Gilla
MillionVoices

MillionVoices

Kvinna ·

Hej igen tjejer! Nu är kl 4:45 och jag har sovit 4 + 2 timmar lite drygt. Först vaknade jag för att jag var kissnödig och nu för att jag har ont i ryggen! Har legat högre med fler kuddar än vanligt, och dessutom på rygg, vilket gav mig väldigt ont i musklerna längs ryggraden. Operationen gick toppen, det värsta på hela dagen var att sätta i kanylen i armvecket. Tidsuppfattningen efter att jag vaknade var inte den bästa och 3 h kändes som 1 h. Inne på uppvaket fick jag extra mot illamående, ev smärtstillande - kommer inte ihåg. Det bjöds även på mackor :D Innan jag gick hem fick jag blodtryckshöjande eftersom jag fick blodtrycksfall så fort jag ställde mig upp. Jag hoppas på att få sova lite mer senare idag :) Tog precis två alvedon så det hjälper nog mot ryggen och lite mot bröstsmärtorna. Tack för allt stöd fina ni!
Gilla
MillionVoices

MillionVoices

Kvinna ·

AnnaL76 skrev:
Är du nöjd med strl ? Allt bra idag?
Jätte! Det ser toppenfint ut i profil :) 500 var det största jag kunde lägga in utan att riskera allt för mycket känsel osv :) bara hunnit vakna än, ska äta frukost snart, det gör ont men hanterligt!
Gilla
stilettogirl

stilettogirl

Kvinna ·

Hoppas det gick bra :) ska bli kul att se bilder sen!

Gilla
Bobelina

Bobelina

Kvinna ·

Millionvoces: Skönt att det gick bra. Klart det gör ont och är jobbigt men nu är det värsta gjort. Jag har lagt bilder i en tråd som heter mina nya Motiva bröst. Finns även i mitt galleri.
Gilla
tuttar1992

tuttar1992

Kvinna ·

MillionVoices skrev:
Hej igen tjejer! Nu är kl 4:45 och jag har sovit 4 + 2 timmar lite drygt. Först vaknade jag för att jag var kissnödig och nu för att jag har ont i ryggen! Har legat högre med fler kuddar än vanligt, och dessutom på rygg, vilket gav mig väldigt ont i musklerna längs ryggraden. Operationen gick toppen, det värsta på hela dagen var att sätta i kanylen i armvecket. Tidsuppfattningen efter att jag vaknade var inte den bästa och 3 h kändes som 1 h. Inne på uppvaket fick jag extra mot illamående, ev smärtstillande - kommer inte ihåg. Det bjöds även på mackor :D Innan jag gick hem fick jag blodtryckshöjande eftersom jag fick blodtrycksfall så fort jag ställde mig upp. Jag hoppas på att få sova lite mer senare idag :) Tog precis två alvedon så det hjälper nog mot ryggen och lite mot bröstsmärtorna. Tack för allt stöd fina ni!

Skönt att det gått bra! Fick du det där blodtryckshöjande i låret?

De gav mig effedrin/adrenalin liknande just av samma anledning som dig och vips så måde jag bättre :)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem