SkullBabe
Kvinna ·
13 dec, 2023
Operation februari 2024
BröstförstoringJag sitter här hemma och nästan räknar ner dagarna tills min operation! Längtar så jag blir tokig. Jag kommer göra en mommy makeover. Bröstförstoring samt en bukplastik på Elite Clinic den 20 februari. Så tänkte det vore kul att se om någon annan härute också ska opereras i februari så man kan ta följe ända in i mål.
Sortera efter
Mangomamma
Kvinna ·
13 feb, 2024
Monkybrain
Kvinna ·
14 feb, 2024
Stump123
Kvinna ·
15 feb, 2024
Hej alla! Jag opererar mig om 2 dagar på Plastikkirurgen Sthlm, av Örjan Gribbe. Ska lägga in Mentor HP Runda 500 cc. Det känns helt overkligt att det snart är dags! Ni som redan gjort er op: hur många dagar tog det tills ni kunde lyfta era armar och sätta på er tröjor som inte har knappar eller dragkedja?
Camelonten
Kvinna ·
15 feb, 2024
Hej, är ny här. Gjorde min operation i torsdags och bortsett från lite ont ibland så är jag nöjd. Har inte tagit av mig stödbehån ännu och sett resultatet. Det är ju ändå inte helt relevant hur de ser ut nu.
Har inte sagt något till jobbet. Officiellt har jag influensa :)
Tyckte kirurgen förstod vad jag önskade och gjorde ett bra jobb. Eftersom jag har opererat brösten för 20 år sen pga det högra bröstet var ett sk tubulärt bröst, viktuppgång, viktnedgång osv och att bröstvårtorna sitter lite högre upp efter den första operationen så kunde det bli lite slappt nertill på brösten efter denna operationen. Men att jag ska känna efter om ett halvår eller så om jag vill strama till med ett lyft eller ej.
Tyckte det var väldigt svårt att välja storlek. Som de flesta andra här inne känns det som :) Vill ju ha fasta, fylliga, toppiga, men ej plastiga bröst. De behövde fyllas upp för att minska risken för slappheten nertill, samtidigt som de ej får bli för tunga, för då tyngs de ju ner ännu mer.
Ja och nu är det gjort så nu är det vara att vänta och se.
Camelonten
Kvinna ·
15 feb, 2024
Hej alla! Jag opererar mig om 2 dagar på Plastikkirurgen Sthlm, av Örjan Gribbe. Ska lägga in Mentor HP Runda 500 cc. Det känns helt overkligt att det snart är dags! Ni som redan gjort er op: hur många dagar tog det tills ni kunde lyfta era armar och sätta på er tröjor som inte har knappar eller dragkedja?
SkullBabe
Kvinna ·
16 feb, 2024
Hej på er!
Jag ska operera brösten den 29/2 på nordiska kliniken av Mattias Elmér, sjukt taggad!
Har dock inte bestämt storleksval än... hur säkra var ni på storleksval på implantaten? Han rekommenderade mig 425cc i mellanprofil eller 625cc hög profil.. 625 känns så jäkla stort men det kanske inte är det? Har ca 14cm bredd på mina bröst och har C-kupa nu.. hur ska man kunna bestämma sig? :D
SkullBabe
Kvinna ·
16 feb, 2024
Mangomamma
Kvinna ·
16 feb, 2024
4 dagar kvar! Tiiiiiiidigt på tisdag så startar bilfärden mot Göteborg och min nya kropp! :D kommer bli helt galet bra det känner jag på mig. Är så väl omhändertagen av min klinik så känner verkligen att jag valt rätt :) Känslan av att snart ha platt mage som jag aldrig haft i hela mitt liv. Att snart ha fylliga bröst som jag aldrig heller har haft i hela mitt liv. Jag kommer gå från en mer manlig kroppsform till en kvinnlig. Det känns som en dröm. I helgen ska det tas massa FÖRE bilder :D så man kan följa utvecklingen bättre senare när man kan se vart man börja...
Hanni
Kvinna ·
20 feb, 2024
Pao
Kvinna ·
20 feb, 2024
4 dagar kvar! Tiiiiiiidigt på tisdag så startar bilfärden mot Göteborg och min nya kropp! :D kommer bli helt galet bra det känner jag på mig. Är så väl omhändertagen av min klinik så känner verkligen att jag valt rätt :) Känslan av att snart ha platt mage som jag aldrig haft i hela mitt liv. Att snart ha fylliga bröst som jag aldrig heller har haft i hela mitt liv. Jag kommer gå från en mer manlig kroppsform till en kvinnlig. Det känns som en dröm. I helgen ska det tas massa FÖRE bilder :D så man kan följa utvecklingen bättre senare när man kan se vart man börja...
Mangomamma
Kvinna ·
20 feb, 2024
Lycka till till er som opereras idag ? och @mangomamma dina ser ju otroligt fina ut!!
Jag hade min op igår och var rätt groggy då jag fick morfin ett par gånger pga smärtan.
Idag är jag piggare och tänkte ta en kort promenad. Spänner som attans i ärren men känner mig rätt rörlig. Har svårt med Tradolan då jag av någon anledning blir pigg på morfin ? så varit vaken mest under natten.
Fick hjälp av pojkvännen att ta av bh:n idag för att tvätta av mig och de ser hur fina ut som helst. Så nöjd! Lite vätska dock och massa luftbubblor som går ända upp till halsen, vilket är rätt obehagligt. Dock bättre idag med dem än igår. Blev lite skraj först men verkar vara normalt.
Hanni
Kvinna ·
21 feb, 2024
SkullBabe
Kvinna ·
22 feb, 2024
Hur har det gått med allt? ? Kändes det bra med kliniken och personalen även på operationsdagen?
Jag har en operationstid bokad hos Carolina i Mars. ☺️
Mangomamma
Kvinna ·
22 feb, 2024
Pao
Kvinna ·
22 feb, 2024
Hur har det gått med allt? ? Kändes det bra med kliniken och personalen även på operationsdagen?
Jag har en operationstid bokad hos Carolina i Mars. ☺️
Det har gått hur bra som helst ? har bara positivt att säga om kliniken och Carolina som kirurg. Operationen tog ca 4 timmar och dom tog bort ca 1,5 kg hud och fett, och fettsög bort nästan 1 liter. Hade diastas på ca 6-7 cm men hon sydde lite extra som om de vore 9 cm så jag är väldigt nöjd ? jag ligger hemma nu med gördel för venusberget så det med för tryck på sig iom svullnad. Sen stor gördel runt magen och stöd-bh. Idag var den dagen de gjort mest ont överallt när man försökt ta sig upp och ur sängen.
Men alla på kliniken var hur gulliga som helst och professionella ? ska jag göra nåt mer Någon gång så kommer jag återvända dit ??
SkullBabe
Kvinna ·
23 feb, 2024
louloudaki
Kvinna ·
23 feb, 2024
Phew
Kvinna ·
23 feb, 2024
Så kul att fler har gjort sina OP nu och att alla ändå verkar må bra! Jag är post OP dag 18 idag och nu är jag i princip som vanligt förutom att jag inte kan bära tungt eller träna, såklart. Brösten är verkligen SÅ fina och jag tycker redan att det syns att de kommer se ganska naturliga ut, vilket jag verkligen verkligen ville! De syns inte så stor skillnad med kläder på men massor naken, vilket också är precis vad jag önskade. Funderar på om jag ska lägga upp före/efter.
Det högra har droppat långsammare men nu börjar det jämna ut sig med det vänstra och det händer fortfarande en del dag för dag.
Så så glad för att jag tog det här beslutet???
louloudaki
Kvinna ·
24 feb, 2024
Så kul att fler har gjort sina OP nu och att alla ändå verkar må bra! Jag är post OP dag 18 idag och nu är jag i princip som vanligt förutom att jag inte kan bära tungt eller träna, såklart. Brösten är verkligen SÅ fina och jag tycker redan att det syns att de kommer se ganska naturliga ut, vilket jag verkligen verkligen ville! De syns inte så stor skillnad med kläder på men massor naken, vilket också är precis vad jag önskade. Funderar på om jag ska lägga upp före/efter.
Det högra har droppat långsammare men nu börjar det jämna ut sig med det vänstra och det händer fortfarande en del dag för dag.
Så så glad för att jag tog det här beslutet???
Så underbart att höra! Jag börjar landa i mitt beslut och längtar redan trots att det är långt kvar. Jag undrar hur rädd du var för att titta på dem första ggn efter op? ?
SkullBabe
Kvinna ·
25 feb, 2024