Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
SkullBabe profilbild

SkullBabe

Kvinna ·

13 dec, 2023

Operation februari 2024

Bröstförstoring

Jag sitter här hemma och nästan räknar ner dagarna tills min operation! Längtar så jag blir tokig. Jag kommer göra en mommy makeover. Bröstförstoring samt en bukplastik på Elite Clinic den 20 februari. Så tänkte det vore kul att se om någon annan härute också ska opereras i februari så man kan ta följe ända in i mål.

68

Sortera efter

Camelonten

Kvinna ·

01 feb, 2024

Hanni skrev:

Camelonten wrote:

Nu är operationen genomförd för min del. Blev väl omhändertagen och allt gick bra 470cc med något kirurgen beskrev som intern lyft blev det.😀

Vad skönt att op gick bra ? Hur känns storleken? Kanske svårt att veta iof i början när de är svullna och inte ”satt sig”

Det känns som att det kommer bli bra, men än så länge sitter de lite konstigt och är rätt struttiga så det jag kommer nog ha en bättre uppfattning om i alla fall någon/några veckor ?
Gilla

louloudaki

Kvinna ·

06 feb, 2024

Hej! Hoppar in här :) Gjorde min förstoring på Estetiska Kliniken igår (!) 5 februari och är alltså på Post OP dag 1. La in 310cc, runda Motiva. Mår bra måste jag säga, inte särskilt ont och har inte behövt morfin. Är dock rätt yr, men absolut överkomligt... Smygkikade på the girlies idag och det ser bra ut (utöver att de sitter högt och är svullna förstås)! Hittills väldigt nöjd.
Gilla

Hanni

Kvinna ·

06 feb, 2024

louloudaki skrev:

Hej! Hoppar in här :) Gjorde min förstoring på Estetiska Kliniken igår (!) 5 februari och är alltså på Post OP dag 1. La in 310cc, runda Motiva. Mår bra måste jag säga, inte särskilt ont och har inte behövt morfin. Är dock rätt yr, men absolut överkomligt... Smygkikade på the girlies idag och det ser bra ut (utöver att de sitter högt och är svullna förstås)! Hittills väldigt nöjd.

Vad skönt att smärtan är överkomlig! Och att det ser bra ut :) Vad spännande att få se resultatet sen när svullnaden lagt sig lite. Jag ska op om 13 dagar. Har tidigare haft implantat, tagit ut och nu ska de in igen. Kommer ihåg när opererade mig första ggn. Framför muskeln, men jag hade galet ont i 3 dagar. Så förbereder mig på det och blir det bättre är det ett plus :)
Gilla

louloudaki

Kvinna ·

06 feb, 2024

Hanni skrev:

louloudaki wrote:

Vad skönt att smärtan är överkomlig! Och att det ser bra ut :) Vad spännande att få se resultatet sen när svullnaden lagt sig lite.
Jag ska op om 13 dagar. Har tidigare haft implantat, tagit ut och nu ska de in igen. Kommer ihåg när opererade mig första ggn. Framför muskeln, men jag hade galet ont i 3 dagar. Så förbereder mig på det och blir det bättre är det ett plus :)

Vad spännande! Hoppas att du inte har lika ont denna gång. Jag la bakom muskeln. Kommer du lägga framför igen? ☺️
Gilla

SkullBabe

Kvinna ·

06 feb, 2024

Hur har det gått för er alla som gjort era operationer nu? :)
Gilla

Hanni

Kvinna ·

06 feb, 2024

louloudaki skrev:

Hanni wrote:

louloudaki wrote:

Vad skönt att smärtan är överkomlig! Och att det ser bra ut :) Vad spännande att få se resultatet sen när svullnaden lagt sig lite.
Jag ska op om 13 dagar. Har tidigare haft implantat, tagit ut och nu ska de in igen. Kommer ihåg när opererade mig första ggn. Framför muskeln, men jag hade galet ont i 3 dagar. Så förbereder mig på det och blir det bättre är det ett plus :)

Vad spännande! Hoppas att du inte har lika ont denna gång. Jag la bakom muskeln. Kommer du lägga framför igen? ☺️

Ja det blir framför :) jag är förberedd på smärta så blir det mildare är det ett plus ?
Gilla

Spindeln

Kvinna ·

06 feb, 2024

Tack för att du delar med dig Hanni! Jo jag kan se bilder. Kommer alldeles säkert bli hur fint Sony helst. Du har ju dessutom verkligen en fördel av att ha satt in implantat tidigare vilket borde göra det enklare att välja storlek. Just val av storlek är det jag tycker är svårt. Är så rädd för att välja för stora implantat. Är inne på 300 CC och demi profil. Men har nu börjat fundera på om mini profil vore bättre. Samtidigt vill jag ju faktiskt få större bröst, haha. Kanske ska försöka få en till konsultation för att prova lite olika storlekar. Tycker föresten att dina bröst är fina även nu utan implantaten! Och det känns ju skönt för det kan ju såklart bli så att man vill ta ut dem en dag… Lycka till med din OP!
Gilla

Hanni

Kvinna ·

06 feb, 2024

Spindeln skrev:

Tack för att du delar med dig Hanni! Jo jag kan se bilder. Kommer alldeles säkert bli hur fint Sony helst. Du har ju dessutom verkligen en fördel av att ha satt in implantat tidigare vilket borde göra det enklare att välja storlek.

Just val av storlek är det jag tycker är svårt. Är så rädd för att välja för stora implantat. Är inne på 300 CC och demi profil. Men har nu börjat fundera på om mini profil vore bättre. Samtidigt vill jag ju faktiskt få större bröst, haha. Kanske ska försöka få en till konsultation för att prova lite olika storlekar.

Tycker föresten att dina bröst är fina även nu utan implantaten! Och det känns ju skönt för det kan ju såklart bli så att man vill ta ut dem en dag…

Lycka till med din OP!

Tack snälla!! ? På bilden fryser jag lite och då ser brösten finare och fastare ut haha. Sen från sidan är det väldigt platt… det togs ut lite bröstvävnad också tyvärr när jag explanterade. Jag var också rädd första gången jag la in att få för stora bröst. Ville bara ha en B kupa, vilket jag fick med 250cc men som sen blev en liten C kupa efter graviditeter,ålder och viktuppgång. Nu kommer jag nog hamna på en C kupa igen med 340cc De kommer vara lite bredare än innan. Testa ett par gånger hos kirurgen och kanske med ris hemma för att få en känsla. Jag fick en extra konsultation där jag testade på nytt, klämde på olika implantat osv men hamnade på samma storlek varje gång. Bytte från round som jag ville ha först till Ergonomix då jag verkligen vill ha mjuka bröst! Det var inte skönt med de hårdare jag hade innan.. Lycka till med valet! Och tack snälla för lyckönskningarna inför operationen:)
Gilla

louloudaki

Kvinna ·

08 feb, 2024

SkullBabe skrev:

Hur har det gått för er alla som gjort era operationer nu? :)

Dag 3 efter OP idag och ska få duscha idag vilket jag är glad för haha. Mår fortfarande bra utan, har fortfarande inte särskilt ont. Jobbade redan igår (men hemifrån!) och det gick också bra men blev väldigt trött. Hur går det för er andra? Börjar det närma sig nu?
Gilla

grisen

Kvinna ·

08 feb, 2024

Hoppar in här! ? Jag opererades idag och mår just nu förvånansvärt bra. Jag var innan operationen livrädd för både narkosen och smärtan efter operationen men det har hittills gått långt över förväntan. Vill med det bara ge lite perspektiv och pepp till er som har det framför er. Förstår att smärta osv kan vara individuellt och att det förmodligen kommer kännas värre när brösten svullnar dagarna efter operationen. Men jag mår verkligen toppen och är SÅ himla lycklig över att jag äntligen har ett par bröst ?
Gilla

Camelonten

Kvinna ·

09 feb, 2024

grisen skrev:

Hoppar in här! ? Jag opererades idag och mår just nu förvånansvärt bra. Jag var innan operationen livrädd för både narkosen och smärtan efter operationen men det har hittills gått långt över förväntan.

Vill med det bara ge lite perspektiv och pepp till er som har det framför er. Förstår att smärta osv kan vara individuellt och att det förmodligen kommer kännas värre när brösten svullnar dagarna efter operationen. Men jag mår verkligen toppen och är SÅ himla lycklig över att jag äntligen har ett par bröst ?

Skönt för dig! Själv tyckte jag dag 3 var värst men annars har det gått bra, känner av det när jag råkar göra lite för mycket eller för snabbt men det är ju väntat ?
Gilla

grisen

Kvinna ·

09 feb, 2024

Camelonten skrev:

grisen wrote:

Hoppar in här! ? Jag opererades idag och mår just nu förvånansvärt bra. Jag var innan operationen livrädd för både narkosen och smärtan efter operationen men det har hittills gått långt över förväntan.

Vill med det bara ge lite perspektiv och pepp till er som har det framför er. Förstår att smärta osv kan vara individuellt och att det förmodligen kommer kännas värre när brösten svullnar dagarna efter operationen. Men jag mår verkligen toppen och är SÅ himla lycklig över att jag äntligen har ett par bröst ?

Skönt för dig! Själv tyckte jag dag 3 var värst men annars har det gått bra, känner av det när jag råkar göra lite för mycket eller för snabbt men det är ju väntat ?

Vilken typ av smärta kom dag 3? Och hur räknar du dagarna? ? Jag opererades igår och räknar gårdagen som dag 1 och idag som dag 2 men jag kanske är ute och cyklar ?
Gilla

Spindeln

Kvinna ·

09 feb, 2024

Tack för peppen! Så skönt att höra att du till och med kunnat jobba hemifrån lite :) Jag är så nojig över att inte kunna jobba på flera dagar… tycker liksom att det är svårt att komma på vad jag ska säga till mina kollegor. Vill inte berätta sanningen för dem så att säga, hehe. Men jag har också möjlighet att jobba hemifrån och tänker att man ju alltid kan dra till med vab… Vad har ni andra sagt till era kollegor?
Gilla

louloudaki

Kvinna ·

10 feb, 2024

Spindeln skrev:

Tack för peppen! Så skönt att höra att du till och med kunnat jobba hemifrån lite :) Jag är så nojig över att inte kunna jobba på flera dagar… tycker liksom att det är svårt att komma på vad jag ska säga till mina kollegor. Vill inte berätta sanningen för dem så att säga, hehe. Men jag har också möjlighet att jobba hemifrån och tänker att man ju alltid kan dra till med vab…

Vad har ni andra sagt till era kollegor?

Jag har sagt precis som det är till mina närmaste kollegor och chef, men då har vi också den relationen så att det inte är något konstigt. Om du inte tycker det känns tryggt eller bra att säga något skulle jag bara skylla på influensan! Alla har den nu och då är man dålig typ en vecka. Jag är post OP dag 5 idag (opererades i måndags) och mår fortfarande bra. Har börjat skava i ena ärret pga bh:n som ligger rakt mot vilket stör mig, men det är det värsta. Mitt högerbröst är fortfarande högre än det vänstra men jag har förstått att de kan falla olika snabbt, ska dock dubbelkolla detta på återbesöket på tisdag.
Gilla

Spindeln

Kvinna ·

10 feb, 2024

Så underbart att du kan vara öppen med dina kollegor! Mycket sitter säkert i mitt huvud.. men jag jobbar på en myndighet och på vårt kontor är vi 900 pers. Anonymt på ett vis men det gör också att jag inte vill bli offer för ryktesspridning. Även om många är öppensinnade idag så finns det nog minst lika många som förknippar bröstoperationer med negativa saker tyvärr. Influensan låter som en bra idé ? ska opereras den 20 mars så får se om det är gångbart även då.
Gilla

Camelonten

Kvinna ·

11 feb, 2024

grisen skrev:

Camelonten wrote:

grisen wrote:

Vilken typ av smärta kom dag 3? Och hur räknar du dagarna? ? Jag opererades igår och räknar gårdagen som dag 1 och idag som dag 2 men jag kanske är ute och cyklar ?

Tänker att lördagen var dag 3, opererades tidigt på torsdagen. Det är svårt att beskriva smärtan, men hade väldigt ont i alla typer av rörelser i området för snitten ?
Gilla

grisen

Kvinna ·

12 feb, 2024

Camelonten skrev:

grisen wrote:

Camelonten wrote:

grisen wrote:

Tänker att lördagen var dag 3, opererades tidigt på torsdagen. Det är svårt att beskriva smärtan, men hade väldigt ont i alla typer av rörelser i området för snitten ?

Då tänker vi samma kring dagarna ? Jag skulle också säga att dag 3 var jobbigast. Jag skulle däremot inte säga att jag har haft ont utan mest varit obekväm. Idag är det dag 5 för mig och jag mår verkligen hur bra som helst. Äter fortfarande Alvedon men thats it. Är så glad över det för jag hade sån ångest för smärtan inför operationen!
Gilla

labrat

Kvinna ·

12 feb, 2024

Hej, är ny här. Gjorde min operation i torsdags och bortsett från lite ont ibland så är jag nöjd. Har inte tagit av mig stödbehån ännu och sett resultatet. Det är ju ändå inte helt relevant hur de ser ut nu. Har inte sagt något till jobbet. Officiellt har jag influensa :) Tyckte kirurgen förstod vad jag önskade och gjorde ett bra jobb. Eftersom jag har opererat brösten för 20 år sen pga det högra bröstet var ett sk tubulärt bröst, viktuppgång, viktnedgång osv och att bröstvårtorna sitter lite högre upp efter den första operationen så kunde det bli lite slappt nertill på brösten efter denna operationen. Men att jag ska känna efter om ett halvår eller så om jag vill strama till med ett lyft eller ej. Tyckte det var väldigt svårt att välja storlek. Som de flesta andra här inne känns det som :) Vill ju ha fasta, fylliga, toppiga, men ej plastiga bröst. De behövde fyllas upp för att minska risken för slappheten nertill, samtidigt som de ej får bli för tunga, för då tyngs de ju ner ännu mer. Ja och nu är det gjort så nu är det vara att vänta och se.
Gilla

Stump123

Kvinna ·

13 feb, 2024

Nu har jag gjort min operation. Opererades igår och det slutade med 405cc demi profil. Känns verkligen rätt och kände att Patrik förstod vad jag ville. Ska bli så spännande att kika sen när svullnaden lagt sig lite. Jag hade faktiskt ondare när jag vaknade än vad jag förväntat mig, första natten blev det inte många timmar sömn men det hade jag såklart räknat med. Jag tar alla dom piller jag får ta för att inte plåga mig i onödan Hahah. Kunde gå en lugn promenad imorse till förskolan med min son på 3.5 år. Det gick inte fort men det gick. Räknar med att det kommer göra ännu lite ondare imorgon och på torsdag för att sedan förhoppningsvis börja avta.
Gilla

SkullBabe

Kvinna ·

13 feb, 2024

Åh idag är det en vecka kvar för mig! :D Idag ringde kliniken och berättade vilken tid jag ska komma och jag måste säga att Elite clinic har en så otroligt gullig receptionist! Vi har verkligen klickat och jag ser fram emot att träffa henne irl om en vecka :) Så idag beställdes mina implantat, Mentor siltex high profile xtra 570 cc. Otroligt! Kan knappt tro att det snart är min tur. Allt i livet är ordnat, mamma kommer och passar barnen de första dagarna så jag kan vila och bo hos pojkvännen, chefen är informerad, förskola/fritids är informerad... Känns som man verkligen har koll på saker. I helgen ska jag ta lite före bilder tänkte jag så man lättare kan se skillnader under läkningen :) ska ju ändå göra en stor bukplastik med fettsugning och bröstförstoring samtidigt så kommer nog vara gött mör efter :P men så exalterad!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem