Nyhet på POF! Nu kan du ladda upp bilder och videor direkt i forumtrådar.
Trainwreck profilbild

Trainwreck

Kvinna ·

17 jul, 2023

Operation augusti 2023

Bröstförstoring

Hej! Jag ska operera mig för först gången nu i augusti, brösten, och tänkte kolla om det är fler som har operationstid då? Börjar närma sig nu, och jag börjar bli lite nervös

Sortera efter

elni profilbild

elni

Kvinna ·

18 jul, 2023

Jag har operationstid 7/8 så väldigt snart!

0 Gilla

Trainwreck profilbild

Trainwreck

Kvinna ·

18 jul, 2023

Va spännande! Är det första gången du opereras? Jag har tid i slutet av augusti, så lite längre tid kvar för mig. Jag ska operera mig på akademikliniken, första operationen, och är jättenervös. Mest.över smärtan, har låg smärttröskel hehe

0 Gilla

Changes profilbild

Changes

Kvinna ·

18 jul, 2023

Hej! Jag hoppar gärna in i denna tråd då jag idag bokade en tid för operation den 14 augusti :) ser att du varit på konsultation på Nordiska kliniken och hos örjan med, det var jag också, fast hos Said på Nordiska. Var bara på dom två ställena och idag bokade jag op hos Örjan. Herregud vilken känsla när man väl tagit beslutet och även bokat en dag! Känner mig både glad, förväntansfull och lite nervös. Men det hör väl till tänker jag. Har ni opererat er någon gång innan? Jag har opererat näsan (estetiskt) och även två ggr i knät pga idrottsskador. Så jag är väl eg inte så nervös för själva operationen och narkosen men mer om hur brösten kommer att se ut och kännas efter. Och om resultatet blir som man hoppas. Art ska du opas Elni?

0 Gilla

Trainwreck profilbild

Trainwreck

Kvinna ·

19 jul, 2023

Hej och va kul! Ja när man tagit beslutet känns allt mer på riktigt, mer verkligt. Jag är också spänd inför resultatet, blir min första operation, första nedsövningen och allt så är lite nervös för det men också väldigt förväntansfull! Jag var hos örjan också, stod mellan honom och paolo på akademikliniken, men valet föll på paolo pga anatomiska implantat och känns som paolo är bäst på just dem :) om jag hade gått för runda hade jag nog tagit örjan !

0 Gilla

girlypie01 profilbild

girlypie01

Kvinna ·

20 jul, 2023

Åh vad roligt med en sån här tråd! Jag ska också operera mig i augusti, 22/8 också hos Paolo! Känts overkligt så länge, men nu börjar man förstå att det snart ska ske ? Är så nervös, mest över hur resultatet ska bli men också om man skulle råka ut för komplikationer, dock ska man ju inte tänka för mycket på det.. men ska bli så kul ? Har ni börjat med en packlista inför operationen? Bor ni nära kliniken?

0 Gilla

Trainwreck profilbild

Trainwreck

Kvinna ·

20 jul, 2023

Hej! Men va roligt, vi har valt samma kirurg o klinik :) men jag opererar mig en vecka senare! Jag bor 50+ mil från kliniken.. ska bo på hotell natten innan och efter för bekvämligheterna skull :) du då? Då jag valt anatomiska är jag mest nervös över rotation men paolo sa att det var så liten risk o oftast inom 1 år så det lugnade mig en del :)

0 Gilla

girlypie01 profilbild

girlypie01

Kvinna ·

21 jul, 2023

@Trainwreck jag bor också långt ifrån, drygt 100 mil ? ska stanna i Stockholm i 3 dagar efter och sen flyga hem, fick enligt Paolo inte flyga hem dagen efter. Ja det är jag också orolig för! Superläskigt om de skulle börja rotera.. har drömt mardrömmar om det ? Men skönt att det isåfall visar sig snabbt. På tal om det, ska du lägga till deras Trygg5 försäkring så man har trygghetsgaranti i totalt 5 år? Ingår ju redan 1 år i operationspriset. Har funderat så mycket på hur man ska göra där, om man borde köpa till en förlängd trygghetsgaranti. Hur ska du/ni göra? ?

0 Gilla

Trainwreck profilbild

Trainwreck

Kvinna ·

21 jul, 2023

Haha jag förstår dig, jag drömmer samma mardrömmar! Ja det sa paolo till mig, inget flyg första dygnet och han ville att jag skulle stanna i sthlm 1 natt efter också så då gör jag det :) Jag har funderat på den, men har inte tänkt ta den. Jag frågade om de olika komplikationerna och på honom lät det som att det oftast skedde inom det första året, så då sket jag i det :)

0 Gilla

girlypie01 profilbild

girlypie01

Kvinna ·

21 jul, 2023

Ja okej! Jag tänker fundera ett tag till på det, man har en vecka på sig efter operationen att lägga till det så. :) Fick du veta exakt vilket implantat du ska få? Ska också få polytech anatomiska som du, men vet inte vilken av dem, glömt fråga ? Hur många cc ska du lägga in?

0 Gilla

Trainwreck profilbild

Trainwreck

Kvinna ·

21 jul, 2023

Nej jag har faktiskt ingen aning, haha men polytech anatomiska. Velar mellan 350 och 400, så kommer nog ta 400 pga den klassiska velar man mellan två olika - ta det större ^^

0 Gilla

Trainwreck profilbild

Trainwreck

Kvinna ·

21 jul, 2023

Förresten, sa han någon anledning till dig om varför han tyckte framför placering till dig?

0 Gilla

girlypie01 profilbild

girlypie01

Kvinna ·

21 jul, 2023

Haha jag velar mellan exakt samma storlekar! Han sa det ganska direkt när jag skulle göra 3d-scanningen, då han såg att jag tränar mycket, så han tyckte att det var bäst eftersom jag tränar men också att jag ändå har lite egen vävnad. Jag gick dit med inställningen att jag bara vill ha framför också då jag inte vill skära i friska muskler. Hade han inte velat lägga framför hade jag inte bokat någon operation. :)

0 Gilla

girlypie01 profilbild

girlypie01

Kvinna ·

22 jul, 2023

Ska du lägga bakom eller framför? :)

0 Gilla

Trainwreck profilbild

Trainwreck

Kvinna ·

22 jul, 2023

Jaha ok, ja men så bra :) jag har egentligen inte haft någon speciell tanke eller vilja om placeringen, så blir bakom för mig vilket verkar vara vanligast :)

0 Gilla

Trainwreck profilbild

Trainwreck

Kvinna ·

22 jul, 2023

Vart har du bokat tid? :) är det din första operation?

0 Gilla

Trainwreck profilbild

Trainwreck

Kvinna ·

22 jul, 2023

elni skrev:
Jag har operationstid 7/8 så väldigt snart!
Tryckte på fel knapp, men vart är det du ska operera dig? :) Är det Första gången?

0 Gilla

Trainwreck profilbild

Trainwreck

Kvinna ·

22 jul, 2023

Changes skrev:
Hej! Jag hoppar gärna in i denna tråd då jag idag bokade en tid för operation den 14 augusti :) ser att du varit på konsultation på Nordiska kliniken och hos örjan med, det var jag också, fast hos Said på Nordiska. Var bara på dom två ställena och idag bokade jag op hos Örjan. Herregud vilken känsla när man väl tagit beslutet och även bokat en dag! Känner mig både glad, förväntansfull och lite nervös. Men det hör väl till tänker jag. Har ni opererat er någon gång innan? Jag har opererat näsan (estetiskt) och även två ggr i knät pga idrottsskador. Så jag är väl eg inte så nervös för själva operationen och narkosen men mer om hur brösten kommer att se ut och kännas efter. Och om resultatet blir som man hoppas. Art ska du opas Elni?
Jag har suttit och kollat igenom bilder här på hemsidan nu i 2 dagar för att förbereda mig mentalt på tiden direkt efter operationen. Har ju läst och hört att dem ändras så otroligt mycket under läkningen så tänkte förbereda mig så jag inte bryter ihop om dem är snea, fyrkantiga eller något annat de första dagarna/veckorna. Men hoppas på bra resultat, är lite nojig över att man ska skära nedanför bröstvecket på mig och göra ett nytt bröstveck.. livrädd att få dB pga det ?

0 Gilla

Larose profilbild

Larose

Kvinna ·

22 jul, 2023

Hej! Måste bara fråga dig. Hur kändes konsultationen med Örjan? Såg du hade varit där också :)

0 Gilla

Trainwreck profilbild

Trainwreck

Kvinna ·

22 jul, 2023

Larose skrev:
Hej! Måste bara fråga dig. Hur kändes konsultationen med Örjan? Såg du hade varit där också :)
Jag var jättenöjd med min konsultation med örjan! Hade ett "bättre möte" med honom än med paolo. Han förklarade och lät mig testa o känna mycket mer än paolo. Hade jag velat ha runda implantat hade jag tagit honom, men vill ha anatomiska och känns som paolo är vassare på det. Dock har jag börjat läsa om den där cancer formen som kopplas till texturerade så nu är jag nojjig över anatomiska pga det, haha! ?

0 Gilla

Changes profilbild

Changes

Kvinna ·

23 jul, 2023

Ja okej, ja man ska ju välja den som man känner är bäst på just det ingrepp man själv ska göra :) känns kul att du ändå tyckte att Örjan var bra, känner jag mig ännu tryggare :) Vad var det som gjorde att du valde anatomiska? Motiva ergonomix är ju runda men ska ju falla som ett droppformat bröst. Örjan rekommenderar de till mig. Men Said på Nordiska sa Motiva Round så nu försöker jag hitta bilder på dem så jag kan jämföra ? vill ju gärna ha lite mer underpol än överpol men samtidigt inte bli platt upptill... svårt det här...

0 Gilla

Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem